breekt in - breekt uit

@faizaa wrote:

@victoria wrote:
@faizaa wrote:
ach ik ben niet zo’n aandacht trekkende drama-queen :liar: :liar: :liar:




Nee precies :liar: :liar: :liar:

Jij bent zo rustig dat je bijna niet opvalt hier op het forum :liar: :liar:






Behalve mijn mede-drama queens… die hebben mij meteen in de smiezen… :wink:




Ow, vandaar dat jij me totaaaal niet bekend voor komt… Ik ben namelijk alles behalve een dramaqueen



:liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar: :liar:

@faizaa wrote:

Behalve mijn mede-drama queens… die hebben mij meteen in de smiezen… :wink:




Wie wat waar :shifty: :shifty:

in het dagelijks leven gebruiken we allerhande beleefdheidsuitdrukkingen, er staat nergens in de wet dat het moet, nog dat het verboden is, maar een beetje beleefdheid heeft nog nooit iemand kwaad gedaan.



Op een forum kun je al veel moelijker inschatten hoe iets bedoelt is, als we dan ook nog beleefdheidsuitdrukkingen weglaten omdat het niet nodig is binnen de regels van het forum wordt het enkel moeilijker.



Dus als je in een topic schrijft waar bladzijde na bladzijde een klein groepje meiden hun dagelijkse beslommeringen vertellen aan elkaar dan is het gewoon wel even zo beleefd om even te melden wie je bent en waarom je een enkel berichtje meeschrijft.



Zie het als een bedrijfskantine. Als sinds jaar en dag een bepaald groepje samen aan tafel zit en jij wilt een keertje meeeten omdat je bijv met die ene collega wat wil bespreken of omdat je eigen vaste clupje er niet is, of omdat je nieuw bent. Dan leg je dat toch ook even aan het groepje uit voor je aanschuift. Dan ga je toch ook niet zitten om je gewoon midden in het gesprek te voegen zonder enige uitleg. Ik denk dat iedereen je in dat geval aan zou kijken of je gek bent en vervolgens verder zou gaan in hun eigen gesprekje…

@miekske wrote:



Als ik op een groepje mensen afstap die in gesprek zijn…Kunnen collega’s zijn of op straat als ik de weg wil vragen… Dan begin ik met: Mag ik even storen??



Ik zie het breken een beetje als een beleefdheidsvorm…Maar dan een virtuele…




Heir kan ik mij in vinden.

En het is gewoon lekker handig als je aan het lezen ben daar er even een berichtje is van een ‘buitenstaander’ die met de bepaalde groep meeleeft.



Maar ergeren nee hoor, ik kom hier op kok om mij te ontspannen.



Groeten

Isle

ha ik verwonder me altijd hoeveel mensen er toch nog mee lezen …

Ik vond het toen ik het voor het eerst las ook raar hoor. Goed, ik begrijp nu inmiddels wel dat het dan uit beleefdheid zou zijn, maar vind het nogsteeds “verwonderlijk” als mensen in het maandtopic waar ik ook meeschrijf dat ze in komen breken. Iedereen is daar gewoon welkom!

Het kwam eerst over van: ja ik wil graag iets zeggen maar ben bang dat jullie boos op mij worden omdat ik in JULLIE topic zit.



Dus ik begrijp Heleen ook wel en denk ook zeker niet dat het als :naughty: bedoeld is, alleen om te zeggen dat het niet hoeft, omdat het steeds meer gedaan wordt naar mijn idee.



Die sterretjes bij Nutrilon, Jumbo Albert Heijn enzo vind ik dus wel irritant, maar ik nam het ook over omdat ik dacht dat je geen recleme mocht maken. ( hoezo kudde dier?) :mrgreen:

Soms liet ik het ook achterwege maar nu stop ik daar ook mee.



Ik haal luiers bij KRUIDVAT of ETOS … :dance: :wink:

@Bagheera wrote:

Ik vond het toen ik het voor het eerst las ook raar hoor. Goed, ik begrijp nu inmiddels wel dat het dan uit beleefdheid zou zijn, maar vind het nogsteeds “verwonderlijk” als mensen in het maandtopic waar ik ook meeschrijf dat ze in komen breken. Iedereen is daar gewoon welkom!

Het kwam eerst over van: ja ik wil graag iets zeggen maar ben bang dat jullie boos op mij worden omdat ik in JULLIE topic zit.



Dus ik begrijp Heleen ook wel en denk ook zeker niet dat het als :naughty: bedoeld is, alleen om te zeggen dat het niet hoeft, omdat het steeds meer gedaan wordt naar mijn idee.



Die sterretjes bij Nutrilon, Jumbo Albert Heijn enzo vind ik dus wel irritant, maar ik nam het ook over omdat ik dacht dat je geen recleme mocht maken. ( hoezo kudde dier?) :mrgreen:

Soms liet ik het ook achterwege maar nu stop ik daar ook mee.



Ik haal luiers bij KRUIDVAT of ETOS … :dance: :wink:






Hier ook hoor… :mrgreen:

@Bagheera wrote:

Ik vond het toen ik het voor het eerst las ook raar hoor. Goed, ik begrijp nu inmiddels wel dat het dan uit beleefdheid zou zijn, maar vind het nogsteeds “verwonderlijk” als mensen in het maandtopic waar ik ook meeschrijf dat ze in komen breken. Iedereen is daar gewoon welkom!

Het kwam eerst over van: ja ik wil graag iets zeggen maar ben bang dat jullie boos op mij worden omdat ik in JULLIE topic zit.



Dus ik begrijp Heleen ook wel en denk ook zeker niet dat het als :naughty: bedoeld is, alleen om te zeggen dat het niet hoeft, omdat het steeds meer gedaan wordt naar mijn idee.



Die sterretjes bij Nutrilon, Jumbo Albert Heijn enzo vind ik dus wel irritant, maar ik nam het ook over omdat ik dacht dat je geen recleme mocht maken. ( hoezo kudde dier?) :mrgreen:

Soms liet ik het ook achterwege maar nu stop ik daar ook mee.



Ik haal luiers bij KRUIDVAT of ETOS … :dance: :wink:




pffff nee het is echt niet als wijzend vingertje bedoeld, dat zou zo’n onzin zijn zeg…zou ook niet eens in me opkomen…



maar ik gelukkig snap ik nu waarom veel mensen het doen :thumbup:

Ik zeg nooit van breek in of breek uit ofzo. Als in een maandgroepje een babie geboren is mag er toch wel collectief gefeliciteerd worden. En in geval wat ergs mag ook iedereen zijn medeleven tonen zonder zich te hoeven verontschuldigen ofzo.



Bij al het minder belangrijke en toevallig in een gesprek springen ofzo van een wat meer besloten groepje dan zou ik wel zoiets zeggen als ik was even aan het buurten en wil graag wat zeggen ofzo.

gebruik het soms wel soms niet… ligt aan de bui denk ik.

zoals nu bij de januari mama’s even een berichtje om ze een hart onder de riem te steken gebruik het niet.

gaat het om iets grappigs dan soms wel…



ach ja… de ******** ik ben gewoon van de merken :smiley: hahaha niks reclamecodecommissie… of mag je geen reclame maken???

h*ma dan weet ook nog wel iedereen dat je de Hema bedoelt en niet de blokker… :wink: