Ik weet even niet waar ik het neer moet zetten…
Ik ben bij de huisarts geweest voor Riley, al een tijd terug.
Die vroeg of ik het wilden opnemen voor hem.
Anyway, wij vermoeden dat Riley Breath Holding Spells heeft.
Riley is dan gefrustreerd, gaat huilen, loopt helemaal rood aan, word dan blauw, als ik hem niet aantik, en aanspreek, blaas enz. Dit moet ik eigenlijk al heel snel doen omdat hij vervolgens gewooon Knock out gaat.
Hij is bijv vorige week na heel erg overstuur zo knock out gegaan, zijn ogen draaide volledig weg, en ik had een vaatdoek in mijn armen, die toen hij zijn bewustzijn verloor, weer ging ademen…
Ik vraag me dus nu af, hoe ze zoiets kunnen onderzoeken, buiten de filmpjes?
En wat je er (eventueel) tegen kan doen, en of dat wel kan?
En of iemand ervaring mee heeft?
Oh akelig gezicht he? De eerste keer dat het bij Sanna gebeurde zaten we binnen tien min. op de hap.
Sanna heeft een andere vorm van BHS de ‘white spells’ zij valt flauw als ze heel erg pijn heeft. Ondertussen zijn we er gewend aan geraakt maar het is nog steeds elke keer schrikken.
De kinderarts heeft ons duidelijk uitgelegd wat we moeten doen en wat de gevolgen zijn dus ik maak me niet meer heel erg zorgen.
Dit is een duidelijke site: http://www.kinderneurologie.eu/ziektebeelden/geenepilepsie/breathholdingspells.php
Wij hebben niks hoeven te filmen, het was meteen duidelijk. Volgens mij hoefden we er ook niet voor naar de kinderarts maar daar was ze toch al onder behandeling, dus die heeft er toch even wat uitleg over gegeven.
De eerste keer dat het gebeurde was op haar 2e verjaardag en sindsdien heeft ze ongeveer een zo’n ‘aanval’ per maand, soms iets vaker.
Als je nog meer wilt weten dan laat het me even weten.
Hoe oud is hij ?
Ik had dit vroeger als klein kind ook, toen deden ze er niks aan. De huisarts zei tegen mij moeder laat haar maar op de grond liggen en loop er maar gewoon bij weg… :shock: :eh: denk toch niet dat ik dat zou durven.