Buggy voor op vakantie

In juni gaan wij op vakantie. Ik neem dan liever niet onze bugaboo mee; ik vind dat er op het vliegveld niet erg zuinig met je spullen wordt om gegaan en daarnaast is hij best behoorlijk groot.



Nu ben ik op zoek naar een betaalbare buggy. Ik wil geen hele dure kopen want hier in Nederland gebruiken we toch gewoon de bugaboo!



Iemand een goede tip?

Wij hebben een MacLaren Quest via mp gekocht. Super ding, heeft al een paar vliegreizen overleefd, en hij is heel licht.

Waar woon je ergens?



Ik heb bij gratis op te halen een maclaren quest buggy staan… zonder zonnekap helaas want die is afgebroken (tijdens een vliegvakantie van de buren) maar met een parasolletje is dat natuurlijk zo opgelost.

Hij is niet nieuw meer, maar alles is heel en als hij geknakt en gekneusd terug komt, val je d’r ook geen buil aan.



Je mag hem zo komen halen.



Is met standen, kan plat, saai grijs met lichtblauw.

Wij hebben een Koelstra, ook niet kapot te krijgen, heeft veel overleefd en is nog steeds prima.

V&D of Kruidvast hebben vaak merkloze goedkope buggy’s.

Ik heb er geloof ik 30 euro voor betaald en het is best een redelijk ding.

@Cell wrote:

Waar woon je ergens?



Ik heb bij gratis op te halen een maclaren quest buggy staan… zonder zonnekap helaas want die is afgebroken (tijdens een vliegvakantie van de buren) maar met een parasolletje is dat natuurlijk zo opgelost.

Hij is niet nieuw meer, maar alles is heel en als hij geknakt en gekneusd terug komt, val je d’r ook geen buil aan.



Je mag hem zo komen halen.



Is met standen, kan plat, saai grijs met lichtblauw.




Wat aardig van je! Ik woon in Nijmegen… en jij?

Ik zou eens zoeken op Marktplaats. Of rondvragen in je omgeving of iemand nog iets heeft staan waar diegene misschien vanaf wil.

hm… beetje uit de buurt dus… wij wonen in Zwolle.



Kan hem hooguit verzenden, kost 6,75… Heb je wel een maclaren, rijdt echt nog prima, is alleen al wat ouder.



Maar kijk maar joh, als je wat anders vind of bedenkt… :wink:

Is een draagdoek geen optie. Wij gaan deze zomer ook voor het eerst met het vliegtuig weg met onze meiden. En voor de kleinste gebruiken we gewoon een draagdoek. Vind het veel te veel gedoe een buggy mee slepen.

@romata wrote:

Is een draagdoek geen optie. Wij gaan deze zomer ook voor het eerst met het vliegtuig weg met onze meiden. En voor de kleinste gebruiken we gewoon een draagdoek. Vind het veel te veel gedoe een buggy mee slepen.


ik wilde het ook al zeggen, maar probeerde me nog in te houden :angel: als dragen niet in je systeem zit, is het misschien een gek alternatief voor een buggy. Maar ik zeg ook: zoek een doek of een andere drager, dat is heeeel veel handiger met vliegen en daarna! :thumbup:

Maar heeeeel warm :wink:

@Kittycat wrote:

Maar heeeeel warm :wink:








wel eens die vrouwen in afrika gezien? daar is het ook best warm :wink:



nee, maar alle gekheid op een stokkie: het ligt er maar aan welke doek of drager je hebt. Je hebt heel dunne doeken, en dragers die gewoon aan alle kanten lucht doorlaten.

Was ook aan het twijfelen of ik het wel zou plaatsen :shifty:



Bang dat mensen denken, daar komt die draagmiep weer met der adviezen :oops:



Maar euhm draagdoek heeel warm ??

Zoals fiep al zei, het ligt er aan welke draagdoek of drager SSC je hebt. Je zou ook tijdens je vakantieperiode een drager kunnen lenen bij babybij ofzo. Een SSC (soft structured carrier)zijn over het algemeen wel luchtiger en je hoeft niet te knopen.

Ik heb ook een dunne, maar ging dood van de hitte. Kind ook bezweet.

Al gaat ie wel mee, buggy krijg je niet overal mee naar binnen.



En ja, dat draagmiep-gevoel heb ik ook wel een beetje, er werd ook gevraagd om een buggy :wink:

@Kittycat wrote:

Ik heb ook een dunne, maar ging dood van de hitte. Kind ook bezweet.

Al gaat ie wel mee, buggy krijg je niet overal mee naar binnen.



En ja, dat draagmiep-gevoel heb ik ook wel een beetje, er werd ook gevraagd om een buggy :wink:




Is ook wel zo, maar misschien vinden hun het wel een prima oplossing :thumbup:

@Kittycat wrote:





En ja, dat draagmiep-gevoel heb ik ook wel een beetje, er werd ook gevraagd om een buggy :wink:


klopt. van de andere kant kan het ook soms handig zijn als iemand de situatie van een heel andere kant bekijkt, en daardoor met ideeen komt waar je zelf nog helemaal niet aan gedacht had. Dat is toch ook nog steeds de meerwaarde van een forum…dat je input kunt krijgen waar je zelf helemaal niet aan gedacht had. of zoiets. :angel:

Zoiets ja. En daardoor kunnen gelukkig door een niet-draagmiep ook de nadelen belicht worden :wink: Dan hebben we alle kanten weer in beeld.

Tijdens de zomervakantie heb ik onze dochter ook steeds in een draagzak gehad. Maar ik miste vooral de buggy voor de ruimte. Want in elk leuk stadje winkelen we meestal even, en dan loop je te zeulen met tassen. Ik zou toch echt voor een buggy gaan, hoewel ik dat dragen toen ook heel prettig vond (maar mijn dochter was toen nog maar 2 maanden)

Voor alleen in het vliegtuig zou ik misschien nog wel aan een draagdoek denken. Maar ik moet er niet aan denken om de hele dag met een kind op mijn rug te lopen. :shifty:

En bedenk ook dat je een kind ‘even’ in een buggy zet maar als je het niet gewend bent, niet ‘even’ in de draagdoek hebt. :slight_smile:



Enne mening geven mag altijd he :wink:

(al kan ik me inderdaad wel eens storen aan meiden die hun mening verkondigen als de absolute waarheid :shifty: :shifty: maar dat ligt ook maar net hoe je het brengt en dat kan ik ook niet altijd even goed 8) )

afijn dat was even off topic

wij hebben destijds een simpele buggy voor 15 euro gekocht ofzo… maar die had geen ligstanden en dat lijkt me voor zo’n jong kindje toch wel erg fijn/ noodzakelijk.



En tja had ik het toen geweten… had ik toen toch echt graag een draagdoek gehad… die ik inmiddels dus wel heb :wink: .