Box

Misschien een beetje vroeg, maar ik ben al een beetje aan het rondkijken en nadenken wat ik voor dingetjes wil gaan kopen voor de beeb.

Nu zit ik heel erg te twijfelen of we een box moeten kopen of niet en zo ja, wanneer?

Een vriendin van mij bijvoorbeeld heeft een dochter van 3 maanden en zij hebben geen box. De baby ligt altijd in het ledikantje, de wipstoel, een speelkleed of gewoon op schoot.

Dus mijn vraag: gebruiken jullie de box echt regelmatig of is het eigenlijk niet echt nodig om er een te kopen?

(Misschien is dit een hele domme vraag en is een box heel belangrijk maar dit wordt mijn eerste kindje en ik heb (nog) niet zo veel verstand van al deze dingen…) :oops:

Wij hadden een box maar ik vond het een onding.

Ik deed het zoals je vriendin.

Vind een box iets voor als je katten of honden hebt die kunnen uithalen.

het is geen must, ik ken ook vrienden die het altijd zonder hebben gedaan. Ik zelf zou het echter niet zonder willen. Is bij heel veel leeftijden toch echt wel handig om je kind even veilig te ‘stallen’, biedt kind ook vaak gewoon een beetje rust.

Een box is niet echt een must.

Ligt een beetje aan de thuissituatie. We hebben 2 katten, waarvan eentje nogal snel bang is en dan uithaalt, dus als ik even de kamer uit moest dan ging hij even in de box. daarnaast is de vloer in onze woonkamer wat koud, en zelfs met kleed lig je een beetje op de tocht, dus ook daarvoor was de box handig.

Een kennis van ons heeft de trap naar boven in de woonkamer, dus zodra de kleine begon te kruipen, kon zij even in de box als ze even de kamer uit moest.

Ik vond de box wel handig wat leuke speeltjes erin en meneer vermaakte zich best. Heb ook regelmatig de buikband erin gespannen zodat hij een fijn hangmatje had waar hij een beetje in kon schommelen/wiegen.

wij hadden wel een box en had niet zonder gewild/ gekund.

De oudste vond het heerlijk in de box, juist ook toen hij wat ouder was en zitten kon spelen etc. Ging hij er zelf naar toe. Hij had op die leeftijd heel erg behoefte aan een afgebakend plekje waar geen anderen konden komen en zat dan heerlijk te genieten in zijn spel.

Bij de 2e en 3e was het gewoon al erg prettig om de kleine even weg te kunnen leggen op een veilige plek, ook veilig voor grijpende handjes van de grote broer(s) :lol: .

De middelste vroeg hier laatst of ik de box niet weer neer kon zetten voor de jongste, want dan kon hij op de vloer met Playmobil spelen :lol:

Ik zou toch ook niet zonder box kunnen hoor :thumbup:

Ik zou absoluut niet zonder willen!

Als kleine baby lag hij daar veel in, met een muziekmobieltje boven zich.

Meer geborgen dan als hij op de grond zou liggen. En mogelijkheid om te bewegen, anders dan in een wipstoel.

Nu hij is gaan kruipen, vind ik het fijn om hem daar veilig in te kunnen stallen als ik bijvoorbeeld even naar boven moet.

En het is ook leuk om te zien, dat hij zich nu aan de spijltjes van de box begint op te trekken.

Hier ook een box gehad. En altijd flink gebruikt. Straks bij de 2e ook weer.

hier ook een box. Ontzettend makkelijk !ALs ze heel klein zijn is het makkelijk als er kraamvisite komt om ze even in te leggen. als je even naar het toilet moet enz.

verder als ze te klein zijn om rond te gaan in huis is de box een leuk speelplekje.

onze oudste ging zelfs bij zijn kleine broertje in de box om samen een tent te bouwen.

Ok, dank jullie wel voor de antwoorden! :smiley:

Verschilt dus nog al per persoon of er veel gebruik van gemaakt wordt of niet…

Ik heb gelukkig nog 5,5 maand om er goed over na te denken :mrgreen:

je kan toch altijd nog kijken als de baby er al is. als je em dan wel mist, dan haal je alsnog 1 :wink:

@mallivy wrote:

Een box is niet echt een must.

Niet ??

Oh zo denk ik er niet over, hier had ik bij beide de box toch echt niet willen missen, op bepaalde tijden een beetje rust voor je kind en handig om je kind even veilig ergens neer te zetten als je even naar boven moet, tijdens het eten koken, deur open moet doen, telefoneren, stofzuigen, even naar buiten loopt. Nee hoor een box is zeker wel een must!

:lol: :lol: :lol:

@Veertjeg wrote:

Een vriendin van mij bijvoorbeeld heeft een dochter van 3 maanden en zij hebben geen box. De baby ligt altijd in het ledikantje, de wipstoel, een speelkleed of gewoon op schoot.

Dit kun je natuurlijk wel eens doen, maar denk niet dat dit een box kan vervangen..neem niet aan dat je continu met je kindje op schoot zit..te lang en te vaak in een wipstoelje is niet goed voor je kindje zeker als ze nog heel klein zijn..op het speelkleed kan, maar als je dan even de kamer uit moet, naar de deur zeker zodra ze wat meer in beweging komen dan lijkt me dat niet handig/veilig.Ik heb er eigelijk nog nooit van gehoord dat mensen geen box hebben of zelden gebruikt hebben. De een doet hem wel sneller het huis uit dan de ander, ligt ook aan je kindje denk ik..maar helemaal geen box..dat is echt nieuw voor mij.

Ik vind het eigenlijk wel een must en trouwens zoveel kost een box niet & als je naar bepaalde winkels gaat krijg je gratis ene box bij aanschaf van een kinderkamer :wink:

tja of het een must is… zonder kun je… maar ik had niet zonder gekunnen… als baby liggen ze lekker veilig en hoog… niet op de tocht…

bij de 2e hebben we m iets minder gebruikt. maar ja je hebt er al een rondlopen of legt eerder een kleed op de grond.

maar omdat wij een hond hebben zou ik niet zonder gekunnen hebben (hebben de de box toevallig 2 dgn geleden opgeruimd)

het is ook een veilige “haven” voor je kind… de wereld is voor hem/haar al zo groot.

ik merkte dat de oudste dit echt als rustpunt had, even rustig in de box fles drinken, spelen etc…

dus ik zou het je wel aanraden…

Nou ik zou hem niet kunnen missen hoor.

Ik denk niet dat het een must is, iedereen ervaart dat natuurlijk anders.

Zelf had ik hem ook niet willen missen. Al merk ik dat we hem bij nr 2 veel sneller weg hebben gedaan, die had er minder mee.

Je hebt hem inderdaad niet continu vast, op de grond vind ik ook niet fijn (en helemaal niet als ze kunnen rollen/kruipen en je even ‘weg’ bent) en in de wipstoel kunnen ze ook niet echt lekker bewegen/spelen.

Tuurlijk, het is een onding en staat altijd in de weg.

Maar je krijgt er wel een hoop handigheid voor terug.

@Sennapen wrote:

Ik vind het eigenlijk wel een must en trouwens zoveel kost een box niet & als je naar bepaalde winkels gaat krijg je gratis ene box bij aanschaf van een kinderkamer :wink:

of misschien heeft iemand anders nog eentje staan.

Wij hebben een (vind ik) hele gave 8 hoekige box, gekregen van een neef van mij.

Hebben hem zelf weer helemaal geschuurd en gelakt (box uit de jaren 50), hebben er een in hoogte verstelbare bodem in gemaakt (met klossen van een gewone box) en hij is super geworden :inlove:

Oké je moet dan wel ook zelf de boxkleden maken, maar ook dat is gelukt en helemaal naar eigen idee/ stijl en dus persoonlijk :thumbup:

@mamaMarije wrote:

@Sennapen wrote:

of misschien heeft iemand anders nog eentje staan.

Wij hebben een (vind ik) hele gave 8 hoekige box, gekregen van een neef van mij.

Hebben hem zelf weer helemaal geschuurd en gelakt (box uit de jaren 50), hebben er een in hoogte verstelbare bodem in gemaakt (met klossen van een gewone box) en hij is super geworden :inlove:

Oké je moet dan wel ook zelf de boxkleden maken, maar ook dat is gelukt en helemaal naar eigen idee/ stijl en dus persoonlijk :thumbup:

dat vraagt natuurlijk om een foto he :wink: !!!

die promotie over jullie box … IK ben iig nieuwschierig