Brood korstjes, verplichte kost?

Ava heeft dus besloten dat de korstjes van haar brood niet eetbaar zijn. Letterlijk “you are not supposed to eat that!”

Ik snij met veel liefde en plezier de korstjes van het brood, zolang ze de rest maar op eet.

Ik vroeg me dus af…zou je een kind moeten verplichten de korstjes op te eten?

Hier ook heel lang strijd gehad met korstjes ik bied ze wel aan eten ze het niet dan maar niet Maar ik vind het wel zonde van het brood.

Er zit niet meer voedingswaarde in een korst dan in het andere gedeelte van het brood

De ratten zijn blij met de korstjes, en de meeuwen ook. :mrgreen:

Ze eet verder redelijk gezond. Af en toe heeft ze gewoon een fase waar ze ineens iets niet lust wat ze voorheen verslond.

'T kind is prettig gestoord :inlove:

Hier eten ze de korsten gewoon op, korsten zijn ook brood.

Ik snijd het er dus niet af.

@Nefarious wrote:

Ava heeft dus besloten dat de korstjes van haar brood niet eetbaar zijn. Letterlijk “you are not supposed to eat that!”

Ik snij met veel liefde en plezier de korstjes van het brood, zolang ze de rest maar op eet.

Ik vroeg me dus af…zou je een kind moeten verplichten de korstjes op te eten?

Nee. Waarom zou je?

Van eten moet je geen strijd maken.

Hier krijgen ze gewoon een boterham extra, ook al eten ze de korstjes niet altijd en vragen ze toch om een 3e boterham.

Heb diverse keren schoonma op bezoek gehad (kwam oppassen) en als ze heren nog aan het ontbijt zaten,dan zat ze zich groen en geel te ergeren aan die afgekloven broden. Ze vond dat ik ze dan voortaan maar 1 boterham moest geven. Nou niet dus, ik leg er 10X liever 1 bij,dan dat ik ze forceer een GEZONDE boterham met GEZOND beleg volledig op te eten. Ben al lang blij dat het qua eten best goed gaat hier (meestal).

Later maakte ze weer zo’n opmerking,waar mijn man bij was. Die ging er ook tegenin,dat WIJ daar anders over denken.

Weer een andere keer, stond ze letterlijk op en maakte duidelijk dat we 1 boterham moesten geven. Wij geven geen centimeter toe. Flikker de boel gewoon weg en anders neemt ze het maar mee met eendjes voeren.

Nu horen we haar er niet meer over en intussen eten beide heren uit zichzelf regelmatig de korstjes op.

ik snijd ze er ook af. Doe ik dat niet, laat ze ook de helft van het brood liggen om maar zeker geen korst te eten…

echter rooster ik het brood, of eet ze een tostie hoor ik haar niet klagen over die korstjes

Ik sneed ze er trouwens niet af,maar ze mochten ze wel laten liggen. Stiekem eten ze er dan toch wel eens van. Schoonma vond ook dat ik het brood in stukjes moest snijden,dan eten ze de korstjes wel. Ook daar begin ik niet aan. Dubbel vouwen en eten maar. Als je elders bent of ze blijven overhoopt een keer over (als het vanuit school nodig is),dan snijden ze daar ook niet in stukjes…

Ze eten al vanaf zeer jong zelfstandig, ik ben nooit zo geweest van dat stukjes in de monden proppen. Daar hebben ze zelf handen voor gekregen. Vind ik dan…

nee komt vanzelf wel is een fase volgens mij Luna heeft ook een hele tijd korstjes oneetbaar verklaard en Odin ook en nu eten ze ze gewoon weer :mrgreen:

ik heb ze er alleen nooit afgesneden

hier is t wel verplicht en zouden ze ook echt geen nieuwe boterham krijgen sal de korstjes er nog liggen.

Hier eet Roan met broodkorst en hij krijgt ook echt niet zonder. Bij een boterham horen korstjes vind ik.

ik heb hier die strijd opgegeven.

de oudste eet de korsten op, heeft er ook nooit over gezeurd.

de middelste eet ze zonder, maar ik snijd ze er neit af, ze laat ze liggen.

en zelfs de jongste: als ik die het brood in stukjes heb gesneden en de korstjes eraan heb laten zitten, eet ze de stukjes met korst niet op. en ze is 14 mnd :roll:

I,lona eet ze ook vaak niet op…mijn moeder zei vroeger tegen mij altijd dat je daar mooi van kon gaan fluiten, en ik geloofde het dus het werkte wel, ik vind de korstjes vaak het lekkerst, vooral harde korst :drool:

hier ook geen probleem met korstjes… hond eet ze met liefde op… :mrgreen:

moet zeggen vind juist dat harde er zelf ook niet lekker aan.

enne voedzamer… het is exact hetzelfde… :wink:

Hier laat Steven ze ook altijd liggen, maar ik snijd ze er niet af, laatst had Steven het per ongeluk opgegeten :lol: bij de laatste hap kwam hij er achter en legde het laatste stukje korst snel weg :lol:

Mijn dochter lukt het niet goed om de korstjes te eten als het brood dubbel is ofzo :eh: , ze vraagt in elk geval altijd aan mij om t te snijden, als ze eenmaal bij de korst is aangekomen :slight_smile:

hier probleemloze korsteters (denk dat ik met de 3 grootste heren samen misschien 5x in hun gezamenlijke levens een korst heb weg hoeven gooien/ aan de eendjes gegeven), dus ik zou eigenlijk niet weten wat ik zou doen… voor mijn gevoel: de korst is ook brood, dus als je nog honger hebt eet je eerst je korstjes maar op voor je nog een plakje krijgt.

Maar of ik dat daadwerkelijk zou doen en dan strijd aan tafel etc etc dat weet ik dus niet.

En qua voedzamer… tis gewoon de hard(er) geworden buitenkant van het brood tijdens het bakken. Er gaat echt maar 1 deeg de oven in natuurlijk. Daar zou het me niet om hoeven gaan.

@Zeemeermin wrote:

Ik denk altijd: als zij haar boterham zonder korstjes goed eet waarom zou je dan strijd aan gaan? Alleen maar om die stomme korstjes? Die eet ze later heus wel, ik ken geen volwassene die brood mee neemt naar het werk zonder korsten.

Dan heb je mij nog nooit ontmoet :mrgreen: :lol:

Ik vind korstjes vies. Ik eet ze wel hoor, maar als ze naar mijn mening te donker zijn haal ik ze eraf.

Ik ga echt geen strijd maken om korsten.

De bovenkant vind ik zelf niet eens te eten.

De oudste eet ze vaak wel op, de jongste niet.

Moeten ze lekker zelf weten.

Zelf hun smaak ontwikkelen.

Casper heeft welgeteld ongeveer 3 maanden geen korstjes gegeten. En hier wordt ook niet gesneden denk ook niet dat ze op de PSZ daar zin aan hebben. Hij heeft ooit aan mij gevraagt wat dat toch voor dingen waren aan de boterham en toen heb ik hem verteld dat dat korstjes zijn. Het lekkerste buitenste stukje van het brood waar de bakker extra zijn best op doet. :angel: Vond ie wel grappig maar hij had geen zin om het op te eten terwijl hij toch echt brood is begonnen te eten ala Rapley met korstjes…ik zie alles mbt eten en kids als een machtspelletje en dat spelletje speelt mama niet mee. 8)

Jij niet eten? Prima dan niet. Wij eten lekker door. :thumbup:

Heel soms kun je kids extra ‘verleiden’ toch de korstjes op te eten door er bv wat jam of pasta op te smeren want traditioneel blijven de meeste korstjes redelijk belegloos. Kan me voorstellen dat sommige kids daarin wat teleurgesteld zijn als ze zien dat het brood met beleg op is en de korstjes overblijven?

@Rhiannon wrote:

Casper heeft welgeteld ongeveer 3 maanden geen korstjes gegeten. En hier wordt ook niet gesneden denk ook niet dat ze op de PSZ daar zin aan hebben. Hij heeft ooit aan mij gevraagt wat dat toch voor dingen waren aan de boterham en toen heb ik hem verteld dat dat korstjes zijn. Het lekkerste buitenste stukje van het brood waar de bakker extra zijn best op doet. :angel: Vond ie wel grappig maar hij had geen zin om het op te eten terwijl hij toch echt brood is begonnen te eten ala Rapley met korstjes…ik zie alles mbt eten en kids als een machtspelletje en dat spelletje speelt mama niet mee. 8)

Jij niet eten? Prima dan niet. Wij eten lekker door. :thumbup:

Heel soms kun je kids extra ‘verleiden’ toch de korstjes op te eten door er bv wat jam of pasta op te smeren want traditioneel blijven de meeste korstjes redelijk belegloos. Kan me voorstellen dat sommige kids daarin wat teleurgesteld zijn als ze zien dat het brood met beleg op is en de korstjes overblijven?

Een keertje uitschieten met de chocopasta aan de zijkant doet ook wonderen. Daarnaast heb je korstjes en korstjes. Bij sommige brood-soorten zie je ze bijna niet eens. Wij eten enkel bruin brood en daar zitten wel vaak stevige korsten aan.

Eten moet inderdaad geen strijd worden. Een kind heeft goede voeding nodig, hoe het naar binnen gaat maakt mij geen drolletje uit…met of zonder korsten…