bruidskapsel...tips gevraagd

Ik ga 5 juni trouwen :inlove: , en ik moet over 2 weken naar de kapper voor een proefkapsel. Ik wil het ‘losjes’ laten opsteken (dus niet te stijf en te strak). Ik heb halflang haar, normaal tot fijn (geen dikke volle bos dus :wink: ).

Volgens de kapster kan het prima opgestoken worden en hebben ze daar ook zelf goede schuifspelden voor.

Maar het moet er ook wel een beetje leuk uitzien dus ben ik op zoek naar leuke haaraccessoires maar ik kan het nog niet echt vinden allemaal.



Die curlies met roosjes er op vind ik wel erg leuk, maar die zijn ook vrij duur (zeker 4 á 5 euro per speld kom ik weleens tegen…). Zijn curlies geschikt voor mijn haar of is dat niks? :think:

Misschien dat miniklemmetjes of schuifspelden met iets leuks erop toch makkelijker is. Of schuifspelden met iets erop? En hoeveel spelden met accessoire heb je ongeveer nodig? :think:

Voor de achterkant dacht ik aan een grotere klem (met van die tanden erin maar geen kam, snappen jullie het nog? :lol: ) maar waar vind ik een mooie voor een redelijke prijs? Ik zie wel veel grote spelden, maar ik ben bang dat dat niet blijft zitten in mijn haar (glijdt eruit).

Kortom: ik weet het even niet en de tijd begint te dringen… :shifty:

Heb op marktplaats rondgekeken maar daar vind ik ook maar weinig, of ik zoek niet goed…?



Iemand tips waar ik het beste kan slagen? (online shop of in de buurt van Amterdam, zaandam, purmerend). Mag ook per pb! Alvast bedankt! :smiley:

Ik ga over een week trouwen, heb een super leuk kapsel.

Alleen kan ik je die foto nu nog niet laten zien hahaha

Curlies passen er bij mij perfect in, heb ook geen dikke bos haar.

Verder steken ze het half op met van die schuifjes en dan boven in heb ik drie speldjes in de kleur van mn kleding.

en achter in die glinsterende curlies.



Ik weet niet waar je woont, maar ik heb mijn haar accesoires in arnhem gekocht en dat was niet duur.

pb me maar als je meer wilt weten!

Dank je wel voor de tips! Arnhem is niet echt naast de deur voor mij…maar ik hou het in gedachten!

Dus jij volgende week, spannend hoor! Ben wel benieuwd naar je kapsel maar goed, dan nog even een week geduld hebben dus! :wink:



Ik ga zo denk ik even naar het winkelcentrum bij ons in de buurt, daar zit een bijou-winkel, misschien zie ik daar nog wat!

@Em wrote:

Dank je wel voor de tips! Arnhem is niet echt naast de deur voor mij…maar ik hou het in gedachten!

Dus jij volgende week, spannend hoor! Ben wel benieuwd naar je kapsel maar goed, dan nog even een week geduld hebben dus! :wink:



Ik ga zo denk ik even naar het winkelcentrum bij ons in de buurt, daar zit een bijou-winkel, misschien zie ik daar nog wat!


je kunt ook via hun site bestellen! :wink:

Ahhhh dat is mooi! Ik heb je een pb gestuurd! :wink:

Ik heb echte roosjes in het haar laten steken.



Als je aangeeft bij je bloemisterij dat het voor je kapsel is, maken ze het extra stevig. Je kapster kan ze er dan zo insteken.

Ik heb zelfs kort haar en had het ook opgestoken toen ik trouwde, niet dat dat van achter fantastisch mooi was, maar daar zat mijn sluier overheen, maar van voor was het zo gaaf :slight_smile:

Maar omdat ik erg dun haar heb, en het opgestoken dus al niet zo heel veel is, heb ik geen roosjes ofzo gedaan, die zouden al snel te groot zijn. Mijn kapster had van die zwarte schuifspeldjes met mini witte pareltjes erop. Dat stond erg mooi, glinsterde net door de sluier heen. Maar die had de kapster gewoon zelf, en zaten bij de prijs in.

Ik vind echte bloemen wel heel mooi staan in losjes opgestoken haar :thumbup:

misschien eens een kijkje nemen op de site van Dressed By Jill (even googlen!). Zij heeft heel veel leuke dingetjes (tenminste, toen ik trouwde 3 jaar geleden wel :mrgreen: )



Van harte gefeliciteerd en veel plezier alvast!

Ik had ook echte roosjes in mijn haar. De kapster heeft ze er met schuifspelden ingezet. Ging supergoed en zelfs aan het eind van de warme dag waren ze nog mooi.

Ik had in mijn boeket rode rozen ook witte calla’s. Ik wist ook niet precies wat ik nog in mijn haar wilde en bedacht nog geen week van te voren om wat kleinere witte calla’s in mijn haar te doen.

Besteld bij een bloemenstalletje een week van te voren. (het boeket en de corsages werd elders gedaan en ik moest de bloemen voor mijn haar eerder hebben dan de bezorging van de andere bloemen) De meneer van het stalletje heeft de calla’s speciaal voor mij van de veiling meegenomen.

Super (al koste ze wel iets meer dan ik had verwacht €10, daar we geen prijs hadden afgesproken, maar dat kon mij niets schelen)



ik zal eens een foto opzoeken :thumbup:

ik weet niet hoe traditioneel je gekleed gaat, maar ik heb nog schuifspeldjes liggen met pareljes en een ‘diamantje’ erop… ik dacht 6 speldjes. Mocht je interesse hebben, dan stuur ik ze je op… Past makkelijk door de brievenbus uiteraard.



Ik had ze gekocht voor mijn bruiloft, maar niet gebruikt.

mijn haar was ook los opgestoken met schuifspeldjes (zag je niet zitten) en dan hier en daar een curlie met een pareltje erop. Is heel de dag prima blijven zitten.

Oh meiden bedankt voor alle tips, super! :thumbup:



Zonneschijn, mooi hoor met die bloemen zo!



Dietske, prachtig kapsel ook, beetje wat ik ook in m’n hoofd heb!



Chantal, ik stuur je even een pb!

je gaat op een hele mooie dag trouwen :mrgreen:



ik en mijn mannetje trouwen dan ook



laten we duimen voor mooi weer

veel plezier over een week op 5 ongeveer :smiley:

He Tamara wat leuk, gefeliciteerd! :smiley:

Laten we inderdaad duimen voor mooi weer die dag! :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Zullen we dan gewoon duimen dat het dat hele weekend mooi is!!! IK trouw namelijk 4 juni!!!



Ben je er inmiddels uit wat voor kapsel je wil??

Ik ga de 18e voor mijn proefkapsel.



Morgen heb ik een afspraak voor mijn proefmake-up en daarna door naar rotterdam om mijn jurk weer te passen!!!

:thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown: :thumbup: :thumbdown:



hoop voor ons dat het lukt

Mijn haar was in een hoge staart gedaan, daarna mijn staart in plukjes gedraaid en vastgezet. Ik had een haarspeld met sliertjes en kraaltjes en deze is door de plukjes heen gedaan.

Mijn haar hadden ze opgestoken met ordinaire schuifspeldjes van de

Wibra :mrgreen: Ik had zelf schuifspeldjes meegenomen, en 6 schuifjes

met glimmertjes erop van de DA, die kosten 3 euro per 2 stuks.



Nog in de make-up:





En de achterkant:





Aan de zijkanten van het opgestoken haar zaten de rest van de glimschuifjes.

Mijn haar is ook erg dun, maar het bleef perfect zitten de hele dag :thumbup: