buitenslaaphuisje

Ik heb het hier en daar al eens gelezen dat er zo’n huisje bestaat voor je kindje in te leggen zodat het overdag heerlijk buiten kan slapen, zowel winter als zomer. Zijn er mensen die daar ervaring mee hebben. Niet dat ik me dat direct wil aanschaffen want ik heb er toch zo mijn vragen bij. Maar ik ben wel benieuwd naar mensen die het wel doen(deden) met hun kindjes.

een lutjepotje :inlove:

daar heb ik over nagedacht maar vorig jaar was een belabberde zomer :wink:

google het maar eens, dan vind je ook iets over de oorsprong. Is leuk om te lezen. Ze staan soms wel eens op marktplaats.

heet dat dan zo? :shock: hihi even zoeken :mrgreen:

hoi,

Ik vindt het net een dierenhok :silenced: :oops:

maar ja er zit geloof ik ook een horregaas etc voor.

op mp staat er 1 en die kost jawel 400,- :shock: :shock: :shock: :shock:

maar s, winters leg je je baby toch niet buiten :think:

gr mel

Waarom niet Mel?

Anna Sofie is in december geboren, en toen lag er sneeuw. We zetten haar gewoon met wagen en al op het balkon van de flat waar we toen in woonden. Deden ze vroeger ook, gezond schijnt.

oh lydia, weet je hoe koud dat is :hug: s,winters lag er bij de baby,s ook sneeuw binnen op de dekentjes dat weet ik wel , maar het idee alleen al, ik kan niet zo tegen kou, ben dan s,winters het liefst binnen, dus IK zou dat dus nooit doen :wink:

Ik liet mijn man dat hok op mp zien, ik zeg kijk eens wat is dit zegt hij een konijnen hok :lol: zelfgemaakt.

Maar liz waarom had jij zo je vragen erbij als ik vragen mag :think:

Een lutjepotje idd… Er zijn tegenwoordig kinderdagverblijven die ze ook gebruiken…

Juul sliep afgelopen winter ook lekker in de kinderwagen buiten onder het afdak… Heerlijk toch… :mrgreen:

Zoiets is toch ook wel zelf te maken…

@melanie wrote:

oh lydia, weet je hoe koud dat is :hug: s,winters lag er bij de baby,s ook sneeuw binnen op de dekentjes dat weet ik wel , maar het idee alleen al, ik kan niet zo tegen kou, ben dan s,winters het liefst binnen, dus IK zou dat dus nooit doen :wink:

Ik liet mijn man dat hok op mp zien, ik zeg kijk eens wat is dit zegt hij een konijnen hok :lol: zelfgemaakt.

Maar liz waarom had jij zo je vragen erbij als ik vragen mag :think:

En nooit gewandeld in de kou?

Dat is net zo koud :wink:

Tuurlijk kan je zoiets zelf maken, een handige man / vrouw kan dat best :thumbup:

het ziet er ook echt heel simpel uit.

hoi,

niet echt veel nee, van de winter kon ik nog niet eens normaal lopen dus al had ik het gewild dan had ik het nog niet eens gekunt :-* de kachel draait hier op volle toeren hoor :mrgreen: altijd zo,n 20,- niet kouder :wink: en ook nog een kruik in bed :-*

ik heb ondertussen eens gezocht op lutjepotje en ben bij een ganse discussie terecht gekomen over dat hokje. Ik moet zeggen “ik zie het op het eerste zicht helemaal zitten zo’n huisje” vooral bij goed weer of in het najaar maar in de winter of bij vriesweer zie ik dat minder zitten. Want als het tocht wat dan?

Maar euh 400 euro is wel gek :doh: Dan kan je het beter zelf maken.

Ja hoor makkelijk zelf te maken, heb je een handige vader / man / broer, misschien ben je zelf wel super handig :-*

maar wat met tocht, ik hoop dat er iemand reageert die zo’n hokje heeft want daar ben ik wel benieuwd naar ja. Enne mijn hubbie is handig :mrgreen:

Op Sam zijn kdv staan ze. Hij heeft er al een paar keer heerlijk in getukt! :inlove:

En 't ziet er idd wat koddig uit hoor, zo’n baby in een konijnenhokkie :mrgreen: Maar het schijnt dat kindjes echt heel lekker kunnen slapen in de buitenlucht met de buitengeluidjes.

@melanie wrote:

in scandinavie is het ontzettend normaal om je kind 's middags buiten te laten slapen.

ik deed het ook wel eens na het wandelen als ie nog sliep, ook in de winter (kan het ook hartje winter zijn, of is het alleen hartje zomer?). als je aan het wandelen bent (hetgeen je eigenlijk echt wel moet doen hoor, ook in de winter heeft een babytje/kindje behoefte aan frisse buitenlucht), is het voor het kindje niet minder koud.

Annemarie heeft zo’n huisje waar haar kids in slapen. (of hebben geslapen) Je kunt ze ook huren.

Ik pb Annemarie even het bestaan van dit topic door en als ze niet op vakantie is dan reageert ze vast :mrgreen:

ben ik :mrgreen:

hier hebben ze er alledrie in gelegen, ook als het koud was; kwestie van extra inpakken (jasje, extra dekentje en sokjes etc). En slapen dat ze doen! :thumbup:

Het is idd een soort veredeld konijnenhok.

Als je meer wilt weten hoor ik het wel.

Die van ons is lang lang geleden door mijn opa gemaakt. Ik heb er zelfs nog ingelegen :shifty: Toen hadden mijn ouders hem op het balkon van de flat staan :lol:

Ik heb de babyfoon er altijd in staan, maar het meeste wat ik hoorde was of fluitende vogels, het getik van de regen of gewoon helemaal niks :mrgreen:

wat leuk zeg Annemarie. Ik vind het zelfs een schattig zicht. Maar euh hoe doe je dat dan met tocht en zo? En als het regent kun je die daar toch niet inlaten of wel? Nou dat zou ik toch niet doen.Vanaf welke leeftijd legde jij jouw kids erin en hoelang?

haha ik moet wel lachen dat je zo’n foto met een huilend kindje maakt, om reclame te maken voor buiten slapen :mrgreen:

zo beter Fiep? :mrgreen: