Broodbeleg?

Hoi dreumesmama’s!

Ik vraag me af wat dreumesjes allemaal op hun brood mogen… Arwen krijgt meestal 1 boterham met vlees of kaas en 1 boterham met zoet. Ik wissel af tussen: boterhammenvlees, leverworst, jonge kaas, smeerkaas voor kids, stroop van Zonnatura en jam van Zonnatura. Soms komt het me gewoon zelf mijn neus uit… Ik wil graag uitbreiden, maar wil wel “verantwoord” blijven :lol:. Wat geven jullie je kindjes op hun boterham?

dave krijgt een broodje met smeerkaas…en soms een broodje met gekleurde hageltjes…(die mag mijn vader ook en hij heeft suikerziekte)

verder smeerworst…maar niet te vaak ivm met te veel aan vit. A

euh… plakjes kaas…boterhamworst…jam…

eigenlijk lust hij verder niets :mrgreen: dus dat maakt het knap eentonig :think: :mrgreen:

Luna krijgt

smeerkaas verschillende soorten gewone kaas en komijnenkaas

smeerworst

kipfilet

appelstroop bananenstroop

jam in de verschillende smaken

pindakaas (maar geloof dat dat uit den boze is voor vele… :think: )

dat was het geloof ik wel maar goed Luna krijgt hier niet 2x een boterhammen maaltijd meestal is het smorgens pap brinta/havermout/broodpap/beschuitpap of smorgends brood en smiddags ontbijtkoek oid

Mijn dochtertje is nu 16 maanden en krijgt af en toe ook pindakaas of suikerloze chocoladepasta op haar broodje, heeeel af en toe - voor de afwisseling - een gekookt eitje. Phildelphia smeerbeleg, is een soort smeerkaas. Misschien kun je de smeerkaas eens afwisselen door smeerkaas met een smaakje, bijv. smeerkaas met tuinkruiden (Slankie).

Groetjes,

Anneke

Bedankt voor de tips! Er zitten dingen bij waar ik zeker niet zelf aan gedacht zou hebben… Op naar de supermarkt :mrgreen:!

Angel, waar koop je bananenstroop :think:?

AH heb verder ook eigenlijk niet gezien alleen daar eigenmerk was/is het

Eva krijgt

Smeerkaas / Smeerkaas met ham.

Jam

Pindakaas

Hagelslag

Appelstroop

Kaas

Smeerworst

Ik heb eigenlijk niet veel aanvulling.

Hier ook wel pindakaas hoor Angel.

Dat is niet zo heel slecht.

Banaan op brood kan ook.

Oja, Eva is gek op parmezaanse kaas en heel soms doen we ook wel Sandwichspread op brood

Plakjes worst moet ze niks van hebben. Broodje knakworst dan weer wel :smiley:

@Tirsa wrote:

Ik heb eigenlijk niet veel aanvulling.

Hier ook wel pindakaas hoor Angel.

Dat is niet zo heel slecht.

Banaan op brood kan ook.

oh hoor van verschillende kanten dat het “dikmakend” is pindakaas

oja natuurlijk banaan op brood en appel kan ook

In pindakaas zitten grotendeels “goede” vetten.

Of ik wil dat gewoon graag omdat ik het heeeeeel lekker vind :stuck_out_tongue:

:mrgreen: Ik kan weer even vooruit met mijn keuze aan broodbeleg :thumbup:! Top!

Lis maak je niet blij met vlokken of vruchtenhagel maar wel met

smeerkaas

jonge kaas

worst (liefst zonder brood)

pindakaas

appelstroop

gestampte muisjes

Hoi Vera,

Al eens een gekookt eitje geprobeerd? Sanne heeft dat tot nu toe 2x op op brood en dat ging er heel goed in :mrgreen:

Gr. Claudia

Hier ook pasta, hagelslag, vlokjes, gekleurde hageltjes of smeerworst.

Bij de AH heb je ook vegetarische patés en filet americain. De tuinkruiden variant gaat er hier goed in. Oh en ik had daar ook natriumarme pindakaas ontdekt. Bij reformwinkels kun je vast ook nog andere notenpasta’s kopen.

Pas heb ik ook komkommersandwichspread gegeven, maar dat was geen succes…(smaakt misschien een beetje zurig ofzo?).

vanaf wanneer kun je dan ‘veilig’ pindakaas geven??? ivm de kans op een notenallergie??? ik denk dat Dave het ook wel lekker zou vinden…

enne een gebakken eitje vind hij ook lekker :thumbup:

Ik heb altijd begrepen (van het cb) dat je het eerste jaar liever geen pindakaas moet geven. Daarna kan een keer heus geen kwaad lijkt mij hoor.

Wie is er niet groot mee geworden ? :mrgreen:

ik :sick:

vooral toen ik zwanger was

Haha, dus jij kan voorlopig geen Pindakaas meer zien :lol: