bugaboo mee in het vliegtuig??

Hallo,

Ik heb een vraagje, wij gaan in Juni op vakantie naar gran canaria.

Ik wil graag de Bugaboo kinderwagen meenemen (omgebouwd tot kinderwagen geen reiswieg). Nu hoor ik verschillende verhalen over het meenemen van de wagen. Sommige mensen zeggen dat de buggaboo te groot is en dat je deze al af moet geven gelijktijdig met je baggage. Buggy’s mogen wel mee tot aan de gate.

Dat zou dus betekenen dat ik tot aan de tijd dat we het vliegtuig in mogen stappen geen kinderwagen heb. Van andere mensen hoor ik weer dat je de buggaboo wel mee mag nemen tot aan de gate.

Als het dus niet mag dan moet ik dus een Buggy aanschaffen. Heeft iemand toevallig ervaring met het meenemen van de bugaboo op vakantie of evenetueel een ander merk kinderwagen (gaat om de grote/gewicht denk ik).

Voordat ik ik het reisburo bel dacht ik, vraag eerst even naar de ervaringen hier.

Alvast bedankt voor de reactie.

MvG Rachie

niet meenemen! Er wordt niet netjes omgegaan met kinderwagens/buggy’s dus ik zou een buggy kopen en met de buggy gaan (en dan ook dus niet een super de luxe!) grote kans dat er iets mee gebeurt !

Hallo,

Bedankt voor je snelle reactie:-)

Ik was er al bang voor, hoor idd verhalen hoe ze ermee omgaan.

Ik baal ervan want ik wil een goede wagen meenemen omdat hij waarschijnlijk er veel in zal zitten (en liggen slapen). Ik wilde dan een goede buggy aanschaffen, maar dat is dus ook zonde:-(

Ga er dus nog maar even over nadenken.

Weet je of ie wel mee mag tot aan de gate??

MvG Rachel

denk wel dat ie meemag tot de gate, zeker weten doe ik het niet!

Ik heb zelf de buggy van chicco lite way, een super buggy, je koopt het voor iets van 80/90 euro, deze zou ik best meenemen in het vliegtuig…

Mijn vraag is dan:

Gaat de buggy ook mee met je koffers/tassen? Of gaat de buggy mee als handbagage?

En gaat die qua gewicht los van je maximaal gewicht aan koffer/handbagage? Of wordt die mee gerekend?

dacht dat ie meeging als koffer maar dat je hem wel meteen terug krijgt als je uit het vliegtuig gaat. Meen zoiets wel eens gezien te hebben…

Heb al bij een paar vliegreizen de stapels buggies bij de uitgang gezien > dat wil zeggen meteen buiten de deur van het vliegtuig.

Dus alleen in het vliegtuig niet te gebruiken.

Maar waar hij tijdens de vlucht blijft??? :think:

@Marlous79 wrote:

Heb al bij een paar vliegreizen de stapels buggies bij de uitgang gezien > dat wil zeggen meteen buiten de deur van het vliegtuig.

Dus alleen in het vliegtuig niet te gebruiken.

Maar waar hij tijdens de vlucht blijft??? :think:

Onder in het ruim bij de rest van de bagage.

Ik zou ook een buggy kopen voor de reis. Hebben wij vorig jaar ook gedaan.

zou ook zeker niet een dure wagen meenemen… ben 1x wezen vliegen met dreumes en heb die wagens het vliegtuig in zien vliegen :shock: en bij aankomst konden wij met z’n allen wachten tot de klacht van 1 reizend stel over een kapotte wagen was geregeld… midden in de nacht.

Wij hebben toen een goedkope 1 stands buggy gekocht, maar onze knul was toen 15 maand en sliep toch al niet in een wagen.

Bij ons mocht de buggy mee tot aan het vliegtuig. Heel netjes mochten eerst ouders met kleine kindjes boarden (ook op de terugreis) zodat het klappen van buggy en plekje zoeken niet in de drukte hoefde.

Helaas bij aankomst stond de buggy niet bij de slurf, maar kwam pas bij de bagageband. En dat was VER lopen, helemaal midden in de nacht 6 maand zwanger van nummer 2 en heel erg vermoeide dreumes :wink: Achteraf had ik toen maar wat graag mijn draagdoek bij me gehad voor dat stuk. Ook niet ideaal 6 maand zwanger, maar beter dan kind steeds op de arm tillen :mrgreen:

Ik zou hem ook niet meenemen hoor!! Grote kans dat er iets mee gaat gebeuren stuk of kwijt :? Dat is dan toch duurder denk ik dan nu een buggy aanschaffen of mischien 1 lenen.Je kan ook altijd op mp gaan kijken zijn genoeg mensen die juist voor de vakantie 1 aanschaffen en hem daarna verkopen.

Je mag hem meenemen tot aan de gate.

Alleen bij aankomst komt ie gewoon via de bagegeband weer mee dus als je een beetje pech hebt sta je een uurtje met een kindje op je arm :?

Mocht je toch voor een buggy gaan: De Quinny Zapp heeft een reistas zodat ie toch beschermd is.

Nadeel alleen van deze buggy is dat hij niet in ligstand kan.

Ik zal het vanmiddag even navragen aan mijn vriend.

Hij werkt op schiphol en ziet voor zover ik wel eens hoor genoeg wagens de gate in komen.

Volgens mij gaan de wagens dan voorin het ruim en ben je ook degene die hem het eerste terug krijgt. Volgens mij niet gewoon via de bagageband.

Ik zal je aan het eind van de middag even meer vertellen. Hij is rond 17.00 thuis.

Ik heb een aantal keer gevlogen met buggy en ik mocht hem steeds meenemen tot in de slurf en bij het uitstappen stond hij steeds netjes weer in de slurf te wachten.

Grote wagens worden ingecheckt en ik zou écht zo’n dure wagen niet mee nemen…

:think: Zou het dan per vliegtuigmaatschappij verschillen of je hem bij aankomst in de slurf of via de bagageband terugkrijgt?

Wij hebben 2x met Arkefly gevlogen en 2x via de bagageband teruggekregen.

Volgens mij is het inderdaad per maatschappij verschillend.

Misschien kun je het anders navragen bij de maatschappij zelf.

wij hebben n koelstra simba aangeschaft voor de vakantie ed, hadden van vrienden van mn zus gehoord dat die ideaal was voor op vakantie, kan ook helemaal liggend.

kost normaal 120 eu wij hadden m bij baby&tiener store voor 60 eu, helemaal nieuw en moet zeggen hij rijdt prima!!

@Wendy wrote:

:think: Zou het dan per vliegtuigmaatschappij verschillen of je hem bij aankomst in de slurf of via de bagageband terugkrijgt?

Wij hebben 2x met Arkefly gevlogen en 2x via de bagageband teruggekregen.

Hij lag bij ons overigens niet op de bagageband. Er was een apart wagentje met daarop de laatst ingecheckte buggies. Die zijn dus allemaal los uitgeladen en op een wagentje gezet en richting bagageband gereden.

Alleen paraplu buggy’s mag je meenemen tot aan de gate, ik meen 6 kilo.

Zwaarder moet je al bij de balie afgeven.

Zo hadden wij een gloedje nieuwe mutsy spider, 10 kilo, moest bij de balie afgegeven worden, ding zat onder de beschadigingen en krassen bij aankomst :thumbdown:

Niet doen is mijn advies, je hebt ook meerstanden paraplubuggies, (ja ja, de koelstra simba :wink: ) daar zou ik eerder voor gaan.

Let op een goede kap/parasol als je naar een warme bestemming gaat.

Toen mijn dochterje 10 mnd was zijn we naar spanje geweest een weekje, na mijn spider avontuur (met 7 mnd) hebben we toen alleen de draagzak meegenomen :thumbup:

Een grote wagen gaat met de bagage mee, een kleine buggy mag mee tot de gate en gaan dus voorin het ruim. Bij aankomst op de luchthaven worden die ook als eerste op de band gezet. Je mag gewoon een kleine buggy meenemen zonder bij te betalen. Ik zou ook geen grote wagen meenemen, ze zijn behoorlijk hardhandig.

tot 6 kilo? Das ook niet veel? (wielen eraf halen en in handtas stoppen, dan scheelt het weer :mrgreen: )