Broodbak machine

Heb er eens een bij blokker gekocht… ben nu dat dingetje kwijd dart alles door elkaar mixt… heel wat keren die zaak gemaild maar geen reactie… dus hier bak ik een lekkere brood maar weer in de oven

@Yukiko wrote:

Heb er eens een bij blokker gekocht… ben nu dat dingetje kwijd dart alles door elkaar mixt… heel wat keren die zaak gemaild maar geen reactie… dus hier bak ik een lekkere brood maar weer in de oven

ik heb ook er net 1 bij de blokker die broodbak machine gehaald… je hebt als het goed is zowiezo 2 jaar garantie dus zou eff bij blokker zelf langs gaan of de fabrikant mailen of bellen…

upje :wink:

heb bij mijn broodbak machine een aantal recepten mee gekregen maar waar haal je in hemels naam

magere melk poeder, hard wit broodmeel, snel werkende gist… gewoon bij de bak afdeling van de AH??? (kan het online namenlijk niet vinden)

Hier kan ik alles gewoon in de supermarkt kopen. Bij de bak producten of suiker/koffie producten.

Mijn bbm is vandaag overleden. Ik had een programma van 3 uur ingesteld, en met 1uur op de klok gingen we wandelen. We kwamen terug in een enorme rook stank, zwarte rook uit de machine, en roet op de deksel.

zucht

:frowning:

Zo dat klinkt allemaal lekker zeg. het meest extreme wat ik er tot nu toe mee gefabriceerd heb is een brood met rozijnen er doorheen, die overigens erg lekker was! Is er ook ergens een site met recepten? (link mag ook in pb)

Klinkt ook erg lekker!!! :drool:

doe jij er verse gist in? Of gedroogde?

Jeetje, ik begin me toch af te vragen wat jou bmi is. Ik lees alleen maar topics over heerlijk eten. Echt als ik ooit verhuis naar Wales dan wil ik naast jou komen wonen. Dan kan ik veel van je leren geloof ik.

Maar je proeft toch wel? Lijkt me allemaal zo lekker. Ik geloof dat ik maar een saaie doos ben in de keuken.

Zo hehe was ff zoeken naar dit topic zeg. Ik heb van de week via de grote vriend mp een broodmachine bakboek gekocht en wist dat hier nog meer lekkere dingen in zijn genoemd. Nu is hij weer bovenaan. en nu maar hopen dat er nog meer lekkere dingen bij komen. Gisteren al heerlijk meergranenbrood gemaakt en vanmorgen om tien over zes was ons melkwit klaar. :drool:

Dat heb ik ook al een aantal keer gedaan en dat was erg gemakkelijk en heel lekker. :drool: :drool:

Hmm, zelfgebakken brood met zelfgemaakte jam. :drool: :drool: :drool:

vruchten, suiker en citroensap er in en op programma jam drukken. :mrgreen:

Hebben jullie wel eens chocoladebrood gemaakt? Ik zag er een recept van in mijn bakboek en ga het proberen. :drool:

Hier was de oudste vanmorgen hevig teleurgesteld dat hij geen versgebakken brood kreeg maar gewoon brood uit de vriezer. :mrgreen: Mijn antwoord dat al het brood vers word gebakken vond hij niet om te lachen. Hij zei: mamma, je kan wel denken dat je grappig bent maar ik zie de lol er niet van in! :smiley: En dan compleet met boos gezicht, ik lag dubbel.

Maar goed, een moederhart is toch zwak dus nu staat de broodbakmachine aan en de rozijnen en krenten staan te wellen zodat ze er zo bij in kunnen. :drool:

Dat ligt er aan hoe groot je broodbakmachine is. Bij mij moet er voor een wit brood 350 gram bloem, 5 gram suiker, 5 gram zout, 5 gram margarine en 4 gram gist in. En 210 ml water. En dan alles op kamertemperatuur, behalve als je, zoals ik, de machine van te voren instelt zodat je de volgende dag wakker wordt met versgebakken brood. Je kan ook in de maatbeker voor het water eerst een ei breken en dan zoveel water erbij gieten dat je in totaal 210 ml hebt. Is erg lekker. Ook kan je een deel water vervangen door melk.

ik heb trouwens een inventum broodbakmachine:

groetjes van Marloes

Ja hoor gewoon bij AH. Dat zijn zakjes van dr Oetker (waarom spreken ze dat in de reclame uit als utker???) en die kan je er gewoon bij doen.

Ik doe het vocht onderin, daaroverheen de bloem, dan in een hoekje de suiker, andere hoek zout, andere hoek boter en in het midden een kuiltje voor het gist. Zorg wel dat de bloem het vocht onderin helemaal bedekt zodat vooral de gist NIET bij het water komt.

Als het goed is staat dat in de gebruiksaanwijzing van je machine. Bij mij staan er iig wat standaardrecepten in.

Ik heb trouwens een aantal weken geleden het boek: “het broodmachine bakboek” via mp gekocht (is nieuw bij onze mollige vriend te koop voor nog geen tien euro :wink: ) en daar staan recepten in voor een kleine, middelgrote en grote machine.