Brood korstjes, verplichte kost?

Die van mij eet juist als eerste de korstjes op en begint dan pas aan het zachte

@HanB wrote:

Hier ook gewoon boterhammen incluis korstjes. Geen enkel kind dat daar moeilijk over doet hier in huis. En korstjes wel eens laten liggen? Prima, maar dan geen volgende boterham. Levert dat gemiep op? Dan gaan ze maar lekker op hun kamer zeuren. :wink: Dus ook hier geen strijd om, gewoon duidelijke, stricte, regels. Ik geef bijvoorbeeld ook geen extra schep groenten, als ze hun aardappelen of vlees nog niet op hebben. Bord leeg, is extra schep naar keuze, en anders pech.

tja, ik geef dus ook een extra schep groenten als ze aardappels/vlees nog niet op heeft en de groenten wel.

heb liever dat ze dan wat meer groenten binnenkrijgt als die aardappel of stukje vlees

@Zeemeermin wrote:

@HanB wrote:
Dus ook hier geen strijd om, gewoon duidelijke, stricte, regels.

Wil je hiermee zeggen dat de ouders van de kinderen die geen korstjes eten geen duidelijke stricte regels hanteren? Want zo lees ik dat wel indirect :shifty: !
Neuh, ik zeg en schrijf wat ik bedoel, zonder implicaties. :slight_smile:

Noëlle vindt ze ook niet lekker maar hier wordt altijd trouw geruild met eten. Noëlle eet de binnenkantjes tot ze op zijn en ruilt dan de korstjes met hetgeen wat Nout nog overheeft, die is gek op korstjes! Ik ga niet lopen hannessen met de korstjes hoor…

Sinds ik hier een antwoord getypt had eet Steven ineens de korstjes ook op :think: nouja mooi meegenomen.

Mijn kinderen eten soms wel heel weinig, waardoor ik niet moeilijk doe over korstjes, dat zou bij Steven alleen maar een hel dag eten weigeren opleveren. En met het avondeten, eet hij wat hij wil, dus krijgt ook gerust aardappels extra als de groenten niet opgaan. Alleen het toetje dat krijgt hij alleen maar als hij in elk geval 1 hapje geproeft heeft. Maar hij is nogal koppig, als hij in zijn hoofd heeft niet te eten dan eet hij niet.

Beetje late reactie maar beter laat dan niet mss?

Ik zorg altijd ( ja echt altijd) dat het beleg op de korstjes zit. zowel het gesmeerde (zoals chocopasta) als een plakje ham of zo (die snijd ik dan een keer door en klap ik dan om. Ze eten hier niet maar vreten :shifty: En dus ook de korstjes.

Maar wij maken ook geen strijd van eten (zoiets zei Rhi ook al) eet je niet, dan eet je niet. Dan eet je de volgende keer maar meer. Vind je het minder lekker, da’s dan jammer. Dit is wat de pot schaft. Toetje krijgen ze eigenlijk altijd wel (omdat ze toch eigenlijk altijd wel wat eten of ze moeten het erg bont maken) Heel soms mogen ze nog wel eens een soepstengel voor het slapen (als ze echt nog trek hebben en iets willen en weinig op hebben, dat kan ik dan ook niet over mijn hart verkrijgen)

Wij hebben zo toch wel makkelijk eters gekregen :thumbup: (vast een gedeelte nature en een gedeelte nurture :wink: )

Ik sta al te juichen als ze uberhaupt eet, of het dan met of zonder korstjes is dat boeit me niet zo :mrgreen:

Cas is een vreetzakje, die gaat door tot alles op is 8)

Onze oudste eet ze meestal wel op, maar soms heeft ze ineens ‘kuren’ dan spuugt ze ze uit, of trekt ze eraf om ze aan haar zusje te geven… Als ze echt veel laat liggen krijgt ze niet nog een boterham, maar 1 klein stukje vind ik niet zo erg…

De jongste eet niet, die vreet :oops: Alles gaat naar binnen…

Hier is het wisselend. De ene keer eet r, ze wel andere keer niet. Korstjes die hij niet eet gaan mee naar oma voor de eendjes.

Maak er geen probleem van, hij krijgt ook gewoon een nieuw broodje, strijd levert hier alleen maar een boze mama op, die het toch niet wint, een boze peuter die dan niks meer eet, been thee done that. Lekker laten eten wat hij lekker vind van het brood, extra groente er bij. Dan is het goed.

@Zeemeermin wrote:

Ik denk altijd: als zij haar boterham zonder korstjes goed eet waarom zou je dan strijd aan gaan? Alleen maar om die stomme korstjes? Die eet ze later heus wel, ik ken geen volwassene die brood mee neemt naar het werk zonder korsten.

:oops: :mrgreen:

Hier hoeven ze ze niet te eten maar een tweede boterham krijgen ze ook niet want de ervaring leert dat ze die toch niet opeten.

Ik hou niet zo van brood, eet netjes (vrijwel altijd) mijn korsten op, maar meer omdat ik het mn kinderen ‘goed’ voor wil doen en he zonde vant eten vind om het weg te gooien… niet omdat ik het zo lekker vind. Maar er liggen regelmatig bij mij ook nog stukjes korst hoor, en daarnaast liet ik het gerust op mn werk int zakje zitten als het ‘zachte’ op was :lol: Gelukkig eet ik tegenwoordig altijd thuis nu ik overdag niet meer werk :mrgreen:

Mijn meisje is 5.5 jaar en eet smorgens zonder korstjes, waarschijnlijk omdat ze het anders niet wegkrijgt zo vroeg op de morgen (heeft haar mama ook last van :mrgreen:) en smiddags eet ze ze gewoon met korstjes.

Ik maak er ook geen strijd van…

Ik heb ander brood gekocht en madam eet nu dus WEL de korstjes. :roll:

Hahahaha het lag dus niet aan je meisje maar aan het brood :lol:

@Nefarious wrote:

Ik heb ander brood gekocht en madam eet nu dus WEL de korstjes. :roll:

Verandering van spijs doet eten zeggen ze toch?

Oh ik zou geloof ik ook de korstjes er af snijden… en die dan eerst aanbieden en als die op zijn de rest geven. Korstjes zijn naar mijn idee altijd het meest voedzame van het brood, omdat ze meer vullen dan het zachte deel. Neemt niet weg dat ik ze ook weleens onder de bank vandaan en uit een speaker heb moeten plukken.

Ik denk altijd: als zij haar boterham zonder korstjes goed eet waarom zou je dan strijd aan gaan? Alleen maar om die stomme korstjes? Die eet ze later heus wel, ik ken geen volwassene die brood mee neemt naar het werk zonder korsten.

@Sennapen wrote:

Hier eet Roan met broodkorst en hij krijgt ook echt niet zonder. Bij een boterham horen korstjes vind ik.

Ik vind korstjes ook bij een boterham horen. Maar helaas denkt Lars daar anders over :wink: ! Dan maar niet, zo’n ramp is het niet…

@Mutsie86 wrote:

@Zeemeermin wrote:

Dan heb je mij nog nooit ontmoet :mrgreen: :lol:

Ik vind korstjes vies. Ik eet ze wel hoor, maar als ze naar mijn mening te donker zijn haal ik ze eraf.

Hahaha :lol: ! Echt? Dan ben jij de eerste in mijn leven! Dat vind ik best lollig! En toch ben jij zonder korstjes ook een grote en sterke meid geworden :wink: !

@HanB wrote:

Wil je hiermee zeggen dat de ouders van de kinderen die geen korstjes eten geen duidelijke stricte regels hanteren? Want zo lees ik dat wel indirect :shifty: !

@HanB wrote:

@Zeemeermin wrote:
@HanB wrote:

Neuh, ik zeg en schrijf wat ik bedoel, zonder implicaties. :slight_smile:

Oke, duidelijk :thumbup: !