Bub bij Anneke! Lucas is geboren!!

jaaa gefeliciteerd…eindelijk mag je je mooie dochter vasthouden :dance: :dance: :dance:

Aangezien Anneke op bed ligt te rusten en te ziek is om te reageren zal ik even jullie bijpraten. Met Anneke gaat het gelukkig nu weer wat beter. De afgelopen 2 dagen waren voor Anneke heel zwaar. Gisteren is een flinke koorts op komen zetten wat vandaag nog veel zwaarder door heeft gezet.

Van alles doorkruisde onze gedachten over wat er gaande was met Anneke. Van borstontsteking tot kraambedontsteking en van longontsteking tot baarmoederontstekking. Uiteindelijk na wat bezoeken van de VK en uiteindelijk de huisarts heeft ze gelukkig anti-biotica gekregen voor een baarmoederontsteking. Het lijkt erop dat de A-B nu aan begint te slaan.

Nu is het hopen dat de koorts morgen sterk is afgenomen.

Met Lucas gaat eigenlijk alles verder heel goed. Gelukkig maar! Het enige wat voor de VK wat zorgelijker is is dat Lucas wat minder snel aankomt dan de “aangepaste” BV. Anneke gaat waarschijnlijk (mits de pijn het toe laat) volledig BV geven zonder hulpmiddelen.

Hopelijk kan Anneke morgen jullie weer verder bijpraten.

Groeten,

Papa Lucas

Wat lief papa van Lucas dat je even bij komt praten… vanuit hier even een dikke knuf van mij aan jouw Anneke… en ik hoop dat ze zich snel beter voelt… vertroetel d’r maar lekker en ik duim voor de BV en dat de spekkies bij je zoontje snel mogen komen :inlove:

Edenjelan :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: gefeliciteeeeeeeeeerd… prachtige dochter!!! Geniet!!!

Edanjelan, van harte gefeliciteerd met jullie dochter KYRSTEN !!!

Eindelijk heb je haar in je armen mogen sluiten, geniet ervan!

Ja, hier even wat minder goed.

Manlief had hier al gepost, vertelde hij pas daarna, vond het wel lief.

Maar heb dinsdagmiddag plots koorts gekregen, die niet te onderdrukken was met paracetamol.

Hij bleef ook oplopen tot uiteindelijk 40 graden.

Niemand had enig idee wat er met me aan de hand was, en dat was echt akelig.

Uiteindelijk hebben we de huisarts laten komen, en die vermoed een baarmoederontsteking. Maar de VK had dat uitgesloten, die dacht eerder aan griep.

Nu heb ik een AB-kuur, en het gaat nu wat beter, vandaar dat ik ook even achter de pc kan.

Heb nog steeds koorts, maar die moet binnen 24 uur weg zijn.

Wat betreft het voeden, dat is op het moment even klote.

Het ging goed met de hoedjes, maar je krijgt dan wel een terugloop qua voeding.

Dat zagen we ook aan zijn gewicht. Omdat ik op advies steeds met 1 borst voedde (om mijn tepels te sparen), zijn we direct met 2 borsten begonnen.

En toen begon zijn gewicht weer wat te stijgen.

Maar toen werd ik ziek, en dat heeft mijn voeding ook doen terug laten lopen, zo erg dat ik ook echt ‘slappe’ borsten heb.

Het advies was toen om het zonder tepelhoedjes te gaan doen, en met 1 borst lukte dat, dus heb ik dat ook gedaan.

Vandaag de VK laten komen om hem te wegen en mij te checken, en toen kregen we minder leuk nieuws.

Namelijk dat Lucas weer was afgevallen, en zodanig veel dat hij de 10% grens heeft bereikt.

Er moest dus NU actie worden ondernomen, anders zou hij in het ZH worden opgenomen.

De VK is verplicht om contact op te nemen met de kinderarts, en samen hebben ze besloten dat Lucas bijgevoed moest worden.

Ze hebben een 24-uurs plan van aanpak gemaakt.

Ik moet hem in 24 uur tijd, 8 keer zelf voeden, beide borsten samen een kwartier, dus per borst ongeveer 7 minuten.

En daarna moet hij een fles KV van 80 á 100 cc.

Hij moet na die 24 uur zijn toegenomen in gewicht, anders moet de VK hem overdragen aan de kinderarts.

Dat hij aan mijn borst moet drinken, was om hem het ‘tepel’ gevoel te laten houden.

Ik moest daarna zelf gaan kolven om mijn productie op gang te houden/brengen.

Maar manlief en ik overwegen om tóch te stoppen met de BV.

In goede gezondheid zou ik er absoluut voor gaan, maar ik voel me te zwak eigenlijk, omdat ik zelf zo ziek ben.

Gister toen ik met 40 graden koorts op bed lag, was ik helemaal van de wereld en werd Lucas steeds maar gebracht, aangelegd en weer weggehaald. Had totaal geen kracht meer.

En dat het met Lucas steeds goed bleef gaan, hij plaste goed, poepte goed was voor mij motivatie om door te gaan.

Nu ik hem dit zo moet aandoen, want zo voelt het voor mij, breekt mijn hart.

Dat ik ziek was, prima, ik probeerde moed te verzamelen om alles te geven, maar nu ook hij eronder gaat lijden begin ik steeds meer het gevoel te krijgen er klaar mee te zijn.

Ik wil geniéten van mijn ventje, lekker met hem wandelen (zijn beide nog niet buiten geweest na de bevalling), en niet teleurstelling na tereurstelling te verwerken krijgen.

Ik heb een supersnelle bevalling gehad, maar de kraamperiode daarna is gewoon drama.

We zitten nu op dag 10, en ik voel me klote, en met Lucas is het even kritisch nu, zo anders dan ik me had voorgesteld…

@Yvonne Z. wrote:

Moedermelk kan inderdaad bijna altijd worden ingezet als remedie bij wondjes etc. De schimmel Candida Albicans doet het echter geweldig goed in een zoete, vochtige omgeving. Het is in geval van spruw dus echt af te raden om mm over de tepel uit te smeren.

Om de anti-schimmelcreme optimaal in te laten werken is het beter om deze eerst te smeren en eventueel daarna een beetje Purelan te gebruiken. Meer goede tips voor effectieve spruwbehandeling kun je hier vinden: Borstvoedingsforum-Spruwbehandeling.

Bedankt voor je reactie.

Ik moet zeggen dat ik het ook nogal onlogisch vond.
De Purelan is erg vettig, en ik had het idee dat de anti-schimmelcreme dan niet meer zijn werk kan doen.
Maar volgens de VK moest ik die laten intrekken (Purelan).
Nou, dan kan je lang wachten heb ik gemerkt..

:hug:

(ik weet het anders ook niet dus maar een knuf…)

oh meid, wat een verschrikking zeg. Ik wil je heel veel beterschap wensen. En wat je ook beslist, voel je er niet schuldig onder, hoe moeilijk dat ook is.

wat lief dat tristan kwam posten :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Als ik naar Lucas kijk voel ik me niet meer schuldig.

Van mijn ‘oliebol’ zoals ik hem liefkozend noemde is weinig over.

Ik zag gister een foto van vlak na de geboorte, die ook in het showforum staat en schrok eigenlijk van hoe mager hij is geworden.

Dus wat dat betreft ben ik er helemaal klaar mee, ik wil alleen maar dat hij opknapt.

Ik heb gister ook moeten stoppen met live voeden, omdat Lucas een bepaald aantal cc móest drinken, en anders moesten we bellen.

Dus dat hebben we helaas moeten doen, en waarschijnlijk werd Lucas te moe en zwak door eerst nog bij mij te moeten drinken en daarna nog een fles weg te werken.

Dus ik moest mijn voeding afkolven, alleen dat wil dus niet lukken.

Krijg er bijna niks uit, wat druppels per borst, en ze staan nu na 24 uur toch echt wel op knappen.

Zitten harde plekken in en mijn borsten zijn nogal pijnlijk.

De VK komt zo, dus even vragen wat te doen nu.

Manlief en ik zijn ook op van de zenuwen nu. Hopen zo dat zijn gewicht oke is… :pray: :pray:

Was straks even douchen toen Lucas op bed lag, en plots kwam hij naar boven en gooide al zijn tranen eruit.

Heb hem in 9 jaar tijd nog maar 1 keer zien huilen, dus dat laat wel zien hoe we er onder lijden, ook hij.

Hoop echt dat we zo goed nieuws krijgen, en we langzaamaan eindelijk van elkaar mogen gaan genieten. :pray:

:dance: :dance: :dance:

Nou, Lucas was weer stijgende in gewicht, dus dat is positief!

Zo door blijven gaan, en maandag word hij weer gewogen.

Helaas niet alleen maar goed nieuws, ik ga kapot van de pijn van mijn borsten die al meer dan 24 uur niet geleegd zijn.

De enige tip die ze gaf was koelen met ijs, en warme doeken voor je gaat kolven.

Nou, dat helpt dus niet.

Er komt geen druppel meer uit.

Ik heb ook steeds meer harde plekken en ben nu wel bang voor een borstontsteking, en dat kan ik er echt niet ook nog bij hebben.

Ik weet op dit moment ook even niet wat te doen, kan op internet geen bruikbare informatie vinden, dus bereid me maar vast voor op weer een aantal dagen ziek op bed liggen.

Heb gewoon even de kracht niet meer voor wat anders. :cry:

oowww meissie toch!!! :hug: :hug: :hug:

Oh jeetje, het zit jullie ech tniet mee! Een positief berichtje is dat hij wel is aangekomen :dance: . En jij hebt er zo je best voor gedaan om hem jouw melkte geven, maar jullie zijn er beide de dupe van geworden. Het is toch geen prettige ervaring meer zo? En blijkbaar ook niet meer het beste wat je je kindje kan geven: als hij er zoveel moeite voor moet doen, hij zal er ook zwakker van worden neem ik aan als ie alleen afvalt, dus de circel is rond…

Ik hoop dat het snel weer wat beter met je gaat, en dat je eindelijk mag gaan genieten van jullie zoon. En dat je man ook weer wat meer rust krijgt, want als hij zijn emoties niet zo makkelijk laat tonen en nu toch is uitgestort, zegt echt wel wat. Lief trouwens dat hij hier een berichtje heeft geplaatst: hij weet blijkbaar wel dat het forum ook belangrijk voor je is, en dat er mensen echt met je/jullie meeleven. (William zou zoiets weer nooit doen, meer omdat hij geen verstand hiervan heeft…)

Nou, geniet van je mannen, sterk aan, en ik hoop dat jullie snel in de frisse buitenlucht kunnen zijn!

Bedankt voor de lieve antwoorden :-*

Doet me echt wel goed!

Probleem hier is ook opgelost.

Was gewoon mijn eigen stomme schuld… Ik was vergeten een heel klein dopje in de kolf te plaatsen… :oops: :oops: :oops:

Ik had vluchtig op de zijkant van de doos gekeken, en had hem naar mijn idee goed in elkaar gedraaid.

Vandaag zei Tristan, geef die gebruiksaanwijzing anders eens, want met Robin destijds werd er veel meer vacuüm gezogen.

Dus ik pak dat ding, en lees hem eerst zelf even door, en zie ineens een veel uitgebreidere uitleg met plaatjes, en zie ineens dat er ergens nog een klein dopje tussen moest, met een uitroepteken en de tekst: “Belangrijk: Werkt anders niet, of niet optimaal!”.

Dus ik al half huilend naar Tristan: Er moet een dopje tussen, en dat heb ik helemaal niehiet!

En hij heel droog, dat heb ik net nog in het zakje in de doos zien liggen…

Dat had ik dus over het hoofd gezien… :oops: :oops:

Maar gelukkig ging het daarna goed, heb 120 ml afgekolfd van beide borsten. Niet helemaal leeg, want anders ga ik weer produceren.

Moet zeggen dat de twijfel wel weer toe begon te slaan, maar manlief wees me erop dat dit wel van 24 uur was, en dat Lucas dit dus maar binnen zou krijgen in dat tijdsbestek.

Ik moest wel even heel erg slikken toen ik het door de gootsteen spoelde… :frowning:

Ik baal er gewoon van dat het me dit keer niet gelukt is.

Maar ik ga proberen er toch vrede mee te hebben, want anders blijft het knagen.

Dopje, welk dopje? Zit geen dopje in! :o Kan het me zo voorstellen dat jij huilend naar je man bent gegaan om te vertellen dat je het dopje niet heb.

Maar… hij doet het!

Kan je nu alleen even dit geven:

:hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug: :hug:

Hoop dat het aankomt…

Oeps… er zit inderdaad zo’n heel klein dopje in ja, wat je ook lekker makkelijk over het hoofd kan zien. Maar je hebt wel veel gekolfd zeg! Hoop dat je nu snel van je gevoelige borsten af bent, en dat Lucas maar weer lekker mag stijgen in zijn gewicht!

Hier is alles goed.

Wat heerlijk om te kunnen zeggen! :slight_smile:

Gister me weer eens aangekleed na het douchen, mijn haar gedaan en een klein beetje make-up op. Voelde me echt stukken beter.

Met de voeding gaat het ook goed, ik zie zijn oliebol-wangen er bijna weer op groeien. :inlove:

Heb sinds die keer kolven niet meer gekolfd, en nog steeds nergens last van. Nou, veel productie had ik dus niet meer… :frowning:

Maar voor nu dan wel fijn, want dat scheelt me een hoop stuwing en gekolf.

Ik hoop morgen dat hij op zijn geboortegewicht zit, en dan eindelijk kan hij in de wagen, en ga ik mee Robin van school halen.

Maar dat is even afwachten nog.

De wijkverpleegkundige komt morgen langs om het eerste bezoek aan het cb door te spreken, en de vk, dus waarschijnlijk komen die net op van die ongelegen tijdstippen, dat is altijd.

En Lucas zijn oma uit Frankrijk is onderweg naar NL, en zullen morgen elkaar voor het eerst zien!

Ja, hier even een grote glimlach… :smiley:

:dance: :dance: :dance: :dance: :dance:

Oooh wat een bijzondere ontmoeten binnenkort!! :inlove:

En heerlijk dat je je zoveel beter voelt! Hoppa weg met dat schuldgevoel hoor, je hebt je super ingezet daar mag je haske trots op zijn hoor! :-*

Ik ben blij voor je dat het allemaal weer wat beter gaat! :thumbup: :dance: