buikslaper

Onze zoon slaapt het beste op zijn buik. Zouden jullie je kind ook 's nachts op zijn buik durven te laten slapen?

Ja, Max sliep alleen op zijn buik. Anders gewoon niet! Na een poosje ( 2 maanden ofzo) niet geslapen te hebben, hebben we hem naast ons op bed gelegd op zijn buik. Met zijn eigen dekentje en wel zo dat hij er niet af kon vallen natuurlijk. Een van ons sliep dan op de logeerkamer. Eindelijk eens 4 uurtjes achterelkaar slaap.

Natuurlijk was iedereen boos op ons. En ook nu zal jij waarschijnlijk veel advies krijgen om vooral niet op zijn buik te laten slapen. Maar ik ben van mening en dat is ook mijn ervaring dat als je het buikslapen goed begeleid en eventueel voorzorgmaatregelen neemt dat het geen probleem hoeft te zijn.

Net als met een te warme slaapkamer en rokende mensen in huis ed zijn er risico’s. Een uitgeput kindje is ook een risico zelfs als hij of zij op de rug slaapt.

wat voor dier heb je in je avatar? Lijkt een konijntje??? :think:

jasper sliep echt alleen maar op zijn buik… dus ja

Iedere keer als ik ryan uit zn bed kom halen ligt die op zn buik…

Ja, is idd ons konijn.

Onze zoon slaapt in zijn wieg op onze slaapkamer!! Ik kan hem zo zien tussen de spijltjes door. Ook mijn broertje sliep altijd op zijn buik. En vroeger deden ze niet anders.

De nekspieren van onze zoon zijn ook redelijk sterk, dus ik kan me niet voorstellen dat hij zal stikken doordat hij zijn hoofd maar tot de helft gedraaid krijgt, maar toch… Ze zeggen het niet voor niets.

Maar fijn dat er meer buikslapers zijn :thumbup:

Djanel slaapt ineens sinds 2 weken op zijn buik…

Sam slaapt sinds dat ie 3 maanden is op zijn buik. Weinig aan te doen hé…Maar als ze zelf eenmaal kunnen draaien vind ik het prima kunnen hoor.

De KA zei dat het niet erg is als de baby op je kamer slaapt (dichtbij je bed), als er dan iets is word je er wakker van.

Op de buik slapen in eigen kamertje pas als ze zelf alle kanten op draaien en sterker zijn, was het advies hier.

X Do

Hier ook met een maand of 3 ach als zij het lekker vinden, ik lig ook hoe ik wil en zodra ze kunnen draaien doe je er niets meer aan. Je kan er moeilijk de hele nacht naast gaan zitten . Tenminste zo dacht ik.

Groetjes

Je zoontje is nog maar 1 maand, dus ik zou het absoluut niet doen!

Ik zou namelijk nooit gerust beneden kunnen zitten als ik weet dat mijn kindje dat nog zo jong is op z’n buik ligt…je weet gewoon nooit wat er gebeurt!

Brrr…zou het toch niet op m’n 'geweten’willen hebben als er wel wat gebeurt…ookal is die kans ontzettend klein!

Vind hij het misschien fijn om op z’n zij te slapen ipv z’n buik? Daar heb je speciale dingen voor waardoor hij dan niet kan doorrollen…veel veiliger dus. (kan even niet op de naam komen :roll: )

Op zijn zij slapen wil hij niet (ook niet met dat kussen dat jij bedoelt) en op zijn rug, is hij gewoon weer heel snel wakker. Ik doe het alleen maar als ik erbij ben!! Hij slaapt op zijn rug in. Wordt na een uurtje weer wakker, dan draai ik hem op zijn buik en slaapt heerlijk wakker. Als ik zie hoe hij ligt, ben ik absoluut niet bang dat er iets gebeurd.

Overdag beneden in de wagen en 's nachts in de wieg naast mijn bed. Hij is veel uitgeruster. :thumbup:

Ik heb sinds een paar dagen een aerosleep gekocht en moet zeggen dat dat me wel wat geruster maakt. Pieter maakte alleen maar 20 minuutjes/halve uurtjes de laatste tijd, maar sinds hij op zijn buik slaapt, slaapt hij rustig anderhalf a 2 uur achter elkaar, dus ik denk dan maar lekker op zijn buikie.

@cees77 wrote:

Onze zoon slaapt het beste op zijn buik. Zouden jullie je kind ook 's nachts op zijn buik durven te laten slapen?

Wel op latere leeftijd, maar niet zo jong.

Stein sliep ook op zijn buik (en nog steeds :mrgreen: )

Ik zou als ik jou was, net zoals Jubbes, een aerosleep kopen. Lana sliep ook op haar buik maar wel pas toen ze zelf haar hoofdje kon omdraaien.

Ik liet Jayden de eerste weken ook wel 's op z’n buikje liggen als ik erbij was, en nu nog steeds, hij vindt het gewoon heerlijk om zo te slapen. 's Nachts zou ik het echt niet durven, ik zie hem soms wel 's met z’n hoofdje draaien als ie in de box op z’n buik ligt, en hij heeft genoeg kracht om op z’n andere wang te gaan liggen maar soms draait ie gewoon niet verder en dan ligt ie met z’n neus in 't kleed,en hij herstelt zich niet,gewoon omdat ie zo suf is denk ik. Dus ik zou zeker geen risico nemen en hem 's nachts op z’n buik laten slapen.

Ik vind t weer zon n rare vraag :think:

Er is nu ruim 40 jaar onderzoek gedaan naar wiegendood en daaruit wijst dat je je kindje niet

op de buik te slapen moet leggen en nog zijn er mensen die hun kinderen op hun buik te slapen leggen :wall:

Ik kan daar zo boos over worden, niet boos eigenlijk maar giftig.

Loek die was 4,5 maand die zat zelfstandig en kon van zn buik naar zn rug en terug. Een heel sterk

kereltje dus. Hij heeft nooit op zn buikgeslapen, want dat liet ik niet toe.

Toen op vrijdagochtend 12 mei 2006 zijn ze op t kdv bij Loek gaan kijken omdat t n moeilijke slapen was.

En ja… de ergste nachtmerrie werd werkelijkheid, want Loek lag op zn buik en is dus

overleden aan wiegendood.

Ik zeg dus niet op de buik. Het is niet waard

Ze hebben daar niet voor niets onderzoek naar gedaan en t is daar niet voor niets uitgekomen

Buikslapen kan een oorzaak zijn van wiegedood. Net als warmtestuwing (verwarming aan op de slaapkamer bijvoorbeeld of een dekbedje) Onveilig bedmateriaal, adembelemmering of roken (door de moeder maar mijn inziens ook door derden die in huis roken waar een kindje slaapt)

Daarnaast kan wiegedood mogelijk het gevolg zijn van een afwijking in het gedeelte van de hersenen dat ademhaling, temperatuur en het ontwaken regelt en controleerd.

Dus het buikslapen is een risico. Net als veel andere dingen.

Toch was voor ons de keuze om Max op zijn buik te laten slapen een goede keuze. Het kereltje was uitgeput. Wij waren uitgeput. Voor ons niet zo erg maar de gezondheid van Max kwam in het gedrang. Hij is bijna opgenomen geweest vanwege uitputting. dat was heftig. Ik rook niet, bij ons in huis wordt nooit gerookt we hebben hem bij ons (een van ons ) op bed laten slapen met eigen deken en met een speentje zorgden we ervoor dat hij niet klem zat in het matras.

Loek was geen buikslaper maar is per ongeluk zo gedraaid. Dus het wel of niet bewust op zijn buik leggen was helemaal niet aan de orde. Jullie deden wat goed was voor je mannetje. Rugligging. Daarom denk ik dat je wiegedood niet altijd kunt voorkomen. Want als een kindje op zijn buik wil liggen dan worsteld het net zo lang tot het ook zo ligt. En misschien is dat wel het gevaarlijke ervan… :think:

Oja mijn info komt gewoon van KOK.

@ariel wrote:

Oja mijn info komt gewoon van KOK.

Je info klopt ook wel voor n deel, maar de meeste kindjes die overlijden aan wiegendood zijn op

hun buik gevonden. Is mij verteld door de prof die hier al ruim 40 jaar onderzoek naar doet.

Wat iedereen doet moet ie zelf weten. Fieke wilde ook graag op haar buik slapen, maar dat liet ik niet toe.

Liever n kind wat huilt dan geen kind.

Wat ik nu ga schrijven zal ik n hoop mensen over me heen krijgen, maar doe t toch.

Als je dus toch bewust je kindje op de buik te slapen legt dan moet je niet huilen als t mis gaat.

Dat risico moet je dan maar aanvaarden.