Brief aan Tosca... laatste foto's, pag. 2...

Over een paar weken is het dan toch zover… dan zijn we 9 mnd. verder en ga ik stoppen om aan mijn eigen gezondheid te gaan werken (niet bv geschikte medicatie). Om me alvast mentaal voor te bereiden heb ik onderstaande brief geschreven, in haar dagboekje, zoals ik bij Saba toendertijd ook heb gedaan (die was overigens wat luchtiger :wink: :mrgreen: ). En gezien het feit dat er zoveel lief en leed hier is gedeeld met jullie, wil ik dit laatste hoofdstuk ook nog graag delen.



Lieve Tosca,



Al in mijn buik wist ik dat je bijzonder zou zijn,

dat je je grote zus snel zou overtuigen van je mooie aanwezigheid.

Dat je een lieve, gezonde, enthousiaste, sterke meid zou worden,

ondanks de tegenslagen aan het begin van de zwangerschap.



Al in mijn buik wist ik dat ik je kwetsbare jonge lijfje vooruit kon helpen,

dat Moeder Natuur niet voor niets borstvoeding heeft bedacht.

En dat je, net als je grote zus, niet minder dan het allerbeste zou krijgen.

Lachend en verbaasd werd je geboren: gezond, groot en sterk,

en al snel krabbelde je gretig naar de borst die je nog een tijdlang zou omarmen.



Negen maanden mamamelk, aan de borst, uit de fles, buiten, binnen, overal.

Negen maanden lief en leed, in voor- en tegenspoed, in ziekte en gezondheid…

Negen maanden in de ochtend, middag, avond en nacht… en vaker ook!

Negen maanden troost en een plekje om stiekem weg te dutten temidden van de drukte.



Mama gaat nu zelf beter worden en daarom is het moment van stoppen daar.

Maar via deze weg wil ik je eerst nog even uitgebreid bedanken…

Voor je geduld, je vertrouwen, je gulzigheid en het niet gebruiken van je tandjes.

Voor je mooie lach en kuiltjes in je wangen als 's nachts je honger werd gestild.

Voor je knedende koude vingertjes onder mijn trui, kirrend van plezier.

En voor je niet aflatende zucht naar meer…



Je hebt het goed gedaan, lieffie, maar nu is het tijd om het af te ronden.

Mama ruimt haar borst op, een laatste keer, en jij krijgt nog een tijdje voorraadje kolf.

Ik ga je missen daar, maar zie je aan de fles snel weer terug.

Gaan we gewoon weer op je kamer zitten, met z’n tweetjes, of met je zus erbij.

Wordt het net zo gezellig, zul je zien. Beloofd!





Dikke kus van je moeder.

Mooi :inlove:

Wat een mooie afsluiting van jullie bv-periode. Geniet nog maar extra van deze laatste paar weekjes. Je hebt Tosca een super start gegeven.

Ben ik nou de enige die het hier niet droog bij houd :frowning: :oops:

Mooi geschreven zeg :inlove: :thumbup:



snif

@joseetje wrote:

Ben ik nou de enige die het hier niet droog bij houd :frowning: :oops:




Nee hoor hier nog een :oops:

Super geschreven :thumbup:



Geniet nog van de laatste paar keren :-*

Wat heb je het weer mooi geschreven, Jassie.

Volgens mij herinner ik me ook nog een tekst van jou bij Saba.



Volgens mij weet je al dat je een topeertje bent, maar bij deze nog een keer. :clap: :clap: :clap:

@joseetje wrote:

Ben ik nou de enige die het hier niet droog bij houd :frowning: :oops:


Ehm… nee… ik voel de tranen in mijn ogen prikken :cry: De emotie is tastbaar, geweldig mooi geschreven, recht uit het hart. Tjonge zeg… :hug:

Eind 2006 is er een bv-dichtbundel uitgebracht, dat heet “Een slokje liefde”. Wellicht is de initiatiefneemster wel van plan om een vervolg aan deze bundel te geven? Jouw mooie brief verdient in mijn ogen zeer zeker een plaatsje in zo’n bundel (als je dat zelf wilt natuurlijk :wink: ). Kijk anders eens bij dit draadje op het bv-forum: http://www.borstvoedingsforum.nl/viewtopic.php?t=21204&highlight=gedicht .



En inderdaad: je bent een echte kanjer!!! :-*

Ik krijg het hier helemaal koud bij, … wat mooi … wat prachtig … wat een moederliefde!!

Jasia, je bent een toppertje, proficiat voor je doorzettingsvermogen, ondanks alles, je ging er voor en daar haalde Tosca véél voldoening van!! :clap:

Ik vind 9 maanden zeker niet niets, zolang heb ik het nooit kunnen volhouden, want het is ontzéttend zwaar en vermoeiend (vond ik).

KÃ njer! :inlove:

Ik zit hier gewoon een potje te janken :oops: prachtig hoor! :-* Bijna 9 maanden, wát een prestatie :clap:

Ik zit hier ook met tranen in m’n ogen.

Jij beschrijft precies hoe ik de borstvoeding nu ook elke keer ervaar.

Prachtig.

Kan me voorstellen dat het erg emotioneel is als je gaat stoppen…



Maar je hebt het super gedaan!!

Mooi

**** ik ben er gewoon stil van **** :cry: :-*

:-* , dank voor jullie lieve reacties. Bij het komende afscheid hoort ook een beetje afscheid van dit stukje KOK tegen die tijd, dus dit is misschien ook wel mijn manier om een beetje gedag tegen jullie te zeggen. Ik ga niet weg hoor, maar niet voedend zal m’n inbreng vast wel minder worden :wink: .

Jassie…



ik heb het je al eerder gezegd…en herhaal het nu gewoon weer:

als ik ik jouw schoenen had gestaan weet ik niet of ik die 9 maanden vol had gekregen…



dus van mij een diepe buiging!









om snel ook even de tranen van de vloer te vegen :stuck_out_tongue:





:-

Wat mooi!!



Rottig he, stoppen omdat het moet voor je gezondheid… Ik vertik t tot nu toe :shifty: , schuif het steeds voor me uit…



Respect hoor, 9 maanden lang (of 18, zwangerschap meegeteld?) jezelf aan de kant schuiven voor je meisje :clap: Je hebt haar zo’n geweldige start gegeven :thumbup:

Geniet nog even van die laatste dagen, en maak nog wat foto’s. En wees maar trots op jezelf!



:-*

Och,wat mooi :inlove: :inlove: :inlove:



Weet zeker dat Tosca het later prachtig zal vinden om het later te lezen…

Och,wat mooi :inlove: :inlove: :inlove:



Weet zeker dat Tosca het later prachtig zal vinden om het later te lezen…

Jassie

wat mooi!



ga mezelf nu opvegen

:inlove: Mooi :-*

:clap:

mooi…krijg er een krop van in de keel

wat boffen jouw meiden toch met zo’n moeder…