mijn kraam kwam gezellig op bed zitten, beetje beppen enzo, voor de bevalling is het idd wel handig als je bed op klossen staat, maar ik zou in het zh bevallen en was ook zeker niet anders van plan (al kan alles altijd anders gaan).
tja, misschien was ze niet zo slim in dat opzicht, maar ik vind haar nog steeds lief :mrgreen:
:-* Annette
Annette, als iemand bijv. uit het Zh kwam en het bed stond niet omhoog, dan overlegde ik ook altijd gewoon. Bed verschonen deed ik dan niet, maar als ze dat geen probleem vinden, prima dan.
Alleen als iemand dus BV gaf en daarbij veel hulp nodig had, of lichamelijk zelf veel verzorging nodig had, dan moest er toch echt een bed op klossen komen of in elk geval opgehoogd. Voor het praatje en de standaard controles als pols en temp ging ik dan ook gewoon op het randje vh bed zitten :thumbup:
Wij hebben een waterbed en dat is van zichzelf al hoger want klossen krijg je daar echt niet onder. Het ding weegt gevuld 600 kg.
Maar dat verzorgen in bed? Dat heb ik geen dag gehad. Waarom in bed liggen als het niet nodig is, behalve om te rusten? Rustig op was hier het devies en daar voelde ik me helemaal prima bij. BV instructie heb ik op de bank gehad. Vingervoeden deden we daar ook, en kolven ook. Bij nr. 2 gaat het hoop ik hetzelfde.
@Kes wrote:
Niet bij iedereen gaat het aanleggen vanzelf helaas, en dan sta je soms wel 3-4 keer op een dag een half uur aan dat bed, maar recht staan kun je niet aan een laag bed, en ernaast zitten dan zie je niet goed wat de baby doet.
Als jouw bed met extra matras hoog genoeg is dan is het toch ook goed?
Ik heb het over mensen die niks doen om het bed wat hoger te zetten.
Je weet van tevoren nooit hoe je bevalling gaat lopen, soms is het achteraf gezien erg zwaar geweest, en moet iemand bijvoorbeeld op bed gewassen worden. Dus nee, dat valt niet altijd mee :naughty: Fijn dat het bij jou allemaal goed ging en je alles zelf kon, maar er zijn ook mama’s die er lichamelijk een stuk slechter aan toe zijn, denk ook maar aan bekkenproblemen, sectio, ontstekingen, enz.
Hoho…nu neem je aan dat het bij mij allemaal soepel liep…integendeel, ik wens mijn bevalling aan niemand toe.
Ik kon ruim 2 weken niet tot niet fatsoenlijk lopen,had onwijs veel pijn (juist ook bekken) en viel vaak bijna flauw (zelf met kind in mn armen)…
Ik heb juist de eerste dagen bijna alleen op bed gelegen,maar toch deed de kraam niet meer dan nodig was, tempraturen en hechtingen bekijken…
Ik denk dat dat deels aan de kraam lag,maar ook deels aan jezelf. Natuurlijk moeten mensen gewassen worden,maar ik vond het zelf lekkerder om gewoon zelf onder die douche te stappen…desnoods met een stoel erin…Ik was vaak al gedouched voordat de kraam kwam.
Persoonlijke keuzes dus. Uiteraard hebben andere mensen meer verzorging nodig, ik zou het alleen erg vervelend vinden als mijn komende kraambureau mij gaat verplichten klossen te gebruiken.
Die neiging hebben sommige bureau’s namelijk wel,zonder dat ze zelf mee willen denken aan andere oplossingen (zoals matras,zelf bed opmaken,kraam ontlasten door zelf te douchen).
Maar zoals je zegt…met een matras is het ook opgelost…hopen we dan maar.
Bij mijn eerste zwangerschap had ik mijn bed ook verhoogd mat een matras… Heb trouwens een hemelbed en als die op klossen moet zit ik door mijn plafond heen… Nu deze zwangerschap staat er duidelijk in de folder van de VK dat je je bed NIET mag verhogen met een 2e matras…
Heb nog geen idee hoe ik dit nu op moet gaan lossen, plek voor een 2e bed heb ik niet…
Iemand iedeeen misschien??
staat daar dan ook een reden bij?? Anders zou je eens kunnen bellen misschien waarom een tweede matras niet meer voldoet??
Hier beide keren nog een waterbed, die zijn niet te verhogen… geen probleem gehad want ik sliep alleen in bed. Bed verschonen deed mijn moeder samen met Ruud en borstvoeding geven deed ik beneden op de bank, niet in bed want zo lekker zit het niet als je wegzakt in je waterbed.
Dus de kraam heeft nimmer aan mijn bed hoeven staan… nouja… een keer een bakje fruit brengen dan als ik net wakker was.
Bij de volgende (als we die mogen krijgen ) hebben we een auping bed met 6 pootjes… Ruud heeft gezegd tegen die tijd wel bij zijn pa 6 stevige blokken hardhout te halen en die eronder te kachelen, want klossen vind ik maar enge dingen :shifty:
Ik heb net klossen gehaald voor onze boxspring en die gaan er vanavond of morgen onder ben oficieel wel te laat maar wil toch in het ziekenhuis bevallen
Ik zou het niet op mijn geweten willen hebben dat de kraamverzorgster last krijgt van haar rug door mij.
Tja zal wel komen omdat ik verpleegkundige ben en zelf regelmatig houdingen aan moeten nemen die niet fijn zijn maar tja voor mijn een raar weekje voor de verzorgster haar hele leven
groetjes
Ik vermoed dat dat is omdatje bed te zacht kan worden, zodat je met je bips te ver in de matrassen wegzakt en ze daardoor geen “ruimte” hebben om het kindje goed geboren te laten worden. (denk aan schoudertjes oa).
Misschien vragen of dat idd de reden is, en vragen of je er evt een houten plaat/planken tussen mag leggen en het dan wel mag?
Of net als ik ergens een los 1 persoons bed lenen, kopen, huren en die op klossen zetten?
Hemelbedden en waterbedden zijn idd lastig op klossen te zetten :mrgreen:
Tip voor mensen met een waterbed, vaak gezien dat mensen een deur op het bedframe hadden gelegd, en daarop dan een losse matras :thumbup:
Goh, ik hoop niet dat mijn bureau een twee matras verbiedt…:shock:
Wij slapen op zo’n uitklapbank met in het midden een onderstel dat als “pootjes” dient, als ik daar iets onderzet dan kiepert het bed om.
Een tweede bed huren kan ook niet, dan zou ik die aan het plafond moeten hangen ofzo :? want daar hebben we ook geen ruimte voor.
Heeft er toevallig iemand nog een leuke [grotere] woning te huur?
Ik begrijp het trouwens helemaal hoor van die kraamverzorgsters’ rug en ik zal ook zeker mn best voor haar doen, maar als wij echt nog geen groter huisje hebben gevonden op tijd en het echt niet anders kan, vind ik dat je elkaar toch wel iets tegemoed kan komen, door bijvoorbeeld zo’n tweede matras toe te staan.