Bub bij Anneke! Lucas is geboren!!

Woohooo…een ventje erbij… :dance: :dance: :dance:

van harte gefelicteerd meid en dat heb je even mooi snel gepiept :thumbup:

we zaten gister bij Marlous, bleek lydia een smsje gestuurd te hebben naar haar. Geweldig, zo wist ik toch nog dat ie er was :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Gefeliciteerd met jullie zoontje Lucas!!!

Van harte gefeliciteerd!!!

Lekker laat 8)

Van harte gefeliciteerd met Lucas :-* :-* :-*

anneke, hoe gaat het meid???

Van harte gefeliciteerd met Lucas!! :-*

Wat een mooie naam en past goed bij Robin!

Heel veel plezier met jullie 4tjes en lekker van elkaar gaan genieten! :inlove:

Anneke gefeliciteerd!!! :dance: :dance:

Edanjelan niet meer gepost sins 2 dagen geleden … zou het zijn???

:pray:

BIB

Ik ben er nog steeds…en nog steeds geen tekenen dat de kleine er uit wil.

Morgen komt de VK om te strippen dus hopelijk brengt dat wat teweeg.

Anneke, alles goed? Lekker aan het genieten van de kleine Lucas?

Liefs,

Nicole

oww wdat meen je niet…jij houdt het lang vol!!!

Gefeliciteerd :-* :inlove:

Zijn er al foto’s geplaatst :shifty:

Dag dames!

Hier alles goed.

Was al 2 keer eerder online geweest, maar de 1e keer werd mijn bericht niet geplaatst (slecht bereik met laptop boven), en de tweede keer kregen we visite dus heb ik de laptop weer weg gelegd.

Zit nu beneden achter de pc, en verwacht geen visite dus heb even tijd. :wink:

Alles gaat goed hier. Lucas doet het heel erg goed, heeft ontzettend veel plas- en poepluiers dus het drinken gaat wat dat betreft super.

Minpuntje is dat ik tepelkloven heb, en dat dus even de tanden op elkaar is met het voeden.

Het aanleggen ging de eerste paar dagen ook wat moeizamer, Lucas werd erg snel onrustig en driftig als hij de tepel niet te pakken kreeg, en daardoor duurde het nog langer, en waren we soms 30 minuten bezig om hem goed te laten happen.

Waarschijnlijk zijn zo ook de kloven ontstaan, was vaak zo uitgeput van het ‘vechten’ met hem, dat ik het allang best vond als hij dronk, ook als hij dus alleen de tepel had, ipv ook de tepelhof.

Nu bakeren we hem in, dus kan hij in ieder geval niet meer met zijn handjes slaan en grijpen, en hij word er ook veel rustiger van.

Ik voed nu ook nog alleen in ligstand, dus heb maar 1 hand die ik kan gebruiken eigenlijk, zittend voeden vind ik prettiger, dan heb ik meer overzicht en kan ik hem beter aan laten happen.

En daar gaan we morgen meer beginnen, dus ik verwacht dat dat allemaal goed komt.

Verder is hij echt heel erg lief, schattig en mooi! :inlove:

Ik vind hem ontzettend op Robin lijken, toen die net geboren was.

Hij heeft ook wel een eigen snoetje, maar ik zie Robin er zéker in terug.

Met mij verder ook alles oke. Knip geneest goed, heb er ook weinig last van. Alleen van mijn gekneusde stuitje, kan nog steeds niet goed zitten, en het straalt ook door naar mijn rug en billen, dus dat voelt gewoon erg vervelend.

Heb ook niet het gevoel dat het minder word, zo na 5 dagen, dus dat is wel balen.

Foto’s ben ik nu aan het uploaden, dus daar zal ik jullie mee gaan verblijden… :inlove:

Edanjelan, ben benieuwd hoe het nu met je gaat. Heeft het strippen zijn werk gedaan?

Fijn om wat van je te lezen! Jammer dat je tepelkloven hebt, Bepanthen helpt daar trouwens goed tegen! Maar ik hoop dat Lucas snel meteen goed zal aanhappen, dat scheelt ook al een stuk :mrgreen:

Ik lees nu pas dat Lucas er is :shifty:

Dus aan de late kant, maar niet minder gemeent:

:dance: Gefeliciteerd :dance:

Anneke, wat goed om te lezen dat het goed gaat! Jammer van de tepelkloven, hopelijk ben je daar gauw van af. Geniet lekker van je kleine man, maar dat zal best wel lukken als ik het zo lees. Hoop ook dat je stuitje gauw over is.

Het strippen heeft nog niet z’n werk gedaan…maandagochtend komt de VK in ieder geval weer. Tis gewoon een kleine eigenwijsje denk ik…

Foto’s staan in showforum. :smiley:

Hier even een minder dagje.

We hebben momenteel allemaal even last van onzettend slaapgebrek.

We hebben 2 kraamverzorgsters in huis, en er word nog weinig gedaan.

Het is echt 1 grote puinhoop hier, en we komen niet aan onze middagrust toe.

Vandaag waren we pas om half 3 ‘klaar’, en om 3 uur gaan zij naar huis.

Wij hebben aangegeven wat onze prioriteit had wat betreft alle taken, en dat is gewoon Robin.

Nou, om half 3 kunnen wij pas naar boven om te rusten, Robin moet met ons mee op de slaapkamer want zij gaan dan stilletjes weg om 3 uur.

Om kwart voor 3 word Lucas er ook nog bijgelegd want die krijgen ze niet stil, en zo liggen we dan op bed met een ontzettend vervelende Robin (logisch, een mannetje van ruim 4 wil 's middags echt niet op bed liggen), en een huilende baby.

Tot overmaat van ramp heeft Lucas spruw (vandaar de kloven), en ben ik kapot van de pijn.

Lucas spuugt ook erg veel bloed wat hij binnenkrijgt via mijn tepels.

Mijn hechtingen zijn er vandaag ook uitgehaald en dat geneest ook niet helemaal zoals het hoort, de 2 huidlagen sluiten niet netjes aan, maar zijn verschoven.

Maar volgens kraamhulp was steeds alles oke…

Dat alles samen heeft vandaag even tot een fikse huilpartij geleid.

Zijn van ellende ook maar weer uit bed gegaan toen zij weg waren.

Dit breekt gewoon op.

En die pijn…

Ik zie er nu al tegenop om weer te gaan voeden straks.

Vind dat echt zo erg.

Morgen is de laatste dag dat ze er zijn, en het gaat gewoon nog niet goed. Ook het aanleggen niet.

Maargoed, probeer positief te blijven denken.

Ben in ieder geval blij dat ze nu weg zijn, kan ik tenminste mijn eigen gang gaan.

Kom ik nog een beetje tot rust…

Edanjelan, hoe gaat het met jou?

allereerst gefeliciteerd

Verder, waarom laat je een LK er niet even naar kijken Anneke… die kloven en dan icm spruw, ja is vreselijk pijnlijk… voeden wordt zo natuurlijk niet prettig… maar alleen de spruw behandelen is niet alles, want als het aanleggen niet zo heel goed gaat heb je straks weer kloven… :frowning:

LK kan meekijken om dit te verhelpen…

Heb de foto’s gezien in andere topic! :inlove:

kraamhulpen hebben niet altijd even goede adviezen wat borstvoeding betreft… dus zou echt die LK inschakelen…

Balen zeg dat het niet gaat zoals het ‘gewenst’ is :frowning: . Zeker als je twee kv hebt rondlopen, mag je toch wel verwachten dat je huis aan de kant blijft en jij kan rusten! Om er een lactatie kundige naar te kijken is zeker niet zo’n gek idee, misschien dat je met 1 tip of middeltje snel van je problemen af bent, en ik vermoed dat je door haar wél serieus wordt genomen.

Ik ben kapót… :cry:

Heb net mijn hele huis opgeruimd, kon er niet meer tegen.

Heb bij de huisartsenpost medicijnen mogen halen, een vloeistof voor in Lucas zijn mond, en voor mij cremé.

Wat een ge-emmer zeg, vreselijk. Dat vieze spul in dat mondje… :cry:

Het aanleggen gaat opzich goed. Ik weet hoe het moet, en weet waar ik op moet letten.

Alleen…ik wéét dat het zóó ontzettend pijn doet, dan ben je heel terughoudend.

Hij hapt, ik trek in een reflex mijn tepel weg. Of hij hapt en laat dan 2 tot 3 keer los, ik ga door de grond, raak frusti, hij ook en dan is het helemaal feest.

Ben net helemaal overstuur geworden tijdens het aanleggen, alles kwam eruit en heb echt flink zitten janken gewoon.

Manlief kan het niet meer aanzien en vind dat ik morgen met de vk/kraamhulp moet overleggen, en eventueel af moet gaan bouwen.

Het is heel verleidelijk om gewoon ‘ja’ te zeggen, maar ik voel me zoooo schuldig.

Ik kan eens kijken wat een LK zegt, want ik moet zeggen, ik zit er aardig doorheen.

Ook omdat mijn wond niet goed geneest, en ik na 5 dagen kraambed zelf sta te wassen en op te ruimen.

Beetje to much allemaal.

Probeer de kracht op te brengen om door te gaan, maar vind het echt heel moeilijk.

Had het ook nooit van mezelf verwacht dat ik überhaupt zou overwegen te stoppen (heb Robin 9 maanden gevoed), en heb echt het gevoel dat ik ontzettend faal.

:cry: :cry: :cry:

Maar als je kloven hebt, gaat er toch iets mis met aanleggen denk ik… :think: Dus misschien denk je wel dat het goed gaat, terwijl het toch niet helemaal gaat zoals het hoort… (denk ik dan he Anneke, ik wil je echt geen klote gevoel aanpraten, je voelt je al klote genoeg) maar ik heb zelf echt totaal geen vertrouwen behalve in een LK, iemand die ECHT weet wat je kunt doen… Met spruw zouden de klachten snel afnemen en als je dan het aanleggen goed in de gaten houdt, gaat die pijn ook weg…

Ik zou vriendinnen inschakelen, moeder, schoonmoeder… zodat jij even kunt gaat rusten… middagslaapjes deden hier wonderen…

Ik wil je niet overhalen, jij moet doen wat jij wilt… maar je hebt zulke mooie herinneringen met Robin en ik gun je dat ook zo met Lucas… als je grens er is, goed… dat laat het… maar als je nog een ietsie energie kunt opbrengen, bel morgen meteen een LK…