Breedte vliegtuigstoelen

Ik heb net een dagje weg geboekt met het vliegtuig, maar vraag me af of ik gewoon in een vloegtuigstoel pas :oops: Heb voor het laatst gevlogen toen ik 15 was, dus heb geen flauw idee hoe breed die stoelen zijn. En ik hoor altijd dat die stoelen zo smal zijn, dus ehhh… mja… :shifty:



Ik heb maat 50 broek (tegen die tijd hopelijk 48 ), is er iemand die ook een maatje meer heeft en pas geleden nog heeft gevlogen?

Misschien dat deze site je kan helpen?



http://www.vliegtarieven.nl/airlineinfo/stoelafmetingen.php

Die heb ik gezien inderdaad, maar heb liever ook ervaringen van dames die zelf ook een maatje meer hebben :smiley: Als ik van die site uit ga, zou ik net in een stoel moeten passen ongeveer (of net niet…) :roll:

@Noekie wrote:

Ik heb net een dagje weg geboekt met het vliegtuig, maar vraag me af of ik gewoon in een vloegtuigstoel pas :oops: Heb voor het laatst gevlogen toen ik 15 was, dus heb geen flauw idee hoe breed die stoelen zijn. En ik hoor altijd dat die stoelen zo smal zijn, dus ehhh… mja… :shifty:



Ik heb maat 50 broek (tegen die tijd hopelijk 48 ), is er iemand die ook een maatje meer heeft en pas geleden nog heeft gevlogen?




yep ik vorig jaar met maat zestig

naar schotland…en ik pastte hoor, als t nodig is krijg je een belt extension maar die had ik niet nodig ik pastte zelfs nog in de gewone gordel …dus met maat 50 zou ik me niet te druk maken, ik heb nu maat 54 en durf gerust te gaan vliegen

met maat zestig is t wel krap hoor dat zeg ik eerlijk maar ik pastte en als je geen uren hoeft te vliegen ach…why not he

Tnx voor het antwoord!! Dat stelt me weer gerust :smiley: Het is maar een uurtje vliegen, dus als het een beetje krap is, is niet zo erg :slight_smile:

YW :mrgreen: enne veel plezier alvast!!!

Tnx!! Is cadeautje voor mn vriend, die wordt in maart 30 en dan neem ik hem dus een dagje mee naar Londen. 's ochtends vliegen we heen en 's avonds vliegen we terug :mrgreen:

och echt wel… ik ben ook zo’n stevige dame… en t zit hoofdzakelijk op mijn derriëre :mrgreen: Sommige plastic kuipstoeltjes zijn net aan, maar ik heb ook met 154 kilo op de weegschaal in een vliegtuig gezeten hoor. T was krap, zat me wel aan alle kanten wat krampachtig bij elkaar te houden voor mijn gevoel en de riem stond op de allerlaatste stand zeg maar… maar t ging.



Ik heb nu maat 50 van broek en maat 46/48 van boven en ik zou gerust wel durven vliegen… :thumbup:

Paar jaar terug zijn we naar mallorca geweest en toen had ik ook nog maat 50. Paste er prima in, al zit het bij mij op mijn buik en niet op de heupen.



Trof wel want er zat naast me een ini mini vrouwtje qua kind formaat. Weet niet of het heerlijk zou zitten met een beer van een vent naast me.

(Hub is gewoon normaal dus van hem geen last gehad en hij ook niet van mij trouwens, heenweg zat ik alleen naast hub en een raam)

Ik heb met mijn maat 48 ook wel vaak genoeg en ver gevlogen. Het gaat prima, alhoewel het idd ook wel aan ligt wie naast je zit :wink:

Echt lekker met de leuning omlaag zit je niet, dus die zo snel mogelijk omhoog of op zijn minst ietsjes omhoog.

Maar met angst dat het niet past, heb ik nooit gehad. Mijn man heeft meer drama met zijn lengte (benenruimte, hij is bijna 2 meter lang) dan ik met mijn breedte :wink:



Veel plezier!



:-* Liefs, Evelien :vlinder:

inderdaad de beenruimte is ook mijn mans grootste probleem

ik laat trouwens wel fijn t tafeltje omhoog, dat vind ik dan weer TE krap haha

mag ik jullie wat stoms vragen :oops:

Reizen jullie ook wel per trein?

Ik heb vorig jaar met iemand in de trein gezeten (2,5 uur heen en 2,5 uur terug) en door de drukte moesten we steeds naast elkaar zitten.

Dat werkt dus niet echt :? Ik zat niet prettig omdat ik tegen haar aan zat, maar ik kan me voor haar ook niet voorstellen dat zij dat prettig vond zitten…



Hoe is dat voor julie dan?

ik ben 6 jaar geleden 4 maanden zwanger en maat 54 naar new york gevlogen. Zat gewoon prima zelfs de riem ging om :slight_smile:

@lydia wrote:

mag ik jullie wat stoms vragen :oops:

Reizen jullie ook wel per trein?

Ik heb vorig jaar met iemand in de trein gezeten (2,5 uur heen en 2,5 uur terug) en door de drukte moesten we steeds naast elkaar zitten.

Dat werkt dus niet echt :? Ik zat niet prettig omdat ik tegen haar aan zat, maar ik kan me voor haar ook niet voorstellen dat zij dat prettig vond zitten…



Hoe is dat voor julie dan?




Ja, dit durfde ik gisteren dus niet te vragen :oops: maar ik vraag me dit ook af.

het is niet leuk om te weten dat mensen er zo over denken inderdaad

je bent niet dik om de wereld om je heen lastig te vallen tenslotte…

uiteraard reis je per trein, of per vliegtuig of per bus, en omdat ik toevallig dik ben moet ik nog steeds wel gewoon in een stoel zitten…en soms wel eens met iemand naast me ja, en nee tegen iemand aan zitten is niet zo comfortabel als in je eentje zitten…voor niemand ook niet voor een zwaarder iemand

ik zit ook niet graag naast een dun iemand met klotsende oksels die een uur in de wind stinkt maar ja, dat is nu eenmaal t reizen per openbaar vervoer

iemand met een kind op schoot idem dito…kan ook vervelend zijn steeds voetjes tegenje aan oid



ik begrijp de vraag tweeledig denk ik…aan de ene kant wellicht oprecht de vraag of ik het vervelend vind dat er iemand naast me komt zitten die me dan aanraakt

maar toch ook wel een klein beetje …de vraag…snappen jullie wel hoe vervelend dat voor dunne mensen is als er een dik iemand zit waar je door klem wordt gezet



een klein tikje beschuldigend wel?

maar kan zijn dat ik daar overgevoelig voor ben geworden hoor en dan spijt me mijn veronderstelling :-*



ik kan in elk geval niet even snel afvallen, ben ik wel aan t doen …maar dat doe ik dus niet voor anderen maar voor mezelf…tot die tijd zal er af en toe even iemand naast me moeten zitten en moeten pikken dat ik niet dun ben…



als er in een vliegtuig trouwens plaats genoeg is laten ze een zwaarder iemand echt niet hutje mutje kontje aan kontje zitten hoor

dan zit je gewoon met een lege stoel naast je als dat mogelijk is

@Lydia,

Ja dat is voor beide partijen vervelend maar ja wat doe je eraan he???

Dat moet passen ik heb gevlogen met maatje 58 en het zat krap maar het paste

@lydia, als ik samen met mijn man (die ook niet de smalste is) 9 uur lang in de trein kan naar londen zegt dat denk ik genoeg he? :mrgreen:

Nooit een probleem mee gehad eigenlijk

@mamy wrote:

@lydia, als ik samen met mijn man (die ook niet de smalste is) 9 uur lang in de trein kan naar londen zegt dat denk ik genoeg he? :mrgreen:

Nooit een probleem mee gehad eigenlijk




Ik denk dat het verschil zit in een vreemde dikke kont naast je, of je eigen man.



Having said that…Ik ben de olifant hier…met mijn maat(je) 68. En ik ben me er erg van bewust dat ik tegen mensen aan zit in de bus of trein. Meestal vraag ik of ze aan de binnen kant (raam-kant) of gangpad-kant willen zitten. Dan hebben ze de keus om verder weg te leunen. Als ik aan het gangpad zit, zit ik met een halve bil op de stoel zodat ik niet mijn mede passagier plet.



Als het erg druk is ga ik staan. Dan krijg ik ook niet van die blikken van “Die dikke neemt alle plaats in” die ik meestal van oudere mensen krijg. :roll:

@kristalkindje wrote:

het is niet leuk om te weten dat mensen er zo over denken inderdaad

je bent niet dik om de wereld om je heen lastig te vallen tenslotte…

uiteraard reis je per trein, of per vliegtuig of per bus, en omdat ik toevallig dik ben moet ik nog steeds wel gewoon in een stoel zitten…en soms wel eens met iemand naast me ja, en nee tegen iemand aan zitten is niet zo comfortabel als in je eentje zitten…voor niemand ook niet voor een zwaarder iemand

ik zit ook niet graag naast een dun iemand met klotsende oksels die een uur in de wind stinkt maar ja, dat is nu eenmaal t reizen per openbaar vervoer

iemand met een kind op schoot idem dito…kan ook vervelend zijn steeds voetjes tegenje aan oid



ik begrijp de vraag tweeledig denk ik…aan de ene kant wellicht oprecht de vraag of ik het vervelend vind dat er iemand naast me komt zitten die me dan aanraakt

maar toch ook wel een klein beetje …de vraag…snappen jullie wel hoe vervelend dat voor dunne mensen is als er een dik iemand zit waar je door klem wordt gezet



een klein tikje beschuldigend wel?

maar kan zijn dat ik daar overgevoelig voor ben geworden hoor en dan spijt me mijn veronderstelling :-*



ik kan in elk geval niet even snel afvallen, ben ik wel aan t doen …maar dat doe ik dus niet voor anderen maar voor mezelf…tot die tijd zal er af en toe even iemand naast me moeten zitten en moeten pikken dat ik niet dun ben…



als er in een vliegtuig trouwens plaats genoeg is laten ze een zwaarder iemand echt niet hutje mutje kontje aan kontje zitten hoor

dan zit je gewoon met een lege stoel naast je als dat mogelijk is




Ik denk dat je het te groot maakt. Reden dat de vraag die Lydia stelde bij me opkwam, is dat er netjes antwoord werd gegeven op de gestelde vraag door TS (of het past of niet) en ik me daardoor dus afvroeg hoe dat is, of daar een bepaald gevoel bij komt kijken of dat daar verder niet over na wordt gedacht hoe dat voor anderen is. Zonder dat ik dat veroordeel overigens, als ik met een strontvervelend kind in de bus zit en ik krijg vervelende blikken denk ik: 'Ja, jij hebt er nu een half jaar last van, ik kom nooit meer van ‘m af dus zeur niet’, ik ben dan ook niet heel erg bezig hoe anderen dat ervaren, tbh. Van mensen die meer plek innemen omdat ze overgewicht hebben of voor mijn part in een rolstoel zitten, om maar iets te noemen, vind ik daar zelf helemaal niets van. Als ik luxe wil reizen moet ik maar in de eerste klas gaan zitten he. :wink:



Maar het is een gevoelig punt, dat snap ik ook wel en dat is ook waarom zo’n vraag toch wat angstvallig wordt gesteld. Het was slechts het vragen naar een ervaring die ik niet ken, that’s all. :slight_smile: