buitenslaaphuisje

tocht valt reuze mee en ik heb er nooit last van gehad dat het inregende (en de kinderen ook niet :mrgreen: )

Ik geloof dat ik Ruben er met een week of wat al in had liggen tot het moment dat ze teveel gaan zitten enzo dan is de lol er wel af.

ziet er hardstikke leuk uit die tweede foto :inlove: merk je dan ook dat ze een betere weerstand hebben of niet?

Waar zette je meestal het huisje?

Bij ons kdv hebben ze ze ook. Bo vond het heerlijk om erin te slapen, Nikkie slaapt er af en toe in. Die vindt het iets minder geslaagd, ze is erg gehecht aan haar eigen bedje binnen.

Tochten doet het echt niet in zo’n huisje, het is aan 3 kanten dicht. Bij kou kleed je je kindje meer aan. Op het kdv hebben ze dan dikkere slaapzakken, sokken aan, trekken de baby’s hun jasje aan etc.

stond hier gewoon in de tuin.

Ze zijn niet vaak ziek gelukkig. Maar of dat door het hokje komt…

Wij gebruikten ze op het kdv ook. Veel kinderen slapen er heerlijk in. Helaas is die van ons gesloopt :x

Maar Anne-marie hoe gaat die van jullie aan de voorkant dicht? Ik zie geen gaas ofzo.

Liefs Moirah

Ow briljant topic!! Vind het ook een superding en noem het ook babyhok want ik wist dus echt niet meer hoe het ding heet. Nu wel weer *ha scheelt weer een slapeloze nacht :angel: * en ga er zeker ook verder mee zoeken. 400 pleuries is wel erg veel van het goeie maar mss dat de kinderwagen met alles erop en eraan ook wel dienst kan doen.

Ik ben zelf ook helemaal gek op buiten slapen, vind camperen heeeerlijk dus kan me voorstellen dat beebs ook heerlijk kunnen slapen zo :thumbup:

In Scandinavie is het inderdaad heel gebruikelijk om je kind buiten te laten slapen. Ik woon zelf in Denemarken en moest er in het begin ook erg om lachen: ‘Wie zet er nu z’n kind buiten’… Maar toen had ik zelf dus nog geen kinderen! Onze Lotte wordt deze week 3 jaar en heeft tot een maand geleden 's middags buiten geslapen bij de oppasmoeder! Als ze thuis was, sliep/slaapt ze in haar eigen bed, omdat het hier te lawaaiig is, maar anders had ze thuis ook zeker buiten geslapen! Maike is 2 weken en slaapt ook al een weekje buiten in de kinderwagen. Als het regent gebruik ik een plastic hoes / regenkap of zet haar onder een afdak.

Lotte is eigenlijk nooit ziek en ik denk zeker dat dat te maken heeft met de gezonde buitenlucht!

Mijn vader heeft zelf zo’n “huisje” gemaakt voor Marly en ze heeft er een hele tijd in geslapen, ze sliep zelfs een periode buiten veel beter en sneller dan binnen dus het tweede kleintje zal ook vast weer buiten gaan slapen :smiley:

Zag er laatst wat over in een tijdschrift staan (geloof Kinderen). Tot die tijd had ik er nog nooit van gehoord. Maar vind het idee er achter wel wat hebben. Toch maar eens in gaan verdiepen.

Voor de ervaringsdeskundigen, is het praktisch? Hoe doen jullie dat bijv. 's nachts? En moet de plaats van zo’n huisje ook nog ergens aan voldoen? Tot hoe lang kunnen kinderen er in slapen?

ik had ze er alleen overdag in liggen, 's nachts gewoon in het wiegje/bedje.

Als ze maar niet pal op de wind staan en het niet kan inregenen staat het hokje al gauw goed. Die van mij hebben er in geslapen tot ze zich gingen optrekken enzo (dus tot een maand op 7/8, maar dan heb ik kinderen die nogal vroeg gaan staan :roll: :inlove: )

@Moirah wrote:

Maar Anne-marie hoe gaat die van jullie aan de voorkant dicht? Ik zie geen gaas ofzo.

sorry, zie de vraag nu pas :oops: ten behoeve van de foto ligt het raamwerk met het gaas ernaast, anders zie je op de foto alleen maar een hokje en gaas en geen baby :mrgreen: Bij die foto van Jelmer zie je nog net een stukje linksonder op de foto.

Als je het mij vraagt; absolute aanrader!!

Ik moet zeggen dat ik het eerst nogal belachelijk vond (en zo is de eerste reactie van de meeste mensen hier), maar door een schoonmoeder met Groningse roots ben ik zo langzaam aan gewend aan het idee geraakt en inmiddels helemaal overtuigd :D.

Na wat speurwerk op internet hebben manlief en schoonvader er zelf eentje in elkaar geknutseld. Layla (ruim 1,5 jaar) slaapt er nog steeds bijna elke middag in. Het hangt een beetje van het weer af; zij is er op gekleed en zal het er niet snel koud in krijgen, maar als de buitendeur niet open kan hoor ik haar niet :wink:. Het is echt heerlijk zoals ze in de frisse buitenlucht ligt te slapen!

En wat betreft weerstand… In hoeverre het buiten slapen er mee te maken heeft weet ik niet, maar Layla is in elk geval nog nooit ziek geweest!

Ik wil er eigenlijk ook nog wel eentje in mijn maat :wink:.

Zal 'm ook even showen:

Mex, misschien manlief en schoonvader nog een keertje lief aankijken? :wink:

Als ik het goed begrijp slapen de meeste kids 's nachts dus binnen. (zag me zelf al in m’n onderbroekie naar buiten gaan, brrr)

Zal het eens met manlief overleggen.

Oh wat lijkt me dat heerlijk!! M’n vriend vindt het meer een konijnehok lijken, maarja, die moet wel vaker ergens aan wennen! :mrgreen: Senne sliep nooit goed maar als hij een keer sliep als we te wandelen waren geweest liet ik hem ook heel vaak buiten staan met kinderwagen en al, ook al was het koud buiten.

Claire slaapt op de creche ook in een slaaphuisje. Ze wil niet anders. Lekker luisteren naar de buitengeluiden en zo ontspannen in slaap vallen.

Claire heeft thuis tot zeker een jaar thuis overdag ook buiten geslapen.

IK zou bij een volgende beeb ook een huisje voor thuis willen.

Ze slapen er geweldig en op de kou kun je ze kleden.

Ik heb deze zomer het deryan bedje wel eens buiten gezet maar dat ging niet echt.

Door het gaas kijken is veel leuker :mrgreen: