bruidskapsel...tips gevraagd

met een beetje hulp van haarlak bleven ook mijn dunne haren keurig los opgestoken hoor :thumbup:



Zelf bleek ik over een redelijke krul in mijn onderste haarlaag te beschikken (noooooit geweten tot die dag van het proefkapsel :lol: ) en die heeft de kapper even flink lopen kneden en doen en ik had dus wel een mooi vol bos daardoor en daar kon prima mee opgestoken worden.



Heb ook heel fijn haar en had 1 zo’n klem als jij omschrijft. Verder geen dingetjes in mijn haar oid. Die krullen waren al bijzonder genoeg :mrgreen: (en ik heb ze nog steeds als ik na het douchen met haar niet doorkam, maar gewoon met de vingers door ‘hark’ ze zijn dus echt van mezelf… heb alleen niet zoveel geduld als de kapper).

@Paco wrote:

misschien eens een kijkje nemen op de site van Dressed By Jill (even googlen!). Zij heeft heel veel leuke dingetjes (tenminste, toen ik trouwde 3 jaar geleden wel :mrgreen: )



Van harte gefeliciteerd en veel plezier alvast!




Daar had ik ook mijn haarspelden vandaan en ik heb ook niet echt dik haar.

als je een bloem zoekt is dit misschien wat?


http://www.sibodesigns.com

hoi hoi



nog even wat tips van een bruidsstyliste :wink:



Ik doe al jaaaaaaaaaaaaaaren bruidskapsels en heb eigenlijk alleen met echte bloemen een negatieve ervaring. Verder kun je juist in alle mogelijke soorten haar juist prima van die draaidingskes doen! Die kun je idd bij Bijou zaakjes kopen. Ik haal ze standaard bij Claire’s maar dat is vast niet overal (arnhem en amsterdam weet ik toevallig, online misschien?)



Volgens mij ook wel bij Etos en Kruidvat enzo, maar dan inderdaad duurder! Koop zulke dingetjes in ieder geval nooooit bij de bruidszaak, dan betaal je de hoofdprijs!

Op de markt kun je ook nog wel s goed slagen.

Met de huis,tuin en keukenschuifjes moet je even opletten dat het ‘matte’ schuifjes zijn. Die blijven lekkerder zitten dan gladde. Ik koop vaak bij de action voor nood, maar die zijn heul glad… met veel lak kan ik er prima mee werken hoor, maar stroeve zijn gewoon lekkerder!



Nog meer tips nodig? (ook de andere dames :wink:) op gebied van haar, kleding en make-up… roept u maar!

Bijvoorbeeld wat handig is om mee te nemen die dag in een tassie…

Ik ben echt de J-LO van die film “the weddingplanner” ik weet op alle drama’s oplossingen… :wink:

Dames bedankt voor alle tips en prachtige foto’s tot nu toe, leuk! :smiley: :inlove: :thumbup:



Noui, dank je voor je tips ook! :thumbup: Heb van de bruidszaak nu wel wat curlies meegekregen die ik kan proberen bij de kapper, heb pareltjes en bloemetjes, en je betaalt idd de hoofdprijs… :roll: (heb nog niet betaald hoor, dat mag ik doen als ik m’n jurk kom halen en idd die curlies echt ga nemen).

Weet jij nog by the way waar ik een betaalbaar eenvoudig tasje kan vinden? Wat ik gister heb gezien was vanaf 34,95 en dat vond ik dus echt te belachelijk voor woorden! (Dan maar geen tas denk ik maar zo…stop de lippestift en zakdoek dan wel bij m’n zus/getuige in haar handtas! :mrgreen: )



En wie zich nog geroepen voelt haar opgestoken kapsel (of andere kapsel) te plaatsen hier, ga vooral je gang, ik zoek nog meer inspiratie! :slight_smile:

Ik had dus ‘losjes opgestoken’ in m’n hoofd (niet te stijf), maar m’n vriendin (die ook wel verstand van styling enzo heeft) zegt juist dat ik m’n haar niet losjes op moet steken maar juist wat strakker/klassieker, ze vindt het anders zonde van m’n jurk (die is vrij ‘klassiek’ : strapless met halterbandje en pailletjes enzo op de voorkant) en volgens haar zie je m’n pareltjes enzo niet bij losjes opgestoken haar. Er blijken dus tig soorten opgestoken kapsels te zijn…en ik moet natuurlijk wel duidelijk aan de kapster uitleggen wat ik wil want anders maakt ze er misschien wat van wat ik dus eigenlijk niet wil… :think: :shifty:

Noui, heb jij nog tips hierover? Heb ik naast schuifspelden nog meer nodig, een klem ofzo? (maar die kan ik nergens vinden, speld is ook niet helemaal mijn ding, en een kammetje met bloemen vind ik ook niks… Kan je met alleen schuifspelden het haar ook wat ‘strakker’ opsteken? En dan heb ik 3 bloemencurlies en 5 parelcurlies.



Kortom: meer foto’s / tips zijn welkom! (Ik zal hier geregeld even kijken! )



Pfff ik had me zo voorgenomen om me hier niet druk om te maken, en nu loop ik toch als een echte bridezilla te stressen… :silenced: :oops: :wink: