Busongeval in Zwiterland.

Geen woorden :cry: :cry: :cry:





:kaars:

Pff… :cry: Dit is echt heel heftig. Ook als ouders zijnde, dat je kind niet op slag dood is geweest. Lijkt mij heel moeilijk te verwerken. Op slag dood weet je in elk geval zeker dat ze er helemaal niets van gemerkt hebben.

Ik zou mezelf continu afvragen of ze geen pijn hebben gehad. :cry:

Als hulpverlener is dit het zwaarste wat je maar kunt meemaken.



Voor iedereen :kaars:

Vreselijk echt waar.

Weet je dat ik er gewoon gisteravond om moest huilen? Ik wil er ook gewoon niet teveel over nadenken.



Een kind verliezen is het allerergste wat er is.



:kaars:

:kaars: Voor Amy



:kaars: Voor alle andere 27 slachtoffers



En heel veel sterkte voor alle ouders, broertjes, zusjes, familieleden.

Maar ook voor de kinderen die het overleefd hebben.

En voor de hulpverleners.



Fly, fly little wing

Fly beyond imagining

The softest cloud, the whitest dove

Upon the wind of heaven’s love

Past the planets and the stars

Leave this lonely world of ours

Escape the sorrow and the pain

And fly again



Fly, fly precious one

Your endless journey has begun

Take your gentle happiness

Far too beautiful for this

Cross over to the other shore

There is peace forevermore

But hold this mem’ry bittersweet

Until we meet



Fly, fly do not fear

Don’t waste a breath, don’t shed a tear

Your heart is pure, your soul is free

Be on your way, don’t wait for me

Above the universe you’ll climb

On beyond the hands of time

The moon will rise, the sun will set

But I won’t forget



Fly, fly little wing

Fly where only angels sing

Fly away, the time is right

Go now, find the light

Ook hier komen elke keer dat ik er over hoor/lees/aan denk de tranen naar boven. :cry:



Heb zelf een aantal jaar geleden skiles gegeven, ook aan engelse, nederlandse en belgische (middelbare) schoolgroepen. Moet er toch niet aan denken dat mij toendertijd zo’n bericht over één van ‘mijn groepen’ bereikt zou hebben… :kaars:



Wel heel mooi dat er hulpverleners zijn geweest die zichzelf opzij hebben gezet om de stervende kinderen (en volwassenen) tot het laatste ogenblik liefdevol bij te staan. Diep respect!

@Madre wrote:

@Elka wrote:
Wat vinden jullie van die belgische kranten? Walgelijk respectloos toch om de vakantiefoto’s zo te publiceren. Ik heb er al moeite mee dat alle pasfoto’s op de voorpagina staan, maar die gelukkige vrolijke vakantiefoto’s van die kinderen :hand:




Ik snap niet waarom dat walgelijk respectloos is eerlijk gezegd..

Ik vind het juist mooi om de kinderen een gezicht te geven. Laten zien hoeveel plezier ze hadden tijdens die vakantie.

Het is vreselijk wat er is gebeurt, mijn maag draait elke keer weer om en tranen prikken in mijn ogen. Maar het zien van hun foto's breng absoluut geen walgelijkheid bij mij op..


Walgelijkheid, nee dat komt ook niet bij mij naar boven....
Maar respectloos... ja, dat wel (maar dat vind ik wel vaker in de krant :silenced: )

Bij "Reyers laat" ging het er ook over;
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/mediatheek/redactietips/redactietips_2eNiveau/1.1247117
(rechts; redactietips --> "geen interviews meer aan die kranten")

@marieke_dm wrote:

[Bij “Reyers laat” ging het er ook over;

http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuws/mediatheek/redactietips/redactietips_2eNiveau/1.1247117

(rechts; redactietips --> “geen interviews meer aan die kranten”)




Jeetje, zie daar ook dat 17 van de overledenen uit Lommel waren… :kaars:

We hebben vanmorgen het rouwregister getekend hier in het stadhuis van Lommel… daar word je toch wel heel stil van…

17 Foto’s op een rij; 15 kindjes, de meester en de begeleidster… 17 kaarsjes, bloemstukken, tekeningen liggen er…



Zo erg… :kaars:

nu de herdenking erop… wat een emotioneel gebeuren



:cry: :cry: :cry:



rust zacht lieve vlinderkindjes :kaars: :kaars: :kaars: :kaars: jullie zullen niet vergeten worden. :kaars:

ik zit het hier ook te kijken…



kippenvel… zo onwerkelijk… :cry: :kaars: :vlinder:

kippenvel he… zie je al die witte kisjes op een rij staan… :cry:

ik blijf het zooo onwerkelijk vinden. :cry: :kaars:

het is maar goed dat de kinderen op school zitten want de tranen stromen over mijn wangen.



ik ga het ook afzetten , ik kan het niet aanzien al dat verdriet …en die arme arme arme ouders en families… :kaars:

Ik was op het werk en de tv stond aan bij mensen.

Pff koude rillingen over mijn hele lijf toen ik de witte kisten daar zag staan. Ik moest me op dat moment goed houden, had wel een krop in mijn keel.



:kaars: :kaars: :kaars:

en de familie die een stukje verteld… :cry:

Kippenvel… Onbegrijpelijk en onwerkelijk.

Alweer bijna een jaar gelden… :frowning:



Heb net met hub een kaartje geschreven voor zijn collega…pfff, wat moeilijk, wat moet je er nou op schrijven?



En dan zagen we op FB weer wat foto’s en dan springen de tranen weer in mijn ogen :cry:

Zo’n jong en mooi meisje…



:kaars:

:kaars: voor Amy :vlinder:



En voor alle andere kindjes, de begeleiders en de buschauffeurs.



Voor de ouders, broertjes en zusjes, partners, kinderen, familieleden en vrienden die achterbleven.



Voor alle kinderen die het ongeluk overleefd hebben.



:hug:

@marieke_dm wrote:

:kaars: voor Amy :vlinder:



En voor alle andere kindjes, de begeleiders en de buschauffeurs.



Voor de ouders, broertjes en zusjes, partners, kinderen, familieleden en vrienden die achterbleven.



Voor alle kinderen die het ongeluk overleefd hebben.



:hug:




jij bent er dus in gedachte ook mee bezig vandaag. hier heb ik ook een kaarsje aangestoken voor al die lieve kinderen die al een jaar hun fam. niet meer om zich heen hebben, voor de ouders, broertjes/zusjes die hun kiind moeten missen. Voor de nabestaanden van de buschauffeur die een extra iets met zich mee moeten dragen omdat ze de namen van de busschauffeur van de gedenksteen gehaald hebben, en voor de kinderen die het overleeft hebben en nu hun klasgenootjes moeten missen…



:kaars: :kaars: :kaars: :kaars:

Ik ben er ook mee bezig… de vlaggen hangen al een aantal dagen halfstok hier in Lommel.



De moeder van een vriendje van Teun is toen haar neefje verloren… als je hoort in wat voor een hel die mensen nog zitten :cry:



Er staan nu al perswagens klaar bij de school om verslag uit te brengen van de herdenkingsdienst die morgen gehouden gaat worden.

Vorig jaar was het er een gekkenhuis…



Een :kaars: voor alle kinderen en hun familie

Afschuwelijk drama :cry: !