Ow Anneke wat balen dat je je zo belabberd voelt! Je faalt echt niet!! Hallo, je bent nog herstellende maar bent (als ik het zo lees) wel al weer je hele huishouden aan het organiseren, regelen en op orde houden! :wall:
Als het voeden al niet lekker loopt en je hebt nog 100duizend dingen aan je hoofd vreet dat nog meer bakken energie. :hug:
De LK raadplegen (via je VK mag ook nog he!) is altijd een goed plan. Geef je zorgen voor een stuk uit handen. En mensenkinderen als het kon kwam ik je een handje helpen iig met je huishouden meis. :-*
En dan snap ik weer zulke kraamverzorgsters niet hoor. Het is toch belachelijk dat je zelf staat op te ruimen etc in je kraamweek en geen goede begeleiding krijgt? :naughty: :evil:
:hug:
@Claudje wrote:
En dan snap ik weer zulke kraamverzorgsters niet hoor. Het is toch belachelijk dat je zelf staat op te ruimen etc in je kraamweek en geen goede begeleiding krijgt? :naughty: :evil:
zeg dat wel ja, wat belachelijk!!
als ik het zo lees, zou je recht hebben op extra uren kraamzorg.
zo kunnen ze jullie toch niet alleen laten?
bij ons was het zo, dat eerst de bv goed op gang moest zijn, zodat ik het zonder hulp kon, ik heb daar extra uren kraamzorg voor gekregen.
En je bent zelf nog niet eens weer hersteld en dan die pijn bij het voeden.
ik weet helaas precies hoe dat voelt, bij noa heb ik alles ook heel erg kapot gehad, kloven en blaren
noa kreeg ook steeds bloed binnen, ik werd er zelf helemaal naar van en het doet zoooo’n pijn, dat aanzuigen.
brrr
Ik wil je heel veel sterkte wensen, dit is echt niet leuk!
Ik hoop echt dat je extra hulp krijgt!
Oh lieve Anneke,
Wat erg dat je je zo voelt.
Ik weet nog hoe het ging met Robin.
Jij was voor mij de stimulans om het met Yannick ook te proberen zo lang vol te houden, met Milou was dat niet gelukt.
Probeer ook vol te houden meid, net wat Fai en Rhi zeggen: vraag hulp, laat de LK kijken, want wij leven wel mee, maar kunnen niet meekijken of alles goed gaat, alle kids zijn anders, dus elke keer bv is ook weer anders.
Heel veel sterkte en een mega dikke hug
:hug: :hug: :hug:
Essie
anneke, :hug:
zet al je ellende en een lieve foto in het bv-gedeelte, we helpen je wel op weg joh…
ow lieverd don’t give up, je doet het hartstikke goed meid.
Schrijf idd wat in het bv gedeelte, die meiden daar zijn keien.
Kop op he…je doet het keigoed!!!
Anneke, wat een gedoe zeg, en wat vervelend dat de kraamhulp(en) je niet goed bij staan. En het moet toch niet kunnen dat jij je druk moet maken om het huishouden…je hoort rust te houden zeker als het niet gaat met de borstvoeding zoals je zou willen. Ik hoop dat je wat kan met een LK.
Ik hoop dat je je gauw weer wat beter voelt.
Wat een superlieve ventjes heb je trouwens (even het Showforum bekeken).
Hier trouwens nog steeds BIB, VK komt vandaag weer…
Liefs,
Nicole
Edanjelan komop meis, het is nu jouw tijd hoor!!! :hug:
En ik wil niet dat je mijn record gaat verbreken :mrgreen:
Anneke lieverd, je doet het hartstikke goed meis :hug: Maar let je aub wel een beetje op jezelf???
In BV gedeelte vroeg iemand ook naar kloven… Yvonne Z gaf er dit antwoord op…
Wat vervelend dat je nu ineens met een kloofje wordt geconfronteerd
Het is belangrijk om de oorzaak van het ontstaan van de kloof te achterhalen en deze weg te nemen. In de meeste gevallen worden kloofjes veroorzaakt doordat het kindje toch niet helemaal goed is aangelegd. Daarom is het aan te raden om het aanleggen nog eens goed onder de loep te nemen en waar nodig aan te passen. Meer informatie over aanleggen kun je vinden op Bv.com-Als je aanlegt en op Eurolac-Borstvoeding basis, de site van lactatiekundige Gonneke van Veldhuizen.
Met goed aanhappen/aanleggen zijn problemen als kloofjes te voorkomen, maar het kan het genezingsproces ook bespoedigen. Door ervoor te zorgen dat je kindje een grote hap borst neemt en daarmee niet alleen de tepel, maar ook een groot gedeelte van de tepelhof in haar mondje heeft, komt de tepel helemaal achterin het mondje te liggen tegen het zachte gehemelte aan. Daar kan je tepel niet (nog meer) beschadigd raken. Dit korte instructiefilmpje geeft weer hoe dat eruit ziet:Ameda-Latch on
Ik kan me voorstellen dat je door de pijn die je hebt geneigd bent om die aangedane borst zoveel mogelijk met rust te laten. Het is in jouw echter extra belangrijk om ervoor te zorgen, dat je pijnlijke borst nu steeds effectief wordt geleegd. Een baby die correct is aangelegd en vaak genoeg wordt gevoed, is de meest efficiënte manier om daarvoor te zorgen…
Wanneer de baby hongerig is, zal het eerste aanzuigen vaak krachtig zijn. Om dit op te vangen, zou je eerst de ‘goede’ borst kunnen aanbieden en zodra de melkstroom op gang is gekomen je baby kunnen aanleggen aan de pijnlijke borst.
Door de pijn zul je de voedingen misschien het liefst willen uitstellen. Voor het genezingsproces is het echter beter om vaker (en korter) te voeden.
Na het voeden kun je een druppel moedermelk uitsmeren over je tepel. Moedermelk werkt genezend en antibacterieel. Een goede zuurstoftoevoer is belangrijk voor het genezingsproces. Laat je tepel daarom na het voeden goed aan de lucht drogen en probeer eventueel regelmatig zonder bh rond te lopen. Mocht je het toch prettiger vinden om een bh te dragen, dan is het aan te raden om zoogcompressen regelmatig te vervangen. Een tepel die lang vochtig blijft is namelijk gevoeliger voor kloofjes.
Het nare is, dat een korstje er tijdens het voeden of kolven er vaak weer af gaat en het wondje weer openbarst. Wat je kunt doen is een goede zalf toepassen op basis van zuivere lanoline zoals Purelan (verkrijgbaar bij o.a. Medela verhuur- en verkooppunten) of Lansinoh (te bestellen bij o.a. Borstvoedingorganisatie LLL) en je tepel daarmee goed insmeren. Dit voorkomt verdamping van het wondvocht en dus korstvorming; de wond geneest dan van binnenuit. Dit wordt ook wel moist wound healing genoemd. Zuivere lanoline hoef je voor het voeden niet van je tepel af te halen.
In brochure 3 wordt uitgebreid aandacht besteed aan het voorkomen en genezen van pijnlijke tepels. Je vindt daar de informatie, tips en aandachtspunten overzichtelijk op een rijtje. Deze en andere VBN-brochures zijn voor € 0,85 per stuk te downloaden via VBN-Brochures.
Beterschap!
Marieke, ben dan wel benieuwd naar je record…mijn 'record’bij eerdere zwangerschap was 42 weken.
ik heb ze ook gehad die kloven…oww wat heb ik een pijn gehad…bah bah
@Edanjelan wrote:
Marieke, ben dan wel benieuwd naar je record…mijn 'record’bij eerdere zwangerschap was 42 weken.
waar bemoei jij je mee :eh: …ga es ff bevallen ja

Dankje voor alle lieve antwoorden :-* :-
(Vind het wel heel lief dat je mij als stimulans zag Esther :- )
Hier gaat het weer beter.
Heb gisteravond het bijltje erbij neergegooid.
Ik had het gehad, was er helemaal klaar mee.
Ik kón het gewoon niet meer.
's Ochtends de kraamverzorgende meteen ingelicht, en die heeft daarop de VK gebeld.
Ze stond achter me, hebben het er een beetje over gehad hoe de flesvoeding te gaan geven, maar dat moest ik toch vooral aan de VK vragen volgens haar.
VK kwam, en begon meteen met allerlei adviezen zoals 6 paracetamol, koelen, enz.
Laktatiekundige inschakelen, heb ik nu ook de gegevens van.
Ik voelde de tranen al achter mijn ogen prikken, en toen ik uiteindelijk voorzichtig begon over afbouwen en kunstmelk ‘eventueel om alleen achter de hand te hebben’, was ze er vrij duidelijk in dat dat geen oplossing zou zijn.
De keuze was aan mij, maar ik moest me beseffen dat mijn voeding volledig op gang was, ik ook nog steeds stuwing heb (valt mee in vergelijking met Robin), en dat dat ook niet zomaar 1,2,3 kon.
En toen begon ik dus te huilen…
Ze zei wel, als jij gewoon wil stoppen, dan is dat jouw keuze, en dan moeten we gewoon kijken hoe we dat op gaan lossen.
Dus ik moest me niet verplicht voelen om haar adviezen op te volgen.
Ik heb dus een schimmelinfectie aan mijn beide borsten, en kloven door die schimmelinfectie in mijn tepels.
Lucas heeft spruw in zijn mond, en dat had tijd nodig om te genezen.
Zeker 24 tot 48 uur, en we waren nog maar net begonnen met die medicijnen.
Ik heb ontzettend veel melk, en Lucas is in 2 dagen tijd 140 gram aangekomen, terwijl volgens hen 100 gram per week al heel netjes is voor BV.
Het zou dus zóó zonde zijn, om dat ‘weg te gooien’ voor zo’n stomme infectie, die misschien met een paar dagen verdwenen is, misschien een paar weken.
Dus of ik het nog 1 dag wilde proberen, dan komt morgen weer de VK, kijken we hoe het gaat en beslis ik dan wat ik doe…
Nouja, ik wil wel het gevoel hebben alles geprobeerd te hebben, dus heb besloten om toch die ene dag te proberen.
Nu heb ik tepelhoedjes en eigenlijk gaat dat al stukken beter.
Pijn is er wel, maar de scherpe kantjes zijn er vanaf.
En ik voed nu steeds met 1 borst, en dan om en om, zodat alles een beetje kan helen.
Mijn tepels zijn gewoon écht kapot. Het vel hangt er los aan, en Lucas had soms het bloed over zijn wang lopen, en gaf na de voeding ook steeds bloed op wat hij via mijn tepels binnenkreeg.
De schimmelinfectie is al pijnlijk bij borsten, dat brand heel erg, en het lijkt alsof ze met messen of naalden in je borsten steken, en die kloven er ook nog bij… ‘er is hier geen smiley beschikbaar die uit kan beelden hoe dat voelt’ :shifty:
Maargoed, we gaan er weer voor, tot nu toe gaat het ook gewoon goed.
Nu straks een voeding en dan gaan we de nacht in, dus ben benieuwd hoe dat gaat.
Ook of mijn tepels al wat hebben kunnen helen, en of de medicijnen hun werk doen.
Wel een gedoe, eerst moet ik een druppel melk over mijn tepel smeren, laten drogen, dan een dum laagje purelan, laten drogen, dan de anti-schimmelcreme, laten drogen, zoogcompres, en klaar.
Dan Lucas zijn suspensie in zijn mond smeren.
Steeds die hoedjes uitkoken, en continu: handen wassen!
Vandaag was de laatste dag kraamzorg, maar krijg er 2 hele dagen bij, dus dat is wel fijn.
Wilde alleen morgen graag eens naar buiten om een wandeling te maken (zeker omdat het mooi weer is), maar dat komt dus later.
Word vervolgt…
goed zo meid…ben trots op je :thumbup: :dance: :thumbup: :dance: :thumbup:
@Anneke wrote:
Dankje voor alle lieve antwoorden :-* :-
(Vind het wel heel lief dat je mij als stimulans zag Esther :- )
Was gewoon echt de waarheid hoor!
Jij en Inkie waren mijn voorbeelden. Net zoals ik weer het voorbeeld was van bijvoorbeeld Yolanda en Marite volgens mij.
@Anneke wrote:
Wel een gedoe, eerst moet ik een druppel melk over mijn tepel smeren, laten drogen, dan een dum laagje purelan, laten drogen, dan de anti-schimmelcreme, laten drogen, zoogcompres, en klaar.
Dan Lucas zijn suspensie in zijn mond smeren.
Steeds die hoedjes uitkoken, en continu: handen wassen!
Owwww Anneke ik lees hier even bij en zie ineens wat je nu doormaakt

Spruw is vreselijk ellendig en kan behoorlijk hardnekkig zijn, zeker als het niet effectief wordt behandeld en dat is wat ik na het lezen van het rijtje handelingen dat je nu moet verrichten vermoed…
Moedermelk kan inderdaad bijna altijd worden ingezet als remedie bij wondjes etc. De schimmel Candida Albicans doet het echter geweldig goed in een zoete, vochtige omgeving. Het is in geval van spruw dus echt af te raden om mm over de tepel uit te smeren.
Om de anti-schimmelcreme optimaal in te laten werken is het beter om deze eerst te smeren en eventueel daarna een beetje Purelan te gebruiken. Meer goede tips voor effectieve spruwbehandeling kun je hier vinden: Borstvoedingsforum-Spruwbehandeling.
Spruw in het mondje kan erg pijnlijk voor een baby zijn. Om de pijn zoveel mogelijk te beperken, kan een baby zich een andere, misschien niet helemaal juiste drinktechniek aanwennen. Probeer je kindje daarom zeker in geval van spruw extra zorgvuldig aan te leggen.
Beterschap joh :hug:
Och lieverd wat een narigheid. Ik vind het wel heel dapper van je dat je doorzet, je bent een kanjer :thumbup: Dikke smak voor jou :-*
Anneke, duimpjes draaien hier hoor voor jou en kleine Lucas…
Even snel ego-berichtje…
BUB
gisterochtend om 6:02 is onze dochter Kyrsten geboren. Vandaag eind van de ochtend ‘pas’ thuisgekomen.
Liefs,
Nicole
Gefeliciteerd Edenjelan!! Is alles wel goed gegaan?
Wat balen Anneke dat het allemaal niet lekker loopt, en zó pijnlijk is ook . Ik hoop echt dat dit nu goed gaat werken, en dat je ook echt wat hebt aan die twee extra dagen:dat is wel fijn trouwens, toch iets rustig nog denk ik?