Buikslapers

Hallo,





Mijn dochter is een buikslaper, en nu mijn zoontje ook.



Bij mijn dochter heb ik het alleen kunnen keren tot ze zelf om kon draaien, maar nu bij mijn zoontje, hij slaapt ingebakerd op zijn rug.

De dekens zo strak mogelijk om hem heen en dan nog zo onrustig slapen.

Overdag slaapt hij in de kinderwagen beneden en dan op zijn buik omdat ik er dan bij ben.





Als hij op zijn buik ligt dan slaapt hij zoveel rustiger dan op zijn rug, ik durf hem alleen nog niet een hele nacht op de buik te laten slapen.

Hoewel hij wel goed zijn hoofd al draaien kan.



Wat zouden jullie doen wel of niet op de buik leggen?



Wat doen jullie met buikslapers?? Toelaten of niet??



Alvast bedankt voor de antwoorden.

ik heb die van mij op haar zij slapen… zo ligt ze wel rustig…(voorlopig nog) met een opgerolde hydrofieldoek tegen haar buikje en in haar rug ook…

dan de deken strak… op haar rug slaapt ze ook heel slecht…

Ik zou het persoonlijk niet durven al zo vroeg.



Vind het eng !!

Mijn oudste sliep de eerste 10 weken haast niet, tot we erachter kwamen dat ze op haar buik wilde slapen.

Bij de jongste herkende ik het direct en die sliep al met 2 weken op de buik, kon idd ook prima hoofd draaien.

Ik vond het ook eng, maar heb geprobeerd dat los te laten…

Hier ook al zo snel een buikslaper anders spookte hij de hele nacht.

Ik heb het wel toe gelaten en zette in het begin me wekker… niet dat dat evt helpt maar meer voor me eigen gevoel

Persoonlijk vond ik het eerst ook wel wat eng maar ja zelf slaap ik het liefst op me rug en als iemand me op me buik zou leggen zou ik ook niet kunnen slapen. Dus ja waarom dan je kindje wel dat aandoen als hij of zij liever op de buik slaapt.

Neemt niet weg dat t in het begin vooral wel eng is.



gr loes

Echt wel! Ik liet mijn man 's nachts checken. Ik wilde niet degene zijn, die mijn kind vond…

Het schatje ging ook nog!

Wij hebben het ook best wel snel gedaan.

Maar ons mannetje is al een hele tijd verkouden en vind ik het niet zo’n prettig idee dat hij op zijn buikje ligt.

We hebben hem nu ingebakert en dat gaat goed.Overdag ligt hij dus weleens op zijn buik.

Mocht hij niet meer zo verkouden zijn dan leg ik hem ook weer gerust op zijn buikje.

anders leg je m in de kinderwagenbak een paar nachten op je kamer om te kijken hoe het gaat? Is misschien wel fijn voor je eigen rust, en zo kan hij ook lekker slapen. Ook kan je kijken of hij eventueel toch in moeilijkheden komt, en ik denk dat dan de beslissing sneller is genomen.

Sinds Femke hier om kan draaien vind ik d’r eigenlijk alleen nog maar op dr buikje. Zo slaapt ze heerlijk. Ik vond het wel wat eng, maar ons meisje is pittig genoeg om van zich te laten horen mocht het niet goed gaan

Hij ligt nu voor het eerst on ingebakerd te slapen boven in het wiegje. Op de buik.



Hij slaapt nog bij ons op de kamer dus in feite kan ik hem wel in de gaten houden en wordt ik wel wakker van hem. Zal kijken hoe het deze nacht verloopt. Als hij nou rustig blijft slapen vannacht denk ik dan hij gewoon elke nacht op zijn buik slapen mag.



Hoop dat het rustig verloopt, op zijn rug wil hij de hele nacht wel liggen “spoken” terwijl hij wel de hele nacht door zou kunnen slapen.



Dus we zullen zien

mijn dochter slaapt vanaf 3 weken oud op haar buik ik heb haar 4 weken in haar ledikantje naast mijn bed gezet om te kijken hoe het ging ik hoorde alles elk zuchtje dus zo kon ik haar in de gaten houden.



na die 4 weken weer teurg naar haar eigen bedje omdat het zo goed ging.



daarvoor werd ze om de 2 uur wakker en niet eens van de honger want een flesje wou ze niet maar op haar rug slapen kon ze gewoon niet.



mijn zoontje slaapt ingebakerd en ook heel onrustig alleen wil hij niet op zijn buik slapen.



op zijn zij vind hij fijner maar ingebakerd is ook te doen.

Gezien het feit dat je je vraag hier voorlegt, betekent dat je je zelf er niet helemaal lekker bij voelt. En daarom zou ik het NIET doen!

Bij twijfel gewoon op z’n rug leggen, dan verwijt je je zelf ook niets, mocht er iets gebeuren!

Succes!

Hier ook een ukslaper, ik heb wel zo’n aerosleep matrasje via marktplaats gescoord, dat gaf mij wat meer rust.



Ik heb het ook lang eng gevond maar dit is voorhem echt het fijnst en Pieter hoest ook nogal eens slijm op , dat kan ie dan naar mijn idee maar beter op zijn buik doen.



Hij slaapt gewoon echt beter op zijn buik (sterker nog, hij slaapt op zijn rug gewoon NIET. Ik legde hem wel op zijn zij om te beginnen zo bleef hij dan nog wel eens een tijdje op zijn zij "haken"door zijn armpje voor hij stiekem toch nog op zijn b uik ging liggen

Hier twee buikslapers, en dat doen ze beiden nog. De jongste slaapt wel op zijn rug, en op zijn zij: ik wissel dat gewoon af.

@marrije wrote:

Hij ligt nu voor het eerst on ingebakerd te slapen boven in het wiegje. Op de buik.



Hij slaapt nog bij ons op de kamer dus in feite kan ik hem wel in de gaten houden en wordt ik wel wakker van hem. Zal kijken hoe het deze nacht verloopt. Als hij nou rustig blijft slapen vannacht denk ik dan hij gewoon elke nacht op zijn buik slapen mag.



Hoop dat het rustig verloopt, op zijn rug wil hij de hele nacht wel liggen “spoken” terwijl hij wel de hele nacht door zou kunnen slapen.



Dus we zullen zien






En hoe is het gegaan vannacht?

Leef wel met je mee kan me nog zo goed voorstellen hoe het was… echt wel dood eng maar als je dan ziet hoe lekker je kleintje dan slaapt was hier zoals ik al zei de keus snel gemaakt.

Ben heel benieuwd hoe het ging…



Gr loes

Jasper ligt vanaf dat hij een maand was op zijn buik…



Ik kan je niet adviseren het wel, of juist niet te doen. Wij hebben alsvolgt gedacht:



Als Jasper te moe wordt door het niet slapen, is de kans dat hij op een cruciaal moment zijn gezichtje niet meer kan weg draaien groter dan wanneer hij uitgerust is, hij is dan allerter. Jasper draaide zich al met 7 weken…

Hoi hoi,



Hier nu twee nachten gehad.



Nou kan ik niet zeggen dat het helemaal vlekkeloos is gegaan, maar hoefde vannacht maar 4 keer een speentje te geven ipv ontelbare keren.



Dus inpriciepe ben ik al heel blij, hij slaapt rustiger dan op zijn rug strak ingebakerd.

Hij is gewoon zo onrustig, we gaan nog maar eens naar de osteopaat, misschien dat hij er nog iets rustiger van wordt!!



En het hoofje draaien daar hoefde ik me geen zorgen over te maken dat ging perfect. Misschien ook nog even kijken naar de aerosleeper. Is wel een goede tip.



Een goede troost hij zal vanzelf wel eens rustiger gaan slapen… :smiley:

Bij de eerste wilde ik ook eerst dames horen die hun kindjes op de buik lieten slapen. Dat sterkte mijn gevoel om het ook te doen.



Hier dus twee buikslapers. Net zo vaak controleren als dat je het zelf prettig vindt. Opdenduur werd die drang hier minder en het vertrouwen groter. Kevin vanaf 6 weken en Tarah vanaf 1 week.



Een kindje dat gewend is op de buik te slapen, krijgt heel snel goede nekspieren (dametje kon na een paar weken boven de reiswieg uit kijken :lol:). Ik redeneer: een kindje dat kan buikslapen zal minder snel iets overkomen dan een kindje dat per ongeluk op de buik rolt.



Net als met zwemmen eigenlijk, volg je 'm :).

Die van ons ligt ook al heel lang op haar buik. In het begin kon ik haar na de late voeding op de rug terug leggen. Maar nu niet meer.

Wij hebben trouwens een aerosleep in bed liggen. Dan kun je zelfs met je gezicht plat op het matras nog ademen.

Wij hebben vroeger allemaal op de buik gelegen en ze wilde anders niet slapen.

Mocht je dus bang zijn dat er iets gebeurd kun je ook zo’n aerosleep kopen. Klik hier voor info.

Het werkt super en ik voel me een stuk beter erdoor.

Ik las gisteravond in bed een stukje over buikslapen ik zou eens een paar regels hier neer typen:





Opletten blijft nodig:

Sommige kinderen zijn notoire buikslapers.Ze draaien zich in bed altijd weer op hun buik wat je ook doet.Hoe lekker dat ook voor hen is,het brengt een risico met zich mee.

Daarom wordt -sinds 1987- rugligging geadviseerd. Er zijn nu nog maar ongeveer elf wiegendoodgevallen per jaar in Nederland.

Ik krijg ouders op mijn spreekuur die het geen probleem vinden dat hun jonge baby op zijn buik slaapt.

'Ach, dat vind hij zo lekker’zeggen ze dan.Maar tot een baby 1 jaar oud is blijft het opletten.

Voor buikslapers is ‘Tummytime’ extra belangrijk. Laat je baby elke dag even op zijn buik liggen. Voor zijn nekspieren !!



Kindjes die op hun rug slapen die slapen het veligst !!

Ik heb hetzelfde gelezen.

Het blijft moeilijk, op zijn rug liggen is helemaal niets op zijn buik iets beter maar het is het ook nog niet helemaal.



Ht is gewoon een heel erg onrustig mannetje :think: Je doet er niets aan, hopen dat het snel beter wordt.