Buschauffeur zit krijsend kind de bus uit.

Krijsend kind wordt buschauffeur teveel
Uitgegeven: 23 december 2009 12:37
Laatst gewijzigd: 23 december 2009 14:50
AMSTERDAM – Een buschauffeur van Connexxion in Almere heeft dinsdag een huilend kind met kinderwagen en al uit de bus gezet.
© ANP

Dat meldt Webregio naar aanleiding van een mail van een reiziger in de betreffende bus.

De reiziger zei op een schandalige manier geconfronteerd te zijn met het optreden van de buschauffeur.

In een reactie aan de website laat hij weten dat het volgens hem om een driejarig meisje ging, dat behoorlijk overstuur was en dit duidelijk liet merken.

Kinderwagen

''Opeens zette de chauffeur van de bus zijn bus stil en liep naar achteren. Hij pakte de kinderwagen en gooide deze de bus uit. Vervolgens pakte hij het kind bij de arm en zette haar hardhandig, zonder jasje, de bus uit'', schrijft hij.

Ondertussen zei de buschauffeur tegen de moeder dat ze als ze geen kinderen kon opvoeden, dat ze er beter geen kon nemen.

Een woordvoerster van Connexxion, laat weten het incident uit te zoeken.

Kan me voorstellen dat je geïrriteerd raakt, maar er uit gooien gaat wel erg ver...
Zou hij dat ook doen bij baldadige jongens/dronken lui en andere "delinquenten" ??

Nou ja zeg! :shock: Wat een eikel! Loop even naar die moeder en vraag of ze er misschien iets aan kan doen. Dit gaat wel heel ver zeg!

ALMERE - Een chauffeur van een bus van Connexxion heeft dinsdagmiddag in Almere een meisje van drie jaar oud met haar moeder de bus uitgezet omdat het kind hard krijste.

Connexxion heeft de chauffeur geschorst hangende een onderzoek. „We vinden het onacceptabel als dit zonder verdere aanleiding is gebeurd�, aldus een woordvoerster. De busbestuurder moet zijn kant van het verhaal nog doen.

Een bezorgde reiziger had het busbedrijf gewaarschuwd. De vrouw en het kind moesten de bus verlaten op de laatste halte voor station Almere Buiten. Volgens de getuige zei de chauffeur dat de vrouw haar kind beter moest opvoeden.

Onbekend is wie beide passagiers zijn. De vrouw heeft zich voor zover de woordvoerster weet nog niet gemeld met een klacht.

Ik hoorde het vanmiddag op de radio, echt belachelijk. Tegen jongeren zou hij waarschijnlijk niet durven ivm geweld.

Loop dan idd even naar de moeder toe. :hand:

:shock: nou ja zeg! Dat, zoiets, nee joh, dat doe je echt niet, dat kan en mag niet! :naughty:

die man had ik graag op zijn gezicht geslagen dan hoor, als het echt zo hard handig gegaan is!

Gister op de radio zeiden ze dat hij op non-actief is gezet.

@Becca wrote:

AMSTERDAM – Een buschauffeur van Connexxion in Almere heeft dinsdag een huilend kind met kinderwagen en al uit de bus gezet.

© ANP

Dat meldt Webregio naar aanleiding van een mail van een reiziger in de betreffende bus.

De reiziger zei op een schandalige manier geconfronteerd te zijn met het optreden van de buschauffeur.

In een reactie aan de website laat hij weten dat het volgens hem om een driejarig meisje ging, dat behoorlijk overstuur was en dit duidelijk liet merken.

Kinderwagen

‘‘Opeens zette de chauffeur van de bus zijn bus stil en liep naar achteren. Hij pakte de kinderwagen en gooide deze de bus uit. Vervolgens pakte hij het kind bij de arm en zette haar hardhandig, zonder jasje, de bus uit’’, schrijft hij.

Ondertussen zei de buschauffeur tegen de moeder dat ze als ze geen kinderen kon opvoeden, dat ze er beter geen kon nemen.

En dan vinden ze het gek dat ze mishandeld worden die chauffeurs....
:roll:

Mijn kind huilt altijd de terugreis, tja kan dr niks aan doen.

Vermoeide kindjes kun je namelijk niet aftichten :mrgreen:

Doe wel altijd mn best om de overlast tot het minimum te beperken… maar zelfs dsat lukt me niet altijd.

Buschauffeur… schaam je!!

@Rooike wrote:

@Becca wrote:

© ANP

Kinderwagen

‘‘Opeens zette de chauffeur van de bus zijn bus stil en liep naar achteren. Hij pakte de kinderwagen en gooide deze de bus uit. Vervolgens pakte hij het kind bij de arm en zette haar hardhandig, zonder jasje, de bus uit’’, schrijft hij.

En dan vinden ze het gek dat ze mishandeld worden die chauffeurs....

Nou ja.. dat slaat toch nergens op.. dat deze buschauffeur naar mijn idee idd overdrijft rechtvaardigd toch niet dat hij vervolgens maar in elkaar geslagen mag worden??? :think:

@Rooike wrote:

En dan vinden ze het gek dat ze mishandeld worden die chauffeurs…

Tuurlijk, omdat er 1 over de schreef gaat worden ze ‘allemaal’ mishandeld… :roll:

Las het verhaal op teletekst. Moest het echt even 2 keer lezen, kan het bijna niet geloven.

Sorry… het mag natuurlijk niet…

maar ik denk dat die man gewoon gehandeld heeft zoals hij vroeger naar z’n eigen kinderen handelde…

Bij aanhoudend krijsen… volgt er een sanctie… auto stil, uit de auto… aju…

Aan zijn tekst te zien heeft moeder er niets aan gedaan en duurde het al heel lang…

Nogmaals: het mag natuurlijk niet… maar ik denk dat de chauffeur in kwestie niet alleen maar een bruut is, maar misschien wel iemand bij wie de maat vol was… Kunnen jullie je niets voorstellen bij een krijsende peuter/kleuter, waarvan de moeder niks doet/zegt om te troosten of aan te pakken… Die ergernis ken ik ook wel hoor…

Maar derde keer: Foei chauffeur: je had het niet mogen doen… :?

Tuurlijk kan iedereen zich dat voorstellen. Maar toch kan ik er geen begrip voor opbrengen. Hij had eerst de moeder aan moeten spreken vind ik.

Ik vind wel dat de buschauffeur het recht heeft om relschoppers uit zijn bus te zetten, maar een krijsend kind… sja… als je daar niet tegen kunt, zal je toch een ander beroep moeten kiezen denk ik…

@Becca wrote:

Tuurlijk kan iedereen zich dat voorstellen. Maar toch kan ik er geen begrip voor opbrengen. Hij had eerst de moeder aan moeten spreken vind ik.

Ik vind wel dat de buschauffeur het recht heeft om relschoppers uit zijn bus te zetten, maar een krijsend kind… sja… als je daar niet tegen kunt, zal je toch een ander beroep moeten kiezen denk ik…

Mee eens!

ik kan toch ook niet in mijn beroep als begeleidster van verstandelijk gehandicapten, hun zomaar gaan slaan of wat dan ook omdat ze weer eens niet luisteren en alles doen wat wij verboden hebben :wink: , dan zou ik ook ander werk moeten zoeken! Klaar uit.

Of ik het me voor kan stellen, absoluut.

Ik zie ook weleens kinderen waarvan ik denk, sodeju… die zou ik graag een rotschop geven…

Als er een punt zou zijn dat die irritatie hoog oploopt, en zeker wanneer je ‘in functie’ bent, dan kan ik me deze reactie niet echt voorstellen.

Ik zou dan sowieso eerst de moeder aanspreken voordat je een 3-jarig kind hardhandig beetpakt.

En ook de woorden ‘Als je niet kunt opvoeden kun je beter geen kinderen nemen’, zijn uiterst onproffesioneel.

Sowieso slaat dat nergens op, gebaseerd op 1 incident.

Het feit dat de moeder in kwestie ‘zoek’ is en een medepassagier de melding heeft gedaan omdat hij/zij zo geschrokken was, zegt mij ook veel.

Dat is een buitenstaander, en dáár word al een melding door gedaan.

Ik begreep van een familielid die bij die busmaatschappij werkt, dat ze hopen dat de moeder aangifte gaat doen, anders kunnen ze tegen de chauffeur minder beginnen dan ze willen.

@Anneke wrote:

@Rooike wrote:

En dan vinden ze het gek dat ze mishandeld worden die chauffeurs…

Tuurlijk, omdat er 1 over de schreef gaat worden ze ‘allemaal’ mishandeld… :roll:

.

Je wilt niet weten hoeveel er over de schreef gaan hoor, die halen alleen het nieuws niet.

Er zitten ook horken van chauffeurs bij hoor!

Dat blijkt maar weer :wink:

Ik blijdat ik niet in de bus zat. Als C. een bui heeft, lijkt het voor buitenstaanders soms ook dat ik haar bv. nietterug roep. Maar heel soms kan ik niet anders. C. is doof en ik moet er dan achteraan, maar je an je voorstellen dat als ze weg loopt op het moment dat ik mijn pinpas door de gleuf haal, ik haar wel met mijn ogen in de gaten houd, maar niet achter haar aan kan rennen…En zo heb ik al meer benarde situaties met haar gehad…En roepen helpt dus niet.

Wie hier zou een bus chauffeur uberhaupt de kans geven om eerst kinderwagen en dan kind te grijpen? Ik denk dat ik mijn tanden in zijn enkel had gezet zodra hij probeert mijn kind te grijpen.

@Nefarious wrote:

Wie hier zou een bus chauffeur uberhaupt de kans geven om eerst kinderwagen en dan kind te grijpen? Ik denk dat ik mijn tanden in zijn enkel had gezet zodra hij probeert mijn kind te grijpen.

Ja inderdaad! :thumbup: