Die paraplu buggies wegen ook niet zoveel…
andere modellen vouwen anders dicht en die zijn vaak weer zwaarder.
Het wil nogal per bestemming verschillen of je de buggy terugkrijgt bij de uitgang van het vliegtuig of op de band, een draagzak voor kleintjes is wel zo handig als je een eind moet lopen.
Hoi,
Heb het even nagevraagd aan mijn vriend.
Hij zegt dat het sowieso per maatschappij verschillend is. Ga je met KLM dan krijg je hem via de bagageband. Dit zou je anders na moeten vragen bij de maatschappij.
Iedere wagen mag mee tot aan de gate, en als ze klein genoeg zijn mogen ze zelfs mee aan boord als handbagage, maar dat is de bugaboo niet.
Mocht er schade onstaan aan de wagen dan is de maatschapij daarvoor verzekerd en krijg je de schade vegoed. Niet dat je daar wat aan hebt als je lekker op vakantie wil, maar goed.
Als je het zeker wil weten zou ik het persoonlijk navragen bij de maatschappij zelf.
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Ik vermoed dat het aan de bestemming ligt voor wat betreft de buggy/wagen terug krijgen in de slurf of via de bagageband!
Wij zijn 2x naar Suriname gevlogen (1x met SLM en 1x met KLM) en daar stap je niet uit in een slurf, maar er wordt zo’n trap aangekoppeld. Van daaruit loop je eerst naar een aanmeldbalie (weet even het goede woord niet :? ) en vervolgens naar de bagageband. De eerste keer kwamen de wagens/buggy’s op een aparte band binnen, helaas pas nadat we de koffers al hadden. Erg gemakkelijk met een vermoeid meisje van 10 mnd.! En de 2de keer (toen was daar alles inmiddels verbouwd en aangepast) kwamen ze wel ook pas bij de bagageband, maar werden ze allemaal vrij snel bij een deur naast de bagageband weggelegd!
Terug op schiphol kreeg je je wagen/buggy meteen in de slurf al terug, vandaar dat ik echt denk dat het aan de bestemming ligt. Ben 12 jaar geleden naar Gran Canaria geweest en (weet het niet helemaal zeker hoor, maar dat kun je vast navragen!) volgens mij stap je daar ook uit met zo’n trap!
De eerste keer hebben we onze wagen meegenomen tot aan de gate (in de slurf ingeklapt en afgegeven)! Volgens mij mocht je een echte kinderwagen meenemen naar de gate tot een leeftijd van 2 jaar. Vanaf 2 jaar zou je hem ook mee mogen nemen, maar dan moet hij met de bagage afgegeven worden en wordt hij ook meegewogen. Vandaar dat wij de 2de keer voor een simpele buggy hebben gekozen, die niet gewogen hoefde te worden en gewoon tot aan de slurf mee mocht!
Jij mag dan denk ik je kinderwagen (mits hij vrij plat ingeklapt kan worden) gewoon meenemen als je zou willen.
Helaas hebben de anderen allemaal gelijk dat ze niet zo zuinig met de wagens omgaan, dus als ik jou was zou ik voor een goedkope standenbuggy via MP oid gaan
MacLarens (die vind ik erg fijn) zijn veel op MP te krijgen en die blijven ook vrij goed rijden. Als je dan zoekt op een ouder modelletje ben je voor een paar centen waarschijnlijk klaar!
Hij zegt dat het sowieso per maatschappij verschillend is. Ga je met KLM dan krijg je hem via de bagageband. Dit zou je anders na moeten vragen bij de maatschappij.
Dat heeft ie dan verkeerd gezegd 8) Ik heb via klm mijn rugdrager met frame (wat naar ik aanneem zelfde behandeling krijgt als plu-buggys) meerdere keren terug gekregen in de slurf, en daar stonden dan ook allemaal buggy's.
En voor al die mensen die zeggen: dan heb je je kind 2 uur op de arm, is er maar 1 toverwoord: draagdoek :angel:
Wij hebben goede ervaring met bugaboo mee in het vliegtuig (toe ons zoontje een maand of 10 was…we vlogen destijds vlgs mij met transavia)
We hadden onderstel en maxicosi bij ons tot aan het instappen (zitgedeelte gewoon ingecheckt). Omdat het vliegtuig niet volgeboekt bleek te zijn, hadden we voor ons 3-tjes 3 stoelen, de stewardessen waren zo vriendelijk voor ons de maxicosi te halen!
Uiteindelijk niets beschadigd ofzo…wel inderdaad onderstel terug via bagageband (maar ipv gesjouw met kind op arm dus gewoon maxicosi op bagagewagentje)
Dus…het kan ook goed uitpakken!
En…beschikken over een fijne wandelwagen op vakantie met slaapstand en goeie wielen enzo is ook heel wat waard hoor!!!
groetjes,
Birdy
In 2007 mochen wij de bugaboo mee nemen tot aan de gate vlogen toen met transavia.
De jaren daarna werden de regels strakker en mochten alleen nog maar papaplu buggy’s mee ot aan de gate tot een bepaald gewicht.
Iedere keer wel de wagens pas terug gekregen op de band of bij een arparte bali (dus kinderen op de arm mee zeulen).
laatste keer dat ik ben wezen vliegen had een vrouw een baby en haar hele wagen(de bak) was hellemaal ingeduikt. echt schandalig dat ze zo met spullen omgaan.
dat ze gooien met koffers ach ja maar met wagens die ouders een vermogen kosten en dagelijks gebruikt worden vind ik echt erg.
meschien een rare op merking hoor maar waarom neem je geen draagdoek ??? daar kan je kindje ook nog lekker in slapen.
@mamadidi wrote:
meschien een rare op merking hoor maar waarom neem je geen draagdoek ??? daar kan je kindje ook nog lekker in slapen.
was hier bij t.anisha geen optie, ze spuugde dan alles eronder. En weet ook niet als je naar een warm land gaat en dan met draagdoek gaat lopen, pff zweet breekt me al uit als ik eraan denk…
@Cariska wrote:
@mamadidi wrote:meschien een rare op merking hoor maar waarom neem je geen draagdoek ??? daar kan je kindje ook nog lekker in slapen.
was hier bij t.anisha geen optie, ze spuugde dan alles eronder. En weet ook niet als je naar een warm land gaat en dan met draagdoek gaat lopen, pff zweet breekt me al uit als ik eraan denk…
En toch lopen heel volksstammen in Afrika en Zuid Amerika met hun kind in een doek

je moet je kindje er gewoon kleden en veel wit aan treken in afrika doen ze niet anders.
en een bubby is net zo warm.
@mamaMarije wrote:
@Cariska wrote:@mamadidi wrote:meschien een rare op merking hoor maar waarom neem je geen draagdoek ??? daar kan je kindje ook nog lekker in slapen.
En toch lopen heel volksstammen in Afrika en Zuid Amerika met hun kind in een doek(mijn broertje zit nu in Bolivia en ik probeer hem zover te krijgen dat hij op het laatste deel van zijn wereldreis een originele draagdoek voor mij mee wil slepen :mrgreen: ).
ja daar heb je gelijk in. maar toch … nee niets voor mij, ik denk dan, ik ben warm, kind is warm en dat op elkaar = extra warm… :mrgreen:
Hoi,hoi,
Ik mocht/heb de wagen "gewoon"meegenomen totdat we het vliegtuig in moesten. Levi was toen net 1 jaar.Ook hadden we een Bugaboo en heb die niet meegenomen omdat het uit 2 delen bestaat.De kans dat er iets kwijtraakt is aanwezig.Wij hadden nog een Koelstra buggy met dikke banden (rijdt lekker op het strand…ook wij gingen toen naar Cran Canaria).Vlak voor de ingang van het vleigtuig moesten we het inklappen en werd het naar beneden gebracht en op bij de andere bagage geleg en idd dat gaat niet zacht zinnig…
Een gewone buggy met 1 stand had ik niet prettig gevonden omdat ze dan niet lekker kunnen liggen en die kleine wieltjes door het zand das echt niet handig.
Ik heb niet alle reacties gelezen dus mss is dit allemaal overbodig wat ik schrijf.
Ik wens je een fijne vakantie.Het zal wel heel warm zijn dan in Juni.Wij zijn toen in December geweest…25 graden was het toen
Groetjes
Danielle
Okee, wij zijn net terug van een vliegvakantie, ik weet hoe het werkt. Althans bij ons dan…
Wij hadden geen keuze: we zijn naar bergachtig gebied gegaan en dan wil je echt niet met zo’n buggy met mini-wieltjes lopen. En al helemaal niet een tweeling-buggy. We hebben dus gewoon de grote tweeling kinderwagen meegenomen. En dat ging echt prima, geen beschadigingen.
De regels zijn echter: buggy’s/wandelwagens van maximaal 7 kilo mogen mee tot aan de gate. De rest moet worden ingeleverd op de bagageband. Dit heeft te maken met de ARBO normen voor het grond-personeel. Immers vanaf de gate moet je buggy naar beneden worden getild (trap af) om in het laadruim te worden gestald. Meer dan 7 kilo mag men gewoon niet tillen…
Kortom bij ons was het inladen op de bagageband op Schiphol… en sjouwen met je kids. Echter in Griekenland zijn de regels iets anders, want daar stond de wagen te wachten onder aan de vliegtuigtrap :thumbup: .
Terug net zo: wij mochten in Griekenland de wagen meenemen tot aan het vliegtuig (erg fijn want mijn kids sliepen). En op Schilphol zou hij er op de bagegaband weer uitkomen. Echter lief grondpersoneel had de wagen al bij de gate gezet :dance: , maar dat kwam misschien omdat er maar 50 man in het vliegtuig zaten.
Maar nu de clou: als je kiest om je wagen mee te nemen: de kilo’s gewicht (in ons geval 17 kilo) tellen mee als bagage. Mijn kids mochten elk 10 kilo meenemen en dat was al bijna op door de wandelwagen :mrgreen: Voor ons geen probleem, want zoveel nemen wij toch nooit mee. maar ja als je veel setjes kleding en schoenen en boeken mee wil nemen, dan zit je mooi…
Wat je ook kiest: veel succes. Ik hoop dat deze informatie een beetje geholpen heeft. Kijk naders gewoon op de site van je vliegmaatschappij.
Engel
Wij zijn een aantal jaar geleden ook naar griekenland gereist en hadden wel de bugaboo mee.
Wij hebben het als volgt gedaan:
de zitting van de bugaboo in een plastichoes en die als bagage meegegeven op de band.
de maxi cosi op het onderstel en de maxi mee het vliegtuig in.
Het onderstel bleef toen in de slurf staan en idd bij aankomst in griekenland stond hij weer in de slurf.
(op de terugreis hetzelfde).
de maxicosi mag toch niet mee het vliegtuig in als handbagage?
die moet toch ook bij de gate worden afgeleverd of bedoel je dat ook zo?
dat lijkt me trouwens wel de beste oplossing