Brand .upd pag 3. Ik kon vandaag wel meehuilen, sneue Sophie

Gisteren was er brand in mijn appartemnet. Ik en de kindjes zaten boven vast. Wat duurt wachten dan lang tot ern een brandweer boven komt, en wat ben je dan blij dat er hulp is.



Kom nu pas bij , maar Sophie is erg onder de indruk en heeft mnoeilijk kunnen slapen vanacht., We zijn alle 3 met lichte ademhalingsproblemen naar zkh gebracht met de ambu.Lieke op brancard ik op stoel aan zuurstof en Sophie naast ambulancier op andere stoel.

Gelukkig konden we bij elkaar blijven. Ik wil vanavond eig wel even uitgebreid van me aftypen, ben ik het kwijt. Helaas nu geen tijd.



Ben weer thuis, kids ok , geen schade op eigen spullen wel heel veel stank in ales, dus meoten alles schoonmaken en wassen.



We hebben boven een dik half uur gezeten tot ik flauwviel en Sophie hoeste toen mochten we met maskers op naar beneden eig mocht niet maar om de medische redenenen toch. Gedragen elk door brandweer. En toen hup naar ambu, Gelukkkig viel achter af mee maar de schade in de hal trap en de buren in enorm, en dat door een kontainerbrandje., waar de vlammen in stonden.





Voor de deur,



http://www.112nederland.nl/data/fotos/2008/06/18/205756/dsc7611.jpg





Hier moesten we langs door naar beneden, zwart vol roook en geen zicht gelukkig hulp van de brandweer.



http://www.112nederland.nl/data/fotos/2008/06/18/210346/tn_dsc7616.jpg



De container, volledig uitgebrand en nog 1 totaal beschadigd!



http://www.112nederland.nl/data/fotos/2008/06/18/205756/tn_dsc7622.jpg



Filmpje staat op http://www.rtvnoord.nl zie je de kids zwaaien.Ik was bezig ze rustig te houden zwaaien brandweermannen en politieautos tellen, ambulance lichtjes zien, water kijken slangen zien enz , zo heb ik ze half uur bezig gehouden.



Link ook naar http://www.112appngedam.nl en http://www.112groningen.nl



Er staat alleen gezin,maar het betreft mij mijn 2 oppaskindjes en 1 andere bewoner .



Liefs bianca, en ik schrijf vanavond het verhaal even uitgebreid, vin ik zelf prettig even.

:shock: meis wat een schrik!

gelukkig geen schade maar het allerbelangrijkste is dat jullie veilig zijn en dat het gelukkig allemaal mee valt en jullie ook weer thuis zijn.

sterkte :hug:

Oh jeetje!! Wat zul je bang geweest zijn!

Wat een schrik!! :hug: :hug: :hug:

Gelukkig zijn jullie er goed vanaf gekomen, al zal de schrik er

de komende weken nog wel in zitten!

:hug: :hug: :hug:

:shock: :shock: :shock: Tjeez Bianca. Ik krijg er kippenvel van!!



Die zwaaiende kindjes…



Pffff wat een schrik zeg. Dat moet jou weer overkomen zeg!



Hopelijk ben je een beetje van de schrik bekomen… :hug:

:shock: Mens wat zul je geschrokken zijn zeg, godzijdank heb je een grote engel op je schouder zitten en liep het allemaal goed af.

jee dan zul je erg geschrokken

hoe gaat het nu met jullie :hug: :hug: :hug:

Meis, jemig wat heftig zeg!!! Hoe gaat het nu met jullie?

Oh wat ben ik trost op jou!!

Gaan zwaaien met de kinderen om ze rustig te houden :thumbup: :thumbup: :thumbup: Super, echt!!!



Door rustig te blijven heb je de kinderen een hoop angst bespaard.

Hadden jullie zelf de brand door, en gebeld of merkte je het pas toen de brandweer er was?



Dikke knuf meis!!!

Oooh gats Bian wat een schrik! Maar meis wat fijn dat alles goed is met je en de kids, dat heb je echt super aangepakt! Hopelijk komt het slapen straks ook weer goed want kan me voorstellen dat de schrik er nog behoorlijk inzit. :hug:

:shock:

wat heftig zoiets

Blij te lezen dat jullie er relatief goed zijn afgekomen…

goh het zal je toch gebeuren

sterkte met verwerken, want het is niet niks :hug:

Hey Bikkel! Kan me voorstellen dat je geschrokken bent zeg! Jij maakt ook wat mee… arme meid…

:shock: :shock: Oh meis wat moeten jij en je kinderen geschrokken zijn :cry:





dikke :hug: voor jou en je kinderen :hug:

heftig!!!



gelukkig zijn jullie er verder ongedeerd vanaf gekomen zeg.

Zooooooo heftig zeg. Gelukkig is er met jullie niks aan de hand.



:hug:

:shock: :shock: :shock: :shock:



Oh nee Bian toch…‘het gebeurt jou weer’… :cry:

Maar godzijdank is jullie niks overkomen.

Heel veel sterkte voor jullie…je bent een kanjer :-* :hug:

wat eng zeg, gelukkig hebben jullie niets…

jeetje meis…

ben er zowaar ff stil van…



Veel geluk gehad bij dit ongeluk, zo te lezen…



:hug: :hug: :hug:

Godzijdank hadden jullie jullie engelbewaarder in de buurt !!!



liefs en dikke smakkerd !

Gerda

Jeetje wat zul je geschrokken zijn… :shock:



Wel petje af dat je zo rustig bleef :clap:

Wat ben je dapper rustig gebleven. Ik heb je kindjes zien zwaaien :thumbup: Jou overkomen ook de gekste dingen, ik ben blij dat je ongedeerd bent !!! :-*

Dank jullie wel,



Ik zou even kort vertellen hoe of wat.



Ik woon dus 1 hoog , wel 2 trappen omhoog tot een hal en dan heb je ingang mijn kamer.



De kids en ik wouden even na hal f5 naar huis gaan eten koken. We liepen de trappenhal op toen rook ik al brand maar niet in de gaten zo dicht bij. In de trappenhal zelf op de 2e trap halverwege had ik het door, pakte de kids beiden op , toen riep sophie in eens ik zie vlammen ! :shock:



Dus hup ik naar boven terug. Kids onder mijn trui met beide hoofdjes, Sophie viel even weg, en toen ik doordragen , om dus o de gang bij mijn kamer terug te komen, in paniek heb ik 112 gebeld… en toen hoorde ik al vrij snel gestommel, het was de brandweer… nooit zo blij brandweer mannen te zien zeg… kid swaren zo aan huilen zo in paniek, en op dat moment brandde het ook nog. Van de brandweer mannen mochten we niet naar beneden , de deur van de overburen stond open, de buurvrouw was er ook blijkbaar. Dus daar een deur verder zijn we heen geduwd door de mannen een andere deur werd ingetrapt die leiidde tot een raam… van daaruit konden we zien hoe ze aan het werk waren met blussen en hoevel pers er was, en hoeveel toeschouwers, en wat weg er af gezet werd… kindjes helemaal in paniek panisch was Sophie… Lieke vond het ergens interessant reageerde eig meer op sophie… de brandweer mannen bleven bij ons… Toen ik na ong ene kwartier even wegviel heb ik zuurstof gehad en ben ik naar beneden gebracht , ook S en L die getild werden door elk een brandweer man ik werd tegemoed gelopen door een andere bw-man… zo hup via de achteruitgang naar de ambu.

Wel door de rook, en zwartsel niks te zien ook.



Bij de ambu even onderzocht, en aan demonitor, zowel L en S als ik… ikkreeg gelijk zuurstof door het wegvallen maar mn door de erge hoest die ik had en ergern werd.



Lieke had helemaal niks niet ergs, en Sophie zou zowieso mee moeten ivm het even wegvallen zeg maar… procedure… ze kreeg ook even zuurstof tijdens de rit naar zkh.



De rit was " leuk" voor de kids, 1 op brancard de andere stoeltje vast ik ook zittend vervoerd… de ambualnciers waren ze zo lief, en de beren die de kids tijdens het lange wachten hadden gekregen in de woning mocht mee en werden in het spel betrokken tijdens de rit… er zijn ook fotos gemaakt van de beide meiden als goed is krijg ik die toegezonden nog van de ambulanciers. Eerst wouden ze 2e ambu laten komen 1 voor mij 1 voor Sophie maar ik zei nee mijn kindjes bij mij, ik wil ze alle 2 hier houden we gaan samen. Door speciaal na vraag te doen en goedkeuring mocht het vervoer zo doorgaan gelukkig maar.



In hetzkh onderzocht, Ik moest 1,5 uur aan zuurstofo blijven toen namen drukkend gevoel oop borst af …en hoesten ook.Alleen daar heb iknog ietsie last van en ogen die droog zijn verder niks De amculancedienst zei dat ik de kids onder mijn truihieldheeft ze geholpen de hele tijd,was ik erg blij om.



Al met al was het gauw 3 kwartie na we brand ontdekten dat we buiten met de ambu wegreden …



een toerist die voorbij de portiek liep zag de rook ontwikkeling en is ene iwnkel nabij binnengerent om 112 te bellen… omdat de brandweer op de kazerne was konden ze er snel zijn, de brandweer zei als ze ergens bezig waren geweest was het heel watminder afgelopen… pfff moet ik niet aan denken want dit was al erg genoeg…



S en L zijn ongedeerd dus, maar hebben ook vandaag door spanning diarree vene huilen heel knuffelig bang dat mama weggaat en willenniks eten en drinken, in de loop van de dgn zou het beter worden hoop ik. Grote ikpakt had het op ons 3-en maar ook op de andere bewoner die boven was.



Ik heb gisteren met iemand gesproken die bij de brandweer werkt en die d emelding aan nam, er is melding gedaan van middelbrand geenmensen in het pand…pas toen de brandweer er was was duidelijk dat we met 4 binnen waren…



op de pers lijkt het heel klein maar de rook ontwikkeling binnen was behoorlijk



Vandaag heb ik de h uurbaas gesproken, ik heb neegedeeld geen schade te hebben alleen heel veel rook en stinkerij almijn kleding beddegoed moet gewassen worden maar ook alles afgnomen met doekje alle stank is naar boven getrokken.



De huurbaas vroeg of de deur ( branddeur) dicht was ik nee die stond altid open zo en zo , hij zeij mag niet, de politie vroeg er naar, de bovenburen lieten hem altijd open iivm de poezen zodat ze heen en weer konden lopen… ws krijgen ze een waarschuwing niet meer te doen… wat de verzekering nu gaat doen is ook wel wat.



Van de onderburen op de begane grond is ook wel wat die hebben echt watern enrook schade en een ontzette deur door de hitte… helemaal misvormd is ie.



In zkh zijn wenog denk 2 uur geweest toen naar mijnzus even zitten even eten met ids naar huis in bad en wachten op papa en mama die waren 22 uur thuis ( werken vanuit groningen in Houten en Den Haag ) …maar blij dek ids te zien en dankbaar dat ik zo rustig bleef.



Daarna ben ik nog mijnkamer opgeweest, daar de onderburen gesproken , boven schrok ik wel even, alles kwam boven en even slikken.



Ik ruik de brand nog om me heen, is ook zo, zit echt in me die geur bij de kids ook) maar gelukkig alles redelijk ( behalve de schrik) goed.



Liefs bianca