buikslaper

Ben ik helemaal met je eens moeder van twee. Echt ik begrijp je wel. Maar ik heb dus ook meegemaakt hoe het is als je wel een buikslaper hebt die echt niet slaapt. Maar dan ook echt niet!

Je laatste twee regeltjes begrijp ik wel maar je kunt het niet zeggen. :think: Want dan zou dat ook gelden voor alle moeders die voor tijdens en na de bevalling roken. Of ouders die toestaan dat er in huis gerookt wordt terwijl er kinderen in huis zijn. En geloof me dat zijn er nogal wat… ( hoe boos ik daar ook over ben. )

Wat jullie is overkomen is de nachtmerrie van elke ouder. Als je kind doodgaat is gewoon je leven een stukje over. En dan maakt het denk ik niet uit hoe je kindje overlijd of hoe oud het is. Je probeert het als ouder goed te doen. daar hoort ook een stukje slaap bij. Want ook dat is belangrijk. Zonder slaap geen kindje was wat de kinderarts tegen ons zei. Zorg ervoor dat alles verder veilig en goed is en laat het bij je slapen. ( kon ook makkelijk omdat Max toch nooit overdag sliep en wij ook al om 20 uur op bed gingen hahaha)

Liefs Ariel

Ik heb Nee geantwoord.

Het is namelijk niet per definitie zo dat je wanneer je zelf slaapt, doorhebt wat er in bed van je kind gebeurt. In de diepe slaap hoor je zelfs geen rookmelder. Slapen doe je in patronen van diverse fases… de waakslaap, de remslaap, de diepe slaap en dan weer de waakslaap.

Die patronen duren elk hun eigen tijd en de kans dat je een rookmelder wel hoort is groter dan niet omdat je in de andere fases wel wakker word van zoiets. Maar net als brand in een paar seconden om zich heen kan slaan, kan een baby in een paar seconden in ademnood komen omdat het slaapt en als ware letterlijk “inslaapt”

Michel slaapt ook bij ons op de kamer, maar ik zou het dus echt niet doen.

Overdag in de box, met direct constant zicht wel, maar zelfs dan ga ik alleen naar de wc als ik heb gezien dat hij goed ligt en rustig is.

Wetende dat het mij maar 35 seconden duurt om te plassen.

Ik blijf het doodeng vinden.

Voor mij zou “maar op zijn rug is hij zo snel al weer wakker” geen argument zijn. De kleine krijgt zijn slaap dus wel, alleen niet op een ritme wat voor de ouders prettig is… ja jammer dan.

Probeer eerst eens of inbakeren helpt. Wat meestal namelijk veroorzaakt dat kinderen op de rug niet goed doorslapen is het gevoel dat ze “vallen”

Je ziet babies ook vaak een beetje schrikken en dan wapperen met hun armen. Hup zijn ze weer wakker.

Daar is zelfs een naam voor (kon t zo niet vinden) zo veel voorkomend is dat.

Op de buik krijg je dat gevoel niet en slaapt men makkelijker door.

Inbakeren heeft hetzelfde effect als op de buik liggen, maar is veel minder gevaarlijk.

Hier hebben alle kinderen tot op heden voorkeur voor buikslapen, maar dat liet ik tot circa 6/7 maand niet toe.

Pas als ze in hun slaap zelf goed heen en weer rolden, mocht het.

Tot die tijd sliepen ze dus met de armen ingebakerd.

In het geval van Ariel kan ik me best voorstellen dat je kiest tussen 2 kwaden.

Uitputting bij een baby heeft verstrekkende gevolgen, ze kunnen er aan overlijden omdat ze dan ook te moe zijn om te drinken waardoor ze risico lopen op uitdrogen en ze veel adrenaline aanmaken om het hart gaande te houden.

Slaap heb je gewoon nodig!

Maar ik zou dus eerst kijken wat inbakeren voor je kan doen.

Ik begrijp jullie argumenten. Fer slaapt nu overdag (beneden waar ik hem in de gaten kan houden) op zijn buik en 's nachts op zijn rug. Dat gaat een stuk beter doordat hij uitgerust is omdat hij overdag op zijn buik slaapt. :thumbup:

Wat is dat toch met dat buikslapen en die kleintjes… Hier dus ook een buikslapertje… Net hele tijd liggen huilen, wilde niet slapen in zijn bed op zijn rug, en nu net 2 tellen op zijn buik in de box en :zzz: Hoe zou dat toch komen…

hier slapen ze allemaal sinds geboorte op de buik. Ik weet dat het niet wordt aangeraden maar ik heb zo iets van" ik vertrouw erop en dat geeft me een goed gevoel". Ik ben trouwens ook een buikslaper. Ik merkte gewoon ook dat onze kindjes veel beter sliepen eens ze op hun buikje lagen geeft ze precies een meer geborgen gevoel.

Nu ook weer… Hij was heel onrustig wilde niet slapen(op rug) en ik leg hem op zijn buik en weg is meneertje… snachts slaapt hij wel op zijn rug… Ik heb net van ABZ een matras beschermer gehaald het zelfde als aerosleep… En inderdaad het laat lucht door… Geprobeerd met mijn neus in het matras te doen zonder en dan krijg je geen lucht en gedaan met en het verschil is enorm… Het geeft me iig een geruster gevoel… Maar snachts “lekker” op zijn rug…

@Daantjuh wrote:

Maar snachts lekker op zijn rug…

Nou ja, lekker… :lol: :lol:

Ik heb ook een aerosleep gekregen van een vriendin. Is een fijn ding. Maar ook dat wordt eigenlijk afgeraden…

Ik ben tégen buikslapen,helemaal zo klein…

Sorry…

Niet om bang te maken hoor maar lees het verhaal van Loek :vlinder: maar eens…

Ik was al ertegen maar na dat verhaal helemaal.

Inbakeren brengt net zo veel rust!

En is veel veiliger in mijn ogen.

Het gaat namelijk om de ‘‘tegendruk’’ en het geborgen gevoel wat ze zoeken,en inbakeren geeft dat ook.

Hij wordt woest als ik hem inbaker… Dus dat is geen optie… Heel raar nu ligt hij ook in zijn bedje op zijn rug en dan slaapt hij wel… Maar overdag :naughty:

@Daantjuh wrote:

Hij wordt woest als ik hem inbaker… Dus dat is geen optie… Heel raar nu ligt hij ook in zijn bedje op zijn rug en dan slaapt hij wel… Maar overdag :naughty:
Onze Lucas is erg lang ingebakerd geweest en ik kan je vertellen dat ze aan het inbakeren moeten wennen. Je zal in het begin consequent moeten zijn in het inbakeren. (dus niet het ene slaapje wel en het andere slaapje niet)

Bij het gaan inbakeren hoort huilen in het begin bij ook al is het tegen je principes in, als hij eenmaal gewend is aan de geborenheid dan is het zo fijn voor hem maar ook voor jullie. Dan kan hij lekker slapen en nog veilig ook.

Maar ook over inbakeren worden er dubbelen verhalen verteld… De een raad het af en de ander aan… Ze zeggen dat het kind op die manier niet zichzelf leert kennen… Vannacht heeft hij gewoon “lekker” op zijn rug geslapen… En toen hij vanmorgen wakker werd heb ik hem op zijn buikje in de box neer gelegd… In het zicht…