Vandaag met Rav bij de oogarts in het ziekenhuis geweest, nadat de oogtest bij het CB niet goed ging.
En hij moet dus een bril .
Weet iemand bij welke opticien ze veel keuze hebben voor monturen voor kinderbrillen?
Wij hebben beide geen bril, dus geen ervaring en dus geen idee waar we het beste naartoe kunnen gaan.
Bij Specsavers hebben ze heel veel keuze aan kinderbrillen. Volgens mij
hebben ze nu ook de actie dat een tweede bril gratis is :think:
Hoi,
Het had mijn berichtje kunnen zijn. Ben vandaag ook bij de orthoptist geweest en ook mijn zoon van 3,5 jaar moet aan de bril. Hij helemaal blij: “ik hoef niet meer de bril van oma, ik krijg mijn eigen bril”
Mama is er helemaal niet blij mee. Tuurlijk er zijn ergere dingen, maar op dit moment vind ik het verschrikkelijk. Mijn kleine schattige mannetje met zo’n stomme bril op zijn neusje. Zie ook allemaal enge dingen voor me, dat hij valt met een bril etc. Ben 8 weken geleden bevallen, dus de hormonen doen ook nog goed hun best en met de jongste moeten we maandag naar de kinderarts ivm een gaatje bij de bilnaad, dus de tranen zitten al hoog. Hoe sta jij er tegenover?
Wat voor sterkte moet jouw zoontje? Jochem moet +2 en +1. Ze had het er wel over dat zijn ogen +4 en +3 zijn, maar dat +2 normaal is, ofzo iets.
Snap het niet helemaal, bij het cb was de ogentest links goed en rechts rdelijk. Maar omdat ik het gevoel had dat hij met rechts af een toe scheel kijkt, werden we toch verwezen. Nu blijkt dus beide ogen niet goed.
Weet nog geen goede kinderbrillen winkel, maar weet wel dat ik een tof montuurtje wil en dat de prijs me op dit moment niet veel uit maakt. Wil gewoon dat hij er leuk uit blijft zien.
Groetjes
Ik vind brilletjes vaak :inlove: staan!
Maar goed, zelf brildragend en laatst voor mijzelf zoekend, kwam ik in veel opticiens. Zelf vond ik Het Huis Opticiens de leukste brillen hebben :thumbup:
Vanmorgen naar de stad en naar de markt en we zijn naar een brillenwinkel geweest. Ik keek op Google op kinderbrillenwinkel en deze winkel. stond helemaal bonvenaan bij de commerciele links. Het is niet van zo’n grote keten, maar ze namen uitgebreidt de tijd en gingen heel leuk met Rav om. Die wilde helemaal geen bril kopen en had de bokkepruik op. Maar binnen No-Time wisten ze zijn humeur om te draaien en stond hij heel enthousiast allerlei brillen te passen. Dus we hebben er 1 besteld. Kostte 86 euro. Tja, ik weet eigenlijk niet zo goed wat een normale prijs is .
Ik ben er ook niet blij mee hoor. Ik moet vreselijk wennen aan het idee. Rav heeft zulke mooi ogen en lange wimpers. Ik vind het echt zonde :oops: . Tegen Rav hebben we het wel heel enthousiast gebracht. Zo van oh, wat leuk je mag een bril!!!
@Miriam74 wrote:
Wat voor sterkte moet jouw zoontje? Jochem moet +2 en +1. Ze had het er wel over dat zijn ogen +4 en +3 zijn, maar dat +2 normaal is, ofzo iets.
Rav had een afwijking van +4,75 rm +6,25.
Maar omdat +2 inderdaad normaal is als ze 3 zijn omdat dat nog moet ontwikkelen krijgt hij een bril van +2,75 en + 4,25.
Ik zou het nog steeds fijn vinden om tips te krijgen hoor.
Wat voor tips wil je nog
( je hebt al een brilletje gevonden toch?)
Mijn oudste moest op haar 4e aan de bril. Wij hebben hem bij Opticus gekocht, hele goede service daar :thumbup:
( Vraag ook even naar de garantie daar , 'bij Esmee vielen twee keeer de pootjes los, kosteloos gerepareerd)
Ik snap jullie gevoelens wel heel goed hoor. Ik moest ook heel hard slikken toen ik het hoorde van die bril (en dat ze moest afplakken). Je weet dat er veel ergere dingen zijn, maar toch, helemaal niet leuk :?
Esmee heeft nooit grote moeite gehad om de bril op te zetten, alleen in het begin eventjes.
Zij hoeft nu trouwens geen bril meer ( omdat ze een lui oog heeft, dat niet te verbeteren is, blijkt nu helaas)
Brillen zijn gelukkig tegenwoordig heel hip en modern. Nancy is hier vanaf maart al aan de bril (en de pleisters) en ze heeft er totaal geen moeite mee. Ze was toen 3,2 jaar…behoorlijk jong dus.
Het montuur koste bij ons 150 euro, de glazen waren gratis. Nieuw glas indien nodig kost 30 euro en eventueel andere aanpassingen zijn gratis (zoals verbogen pootje e.d.)
@Sonja2 wrote:
Wat voor tips wil je nog
( je hebt al een brilletje gevonden toch?)
Ja, we gaan vast meer brillen nodig hebben .
En hoe krijg je een eigenwijze peuter zo ver dat hij dat ding de hele dag ophoudt? Of zal dat toch meevallen als hij merkt dat hij alles beter kan zien :think:
Hier was een simpele verklaring afdoende ‘dat moet van de oogdokter’. Vooraf al een hele beloningssysteem zitten bedenken, maar dat was eigenlijk niet nodig achteraf.
De eerste paar dagen waren wennen, maar nu zet ze 'm zelf op 's ochtends en doet ze hem zelf weer af als ze gaat slapen.
Het brillendoosjes wordt ook wel eens gebruik als poppenbedje van playmobilpoppetjes maar ach als dat alles is
mijn oudste heeft ook al een bril vanaf dat ze 3 en half was ze heeft brillen gehad van de hans anders ,specsevers en nu van pearl die heeft nu vanaf januarie een regeling met de verzekeraars dat je 1 kinderbril per jaar gratis krijgt je moet dan wel kiezen uit een montuur van 39 euro en dan zijn de glazen ontspiegeld(80 euro per glas) en met een antikras laagje(15 euro) kies je voor een duurder montuur dan moet je het verschil bijbetalen.
de bril is dan compleet normaal zo’n 215 euro maar nu gratis
ze heeft deze bril zelf uitgekozen :inlove:
(op de foto zit hij alleen een beetje scheef zie ik haha)
Bedankt voor de tips.
Maaike en Sabrina mooi hoor die foto’s.
En die bril staat bij jullie dochtertjes inderdaad leuk !!
Hoi,
Mijn kinderen hebben allebei een bril. Mijn zoon was 15 maanden :shock: toen hij zijn bril kreeg (hij kon nog niet eens lopen), m’n dochter was 18 maanden. Ze hebben allebei behoorlijk sterke glazen, bijna +7. Ze hebben beide vanaf het begin de bril goed opgehouden.
Ik heb hun brillen bij een plaatselijke opticien vandaan. Die heeft gewoon een aantal brillen op zicht laten komen.
Het is natuurlijk best jammer dat ze een bril opmoeten, maar je hebt tegenwoordig wel hele leuke kinderbrillen.
ik heb voor Dave bij Pearl een brilletje gehaald… en kreeg de 2e gratis :thumbup: ( heb daar toen een zonnebrilletje van laten maken)
hij heeft links +5.25 en rechts +3.25 en links is ook een lui oogje
Hier onlangs ook met mijn zoon naar de oogarts geweest en het zit er ook in dat hij over een tijdje een brilletje moet.
Ik moet over 1 jaar/1,5 jaar terugkomen en zal dan hoogwaarschijnlijk ook een bril nodig hebben.
Ik lees hier vnl. dat de kids + hebben, maar bij mijn zoontje is geconstateerd dat hij de - in gaat.
Normaal moet hij op deze leeftijd + 2,5/3 hebben en mijn zoontje heeft nu al tussen de + 0,25/0,5.
Mocht hij eerder klachten krijgen, dan moet ik eerder terugkomen naar het ZH.
Ik moest ook wel even slikken toen ik het hoorde, maar zie wel leuke brilletjes voorbij komen. :thumbup:
Even off-topic: Colle, wat heeft Dave een leuk shirt aan. Waar heb je dat gekocht?
mir71 dat viel mij ook al op dat + vaker voor komt bij kinderen gelukkig kan het bij kids met + ogen alleen maar verbeteren en in sommige gevallen zelfs helemaal bij trekken maar bij kids met - word het alleen maar erger phoebe heeft ook - en 2 jaar terug had ze -1.25 en -0.75 nu heeft ze al bijna -2 met beide ogen zelfs de oogarts is verbaasd hoe snel het gaat bij phoebe.
Rav moet ook over 3 maand alweer terugkomen in het ziekenhuis. En ze vertelde inderdaad dat het ook kan zijn dat de afwijjking weer kleiner wordt of dat het zelfs helemaal over kan gaan. Maar ze kon daar nu nog heel weinig over vertellen.
Maar begrijp ik nu goed dat - eigenlijk ernstiger is dan +, of maakt dat niets uit?
nou kinderen worden met een + afwijking geboren naar mate ze ouder worden word dat geleidelijk aan rond de 0 soms hebben kinderen teveel + afwijking maar omdat dat nog bijtrekt als ze groeien kan dat dus alleen maar minder worden of heel soms zelfs helemaal weg trekken.
als kids al een - afwijking hebben trekt dat dus ook bij alleen dan verder de - in dus het zicht word steeds slechter.
toen wij de 1ste keer bij de oogarts kwamen zei ze dat phoebe een bril nodig had dat vond ik al slikken en daarna kreeg ik de mededeling dat ze er dus ook nooit meer vanaf komt dat was dubbel slikken.
maar gelukkig is ze zelf erg blij met haar bril en vind ze het geweldig dat ze elk jaar een nieuwe bril krijgt en is ze hem vol trots aan het showen aan iedereen wij zijn ook zo gewend aan dat koppie met bril dat het gewoon kaal is als ze hem niet opheeft :inlove:
maar zover ik begrepen heb kan phoebe haar ogen laten laseren als ze dat wilt zodra ze 18 is maar dat laten we (natuurlijk)helemaal aan haar over.
@Mir71 wrote:
Even off-topic: Colle, wat heeft Dave een leuk shirt aan. Waar heb je dat gekocht?
gekregen… volgens mij rainbow nogwat :think: