Boxspring op klossen

:mrgreen:

ik heb ze niet op klossen gezet en was blij toe :lol:

ik ben uiteindelijk in het ziekenhuis bevallen en heb bij thuiskomst tegen de kraamzorg gezegt dat het bed niet op klossen komt omdat ik anders niet op bed kon komen

het lopen ging zo moeilijk dat ik me voorover op bed moest laten vallen, dat had met klossen nooit gelukt.

je zou een matras kunnen halen die jullie gebruiken zodra de bevalling begint.

@Leentje22 wrote:

Over een paar weekjes moet ons bed op klossen… Alleen hebben wij een boxspring. Bij de intake van de kraamzorg heb ik dit al ter sprake gebracht en werd mij verteld dat dit waarschijnlijk niet zou gaan of dat alleen mijn kant omhoog kan (lekker gezellig :shock: ) of we kratjes moeten gebruiken. Iemand hier ervaring mee en hoe hebben jullie het opgelost??

ik had bij mijn eertste een oud matras erop en bij mijn 2e een matras ertussen!

zolang je met je billen niet in een kuil ligt is dat goed anders ff een plank ertussen.

je bed hoeft maar iets hoger want een boxspring is vaak hoog dus die 15cm van dat extra matras was :thumbup:

en erg gezellig zo samen omhoog :wink:

Wij hebben 16 houten blokken gehaald bij de houthandel. Die hebben we op de dikte laten zagen die we nodig hadden. Heel simpel in idd dan staat je bed niet zo belachelijk hoog als wanneer hij op klossen staat.

Een extra matras is ook een goede, maar dat hadden wij niet.

Hier komen geen klossen meer! :naughty: :naughty: :naughty: :hand:

Bij mn eerste is het bed finaal gesloopt door die krengen…ons bed had toen maar 4 dunne poten en door klossen kwam alle druk op die 4 punten te staan…het midden werd dus topzwaar en werd niet ondersteund (normaal had het midden ook steun,maar dat kon niet met die klossen).

Het bed is nooit meer hezelfde geweest…een paar weken geleden is hij voor de zoveelste keer,maar dit keer onherstelbaar doorgezakt…

Hebben nu een nieuw bed,maar dit keer hoger en met massieve hoofd en voetenplank als steunen.

Die kunnen niet op klossen…wel op kratten,maar ik sloop niet nog een bed aan dit soort onzin.

Voor het verzorgen van mij (door de kraam) komt er een 1 persoons matras op het bed,wat nu altijd onder ons bed ligt voor logees…

Bevallen ws ik niet van plan om thuis te doen…en zo wel…dan is dat jammer dan voor de VK en kraam…

Ons bed is van zichzelf best hoog nu,dus het valt allemaal wel mee.

Wil ze het bed niet verschonen,dan doen we dat toch zelf…

Wij hebben ook een boxspring (zonder ombouw), maar die stond gewoon op klossen hoor. Hebben we opgehaald bij de thuiszorg, was helemaal geen probleem.

Groetjes,

Heleen

Ons bed is ook helemaal kapot gegaan doordat deze op klossen moest staan.

We hebben er 12 klossen onder gehad.

Deze keer hebben ze pech. Ik kon zelf mijn bed niet eens inkomen en moest een opstapje gebruiken.

Kan me voorstellen dat het voor de kraamverzorgster beter is, maar hoe zit het met de kraamvrouw? Houden ze daar geen rekening mee?

Mijn bed gaat deze keer niet omhoog :naughty:

Mag ik me er even mee bemoeien als voormalig kraamverzorgster? :shifty: :mrgreen:

Ik snap dat het balen is als je bed door de klossen kapot is gegaan, of je amper je bed in en uit komt.

Maarrrrr aan de andere kant praten een aantal mensen hier erover alsof het onzin is en daar ben ik het niet mee eens :snooty:

Als je eens wist hoevaak we gemiddeld aan een kraambed staan, en dan heb ik het niet alleen over de bevalling, maar ook over controles, bed verschonen /opmaken en begeleiding bij o.a. het voeden.

De eerste tijd dat ik in de kraamzorg werkte deed ik alles ook bij een laag bed gewoon, maar dat begon ik al snel in mijn rug te voelen.

Mijn werkgever werd ook strenger omdat er een hoog ziekteverzuim was ivm rugklachten. Dus kwam er een nieuwe regel, geen verhoogd bed, betekend geen zorg aan bed. Nou dat verschonen dat vinden de meesten nog niet zo’n probleem, maar wat als iemand BV wil geven bijvoorbeeld…

Ik kon dan niet over mijn hart verkrijgen om te zeggen doe het zelf maar…, dus ga je weer verder met je rug verknallen…

Het lijkt af en toe wel of mensen zich persoonlijk voelen aangevallen omdat er dit soort regels zijn :eh: Maar denk ook eens aan de mensen die en hun vak goed willen uitoefenen, én dit graag nog jaren zonder klachten willen blijven doen! Dus bedenk je eens dat dit soort regels er niet zijn om mensen dwars te zitten, maar voor de gezondheid van de mensen die jou in je kraamtijd komen helpen…

Voor jou is het een weekje ongemak, voor je kraamhulp een groot deel van haar leven als de bedden laag staan.

En ja, ik heb mijn bed ook op klossen gehad, en vond het een eng, wiebelig geval zo, en met de hechtingen was het niet fijn om in en uit bed te gaan. Maar mocht er een tweede komen dan gaat het bed weer omhoog, zodat mijn ex-collega’s hier op een gezonde manier hun werk kunnen doen. :thumbup:

:-* Natascha.

O en leentje, ik weet niet of je er plek voor hebt, maar je kunt evt ook een apart bed neerzetten waarop je kan bevallen, en ze de controles op kunnen doen. Enigste zou dan zijn dat je zelf iemand regelt die het bed verschoond voor je. Maar dan kun je tenminste wel op gelijke hoogte slapen :mrgreen:

wij hebben een bed gehuurd van het hulpmiddelencentrum… die is al hoog…

Wij hebben bierkratjes gebruikt en dat gaan we weer doen!

Ideaal hoor! Ik vond het heerlijk, zo’n hoog bed!

Klavertje, hier hebben ze alleen hoog/laag bedden, maar die zijn aardig prijzig als je die moet huren(ruim 30,- per week).

Wij hebben via marktplaats een 1 persoons bed gekocht voor 10,- en op klossen gezet. Na de bevalling is het bed weer op marktplaats gezet en er werd 15,- geboden :eh: Dus we hebben nog 5 euro verdient ook :lol:

Ik moest beneden bevallen, dus vandaar ook nog een los bed op klossen :wink:

mijn kraamverzorgster heeft het sommige dingen opgelost door gewoon naast me te komen zitten.

ik heb het trouwens wel zelf aan haar gevraagd, dat als ze liever wel had dat er klossen kwamen we die zouden halen, maar ze vond het zelf ook niet nodig.

gelukkig maar want als je zag hoe ik mijn bed in kwam :lol:

@Kes wrote:

Mag ik me er even mee bemoeien als voormalig kraamverzorgster? :shifty: :mrgreen:

Ik snap dat het balen is als je bed door de klossen kapot is gegaan, of je amper je bed in en uit komt.

Maarrrrr aan de andere kant praten een aantal mensen hier erover alsof het onzin is en daar ben ik het niet mee eens :snooty:

Het lijkt af en toe wel of mensen zich persoonlijk voelen aangevallen omdat er dit soort regels zijn :eh: Maar denk ook eens aan de mensen die en hun vak goed willen uitoefenen, én dit graag nog jaren zonder klachten willen blijven doen! Dus bedenk je eens dat dit soort regels er niet zijn om mensen dwars te zitten, maar voor de gezondheid van de mensen die jou in je kraamtijd komen helpen…

Voor jou is het een weekje ongemak, voor je kraamhulp een groot deel van haar leven als de bedden laag staan.

idd natascha vaak staan we er te weinig bij stil dat het voor de verzorgende een crime kan zijn.

ons bed is met matras 60 cm, de intaker zij, ja te laag er moeten klossen onder. alleen die klossen zijn maar in 1 maat en wel 30 cm hoog. :shock:

ik heb ze wel gehaald maar ze staan er nog niet onder.

misschien is het handiger om gewoon een tweede matras erop te leggen voor een weekje.

Als je bed al 60 cm hoog is van zichzelf, dan zou ik idd voor de extra matras gaan :wink: Of een trampoline huren :lol: Ik heb weleens bij mensen gekraamd die hadden hele lage klossen, maar geen idee waar ze die vandaan getoverd hadden :doh:

:mrgreen:

@Kes wrote:

Als je eens wist hoevaak we gemiddeld aan een kraambed staan, en dan heb ik het niet alleen over de bevalling, maar ook over controles, bed verschonen /opmaken en begeleiding bij o.a. het voeden.

De eerste tijd dat ik in de kraamzorg werkte deed ik alles ook bij een laag bed gewoon, maar dat begon ik al snel in mijn rug te voelen.

Mijn werkgever werd ook strenger omdat er een hoog ziekteverzuim was ivm rugklachten. Dus kwam er een nieuwe regel, geen verhoogd bed, betekend geen zorg aan bed. Nou dat verschonen dat vinden de meesten nog niet zo’n probleem, maar wat als iemand BV wil geven bijvoorbeeld…

Ik kon dan niet over mijn hart verkrijgen om te zeggen doe het zelf maar…, dus ga je weer verder met je rug verknallen…

En ja, ik heb mijn bed ook op klossen gehad, en vond het een eng, wiebelig geval zo, en met de hechtingen was het niet fijn om in en uit bed te gaan. Maar mocht er een tweede komen dan gaat het bed weer omhoog, zodat mijn ex-collega’s hier op een gezonde manier hun werk kunnen doen. :thumbup:

mijn bevalling kwam nogal onverwacht en bed stond nog niet op klossen, bij thuiskomst van het zh zei mijn kv ook gelijk hoeft niet, ik vind het zelf veel fijner zonder klossen, moet ook zeggen dat ik met klossen wrs het bed ook niet uit kon komen ivm een zeer zeer onderkantje :wink: enne dat was een ex collega van je natascha :mrgreen:

:-* Annette

Annette, dan heeft ze en (nog) geen rugklachten, en neemt ze het risico dat als ze die wel krijgt, ze geen ziektegeld krijgt als ze erachterkomen dat ze gewerkt heeft zonder klossen onder het bed :wink:

Ach arboregels…prima dat ze bestaan hoor,maar vergoed de arbo ook mijn kapotte bed? Nee dus…m.a.w. bed komt niet op klossen.

Hij is van zichzelf hoog genoeg…zeker met extra matras.

En verzorging voor de kraamvrouw…dat zal allemaal wel meevallen.

Mijn ervaring bij de eerste was dat er echt niet zoveel handen aan het bed nodig waren hoor. En dan nog advies geven kan ook zittend.

Ik ben het wel eens dat we mee moeten denken met de kraam,maar verplichten klossen zijn niet de enige oplossing.

Bed opmaken,daar heb ik een man voor…

Bevallen…dat doe ik wel in het ZH

BV geven? Als het goed is doe je dat als moeder zijnde alleen,althans zo deed ik het. Daar had ik mijn kraam niet naast me voor nodig. Van een afstand op een stoel kon ze ook vragen hoe het ging. In het ZH hadden ze al gezien dat het goed ging.

Nu is het natuurlijk wel mijn 2e,dus meer dan mijn temp opmeten en evt. hechtingen kijken zat de kraam niet hoeven doen.

Bij eerste kinderen is dat anders natuurlijk.

Voor verzorging heb ik dan dat extra matras voor liggen. Ik weet zeker dat het bed dan ongeveer de juiste hoogte heeft.

Ons vorig bed was zelfs met klossen nog niet hoog genoeg (dat was een heeeeeeeeel laag bed).

Ik ga hier aangeven dat wij zonder klossen gaan werken…dan heeft de kraam gewoon wat minder te doen.

Niet bij iedereen gaat het aanleggen vanzelf helaas, en dan sta je soms wel 3-4 keer op een dag een half uur aan dat bed, maar recht staan kun je niet aan een laag bed, en ernaast zitten dan zie je niet goed wat de baby doet.

Als jouw bed met extra matras hoog genoeg is dan is het toch ook goed?

Ik heb het over mensen die niks doen om het bed wat hoger te zetten.

Je weet van tevoren nooit hoe je bevalling gaat lopen, soms is het achteraf gezien erg zwaar geweest, en moet iemand bijvoorbeeld op bed gewassen worden. Dus nee, dat valt niet altijd mee :naughty: Fijn dat het bij jou allemaal goed ging en je alles zelf kon, maar er zijn ook mama’s die er lichamelijk een stuk slechter aan toe zijn, denk ook maar aan bekkenproblemen, sectio, ontstekingen, enz.