bruin verlies met 6 weken?

Hoi Allemaal, ben nu 6 weken zwanger en verlies sinds gister wat bruin bloed. Gister maar 2 druppeltjes, maar vandaag ook weer en nu deed ik een tampon in om het beter te zien en deze had toch wel wat bruinig slijm… ben zo bang dat het nu weer foutgaat… :cry:

iemand positieve ervaringen aub?? en wat moet ik nu doen? wil eigenlijk zekerheid, maar weet bijna zeker dat de VK gaat zeggen tja, het is afwachten…

groetjes,

Louise

ik heb dit 3 weken lang gehad. begon met bruin verlies en daarna steeds bruin slijm. Echo gehad en mooi kloppend hartje gezien!Het is nu gelukkig al een weekje weg.

Maak je dus niet druk!! Hopelijk mag je je echo ook even iets eerder om te zien of alles nog goed is.

:-*

inge, hoe lang was je zwanger toen je er last van had? zit te denken om het echocentrum te bellen om een afspraak te maken, maar weet eigenlijk niet of het via de VK moet… en wil eigenlijk nu zsm een afspraak… :? we mochten hoe dan ook met 8 weken ivm onze vorige zwangerschap ( is geindigd in een MA )

Voel me nu in ene zo onzeker… :pray: maar dat het snel ophoud :?

groetjes,

Louise

hoi

ik heb rond 6 weken ook wat roodverlies gehad en erge buikpijn. Verder heb ik de weken erna ook nog bruinverlies gehad. Ik kreeg toe voor de zekerheid een echo. En alles was goed!

Succes

heb ff echocentrum gebeld toch voor een echo, 6 juni staat hij hoe dan ook, is over 2 weken en 1 dag… en nu maar hopen dat ik niet meer bruin ga verliezen :?

he meis,

ik heb ook in het ander topic gereageerd. Maar de echo staat dus. Op zaterdag??? :think:

Nou wel fijn iig, wel jammer dat het niet eerder kon :frowning:

Maar ik wil je hier ook nog ff een hart onder de riem steken. Bruin bloed is oud bloed meis, dus hoeft niets te betekenen, kan nog van de innestelling zijn of nog achtergebleven bloed van je vorige ongi.

Maar goed, zeker gezien je voorgeschiedenis kan ik me je ongerustheid voorstellen zeg :frowning:

Heel veel sterkte en hoop dat het snel over is met die bruinige afscheiding, zodat je weer wat meer vertrouwen mag krijgen :hug:

Femmie, dank je wel voor je reactie! Tja, blijft maar afwachten denk ik… hoor nu gelukkig van velen dat het best oud bloed kan zijn idd en het is ook niet echt veel ( sterker nog, het is echt heel weinig ) Hou het maar in de gaten denk ik… zal wel wat tampons kosten vandaag :think:

Ja, echopraktijk hier doet alleen echo’s overdag, 2 avonden en op zaterdag. Wel fijn trouwens, want dan kan ik het voor m’n werk doen of evt. vrij vragen… Anders had m’n vriend vrij moeten vragen, maar ik heb veel meet ADV uren ( en kan het evt. ook gewoon uitbetaald krijgen als doktersbezoek :wink: ) Nog fijner vind ik het toch dat ik hem nu met 8+1 heb… ze deden het echt pas vanaf 8 weken zei ze, dus zit ik dan net over die grens, vind t prima!

Gister is wel een drukke dag geweest en vandaag, zou het daar niet van kunnen komen ook… pfff… weet het niet hoor, die rotonzekerheid…

ga maar ff op de bank liggen relaxen, de kleine meid ligt toch in bed!

groetjes,

Louise

inge, hoe lang was je zwanger toen je er last van had?

ik was 5 ,5 week zwanger ongeveer. heb met 8.3 weken een afspraak gemaakt met de verloskundige en verteld dat ik al 2,5 week bruinverlies heb. Ze zei dat het vanalles kon zijn maar dat ze toch even een echo wilde laten doen voor de eerste afspraak.kon toen 3 dagen later al terrecht voor een echo. en alles was goed.
Ben morgen 10 weken zwanger en het bruin is nu al weekje gestopt.
dinsdag afspraak vk en hopelijk dan weer een mooi hartje te horen.

ik lees dat je inmiddels al afspraak gemaakt voor echo , fijn! nog eventjes geduld dan maar.
Maak je niet te veel druk! Maar ik kan me voorstellen dat dat met jou voorgeschiedenis best moeilijk is.

:-*

Ik heb ook bruinverlies gehad tijdens de eerste weken van mijn zwangerschap.

En zie nu…ben bijna 27 weken zwanger!!

Hoop op goed nieuws zaterdag!!

Liefs Nathalie

Ik heb in het begin van deze zwangerschap ook licht bloedverlies gehad.

Heb een echo gehad met 7 weken en 1 dag waarop een prachtig knipperlichtje te zien was! Achteraf ben ik in termijn teruggezet en bleek ik met die bewuste echo dus pas 6 weken en 4 dagen te zijn…

En nu al over de helft.

Meis ik hoop voor je dat het goed zit!

Ik heb bij alledrie mijn zwangerschappen in het begin bruinverlies gehad. Ook rond dezelfde periode qals jij nu. Bij Mischa zelfs met 14 weken weer.

Volgens de gyn toen hebben veel vrouwen dit in het begin. Het kan geen kwaad, maar echt een verklaring had hij er toen ook niet voor.

Ik :pray: dat het allemaal goed zit, want ik kan me voorstellen dat je je er ontzettend zenuwachtig over maakt.

Sterkte ermee, en ik hoop dat het allemaal goed gaat met je kindje.

Ik ben nu ook 6 weken en ik heb nog geen bloedverlies gehad. Misschien komt het nog.

Ik moet tot 26 juni wachten op de echo :?

5 weken onzekerheid nog :shock:

Nogmaals sterkte, groetjes van Aadje.

Ik heb ook een paar weken last gehad van bruinverlies, soms zelfs ook helder rood bloed…mijn kleine wijffie is inmiddels alweer 8 maanden dus het hoeft niet gelijk het ergste te betekenen, maar kan me je ongerustheid heel goed voorstellen :hug:

Hoi Louise,

Bij mijn oudste 2 heb ik lang bruinverlies gehad (een week of 2). Ik weet alleen niet meer precies op welke termijn het begon. Maar alletwee zijn ze gezond en wel ter wereld gekomen.

Sterkte en ik hoop op een mooi gezond kindje voor jullie!

Ik heb met 6/7 weken een aantal dagen wat rood/roze/bruin bij mijn afscheiding gehad. Zolang het minimaal is en je geen maandverband nodig hebt en geen krampen hebt, is er vaak niks aan de hand.

Ik was erg angstig voor mijn termijnecho, omdat ik ook bang was dat het niet goed zat, maar bij mij waren er zelfs 2 hartjes aan het kloppen :inlove:

jee wat kan een mens onzeker zijn zeg.! vanochtend weer een minie beetje bij het Afvegen. ook weer bruin en niet rood. het komt dus eigenlijk niet vanzelf, dat vind ik het meest vreemde. op een Tampon zie ik wat zitten, maar nu ik een inlegkruisje in heb, komt er niets. en wat er wel vanzelf komt, 2druppels ofzo, dat is alleen in de ochtend. moet ik nou 2 geld weken gaan wachten tot zekerheid? hoe hou ik dat vol?

Je VK kan vast eerder een afspraak voor je regelen, bijv in een ziekenhuis. Daar houden ze altijd wat spoedplekken open. Je hebt dan wel een doorverwijzing nodig. Maar heb je de vk uberhaupt al gebeld?

Dat ik zwanger werd van Guus zat ik ook weer in de rats toen ik bloed verloor met 7 wk. Ik had jaar daarvoor een mk gehad met 12 wk. ik mocht met 9 wk een echo laten doen en ik had een heel mooi babe in beeld met een puntje wat knipperde. Ik heb het bloedverlies tot mijn 13de week gehad en daarna stopte het.

Met de zwangerschap van Roel precies weer hetzelfde. En weer was gelukkig in orde.

Als je het niet vertrouwd kan je altijd naar de HA of VK gaan en je verhaal doen. Dan denk ik dat ze met 8 wk een echo proberen om de onzekerheid weg te halen.

Groetjes van Diane

bedankt voor jullie reacties. het de verloskundige nog niet gebeld omdat die vrijdag en in het weekend niet te bereiken zijn in de praktijk. het spoednummer wil ik nu niet gebruiken, die is echt voor bevallingen of noodgevallen. als dit morgen en maandag nog met zo is, ga ik dinsdag wel even bellen. Misschien kan ze me wel geruststellen. groetjes, louise

Gaat hiet echt niet zo goed ben ik bang… vannochtend ( lees om 03.50 toen ik wakker werd :shock: ) moest ik naar de wc en toen ik afveegde zag ik toch wel degelijk echt wat bloed :cry: tampon in gedaan een uurtje later weer uit en daar zat dus ook bloed op, echt rood bloed nu. Niet vol hoor, maar wel zichtbaar.

Sinds 5 uur geen bloedverlies meer, maar iedere ochtend wat verlies maakt me toch wel heel angstig nu :cry: Hub zegt dat ik het niet zo somber moet inzien, zolang in geen stolsels verlies, buikpijn heb, veel bloed verlies… en zolang het iedere ochtend maar heel weinig is zou het echt niet uitmaken…

Denk dat ik straks rond 11.00 toch even 06-nummer van de Verloskundige maar probeer… en ojee, ik moet morgen werken, als ik morgenochtend weer bloedverlies heb wil ik eigenlijk echt niet werken… :cry: Ben bang dat ik misschien wel op m’n werk veel bloed ga verliezen of dat ik evt. te druk daar bezig ben en dat ik het dan zelf op m’n hals haal…