Breaking bad

@Jiska wrote:

@fiep klophout wrote:
haha als je deze flashbacks al verwarrend vindt, dan heb je vast memento ( :inlove: ) nooit gezien 8)






:inlove: ohhh als deze serie ook maar enigszins in de buurt van Memento komt ben ik verkocht! (en skip ik de rest van Dexter-5 voorlopig even :silenced: )



Memento staat, samen met Se7en en Magnolia in m’n top3-allertijden :inlove:
sorrym hij lijkt er totaal niet op :stuck_out_tongue: ik haalde het juist aan omdat ik het (tot nu toe) totaal geen ingewikkelde vertelmanier vind met die paar flashbacks. Itt tot Memento waar het je gewoon duizelt van de flashbacks en forwards. (en ik krijg nu weer zin hem te kijken. Ik denk dat er geen enkele film is die ik zo vaak (nog steeds geboeid) heb gekeken als Memento.)

@Jiska wrote:

:think: lijkt deze serie misschien ook, qua structuur, een beetje op Day Break? Die was een jaar of 4, 5 op televisie. Man werd iedere ochtend op dezelfde dag wakker en de dag verliep steeds een beetje anders aan de hand van bepaalde beslissingen die hij nam. Heb 'm alleen nooit helemaal gezien, we gingen halverwege het seizoen op vakantie en als je maar 1 aflevering gemist hebt, klopt het verhaal al niet meer.




ken ik niet, maar klinkt tof, beetje zelfde concept als Lola Rennt. (ook al zo’n vreselijk goede film)

Volgens mij kan je hier best een aflevering van missen. Het idee blijft hetzelfde - bij Dexter kon je ook best een moord missen. Natuurlijk mis je dan meer dan bij een serie waarin elke aflevering een verhaaltje op zich is.



Misschien moeten we wikipedia dan aanpassen over het geneuzel over die flasbacks 8)



Memento :thumbup:

Day Break klinkt als Groundhog Day maar dat is een of andere flauwe film met Jim Belussi. Maar wij gebruiken de term weleens als ik het gevoel heb telkens in hetzelfde terecht te komen. Is het Groundhog Day ofzo, zeg ik dan.

Day Break is wel ‘spannend’ zeg maar, en niet flauw.

Kijk: http://nl.wikipedia.org/wiki/Day_Break

@Jiska wrote:

Day Break is wel ‘spannend’ zeg maar, en niet flauw.

Kijk: http://nl.wikipedia.org/wiki/Day_Break




Ik zal er eens naar kijken, had er nog nooit van gehoord

Ik zit me net een beetje te verdiepen en kom er nu pas achter dat de acteur die Walter speelt ook de vader speelt in Malcolm in the middle.

Ik vermaak me prima, vanaf morgen elke week op zondag. Dan begint deel 2 . Dus het was leuk zo in mijn vakantie

ik heb weer genoten, in de vooravond 2 afl gezien die ik nog moest kijken via de site en nu net weer 2 afleveringen.



Ik ga Walter ook een steeds leuker personage worden.



Ik ga maar nergens lezen, maar las ik nu ergens dat de volgende seizoenen alleen maar beter worden?

Maar ik vind die jongen ook steeds leuker. Ondertussen leert ie nog wat over scheikunde. Ze groeien meer naar elkaar toe. Maar Walter zijn looks veranderen ook kwa kleding. er zitten veel grappige dingen in.

@mamma van sharondenise wrote:

Ik ga maar nergens lezen, maar las ik nu ergens dat de volgende seizoenen alleen maar beter worden?




Klopt :smiley:

Tenminste dat vind ik wel :wink:

Ik ben bezig met de aflevering van gisteravond te kijken. Allemaal op de vpro site terug gekeken.



Erg ‘leuke’ serie! Eens wat anders dan Grey’s anatomy of Desperate houswifes :lol:



Qua setup lijkt het me ook een beetje op Lost?

@Imfe wrote:

I



Qua setup lijkt het me ook een beetje op Lost?




Ik mag hopen van niet. Nee toch, ik heb om lost nooit zo kunnen lachen en bij Lost was ik op een gegeven moment ook lost.

@Bella wrote:

@Imfe wrote:
I



Qua setup lijkt het me ook een beetje op Lost?




Ik mag hopen van niet. Nee toch, ik heb om lost nooit zo kunnen lachen en bij Lost was ik op een gegeven moment ook lost.




HAha daar moet ik om lachen :smiley:



Nee dit is echt compleet iets anders dan Lost.

Deze serie is echt 10 keer beter.



Je moet ervan houden, ik lig iedere keer helemaal in een deuk, maar ik heb dan ook hele andere humor dan de meeste mensen om mij heen.

Zij kijken nooit zulke series.



Alhoewel ik toch al heel wat mensen tot Dexter heb kunnen overhalen, en ze vonden het ook allemaal een geweldige serie.

Hm… Heel erg lollig bind ik breaking bad niet. Wel heel erg goed.

Qua setup bedoel ik meer het flashbach, forward of weet ik welke, dat was met lost toch ook? Verhaallijn totaal niet te vergelijken.



Ik was wel helemaal fan van Lost 8)

Ik vind het nogmaals erg meevallen met flashbacks enzo, veel minder dan bij lost iig tot af en toe nagenoeg niet.



Het verhaal van breaking bad an sich is natuurlijk niet lollig maar het zit 'm in heel veel dingen die gewoon erg grappig zijn en hoe ze dat er in verwerkt hebben.



Maar ik was vroeger ook enorm fan van film noir - geen idee of dat genre nog bestaat. Op zich geen lachfilm maar verschrikkelijk grappig.





Dit is een soort Serie Noir.

WOW: ik heb net de laatste aflevering gezien van seizoen 4.

Echt deze serie blijft je verbazen. Ik dacht dat dit het einde was, maar heb even gezocht op internet en las dat er nog een 5e laatste seizoen van 16 afleveringen in de maak is.

Helaas zal dit nog wel even gaan duren voordat die te zien is.

Ach misschien begin ik gewoon weer opnieuw met kijken op de televisie :smiley:

Vanaaf als het goed is de eerste aflevering van deel twee. Geen idee hoe laat precies maar ging er vanuit rond zelfde tijd als vorige keren. even nakijken ga ik het maar wel.

23.15 - 00.05 beetje laat, maar gelukkig morgen vrij.

En kijken hier nog mensen.



Ik moet zo lachen om die jesse pinkman.



Je zou niet willen dat je zoon zo wordt of dat je dochter ermee thuiskomt, maar het is een soort van schattige flapdrol.



Ik las ergens dat hij eigenlijk maar 1 seizoen in de serie zou zitten maar omdat het zo’n leuke chemistry was tussen hem en ‘Walt’ hebben ze besloten hem in de serie te houden.