Buggy voor op vakantie

@ Cell, Zwolle is inderdaad een beetje uit de richting! Ik kijk nog even verder maar in ieder geval bedankt voor het lieve aanbod!



@draagdoek; ik kan me voorstellen dat het voor een hoop mensen heel prettig is om je kindje zo te dragen, maar tot nu toe voor mij niet. Daarnaast wil ik graag voor op vakantie iets wat ook evt opa/oma/tante/oom even kan gebruiken (jaja we gaan met heel de familie) en een draagdoek vind ik daarvoor niet heel geschikt…

Ik heb voor twee weken terug voor jawel 24 euro een buggy bij de kruidvat gekocht. Voor bij mijn moeder, dus dat hoef geen dure te zijn.

Maar voor de dragers, als je op vakantie eens een dag weg wilt om dingen te bekijken oid en het is best veel lopen word dat dan niet zwaar? Met een buggy denk ik, daar kan het kindje lekker in slapen en is het voor jezelf niet zwaar.

En is het voor de heupjes wel goed een hele dag in een draagdoek?





hier hebben zowel hub als ik geen sterke rug dus ik zou dat dragen niet zien zitten. Op vakantie dan he, zo hier in de buurt een stukje of even boodschappen doen zou ik wel doen.

hier wordt heerlijk in de doek geslapen :thumbup: .

En als je kindje goed geknoopt is is het minder zwaar als de gemiddelde tas/rugzak die meegesleept wordt op zo’n dagje uit.



Onze jongste is nog niet heel zwaar (8,5 kilo) maar ik kan hem met gemak een uur of 4 achter elkaar dragen.

Vaak zit er dan toch al eerder een eet/drink/verschoon moment tussen, maar soms gebeurt het wel en daar heb ik geen last van dan.

Ben er natuurlijk wel ingegroeid vanaf dat hij 4 a 5 kilo was.



Juist op een dagje weg vind ik de doek zo handig… geen buggy meer die vast blijft haken achter opstaande klinkertjes, bergje op ook geen probleem etc etc.

Ik zou ook voor een maclaren quest gaan. Op mp vindt je veel goede tweedehands buggy’s. Zo zijn wij ook aan onze maclaren gekomen, echt geweldig ding!

Nee Marije… :shock: Die beer van ij heeft jouw knul ingehaald (9,5 kilo!).



Ik vind het niet zwaar, en ons kindje slaapt er ook heerlijk in (makkelijker als in de wagen), maar ik moet zeggen als wij echt een hele dag op pad zijn neem ik wel de wagen mee, gewoon om af te kunnen wisselen. Vindt hij ook fijn, ff lekker liggen met een speeltje/wagenspanner om mee te spelen en dan weer lekker op mn rug.

Toen wij op reis gingen heb ik via mp de 2 goedkoopste buggy’s hier vlakbij aangeschaft (2 voor 15 euro). We hebben ze uiteindelijk op de laatste bestemming voor we naar huis vlogen achtergelaten (daar ook weer mensen blij). Als je met een kindje van de leeftijd van die van jou reist zou ik er eentje met ligstand kiezen en het aanbod van Cell aannemen. Voor alleen verzendkosten een buggy waar je verder niets aan te verliezen hebt lijkt mij een prima deal.

@Karel wrote:

@Cell wrote:
Waar woon je ergens?



Ik heb bij gratis op te halen een maclaren quest buggy staan… zonder zonnekap helaas want die is afgebroken (tijdens een vliegvakantie van de buren) maar met een parasolletje is dat natuurlijk zo opgelost.

Hij is niet nieuw meer, maar alles is heel en als hij geknakt en gekneusd terug komt, val je d’r ook geen buil aan.



Je mag hem zo komen halen.



Is met standen, kan plat, saai grijs met lichtblauw.




Wat aardig van je! Ik woon in Nijmegen… en jij?




Mijn schoonouders namen vorige week een buggy mee die nog bij hun stond van in de tijd dat zij op de kinderen pasten. Ik heb hem ooit voor een prikkie bij het Kruidvat gekocht maar is in prima staat (zit alleen geen regenhoes bij). Je mag hem zo komen ophalen, ik woon ook in Nijmegen! Mijn kinderen zitten er (al heel wat jaren) niet meer in :wink:

Hoezo krijg je een buggy niet overal mee naar binnen? Of volg ik het niet?



Wij zijn meerdere keren met buggy (zo’n smalle opklapbare) op vakantie geweest. Voor de enige vliegvakantie hebben we zelfs een extra buggy op MP gekocht (voor 5 euro), die konden we eventueel daar achterlaten of weggooien als hij aan het einde geen functie meer had (niet gedaan).



Bij het instappen vliegtuig werden de bug’s netjes overgenomen door de stewardessen en bij aankomst in Spanje, stonden ze netjes uitgevouwen weer klaar bij de deur. Konden gewoon doorlopen MET buggy tot aan de vliegtuigdeur.



Ter plaatse hebben we af en aan beide of 1 buggy gebruikt. Waren met meer mensen,dus ook meer ogen (en Jo was al 4,maar het was voor de lange wandelingen).

De enige plekken waar de bug even buiten moest wachten was in het voetbalstadion (rondleiding) en later bij een vakantie in een museum (waar we de buf af konden geven aan de balie en hij stond aan het einde weer netjes klaar).



Verder nergens last gehad van wel/geen bug mee kunnen nemen.

In Metro’s wel (waren er zonder lift),maar zo’n ding weegt niet veel natuurlijk. 1 tilt de bug, de ander met kids de roltrap af (zelfs roltrappen kan met kind en bug tegelijk).



Inmiddels zijn we bug-vrij,wat wel scheelt met vakanties,maar een hele simpele neemt weinig ruimte in beslag. Zeker als je even ergens wilt zitten eten of drinken en het kind doet een slaapje,dan vond ik ze ideaal.

@Fleur wrote:

@Karel wrote:
@Cell wrote:
Waar woon je ergens?



Ik heb bij gratis op te halen een maclaren quest buggy staan… zonder zonnekap helaas want die is afgebroken (tijdens een vliegvakantie van de buren) maar met een parasolletje is dat natuurlijk zo opgelost.

Hij is niet nieuw meer, maar alles is heel en als hij geknakt en gekneusd terug komt, val je d’r ook geen buil aan.



Je mag hem zo komen halen.



Is met standen, kan plat, saai grijs met lichtblauw.




Wat aardig van je! Ik woon in Nijmegen… en jij?




Mijn schoonouders namen vorige week een buggy mee die nog bij hun stond van in de tijd dat zij op de kinderen pasten. Ik heb hem ooit voor een prikkie bij het Kruidvat gekocht maar is in prima staat (zit alleen geen regenhoes bij). Je mag hem zo komen ophalen, ik woon ook in Nijmegen! Mijn kinderen zitten er (al heel wat jaren) niet meer in :wink:




Super! Ik pb je even!

Ik zie dat je al een dealtje heb gesloten voor een buggy, maar wellicht een tip voor een meelezer.



Je kan ook danken aan een Quick Smart. Dat is een hele kleine opvouwbare buggy die je in een rugzakje mee kan nemen.

@Fleur; heb je mijn pb gehad? Hij blijft namelijk maar in mijn outbox staan :think:

Kan jouw buggy ook in ligstand?

@Karel wrote:

@Fleur; heb je mijn pb gehad? Hij blijft namelijk maar in mijn outbox staan :think:

Kan jouw buggy ook in ligstand?




Ik heb net een pb terug gestuurd. En ik ga nu meteen kijken of hij in ligstand kan…Jep, in elk geval in 3 standen.

Geweldig! En we wonen ook maar 2 straten bij elkaar vandaan :smiley:

@Karel wrote:

Geweldig! En we wonen ook maar 2 straten bij elkaar vandaan :smiley:




Nou he, wie had dat gedacht! Ik vind het een erg leuk toeval!

Goedkope buggy met leuke bumba erop gekocht bij babystore. Was toen 24,95, in de aanbieding. Ik zou wel inclusief zonnekap nemen.

Vraag me iets af, past iedere buggy in een buggystandaard op de fiets? Want die laatste heb ik. Over een buggy zijn wij dus ook aan het twijfelen…



Heb namelijk een superfijne Easywalker en wandel daar enorm veel mee. Maar op de fiets kan ik die niet bepaald meenemen en hoop dat die sneeuw weggaat, dan kan ik gaan fietsen!



En lees ook mee ivm vakantie en carnaval. Heb een draagdoek, maar ben er gewoon geen held in en Keira is al dik 10 kilo.

Onze Koelstra kan gewoon op de fietsdrager. Wel een gedoe hoor, die fiets bevestigen en dan je kind, of net andersom.

ik zou wel een Quick Smart willen. Die kan je gewoon in een rugzakje meenemen. (schijnt)