Boxspring ophogen - gelukt!!!!

kan dat?

manlief weigert op dit moment om straks het bed op te hogen… heeft 12 poten, achterboard en voetenboard

mijn idee is dat ie het weigert omdat ie niet wil dat ik thuis beval (hele andere discussie)…

dus ik zeg al… dan komen de vk en de kraamhulp mij niet helpen straks want dat mogen ze niet

nou… das dan pech zegt ie…

wat moet ik daar nu mee…

nou… dan ga ik het zelf wel doen

mijn vriend reageert bijna het zelfde, hij vind het maar raar dat het bed omhoog moet, maar het gebeurd wel!!!

niet zelf gaan klooien hoor!!!, hij moet het maar begrijpen :hug:

Mijn man had dus lekker op de bank mogen slapen :hand:

Wat een gedrag :snooty:

Jij bent toch zeker de zwangere!!!

Overgens hielp mijn kraamzorg mij wel gewoon, maar ik ben zelf maar klein en ze had al snel gezien dat ik met de hechtingen moeilijk het bed op kon komen zonder klossen, laat staan met klossen.

Wij hebben ook een boxpsring en ik zou zoiezo in het ziekenhuis bevallen, anders hadden er wel klossen onder gemoeten.

mishcien moet je man dit maar niet lezen :wink:

ZO!!!

Ik ga met Jose mee…DOEI…Wat zijn dat voor moeilijkheden… :roll:

Maar goed, kan mij je andere topic nog herrinneren…

Overigens is het verhogen van het bed alleen voor de rug van de kraamverzorgster…

Ik heb na een dag gevraagd of het bed naar beneden mocht omdat Mateo niet op het hoge bed kon klimmen en ik hem er niet steeds op en af kon tillen…Dit was prima…

:mrgreen: !

hier ook een extra matras

was toen ook een tip voor mijn zus, want haar bed kon niet op klossen

nu moesten we toch aan een ander bed wat dus een box spring werd en hebben gewoon het oude matras van ons vorige bed bewaard en dat ligt nu boven op het matras van de box spring

we zweven nu op 74 cm hoogte :lol:

maar als je man niet hoog wilt liggen kun je natuurlijk ook een 1 pers. matras erop leggen

maar dan lig je weer in hoogte niet gelijk dus maar even kijken wat je het lekkerst vind 8)

Mijn vader heeft zelf klossen in 2005 van hout voor onder het bed gemaakt omdat wij ook een boxspring met 12 poten hebben. Hij heeft 9 klossen gemaakt. Voor de buitenste poten 1 en de poten midden onder het bed zitten samen op de klos zodat het bed ook niet uit elkaar kan schuiven.

Hij heeft het gedaan door met balken een soort toren te maken (zoals een blokhut) en daar 2 dikke platen op. De bovenste plaat heeft een gat waar precies de poot in past. Het is echt heel erg stevig geworden.

Zelf hebben wij het bed niet opgehoogd deze keer, omdat ik de trap niet meer op kan komen dus lig ik beneden in een kraambed.

hoiii…

die tip over het extra matras gaa ik hier ook zeker mee nemen mijn man vind het ook maar een gedoe.

maar doet het wel … hij zal idd wel moeten anders dan moet die zelf maar de taken van de kraam verzorgster gaan doen :stuck_out_tongue:

Wij hebben ook een boxspring, best een hoog bed maar ik zal je zeggen dat daar toch echt geen klossen ook onderkomen hoor :naughty:

Sowiezo beval ik in het ziekenhuis en ik neem maar 3 uur kraamhulp per dag dus daar ga ik echt geen klossen voor nemen.

Hai meid… ons bed…auping met nachtkastjes er aan… kan ook niet op klossen worden gezet, dus leggen we tzt een matras boven op mijn matras.

Bij Jill ging dit ook goed … en nu vonden ze het ook goed…

Hij staat nu al weer klaar :lol:

Wij hebben ook een boxspring en beide keren zijn ze niet op klossen gezet omdat ons bed “maar” 6cm te laag was, ook was ik zelf kraamverzorgende toen en had ik dit al besproken met mijn werkgever en die vonden het geen probleem. Ook “mijn” kraamverzorgende vonden die 6cm geen probleem dus daar had ik geluk mee.

Ik moet wel zeggen bij Lucas had ik een keizersnede gehad en mijn bed had echt niet hoger moeten zijn want dan had ik er nooit in en uit gekund.

Nu werk ik niet als kraamverzorgende en met mijn ex werkgever had ik op het laatst geen goed kontact dus ik heb nu kraamzorg aangevraagd bij een particulier bureau. Doen ze wel vervelend over de hoogte van mijn bed dan gaan we idd ook voor dat extra matras, wat hubbie er dan maar op moet leggen tijdens de borstvoeding, maar als de kraamverzorgende weg is laat ik het wel van mijn bed. maar wie weet maken zij ook geen probleem van onze 6cm te laag?

Wij hebben ook een boxspring en dus niet verhoogt gehad met de bevalling.

Wij hebben het met de vk over gehad en die vond hem hoog genoeg. Wij hebben het ook aan de kraamhulp gevraagd en die vond het ook hoog genoeg. Zou ze daarom het bed niet willen/ kunnen verschonen dan had vriendlief of mijn moeder het gedaan.

Dus even navragen. Ons bed is trouwens zo al 70 cm.

Wat een handige tip van een extra matras op het bed! Want die hebben we wel (zelfs wel twee!).

Weet iemand wat de minimale hoogte moet zijn?

Vorige keer hadden we colakratjes onder de poten van het bed, hihi, was erg hoog, maar op gewone klossen kon het niet. Toen we het bed er weer afhaalden, waren ze al wel wat ingezakt :shock:

Maar ook al beval je in het ziekenhuis (in mijn geval moet dat ivm niet komen placenta vorige keer), moet je toch nog alsnog bed verhogen?

En moet je het dan ook als kraambed opmaken (voor het geval het te snel gaat en ik toch thuis zou moeten bevallen)???

Misschien weet iemand het! Bedankt!

Groetjes Hilda

Wat een handige tip van een extra matras op het bed! Want die hebben we wel (zelfs wel twee!).

Weet iemand wat de minimale hoogte moet zijn?

Vorige keer hadden we colakratjes onder de poten van het bed, hihi, was erg hoog, maar op gewone klossen kon het niet. Toen we het bed er weer afhaalden, waren ze al wel wat ingezakt :shock:

Maar ook al beval je in het ziekenhuis (in mijn geval moet dat ivm niet komen placenta vorige keer), moet je toch nog alsnog bed verhogen?

En moet je het dan ook als kraambed opmaken (voor het geval het te snel gaat en ik toch thuis zou moeten bevallen)???

Misschien weet iemand het! Bedankt!

Groetjes Hilda

Ik hoorde van een vriendin dat de hoogte iets van 72 cm moet zijn. Daar baalde ik van, omdat wij een verhoogde boxsping hebben van 64 cm. Dan zou ik dus voor de paar cm het bed op klossen moeten zetten :?

Die tip van een extra matras vind ik zeer goed! bedankt :thumbup:

Hier ook een boxspring; wij gaan ook voor het extra matras.

Dan hoeft ie er ook pas op als ik begin, moet toch in het ziekenhuis bevallen, maar je zit toch met kraamhulp en verloskundige.

Ik vind het ook eng zo hoog met de andere kinderen.

En als kraamhulp dan uit huis is, gaat ie “flop” eraf.

Vriendin heeft het laatst ook zo opgelost met een waterbed. Ging ook goed.

kraambed moet tussen de 70 en 90 cm hoog zijn

ik heb zelf dus ook klossen staan maar mijn man zei al meteen die gaan er ECHT niet onder

ons bed is al bijna 60 cm hoog en die klossen ook dik 30 cm

dan zouden we allebei een keukentrapje naast ieder zijn kant moeten hebben staan om het bed in te komen

dus ben blij dat we dat matras nog hadden bewaard

74 cm is hoog zat.

het geeft je in het begin zo’n gevoel dat je zweefd :lol:

ja, ik heb nog 1 extra matras… misschien kan ik er nog eentje ergens lenen… dan zijn we toch op gelijke hoogte

we hebben namelijk wel twee losse matrassen, maar 1 hoeslaken en 1 tweepersoons dekbed… en we hebben juist zulke mooie nieuwe dekbedhoezen…haha, dus die moet ik dan wel showen!!!

Ja, ik zal t bed eens even gaan opmeten… misschien valt het idd allemaal wel mee.

ja, mijn hubbie kan best moeilijk doen hoor! maar goed, hij moet er wel in meegaan. Ik wil het toch voornamelijk thuisproberen.

Ja, misschien dat i het toch maar toe een extra matras… 10 poten verhogen wordt een helse klus denk ik.

Wij hebben hiervoor een auping gehad nijn en dat ging prima met klossen… Maar halverwege de kraamtijd ook die dingen er wee ronderuit gehaald hoor… was wel erg hoog!

maar onze nachtkastjes zitten aan het bed vast… dus moeten de nachtkastjes ook omhoog en dat gaat niet zo makkelijk

Hier ook een boxspring!

Goede tip van dat extra matras! Dat gaan we hier ook doen!!!

Het duurt nog wel even, maar het is wel handig als je al weet hoe het op te lossen is!

Liefs,

Hoop