Brand .upd pag 3. Ik kon vandaag wel meehuilen, sneue Sophie

@Rhiannon wrote:

Oooh gats Bian wat een schrik! Maar meis wat fijn dat alles goed is met je en de kids, dat heb je echt super aangepakt! Hopelijk komt het slapen straks ook weer goed want kan me voorstellen dat de schrik er nog behoorlijk inzit. :hug:




Ik heb zelf naar mijn iegen idee rustig geslapen.

Alleen Ronnie vertelde dat hij echt geenminuut de ogen sloot. Ik heb geroepen geslagen en gewoeld in bed… hij kreeg me niet wakker, ik was zooo bezig ook met gisteren wat zich afspeelde,hij had het idee dat ik alles beleefde van die dag opnieuw voor me zag…



Gelukkig zelf weinig van vernomen,maar hij moet nu wel een dubbele rit op de truck rijden.Gisteren heeft hij de rit agezegt om mee te kunne naar zkh en bij mij en de kids te kunnen blijven. ( mocht er met mij of sophie ietst zijn dat we naar ZKH terug koneden )



Dus hij is best moe van huis gegaan,maar zal ook extra vaak een keer aan de kant gaan ( bij benzinepomp) om rust te nemen.



De kids hebben al 2 x even een half uurtje op bed gelegen., nu sliepen ze welmaar vragen om even in de kamer te blijven,voor nu geen probleem over een poosje zal het wel weer beteren. En zal deangst afnemen. Ze moeten even vertrouwen krijge weer …en ja zeg nu zelf, ik lig al te woelen in mijn slaap, zon kleintje van 2 of 3 ja joh die hebben dat nog erger. Sophie ziet ook de vlammen nog …



Wendy was ook behoorlijk aangedaan, die kwam aangesneld met zus op de fiets omdat ik mijn zus gebeld had toen de brand meester was, en ze was zo geschrokken . Wendy mocht even in de ambu ,ook hartslag meten enzo… thuis was ze even van slag, omdat ik mee ging met de ambu enzo…



nu heeft ze op school alles mogen vertellen in de klas, en dat hielp… was blij dat ze op school op in gingen. Morgen moeten S en L ook naar PSZ toe, en zouden we hen ook op de jhoogte brengen…



tis idd erg schrikken geweest, en ze zijn van slag,maar straks lekker pannekoeken eten



:dance:

Oh ja dat was in Appingedam.

Meid, wat moet jij enorm geschrokken zijn…

Dikke :hug: voor jou…

Zo wat schrikken is dat meid :hug:

Wat goed dat jij zo rustig bleef :thumbup: :-*

Jij bent met recht zoals meneer kaktus vroeger altijd zei boelkloedig. Jeetje wat heb je goed gehandeld zeg

Hoi even update,



ik heb de verzekering gebeld, mijn zus tipte me dat de schade aan viezigheid ook vergoed werd, deze ook gemeld moest worden . De gordijnen en beddegoed meot naar de stomerij.



Al mijn kleding is vies en stinkt. Dus overleg met de verzekeringsagent.



Ik mag de stomerij kosten opgeven. De kosten die ik maak aan wasmiddelen en schoonmaakmiddelen . Wasmachine die draait kwa uren enz. En ook de uren die we hebben kwa mankracht en schoonmaaktijd.



We gaan er zaterdag bezig. Met zijn 4-en alles poetsen . Per persoon is het 10 euro per uur. Dus ik krijg wel iets terug. Ze vragen de gegevens op omdat er binne het pand ook schade is, dit om wel vast te stellen of mijn vehraalk loppend is natuurlijk.



Blij dat ik gebeld heb… nu kunnen we alles netjes maken want overal zit heel beetje viezigheid op.



Kus bianca

Hey Bianca



Wat schrikken zeg, lees het net allemaal.

Mijn eerste gedachten was ook wat moet je allemaal meemken.

Ik ben blij dat jullie er relatief goed vanaf gekomen zijn,

hopelijk kunnen jullie het alle drie snel een goed plaatsje geven.

:-*

Ojee Bianca, wat maak je nou weer mee :hug: :hug: :hug:



Gelukkig is alles goed gekomen, wat een angst zul je hebben gehad :-*

Jeeee, Bianca :shock: Wat heb jij meegemaakt zeg! Wat heb je dat goed gedaan met de kids! Hele dikke kus van mij.

zo wat een schrik zeg !!!



blij dat met jullei alles okee is :-*

wat een verhaal, wat ontzettend eng allemaal.

gelukkig zijn jullie er goed vanaf gekomen.



ik hoop dat het verwerken op een goede manier gaat!

ook voor de kids!



:hug:

Goh Bianca wat een schrik zo, en gelukkig dat het zo goed afgelopen is, maar waar ik me over verbaas is dat je alles zelf aan het schoonmaken bent! Daar is speciaal de organisatie SALVAGE voor opgericht.

die maken de huizen en spullen schoon van mensen met rook- en brandschade. Zou dat toch maar eens even navragen bij de brandweer en/of politie. Wordt door de verzekering gedekt. (Salvage wordt over het algemeen ingezet door de brandweer)

En is slachtofferhulp voor jullie ingeschakeld? Gewoon om je verhaal te doen. Uiteraard schrijf je het hier al van je af, maar het kan soms ook wel lekker zijn om het tegen een hulpverlener te doen.



Sterkte met alles. :hug:

@kantjeboord wrote:

Goh Bianca wat een schrik zo, en gelukkig dat het zo goed afgelopen is, maar waar ik me over verbaas is dat je alles zelf aan het schoonmaken bent! Daar is speciaal de organisatie SALVAGE voor opgericht.

die maken de huizen en spullen schoon van mensen met rook- en brandschade. Zou dat toch maar eens even navragen bij de brandweer en/of politie. Wordt door de verzekering gedekt. (Salvage wordt over het algemeen ingezet door de brandweer)

En is slachtofferhulp voor jullie ingeschakeld? Gewoon om je verhaal te doen. Uiteraard schrijf je het hier al van je af, maar het kan soms ook wel lekker zijn om het tegen een hulpverlener te doen.



Sterkte met alles. :hug:




Dat van de hulpverlening zat ik mij ok al af te vragen,

Je verzekering kun je daar ook naar vragen, maar brandweer en politie weten dit ook.

Voor slachtoffer hulp kun je evt. ook zelf naar het kantoor bij jou in de buurt bellen.



Mijn ouders hebben ook brand gehad maar echt alles is voor hun gedaan!

Hoi hoi , dank voor de reacties weer.



Wb hulpverlening is niet aangeboden. Wel ken ik het zelf. Heb nl ooit eerder ditmeegemaakt toen mijn ex man en ik ergens boven in een pand waren en er brand uitbrak. Was toen veel kleiner als wat zich eergisteren afspeelde.



Wat betreft het schoonmaken… de trappenhal oploop naar voordeur en gang word gedaan door gespecialliseerd bedrijf, en valt onder de verzekering van de huurbaas. Daar heb ik geen omkijken naar.



De rest van spullen opkamer is nauwelijks zwart,maar meer ja hoe zeg je datkklein laagje erop, vies en stank,ben dus goed aan luchten. Beddegoed gordijnen end gaat naar stomerij,onkosten worden gedekt, zelfs de rijkosten die je hebt om te brengen dan wel halen enz.



verder was ik de rest is ms 5 wasmachines en heb droger er staan, kosten van gebruik water en machines zit bij huurprijs in dus zo veel extra werk heb ik er niet van.



Tja kwa schoonmaak ik ben nu een aantal uren bezigg geweest, en eig alles is makkelijk af te nemen dus ach ja lekker weer mijn eigen dingen schoon en netjes.



Ik heb gewoon mazzel gehad en om dit kleine viezigheid een hneel team in huis te halen om mijn spulletjes schoon tem aken voelt niet echt geweldig, zo voelt het goed, Zelf gedaan ihih , fijn ook toch>?



Ik vind het super dat je meedenkt en tps geeft, dank je wel daarvoor :thumbup:



Weer een nacht verder,kids hele nacht wakker steeds huilerig dreinerig… de brand is er roept sophie verder wel redelijk, zien hoe vandaag gaat… Of ze hulpnodig hebben geen idee, we zullen deze week aanzien,anders kan het altijd nog.



Ikzelf was net erg angstig ,ongemerkt doet het wat metm e.Ik heb dus de kamer schoongemaakt,maar toen ik wegmoest dacht ik straks staat er weer rook in ede trappenhal? Was ineens bang, oeioeioei,



heb me er over neergezet, heb handdoek meegenomen( mocht er rook zijn voor voor mijn mond beetje uit preventie.) en zo naar beneden,komt het stinkt ook als of de boel nog in de hens staat vreselijk en alles is zwartgeblakerd… geen verlichting dat werkt niet, dus met een groot lamp van brandweer, de mototren draaine nog van ventileersysteem dus klinkt engig…



maar kom er wel boven op tis even weer veilig voelen denk ik.



Liefs bianca

Jeetje Bianca wat een schrik! :hug: Ik las het op TT en dacht nog waar staat er een flat in die straat, maar het is dus het appartementencomplex. Gelukkig krijg je alles weer schoon, maar ik kan me voorstellen dat je angstig bent en de kinderen helemaal :hug:

jeetje wat schrikken allemaal…

Tja erg schriken maar gelukkig voorbij,.



Gisteren alles schoongekregen ,



Nu de wassen nog verder draaien, beetje bij beetje de stank weer uit mijn spullen .



:thumbup: :dance:

Jeetje meis, wat een schrik! :shock: Gelukkig ben je ongedeerd! En die arme kindjes! Jeetje, wat een traumatische ervaring voor jullie! De ouders van je oppaskindjes zullen zich ook wel rot geschrokken zijn. Pffff. Nou, ik ben blij dat jullie o.k. zijn, hoor! :shock: :hug:

Even een update…



Sneu was het volgende …ik kon zelf wel mee huilen van haar verdrietjes…



Vandaag was Sophie aan het buiten spelen ineens hoorde ik zacht huilen, voor het huis dus ik zag haar niet…Ineens ging het huilen om in angstig huilen en toen krijsen ik gauw heen gerent… ze zat stil op der hurkjes armpjes over der hoofdje ( zelfde houding als we hadden toen we op de gang zaten met het brand. :cry:



Ik rook ook de geur van brand… ( BBQ ) dus ik zei wat is er meis? Zei heel sneu Er is braaahaaandd snif snif snif… ( ging me door merg en been heen vreselijk )



Ze had echt een flashback of iig ze ervaarde weer hoe het ging… ik wil geen brand meer zei ze, ik zei het is een bbq waar je vleesjes op kan maken…



PPfff toen ik haar pakte en wiegde kwam ze weer bij ik zei kom lekker naar binnen drinken en even zitten nog muziekje lusiteren toen werd ze rustig… nu ligt ze op bed toch weer enigszins te woelen… Het blijft denk ik nog wel even ( of altijd) … :?



Ik herken het wel hoor ik ruik brandlucht nu ook nog sterker…



Ik heb inmiddels kontakt met het ambulance personneell Hoe dat komt?



In de ambulance vroeg de arts/vpk of hij een foto mocht maken van de kindjes… ach ja wrm niet ? Hij vroeg mijn email en zodoende kreeg ik van de week een mail met de 2 fotos… wat kun je goed op die fotos zien hoe ontdaan ze beiden waren bleke sneue gezichtjes met een klein glimachje ,want op de foto gaan vinden ze zo leuk…maar de sneuheid is van hun smoeltjes af te lezen… :cry:



Ik heb een mail teruggezonden met daarin een kort verslag hoe het die dag en de dgn er na zijn gegaan met de beide kids…



Zo van dan zijn ze op de hoogte, ms wel fijn voor hen te horen… was gelukkig geen ernst maar ook dat hoort bij hun werk en zal prettig zijn… die man zei ook op gegeven moment in zkh dit soort " prettige" ritten doen ons vaak even een heel andere dag hebben…



Ik kreeg een super leuk mailtje terug met daarin een tekst





Hallo Bianca,



Het heeft ff geduurd voordat ik de foto’s heb verzonden, druk druk en nog eens druk, zowel privé als werken.



De vakantieperiode is bij ons al op volle gang, het is goed om te horen dat alles goed met jullie is.



Natuurlijk heeft dit en grote impact op de meiden en voor de verwerking is het goed dat ze erover praten.



De mogelijkheid bestaat altijd, dat ze een keer bij ons op de ambulancepost kunnen kijken, ik hoor het dan wel.



Deze mail heb ik ook ff doorgestuurd naar mijn collega, is die ook weer op de hoogte.



Verder wens ik jullie een prettige vakantie en willen de meiden een keer komen, jullie zijn welkom.



Groetjes, Harry






Nou das toch superfijn , dus ik met papa en mama overlegd, die willen heel graag dat de kindjes heen gaan… als ze zelf willen. Toen ik Sophie van de week zelf vroeg zei ze nee ik wil niet in de brand en met de ambulance… Lieke wou wel , ik zei als je nog wel wilt mag je altijd zeggen… Nu ineens zei ze vandaag… Bianca gaan we naar de ambulance ik wil wel heen kijken mogen de lichtjes dan aaan? Ik zei dat weet ik neit maar vragen kan altijd… ( was overigens wel vooor de ervaring van vanavond dat ze brand rook )



Ik heb weer een mail trug gezonden met de vraag wanneer het hen past langs te komen…



Verder heb ik de verzekeringspapieren op de post gedaan,… wie weet krijg ik nog iets terug… zo moio zijn maar geen noodzaak… er is alleen veel werk aan geweest gelukkig geen blijvend schade…



Nu even update van dit betreft, liefs kus bianca.

bianca, wat een lieve brief heb je terug gekregen. Wat zielig voor sophie dat alles naar boven kwam…



dikke knuf voor jullie meis… :hug:

Ach jeetje, geloof best dat het zwaar is… :hug: :hug: :hug:

Wel tof van de ambu.broeders dat ze toch open zijn voor jullie en de kinderen :thumbup: