Brood recepten

Ik heb vandaag voor het eerst zelf een brood gemaakt. :drool:

Hij staat nu af te koelen in de keuken, ik ben zo benieuwd!

Voor nu heb ik eerst een simpel volkorenbrood gemaakt, om te kijken hoe dat uitpakt, en of ik het leuk vind. En ik vind het superleuk!!! :inlove:

Zijn er hier meer die zelf hun broden maken?

Het valt me wel op dat bijna nergens de juiste producten en gereedschappen te krijgen zijn. Niet in de winkels, niet online. Dat vind ik wel heel erg jammer. Ik mag nu wat dingen uit de US bestellen van manlief, zodat ik toch aan de benodigde spullen kom. Is natuurlijk ook geen straf, maar dat duurt wel langer, en met alle bijkomende risico’s van dien…

Wie heeft er lekkere brood recepten??? Mag voor zowel de (hetelucht) oven, als voor de broodbakmachine, want ik heb ze beide. :wink:

Ik bak geregeld brood.

Maar wat wil je dan in de us bestellen?

Ik gebruik gewoon bloem, gist, wat zout etc etc. Hoef er niets voor uit de us te bestellen :think:

Nu is gist wel moeilijk in het dorp te verkrijgen, alleen de welkoop weet ik hier in de buurt. Ik koop nooit mix voor brood want dan ben je nog duur uit.

Ik gebruik trouwens een broodbakmachine. Ook voor pizzadeeg :thumbup:

De juiste bakblikken, en ander gereedschap, ik kan het gewoon echt niet vinden hier. :? Ik heb al wel wat meel voorbij zien komen, waar ik op zich wel interesse in heb. Die pakken wil ik best af en toe eens gebruiken, maar ik wil het liefst alles helemaal zelf doen, vind ik veel leuker, en is inderdaad ook stukken goedkoper. :slight_smile:

bij bouwhuis, met het bekende voor en achter kun je wel heel veel krijgen. zoals broodbakblikken enz

o ja, verder lees ik even mee. ik heb geen broodbakmachine dus ben wel benieuwd hoe het gaat in de oven. Ik wil wel een broodbakmachine maar vind ze zo duur!

Mijn machine komt van marktplaats! :mrgreen:

Dank voor de tip, ik zal eens gaan snuffelen. :smiley:

@HanB wrote:

Mijn machine komt van marktplaats! :mrgreen:

Dank voor de tip, ik zal eens gaan snuffelen. :smiley:

had ik idd al gekeken, maar staan er nu maar drie in een straal van 25km op. eerst maar eens kijken of dat wel wat is :mrgreen:

ik ben ook wel benieuwd naar recepten voor de bbm! Heb die van mij al een jaar in de kast staan ofzo, maar wil hem best wel weer gaan gebruiken :slight_smile:

Ik heb zaterdag een broodbijbel gekocht, waarin ook wat recepten voor de machine staan. Zal van de week een lekkere voor jullie uitzoeken, en hier plaatsen. :wink:

Ik zou het lekker zonder die machine doen, ik vind het veel lekkerder worden (maar misschien ligt dat aan de machine die wij hadden).

Ik ben wel benieuwd watvoor spul je dan besteld eigenlijk…

Ik heb weleens brood gebakken in een cakevorm, maar bak nu eigenlijk altijd gewoon zo op de plaat. En verder gereedschap… kan eigenlijk niks bedenken wat ik mis.

Ingredienten haal ik bij de molen/natuurwinkel.

Er is gewoon serieus in heel godgans tilburg, noch in de dorpen er omheen, een (web)winkel te vinden die granen/meel levert!!! :wall: Heb nu wel een webwinkel gevonden in den bosch, maar die levert weer niet in Tilburg… :silenced:

Ik ben onder meer op zoek naar een goede deegschraper, van staal, en die kan ik hier nergens vinden, tot mijn grote verbazing. Zelfde geldt voor een klein molentje om zelf granen mee te kunnen malen, plus nog wat andere dingen die ik graag wil hebben. :slight_smile:

Of ze zijn er wel, maar belachelijk duur, en ik heb nog altijd geen geldboompje op mijn rug groeien. :wink:

@HanB wrote:

Ik heb zaterdag een broodbijbel gekocht, waarin ook wat recepten voor de machine staan. Zal van de week een lekkere voor jullie uitzoeken, en hier plaatsen. :wink:

graag, ben benieuwd! :slight_smile:

enne, hebben ze bij jullie in de buurt geen molen dan, waar ze meel (oh help, ik schreef mail) verkopen?

Nope, nada. Bizar toch? :o

eh ook gewoon ah verkoopt meel en dan ben je altijd nog minder kwijt als aan een gewoon brood… bij reformhuis koop ik per 5 kilo, heb je biomeel voor ah-prijs :slight_smile:

ja best wel ja :eh: nou ja, weet niet in welk gat je woont he :stuck_out_tongue:

Je kunt bij molen Nooitgedagt online (biologische) meel en bloem etc bestellen.

Verder heb je amper materialen nodig; deegschraper gebruik ik echt nooit.

Ook broodreceptenboeken vind ik zelf overbodig. Het lukt toch nooit zoals het daarin staat.

De enige recepten die echt super werken en altijd lukken zijn die van Levine. Google maar eens op Levine bakt brood. Honderden recepten, een hoop voor de heerlijkste broden. En geen rare ingrediënten!

ik hou trouwens van donker brood, hoe donkerder, hoe lekkerder!

welk mail gebruiken jullie, als jullie echt donker brood maken?

ik gebruik meestal een mix van vanalles en ben op t moment verslingerd aan rogge erin :smiley:

EN de broden van Levine zijn idd super :smiley:

AH ja? Zal straks eens online kijken dan, want die heb ik niet in de buurt. :slight_smile: