Brood korstjes, verplichte kost?

Hier krijg ik de korstjes met geen mogelijkheid in bij Jolijn, geen idee waarom niet. Ik snij ze er niet af, nooit gedaan ook, maar ze blijven keurig afgekloven over. Ik baal er wel op een of ander manier van, want vind het toch zonde van het brood. Maar van de andere kant ben ik al blij als ze goed de rest opeet. Avondeten is al bijna een strijd geworden (en dat voor een kind dat alles lustte tot voor kort), dus niet met brood ook nog eens.

@Zeemeermin wrote:

@Mutsie86 wrote:
@Zeemeermin wrote:
Ik denk altijd: als zij haar boterham zonder korstjes goed eet waarom zou je dan strijd aan gaan? Alleen maar om die stomme korstjes? Die eet ze later heus wel, ik ken geen volwassene die brood mee neemt naar het werk zonder korsten.

Dan heb je mij nog nooit ontmoet :mrgreen: :lol:

Ik vind korstjes vies. Ik eet ze wel hoor, maar als ze naar mijn mening te donker zijn haal ik ze eraf.

Hahaha :lol: ! Echt? Dan ben jij de eerste in mijn leven! Dat vind ik best lollig! En toch ben jij zonder korstjes ook een grote en sterke meid geworden :wink: !

en hier nr 2… :lol:

mutsie wij zijn echt uit hetzelfde hout gesneden… :lol:

Hier geen korstjes, ik vind de strijd niet eens de moeite waard om daar over te gaan zeuren.

Liever 4 boterhammen zonder korst en zonder gezeur dan een halve boterham met veel drama en gedoe.

hoe donkerde de korst, hoe lekkerder :drool: :drool:

hier de oudste geen bovenste korst, we hebbenb rod van de bakker en die korst is best hard. Ze had zich een keer in het gehemelte gesneden met een korst. Dus knabbel ikz e lekker op. De jongste krijgt ook geen korsten, helemaal niet… anders duurt de maaltijd zo lang! met zijn twee kiesjes…

Zowel Rhodé als Amélie weigerden korstjes tot ze naar school gingen.

Wij hebben er ook nooit moeilijk over gedaan, maar omdat ze bij ons op school een continue rooster hebben zijn we een paar maanden van tevoren wel gaan zeggen dat ze het moeten leren voordat ze naar school gaan.

Rhodé eet ze nu altijd, en ook Amélie eet ze sinds deze week (het duurt nog een paar maandjes voordat zij naar school gaat).

Ik vind het wel erg fijn hoor! Ik at zelf altijd de korsten op die over bleven, maar werd daar ook een beetje zat van.

hier weet hij niet anders dan dat hij ze met korstjes krijgt, dus ook eet. Alleen toen hij heel klein was sneed ik ze eraf, maar al snel met korstjes. Nu laat hij ze een heel enkele keer liggen, van een dubbele boterham, maar hij krijgt hier wel pas een volgende boterham als hij alles op heeft. Maar als hij er een enorme strijd van zou maken, dan zou ik die neit aangaan, dan maar geen korstjes. Maar hij accepteert het tot nu toe wel gewoon, dus dan zie ik geen reden om hem niet te stimuleren ze gewoon op te eten.

@Pitje27 wrote:

@Zeemeermin wrote:
@Mutsie86 wrote:
@Zeemeermin wrote:
Ik denk altijd: als zij haar boterham zonder korstjes goed eet waarom zou je dan strijd aan gaan? Alleen maar om die stomme korstjes? Die eet ze later heus wel, ik ken geen volwassene die brood mee neemt naar het werk zonder korsten.

Ik vind korstjes vies. Ik eet ze wel hoor, maar als ze naar mijn mening te donker zijn haal ik ze eraf.

Hahaha :lol: ! Echt? Dan ben jij de eerste in mijn leven! Dat vind ik best lollig! En toch ben jij zonder korstjes ook een grote en sterke meid geworden :wink: !

:lol: Ja echt he, konden wel zusjes zijn!

en ik ben er idd ook mee groot geworden 8) Maat 46-48 ben toch niet 1 van de smalsten :lol:

Maar eet ze wel hoor vooral op mijn werk of als ik ergens anders eet. Vind het niet kunnen om tegen de kids op mijn werk te zeggen: we eten hier korstjes en het zelf dan niet doen :wink:

@Mutsie86 wrote:

@Pitje27 wrote:
@Zeemeermin wrote:
@Mutsie86 wrote:
@Zeemeermin wrote:

:lol: Ja echt he, konden wel zusjes zijn!

en ik ben er idd ook mee groot geworden 8) Maat 46-48 ben toch niet 1 van de smalsten :lol:

Maar eet ze wel hoor vooral op mijn werk of als ik ergens anders eet. Vind het niet kunnen om tegen de kids op mijn werk te zeggen: we eten hier korstjes en het zelf dan niet doen :wink:

hihi ik hetzelfde…

probeer de kinderen het wel te leren… 50% werkt mee (de jongste) de oudste eet het echt niet…

Ik heb alleen de openingspost gelezen en mijn antwoord…

Ik verplicht de kinderen niet om korstjes te eten, komt vanzelf wel…

Oudsten zijn ze beide rond 5,5 zelf gaan eten en Mies heeft af en toe dat hij trots komt zeggen dat hij ook de korstjes heeft gegeten, maar 8 van 10 keer belanden ze gewoon in de vuilnisbak en ik kan me daar echt niet druk om maken.

Pick your battles is onze opvoedstijl… heb met een autist en een overgevoelige faalangstige dochter al meer dan zat om me druk om te maken, korsten vind ik echt geen onderwerp voor twist… :shifty:

Ava had een partijtje vandaag waar ze boterhammen met kaas en ham kreeg…en ze at dus ook de korstjes op. :roll:

@Zeemeermin wrote:

@Sennapen wrote:
Hier eet Roan met broodkorst en hij krijgt ook echt niet zonder. Bij een boterham horen korstjes vind ik.

Ik vind korstjes ook bij een boterham horen. Maar helaas denkt Lars daar anders over :wink: ! Dan maar niet, zo’n ramp is het niet…

Ja sorry wat dat betreft heb ik een makkelijkere eter, hij krijgt ook gewoon boter en tuurlijk heeft ie het ene liever dan het andere, maar hij eet die korsten met smaak op dus waarom zou ik ze er af halen dan :mrgreen:

Beide dames hebben allebei een hele korte periode van korstweigering gehad, maar uiteindelijk ging dat vanzelf weer over. Ik geloof dat ik er niet blij mee zou zijn als ze geen korsten zouden eten (geen idee waarom eigenlijk, als ik er nu over nadenk :think: :roll: ), maar strijd om eten is hier al een poos geen issue, dus dit zou ik ook laten gaan.

Hier was het soms: lekker korstjes, en nu is er weer een periode; nee bah hoef ik niet.

Nou dan snij ik ze er af hoor, ga daar geen strijd meer om maken.

Ikzelf vind dat kei lekker, ook het begin en einde van het brood.

Maar ik ben de enigste in huis hier :mrgreen:

Hier krijgen ze een nieuwe boterham als hun boterham helemaal op is, met korstjes.

Geen strijd hoor, gewoon een duidelijk feit.

Ik vind het echt zonde om de helft van het brood weg te moeten gooien. Daarbij schep ik met warm eten ook niet extra op als mijn bord nog half vol is. Je eet eerst je bord leeg voordat je meer krijgt, is hier dus de regel.

Mijn dochter eet altijd haar hele boterham op ook de korstjes. Mijn zoon bijna nooit. Ik heb er geen problemen mee maar snij ze er ook niet af. Hij krijgt ook gerust een nieuwe boterham als hij de korstjes niet opeet, de korstjes eten wij wel op.

Robin eet ze wel (al heeft die ook wel een periode gehad toen hij kleiner was), maar Lucas eet ze nog steeds niet.

Komt vanzelf wel weer.

Vind het veel prettiger om lekker ontspannen aan tafel te zitten dan een strijd aan te gaan die je toch nooit wint, of wel, maar dan komt het stoom uit je oren en dat is het me niet waard.

Ik vind korstjes vaak het lekkerste stuk van het brood, dus vind het vooral jammer voor hemzelf dat hij al dat lekkers mist. :wink:

Hier krijgt hij overigens gewoon zoveel boterhammen als hij wil.

Korstjes snijd ik er niet af, hij laat ze gewoon zelf liggen.

Oh, maar hier is het geen strijd hoor, ze laten hun korsten ook wel eens liggen, dat is hun keuze. Maar dan zijn ze gewoon klaar met eten.

Overigens deed ik toen ze een stuk jonger waren daar niet moeilijk over, zeker als ze een tijdje slecht aten, maar ja, ik wil ze nu wel een duidelijke boodschap meegeven. En dat is dat je eten niet zomaar weggooit als je toch liever iets anders wil of meer.

Hier is het geen strijd, ze kennen de regels… Ze zoeken zelf minimaal 1 korstje uit dat ze opeten en ze krijgen geen tweede voordat de eerste boterham helemaal op dus ook de korstjes… Ik ga geen halve boterham weggooien omdat Juul of Imme toevallig geen zin hebben in een korstje.

Door deze regel kan Juul al fluiten, en daar is hij trots op!! :inlove:

ik heb ze van het begin af aan gewoon direct gegeven. het is hier nooit een issue geweest

Hier ook gewoon boterhammen incluis korstjes. Geen enkel kind dat daar moeilijk over doet hier in huis. En korstjes wel eens laten liggen? Prima, maar dan geen volgende boterham. Levert dat gemiep op? Dan gaan ze maar lekker op hun kamer zeuren. :wink: Dus ook hier geen strijd om, gewoon duidelijke, stricte, regels. Ik geef bijvoorbeeld ook geen extra schep groenten, als ze hun aardappelen of vlees nog niet op hebben. Bord leeg, is extra schep naar keuze, en anders pech.