Buikslapers

@marrije wrote:

Ik heb hetzelfde gelezen.

Het blijft moeilijk, op zijn rug liggen is helemaal niets op zijn buik iets beter maar het is het ook nog niet helemaal.



Ht is gewoon een heel erg onrustig mannetje :think: Je doet er niets aan, hopen dat het snel beter wordt.




Lastige situatie.



Ik hoop ook dat het snel wat beter gaat.

Ik had dat stuk ook gelezen…



Maar wat ik net dan had: Kaeyen ligt nu nog altijd op de rug of op de zij. Hij had een bv gehad, en daarna een half uurtje op mijn schoot gelegen (of op mijn schouder gehangen, vrij rechtop nog). Ik leg hem terug, en kijk naar de babyfoon die we net hadden gehaald.



Ineens hoor ik een pruttelgeluidje, dus kijk naast me: ligt Kaeyen daar met zijn mond vol (opgerispte) melk!! Hij deed zijn hoofdje dus niet opzij, en bleef het maar wegslikken… Ik tilde hem meteen op en hoofd voorover, zodat het eruit liep, maar hier schrik ik dus wel van!



Nu stond ik ernaast, maar als dit 's nachts gebeurt zal ik het ook niet zien. En misschien was er niks aan de hand, en had ie het zelf weg kunnen slikken, maar toch…



Maargoed, het gaat hier eigelijk alleen over het gevaar van stikken, en dat is echt niet het enige gevaar van op de buik liggen (en die is er dus ook als op de rug liggen) Maar kindjes slapen ook dieper als ze op de buik liggen, en ze kunnen dan niet de goede buik ademhaling doen: dat wordt dus oppervlakkeriger waardoor de kans op een ademstilstand weer wordt vergroot…

Iedereen het blad WIJ binnen gehad zeker :stuck_out_tongue:



Oeh wat eng om mee te maken Miranda.

Normaal gesproken doen ze toch wel hun hoofdje zelf wegdraaien ?



Overal zitten wel nadelen en voordelen aan.

Alleen na mijn idee buikslapen iets meer nadelen !!.

Ja, ik zou ook zeggen dat ze zelf hun hoofdje draaien, maar ik zou ook zeggen dat ze zelf hun hoofdje draaien als ze op hun buik met de neus in het matras liggen :wink: . Maar hij slaapt vaker plat op zijn achterhoofd, en dan draai ik zelf zijn hoofdje een kant op…



Er gebeurde gelukkig niks (nog), maar toch schrok ik ervan ja. Misschien had ik het zo zelf weg geslikt, maar misschien ook niet… Ging daar niet op wachten iig :wink:



En daar heb je zeker gelijk in, overal zitten voor en nadelen aan! Het is bewezen dat sinds de rugligging 20 jaar geleden is ingevoerd, er minder kindjes overlijden aan wiegedood. Dus het zal zeker ermee te maken hebben. Maar ik denk ook dat er wel uitzonderingen zijn, en als je dan ook nog de meeste risicofactoren weg kan nemen, het alweer een stuk ‘safer’ is…

Dat is het dus die gevaren waar ik zo bang voor ben.



Maar bij ons is het nu een beetje de keus of op de rug en hooguit een half uur tot uur slapen en dan bedoel ik niet overdag maar s’nachts of op de buik en dat drie tot 4 uur slapen.

Langer dan dat slaapt hij niet dan wordt hij weer onrustig wakker en moet je hem eerst weer in slaap zien te krijgen.



Wat ik ook denk, het is een mannetje die veel wil slapen, maar niet kan. Dus als hij overdag niet of nauwlijks slaapt krijg je alleen een oververmoeid kind.



Miranda wat een eng verhaal, bij zoiet moet je niet teveel nadenken hoor, brr.



Misschien vannacht toch maar weer proberen in te bakeren en dan op de rug. Soms dan weet je het gewoon niet meer. Het is ook een hongerig mannetje,precies om de vier uren wordt hij wakker voor voeding. Nog een paar maanden dan zal het vast beter gaan :roll: .