Broodbeleg?

nou zien wel hoor :wink: ruiken niet…blegh en dan te bedenken dat mijn vriend elke dag een broodje pindakaas eet :sick:

en waar haal je chocopasta zonder suiker?? mijn meisje is er gek op. en als het aan papa ligt krijg ze dat alleen maar omdat ze dat zo snel en makkelijk eet.

terwijl ik juist zoiets heb van zoveel mogelijk proberen, oke dan eet ze maar een dag wat mninder hoor als ze t beleg iets minder vind.

een vraagje hoe pakken jullie dat aan dan? eerst hartig beleg en daarna zoetig? of gewoon alleen maar zoet. als ze zoet krijgen.

Mischien vind Arwen een tosti ook wel lekker,Mariano vind dit echt heerlijk hoor.

Ik ga zeker een gekookt eitje en een tosti proberen :mrgreen:! En ook kipfilet, smeerkaas met een smaakje, pasta…

Leeuwin, Arwen krijgt eerst een boterham met vlees, kaas of smeerkaas en als ze dan nog zin heeft dan krijgt ze een boterham met zoet. Ze eet meestal wel meer dan 1 boterham, al eet ze de 2e niet altijd op. Als ze een broodje krijgt, dan is de eerste helft met vlees, etc. en de 2e helft met zoet.

Nou Veer, ik hoef niet eens meer te reageren. Genoeg keuze lijkt mij :thumbup: .

Ik zou ook niet weten wat ik er nog bij moet zetten hoor :lol:

dave krijgt eerst een broodje hartig en dan iets anders…

hij eet er echt 2… :shifty:

Een tosti en af en toe eens een wentelteefje, dat vliegt er hier wel in :drool: Vond (en vind) dat zelf ook erg lekker :mrgreen:

oew wentelteefjes :drool: :drool:

:think: misschien morgen maar eens maken :drool:

Hier ukkie pasta die is gezoet met honing :thumbup:

Verder honing zelf

Halvajam van de appie

vruchtenhagel idd

gestampte muisjes

pindakaas (peter niet, hij is er een beetje gevoelig voor)

sandwichspread

kaas

komijnenkaas

geraspte kaas

appelstroop

philadelphia kaas

plakjes gezichtenboterhamworst

plakje achterham

kipfilet

dubbelgebakken eitje

speculaas op brood

smeerpate

vers fruit (aniek vind een broodje met plakjes appel en een dun laagje smeerkaas heerlijk)

appelmoes

zelfs tonijn uit blik vinden ze hier beide erg lekker. Aniek wil er dan wel altijd wat tomatenketchup op maar dat is ook nog is gezond dus dat mag.

Chocolade hagelslag, vlokken, bruine suiker, suikerstroop, en dergelijke krijgen ze hier niet. Al vraagt ze wel eens om een broodje met bruine suiker want dat kreeg ze eens bij oma en sindsdien… :roll:

@colle wrote:

verder smeerworst…maar niet te vaak ivm met te veel aan vit. A

euh… plakjes kaas…boterhamworst…jam…

Teveel vitamine A? Ik dacht dat dat alleen gold voor als ze nog in je buik zitten of denk ik nu verkeerd.

Hier gaat verder ook alles erin. Alle soorten worst (vooral kookworst, grillworst, ham en gebraden gehakt), kaas, smeerworst, smeerkaas etc. Zoet lust hij ook, maar krijgt hij zelden. Hij vraagt er nog niet om. Als hij zoet krijgt is het vaak in de vorm van fruit of rozijntjes.

Een geprakt banaantje op brood smaakt meneer ook erg goed en heel soms krijgt hij een half ei op brood.

Een tosti vindt hij niet lekker. Misschien later, op het moment zit hij in een fase dat hij harde dingen niet lekker vindt, en geroosterd brood valt daar dus onder (maar hij is ook met vier hoektanden en vier kiezen tegelijk bezig, dus wellicht hierna weer).

En een krentenbol vindt hij ook erg lekker (bij de appie hebben ze van die kleine bolletjes). Ook handig voor onderweg. Hetzelfde geld voor een plak ontbijtkoek. Dit geef ik nog wel eens als hij een boterham op heeft en nog trek heeft. Niet altijd hoor, meestal volgt er dan gewoon een tweede boterham.

Wat hier erg goed werkt nu is door hem zelf te laten kiezen uit twee dingen. Die leg ik voor hem neer en dan mag hij zelf aanwijzen wat hij wil.

Waar je onze kleine meid (15mnd) ook erg blij mee kan maken is plakjes gerookte zalm op brood. Vind dat zelf ook heerlijk, maar las laatst ergens dat je dat als je zwanger bent weer beter niet kunt eten, grrr, net het weinige vis waar ik nog zin in heb…

@Mutti wrote:

@colle wrote:

verder smeerworst…maar niet te vaak ivm met te veel aan vit. A

euh… plakjes kaas…boterhamworst…jam…

Teveel vitamine A? Ik dacht dat dat alleen gold voor als ze nog in je buik zitten of denk ik nu verkeerd.

het geld ook voor kinderen onder de 4 jaar... :wink:

Nou, inmiddels heb ik Arwen kipfilet en bananenstroop gegeven en het ging er prima in :mrgreen:! Binnenkort weer andere belegjes…