Mijn bmi was ergens in de 50. Het is nu net over de 40. Ik ben van 160kg naar 130kg gegaan in 2 jaar met een zwangerschap er tussen.
Maar ook al bak en kook ik veel, dat wil niet zeggen dat ik alles alleen op eet wat ik kook en bak.
Ik proef geen hele broden. :lol:
En het is een kwesite van afwegen. Als ik dat stukje cake proef, dan pak ik daarna de stofzuiger, of ga een stuk lopen met Ava. Voor wat hoort wat.
Vandaag ga ik proberen:
Olijf olie
verse basil
gedroogde oregano
knoflook
zon-gedroogde tomaatjes
parmesan
Of ik maak een foccacia brood. :think:
@Nefarious wrote:
Vandaag ga ik proberen:
Olijf olie
verse basil
gedroogde oregano
knoflook
zon-gedroogde tomaatjes
parmesan
Nef… trut… ik zit hier met ‘kauwgom brood’ van de Appie Heyn… en jij… jij gaat dat brood maken… owwwwww… :drool: :drool: :drool: :drool: :drool: :drool:
Zelf brood bakken dan!
Als je de eerste rijs overnacht doet, kan je de tweede rijs in de ochtend doen terwijl je je douched en aankleed. EN dan bakken voor de lunch. :thumbup:
Ben lui… :silenced:
Heb wel een broodbakmachine… die ligt ergens in de garage… verhuizing enzo… toen deed ik ook weleens ‘spul’ erin als tomaatjes, pitten enz…
uitspitten dat ding en oppoetsen. EN dan aan de bak!
Das best een goed idee…
Brood was zooo lekker… snel verzadigd en vol pitten… :inlove:
En je weet precies wat er in gaat. water, gist, zout, en goed meel. :thumbup:
@Nefarious wrote:
Vandaag ga ik proberen:
Olijf olie
verse basil
gedroogde oregano
knoflook
zon-gedroogde tomaatjes
parmesan
Zonder knoflook/basil/kaas… maar met zwarte olijvenen heeeeeeeeeeel lekker! :drool: :drool:
In de Zomer denk ik dat ik jam erin ga maken. Heb een poos niks gebakken, zou weer eens moeten beginnen!
Hoe maak je jam in de BBM? Lijkt mij ook wel erg lekker :drool:
Wij hebben een HE broodbakmachine, maar ik ben helaas nooit verder gekomen dan het standaard brood, uit zo’n pak van koopmans. Dat komt ook mede omdat er precies op staat wat je nodig hebt en hoeveel.
Nu lees ik in dit forum een heleboel heerlijke recepten, maar ik vraag me af hoe je dat doet.
Ik bedoel, hoe kom je erachter wat de hoeveelheden zijn die je nodig hebt? Ik heb wel eens een wit boord gebakken (ook uit zo’n koopmans pak) maar die hoeveelheid was te veel ofzo, wat het kwam helemaal tegen de bovenkant aan.
Kan iemand mij helpen, en vertellen welke hoeveelheden je voor een brood nodig hebt??
wij hebben er ook één… wil graag brood bakken.
Wat gebruiken jullie als standaard recept? (idd om ons even op gang
te helpen)
Ik ben geloof ik echt een broodbakbeet. Die gist, kun je dat gewoon kopen
in de ah?
Ik maak het liefst van die gezonde broden, donkerbruin enzo. Met allerlei
lekkere hartige dingen erin: tomaat, pesto, feta etc etc etc :drool:
Lijkt mij zo lekker om daar zaterdags mee wakker te worden (JAM).
Dit weekend even niet, ik heb net een buikgriep achter de rug, een half
bakje yoghurt en fruit is wat mijn maag t best kan verdragen…
Maar, hoe weet je nou hoe groot je broodbakmachine is?? (de inhoud dus) en hoeveel benodigdheden je nodig hebt. Ik kan dat nergens vinden.
Bestaat er ergens een tabel ofzo, waarin staat wat de hoeveelheden zijn voor welke grootte bakmachine??
Up!
Wij hebben een broodbakmachine van Inventum.
In het begin ging het altijd goed. 'sAvonds zetten we de machine klaar. En 's ochtends hadden we lekker vers brood.
Alleen de laatste tijd mislukken de broodjes steeds. Ze rijsen niet genoeg. We hebben meestal een kant en klare mix (appel-kaneelbrood jammie) en gister hebben we er ook nog eens 2 theelepeltjes droge gist extra er bij in gedaan.
En toch hadden we vanochtend weer een slecht gerezen broodje. (je kon er een ruit mee ingooien zeg maar :mrgreen: )
Iemand enig idee wat we hier aan kunnen doen?
@miro wrote:
Up!
In het begin ging het altijd goed. 'sAvonds zetten we de machine klaar. En 's ochtends hadden we lekker vers brood.
Alleen de laatste tijd mislukken de broodjes steeds. Ze rijsen niet genoeg. We hebben meestal een kant en klare mix (appel-kaneelbrood jammie) en gister hebben we er ook nog eens 2 theelepeltjes droge gist extra er bij in gedaan.
En toch hadden we vanochtend weer een slecht gerezen broodje. (je kon er een ruit mee ingooien zeg maar :mrgreen: )
Of de gist wordt niet genoeg gevoedt, dus een schepje suiker erbij. Of het deeg wordt niet voldoende gekneed voor de 1ste rijs. :think:
@Nefarious wrote:
@miro wrote:Up!
Of de gist wordt niet genoeg gevoedt, dus een schepje suiker erbij. Of het deeg wordt niet voldoende gekneed voor de 1ste rijs. :think:
Dank je voor je antwoord. Dat schepje suiker zal ik eens proberen.
Maar als de machine niet goed kneed is daar dan iets aan te doen?
@miro wrote:
@Nefarious wrote:@miro wrote:Up!
Dank je voor je antwoord. Dat schepje suiker zal ik eens proberen.
Maar als de machine niet goed kneed is daar dan iets aan te doen?
Je zou de ingredienten eerst zelf kunnen mengen, en dan wat kneden, en dan in de machine doen? Ik weet het niet. Het kan ook dat de machine niet de juiste temp aanhoudt bij het rijzen.
:think:
Heb je de website bezocht voor tips/informatie?