Buiten spelen maar niet kunnen lopen

Amy is nu 14 maanden en kan nog niet zelf gaan staan en kan dus ook niet lopen.



Tim is graag buiten en roept dan telkens dat ik moet komen, maar ik zit met Amy. Ze kan alleen tijgeren en begint nu net een beetje het kruipen te leren.



Hoe kan ik haar nu ook buiten laten spelen. Ze blijft dus niet op 1 plek op een kleed ofzo en ik wil niet dat ze op haar buik schuivend door de tuin gaat.



Hoe lossen jullie deze tussenfase op?



groetjes Judith

ehm… wél laten buikschuiven door de tuin?



Heb je een bepaalde reden om dat niet te willen?



Volgens mij heb ik hier dezelfde tussenfase, een buikschuivende baby die ik toch buiten wil hebben. Zal ook nog wel tijden duren voordat hij loopt, maar met dit weer gaat hij gewoon het gras door hoor.

En die van jou is nog groter, je kunt haar moeilijk op sluiten he :wink:



Of je moet de bodem uit de box halen en die buiten zetten :think:

Heb je een zandbak?

Dat was hier ideaal tenminste, daar kon Kim uren in spelen.

Ik neem aan dat je geen gras hebt he? Want daar mocht ze van mij op schuiven wat ze wilde ( met oude kleertjes dan :wink: )

Gras hebben we wel en dat was ook DE oplossing dacht ik.

Maar mevrouw vindt die sprietjes maar eng en zet het op een gillen als ze er in wordt gezet :roll: Een een kleed in het gras is ook niks, want ze wil van het kleed af en komt dan weer in het enge gras terecht :wall:



Zandbak is er ook, maar in de vorm van een schelp die net zo groot (of klein :wink: ) is als Amy.



Voor de rest een terras en een paadje naar achteren richting de schuur.

Het probleem is o.a. ook dat we hier een regelrechte slakkenplaag hebben. Ze vreten mijn prachtige hosta’s op :evil:

Het zijn van die huisjesslakken. Ze glibberen het hele pad over en om Amy daar doorheen te laten schuiven :sick:

Tim vind ze maar vies (terecht :mrgreen: ) en loopt er met een boog omheen.

We hebben anti slakkenmaatregelen getroffen, maar het zijn er zoveel dat ze gewoon niet weg te krijgen zijn.



Moeilijk is het hè. :shifty:

Emmer water erover gooien en zout langs de randen strooien. Zodat ze er niet overheen kruipen.

Stel lakens over het gras leggen, dan heeft ze meer kruipruimte.



Of een loopstoeltje.

:slight_smile:

Een goedkope box opscharrelen via marktplaats en haar daarin buiten laten spelen? :think:

Campingbedje buiten zetten. Kun je ook nog een klamboe overheen spannen tegen de beestjes.

Grotere deken/plaid? Ik heb bij de HEMA zo’n picknickdeken gekocht van 3x1,5m dus daar kan Jasper zich prima op vermaken :mrgreen: .

Een tweepersoonsdekbedovertrek op de grond leggen, daar is ze misschien niet zo heel senl vanaf en anders samen met haar daarop gaan spelen, blijft ze misschien wel even erop. De oudste vind het vast ook leuk om met haar op het kleed te spelen.

en nog een optie een loopstoeltje mischien? (al is dat niet handig int gras :think: )

Ik denk gewoon wel door de tuin laten buikschuiven…

Paar oude kleren aandoen (of koop wat goedkoops bij Zeeman

of op MP) en lekker d’r gang laten gaan. Ik vond het vorig

jaar ook eerst heel vervelend maar aan de andere kant, laat ze lekker

een beetje op ontdekkingstocht gaan!



En opletten moet je toch dus wat betreft die slakken zie je gauw

genoeg wat ze gaat doen.

Jenna speelt lekker in het campingbedje buiten, parasolletje erboven. Ging met Rick vorig jaar ook geweldig. En Rick kroop en tijgerde ook gewoon over het gras en de stoep. Kan me niet voorstellen dat het fijn voelde, maar hij deed het. Ik was allang blij dat hij kleertjes had die wat sleten ipv na een paar keer dragen zo goed als nieuw in de zak te kleine kleertjes gingen.

Vorige zomer waren wij in de tuin aan het klussen. Leonie zetten we gewoon in het campingbedje met allerlei leuks, ze kon zich daar wel even in vermaken.

Maar ik zou haar ook gewoon haar gang laten gaan, die kleren worden toch wel weer schoon (of niet, maar dat mag bij buiten-speel-kleren :angel: ) en slakken vinden mensen enger dan andersom, denk ik :mrgreen:

hallo judith, je hebt al een heleboel tips gehad lees ik…

ik zou ook voor het campingbedje kiezen, als ze haar nog vermaakt? (alex wil al niet meer in de box…)

En anders op een groot kleed, overtrek en dan samen?

En misschien als je regelmatig buiten bent en ze komt af en toe per ongeluk op het gras en ze ziet tim er spelen, misschien went ze er dan ook wat aan en vind het wat minder eng?

Alex heeft nu ook het buitenspelen ontdekt en kwam deze week al aanlopen met een slak… eeks… zou hem ook nog in de mond doen… bah!

Maar goed, dat hou je toch…

Succes ermee!

Dank voor alle tips.



Het stoort me nog niet eens zo dat ze vies wordt hoor. Dat presteert ze binnen ook wel :lol:



Het was meer die slakken en ook het feit dat we vrij ruwe klinkers hebben liggen. Lijkt me vrij pijnlijk. :eh:



De box hebben we al weggedaan toen ze 10 maanden was. Daar wil ze absoluut niet meer in, campingbedje ook niet.



Misschien toch maar die tip doen over dat dekbedovertrek op het gras :think:

Een oud gordijn heb ik trouwens ook nog wel, bedenk ik me nu.



En dan plof ik er zelf maar bij, vindt ze het misschien niet zo eng.



Maar meer goede tips blijven welkom hoor!



groetjes Judith

Klinkers zijn inderdaad niet erg prettig denk ik. Heb je anders misschien een opblaasbaar zwembadje (met een op te blazen bodem :wink: ) ik zag er toevallig een bij babywalz maar misschien vind je ze ook elders. En anders een hele boel boxkleden etc. op de grond en daar dan een zwembadje op. Kun je nog vullen met water als het erg heet is(wel erbij blijven, maar dat spreekt voor zich) of met ‘ballen’ om er een ballenbak van te maken :shifty:

Daan kan ook nog niet lopen, daarentegen wel kruipen… Ik heb hier grindtegels liggen, en dat stoort hem niet hoor, hij gaat in een noodvaart, zelfs met blote knietjes over de grindtegels heen… Sja vies worden… hmmm ik heb mezelf geleerd om daar maar niet naar te kijken. Heb hem daarstraks zelfs uit de zandbak getrokken omdat hij ECHT zand zat te eten :shock: (hij slikte het nog door ook nog, en vond het niet eens vies :sick: het zand is schoon hoor :stuck_out_tongue: zit er pas net in :mrgreen: )

Jee over grindtegels? Wat een bikkel zeg. :shock:



Zwembadje hebben we ook, dus die komt nog wel tevoorschijn. Moet het nog wel wat warmer worden.

judith, die harde tegels leek mij ook pijnlijk… maar alex geeft er niets om. De eerste dag met het mooie weer waren we een tijd buiten geweest en s avonds zag ik opeens dat hij helemaal rode knietjes had… :oops:

Agossie :hug:



Dat vind ik dan zo zielig hè.

Misschien ben ik ook wel te beschermend :shifty: