Wordt er bij jullie veel buiten gespeeld ?
Bij ons niet. Ik vermoed dat de leidsters het te veel werk vinden want ze hebben iedere keer een smoes :
Het gras is nog nat, we hadden het te druk, er zijn wespen buiten, de zon is te fel etc…
Ik vind dat zo jammer! Nou ja, jammer is nog zachtjes uitgedrukt. Het is steeds prachtig weer geweest op de dagen dat C.hristan daar is geweest en iedere keer is hij beteuterd dat ze niet hebben geschommeld en gefietst!
De leidsters hebben een heel strak schema en wijken daar dus nooit van af. Ook zingen ze iedere dag dezelfde liedjes en doen ze nooit eens iets leuks met de peuters. Ja wel een keertje plakken of verven maar dat zijn iedere keer dezelfde werkjes.
Het zou zo leuk zijn als ze een keer een wandelingetje in het bos achter de psz doen. Ik heb al eens geopperd dat ik best mee wil. Ze hebben zelfd een kidcar voor 6 peuters! Ook hebben ze een prachtige zand/watertafel waar ze niks mee doen en een cd-speler die nooit aan staat.
De leidsters zijn beiden in de 50, beetje vastgeroest ?
Als ze vandaag weer niet buiten hebben gespeeld, ga ik weer vragen waarom niet :snooty: ( De zon schijnt, het is 18 graden buiten)
We betalen 55 euro voor 2 dagdelen en eigenlijk vind ik dat ze daar wel wat meer voor uit de kast mogen trekken.
Ik ben zelf ook leidster geweest op de psz en kdv, misschien ben ik ook wel bevooroordeeld over hoe het óók kan.
Ook heb ik een keertje gevraagd of het leuk zou zijn om een koffieochtend voor de ouders te doen. Op een dag dat hun kind naar de psz gaat, kunnen ouders nog even blijven om een kopje koffie te drinken.
Daar was geen animo voor zeiden ze. Wat gek, want ik zie steeds dezelfde ouders blijven hangen op woensdagmorgen…
hmmm dat is minder zeg!
Hier gaan ze elke dag naar buiten, maar als het regent blijven ze binnen. Ik betaal 105 euro voor 3 dagdelen!
De psz waar mijn dochter naar toe gaat vind ik geweldig, dit is de 2e week dat ze daar naar toe gaat, wij zijn verhuist en daarvoor ging ze naar een andere psz, ook die was geweldig!
Ik heb ook bij een andere psz gekeken maar mijn gevoel zei direct nee. Idd ook oudere leidsters, klein lokaaltje en een kleine buitenspeelplaats. Ze zingen mee met een cd, en dan staat de cd niet zachtjes, nee keihard zodat je de kinderen niet eens kan horen zingen.
Ik zou zeggen, zoek een andere psz maar ja… dat zou ik doen en het moet ook kunnen natuurlijk.
Ik heb net mijn dochter opgehaald en ze zijn eigenlijk altijd buiten als ik kom. Behalve in de winter. Soms denk ik juist dat ze het wel makkelijk vinden om maar naar buiten te gaan. Ik ben trouwens wel helemaal voor het buitenspelen hoor en ik heb zelfs begrepen dat de ouder comissie er mee bezig is dat ze in de winter ook af en toe naar buiten gaan.
Wat jammer Karin, zou er zeker gewoon weer naar vragen, voor 55 euro voor 2 dagdelen mag er echt wel wat meer gedaan worden vind ik. Hier spelen ze gelukkig heel veel buiten, meestal als ik mijn dochter ophaal zijn ze buiten. Ze zijn eigelijk alleen binnen als het weer echt te slecht is. Zelfs in de winter spelen ze hier veel buiten.
Goh wat raar lijkt me juist zo makkelijk voor de juffen om naar buiten te gaan.
De PSP hier zie ik ze altijd buiten spelen.
Bij ons (is dan wel KDV/BSO) wordt ook veel buiten gespeeld. Toen het afgelopen weken zo warm was soms juist niet 's middags omdat het buiten te warm was voor de kids, maar dan meteen 's ochtends en zelfs als het regent (nu ja beetje miezert, dan hè) gaan ze gewoon naar buiten.
Het is ook onderwerp geweest binnen het leidsterteam. Wat vind je van buitenspelen, hoe vaak doe je het, wat doe je als het regent. Vooral ook omdat er vaak voldoende excuses zijn om het niet te doen. Sinds ze dat binnen het team hebben besproken is er ook echt meer aandacht voor moet ik zeggen.
Ik zou het zeker aankaarten (maar ja zit ook in de OC) .
Mouse
Ik zou het zeker aankaarten bij de organisatie, want niet buitenspelen vind ik echt een gemis.
Hier gaan ze alleen niet naar buiten wanneer het (door)regent en bij extreme kou. Maar anders gaan ze met iedere groep wel naar buiten. Lekker fietsen, bouwen, spelen en bij mooi weer met de watertafel.
Als het echt geen buitenspeel weer is, worden de schuifwanden opengedaan en spelen ze in beide lokalen en de hal met 2 groepen tegelijk.
Sinds vorig jaar hebben we op regelmatige basis ook thema avonden en dat is een doorslaand succes. Dan worden de thema’s behandeld waarmee ze in de groep werken en daarna wordt een opvoedingsthema of onderwerp aangekaard, meestal met een deskundige erbij die vragen beantwoord. Hardstikke leuk!
Ik betaal voor 2 ochtenden 38,50 euro, maar ze spelen wel veel tijd buiten. Ze doen erg veel met de kinderen, want onze Bas heb ik in een paar maanden enorm zien groeien qua ontwikkeling. Bij onze oppas doen ze al enorm veel met de kinderen, maar schijnbaar op de psz nog meer. Dus kaart het gerust aan, want buiten spelen is zo lekker voor de kids.
Wat me wel opvalt wat een verschil in prijzen die overal worden betaald, ik heb wel begrepen dat het bij ons in het dorp ook wel erg goedkoop is. Ze hebben meestal maar 18 kinderen in het groepje, want meer laten ze gewoon niet toe. Ze hebben 2 a 3 leidsters, dat hangt af van de type kinderen.
Hier spelen ze buiten van het moment het even kan. Sinds het schooljaar hier weer begonnen is, was Kaylee eigenlijke elke keer wel aan het buiten spelen toen ik haar op ging halen.
De peuterspeelzaal van Thijmen heeft geen buiten.
Dat is geen onwil van de leidsters, maar het buiten wat er is kan niet afgesloten worden en de leidster durven het daarom niet aan.
Geef ze groot gelijk.
Wel gaan ze bij mooi weer lekker buiten eten.
Ik vind het geen gemis, buitenspelen kan thuis ook wel.
Ik had trouwens wel kunnen kiezen voor eentje waar er buiten gespeeld kon worden maar die kostte ook gelijk 30 euro meer.
@joseetje wrote:
De peuterspeelzaal van Thijmen heeft geen buiten.
Dat is geen onwil van de leidsters, maar het buiten wat er is kan niet afgesloten worden en de leidster durven het daarom niet aan.
Geef ze groot gelijk.
Wel gaan ze bij mooi weer lekker buiten eten.
Ik vind het geen gemis, buitenspelen kan thuis ook wel.
Ik had trouwens wel kunnen kiezen voor eentje waar er buiten gespeeld kon worden maar die kostte ook gelijk 30 euro meer.
Wat raar :eh: Kunnen ze daar geen hek omheen maken, ik vind dat echt heel raar voor een psz…geen buiten. Vind buiten spelen toch heel belangrijk en tuurlijk kan dat thuis ook, maar dat moet op de psz toch ook kunnen. Kan me je keuze overigens wel voorstellen hoor, ivm die 30 euro, maar vind wel dat ze er bij de psz voor moeten zorgen dat de kinderen veilig buiten kunnen spelen.
Deze peuterspeelzaal zit gevestigd in een kerkgebouw.
Ik denk dat als er een pleintje afgesloten had kunnen worden ze dat zeker zouden doen.
Maar dat kan dus niet.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik verder het fijne er niet van weet.
Maar ik weet wel dat ze best met de kindjes naar buiten willen, maar dat ze omdat het niet afgesloten kan worden de veiligheid niet kunnen garanderen.
Ja jammer is het wel en sommige ouders kiezen daarom ook voor een andere.
Nu weet ik dat Thijmen zich die paar uurtjes binnen ook prima vermaakt, maar als hij een buitenmens was geweest had ik ook voor een andere gekozen.
Hier veron ook opgegeven voor de PSZ en hier spelen ze ook vaak buiten. Ik vind het ook belangrijk dat hij elke dag lekker frisse lucht krijgt en wat is er leuker dan met andere kindjes buiten spelen denk ik dan …
wel jammer dat ze het daar niet hebben. Op het KDV waar Veron eerst zat hadden ze op de baby groep ook geen buiten. En dan was het 25 graden en alle babys huilen van de warmte nee ik zou het een gemis vinden denk ik…
@dyfaine wrote:
Hier veron ook opgegeven voor de PSZ en hier spelen ze ook vaak buiten. Ik vind het ook belangrijk dat hij elke dag lekker frisse lucht krijgt en wat is er leuker dan met andere kindjes buiten spelen denk ik dan …
wel jammer dat ze het daar niet hebben. Op het KDV waar Veron eerst zat hadden ze op de baby groep ook geen buiten. En dan was het 25 graden en alle babys huilen van de warmte nee ik zou het een gemis vinden denk ik…
KDV vind ik toch anders dan een PSZ. PSZ zijn kindjes maar twee halve dagen (toch? of zie ik het verkeerd? zelf geen ervaring mee…), op een KDV meestal wat meer. Zo’n half dagje binnen zou ik geen ramp vinden, met mooi weer ga je dan lekker naar buiten als je je kind ophaalt. Hele dagen niet naar buiten zou ik voor mijn gevoel niet prettig vinden, en ook zou ik een strontvervelend kind hebben steeds want die moet echt buiten wat energie kwijt
Precies, een peuterspeelzaal is 1 dagdeel.
En bij deze zijn het ochtenden, dus geen warme middagen.
Nou en dat ze maar 1 dagdeel naar een psz gaan. Er zijn genoeg moeders die of niet naar buiten kunnen met hun kinderen of gewoon geen buiten hebben voor de kinderen.
Dan is het buitenspelen op een psz toch echt een uitkomst en vind ik het zelf ook erg raar dat de kinderen op de psz van karin niet naar buiten gaan.
@Karin2 wrote:
Wordt er bij jullie veel buiten gespeeld ?
:thumbup: ja, eigenlijk áltijd, behalve als het echt heeeel slecht weer is (maar sneeuw is juist weer leuk :inlove: ) of als ze het te druk hebben gehad met bv verjaardag vieren of wanneer de kindjes teveel opgegaan zijn in het knutselen.
Speelzaal is wel vreselijk duur hier (zo’n 75 euro voor 2 dagdelen) maar 't is het wel waard vind ik.
Buiten wordt er ook van alles met ze gedaan, meestal is het wel ‘vrij spelen’ maar er worden ook liedjes gezongen en als het echt prachtig weer is komen ze heel niet binnen en wordt dus ook het fruit buiten gegeten… heerlijk :dance:
Ik verbaas me er over dat je een peuterspeelzaal hebt zonder buiten.
Dat zo iets mag in dit land met allerlei regeltjes.
Hier wordt er mits het weer het toelaat iedere dag de laatste 30/45 min buiten gespeeld.
@trix wrote:
Ik verbaas me er over dat je een peuterspeelzaal hebt zonder buiten.
Dat zo iets mag in dit land met allerlei regeltjes.
:roll:
Verder zijn het net mensen daar hoor.
Ik snap de drukte erom niet zo.
Deze heeft geen buiten, ik weet dat van te voren en maak er geen probleem van omdat ik weet dat mijn kind verder genoeg buiten speelt en het die paar uurtjes totaal niet zal missen.
Iemand die dat wel belangrijk vind kan een andere speelzaal kiezen.
Dat Karin zich druk maakt om haar psz MET een buiten waar geen gebruik van gemaakt word kan ik me dan wel weer voorstellen, want ik schat zo in dat het meegespeeld heeft in de keuze voor de speelzaal