Box

Persoons gebonden denk ik.

Wij hebben hem nu nog in gebruik, en hij gaat eerst komende jaar ook nog niet weg. ( komst van een tweede heeft daar ook mee te maken).

Ons jochie speelt veel op de grond, altijd gedaan. Maar Zowiezo de eerste weken vond ik hem fijn, als ik even snel naar de keuken moest, en Riley was wakker. Kon hij in de box, en voor Riley is het 's ochtends zijn wakker worden plek, en zowiezo, als het druk is (geweest), is dat zijn plek.

Terwijl hij echt onwijs veel op de grond speelt, al vanaf dat hij draaien kon.

Ik gebruik hem best wel veel. Na de voeding in de box om lekker te kunnen bewegen. Nu vooral haar voetjes vasthouden maar vorige week nog flink trappen tegen de babygym. Ik kan ondertussen dan wat opruimen, stofzuigen nou ja noem het maar op. Maar de eerste 2 maanden heeft ze er niet veel in gelegen hoor.

Ik zou niet zonder kunnen. Even lekker spelen, rust voor kind EN mama. En vind het ook fijner als ik even de kamer uit ben dat ik weet dat er niks kan gebeuren. En met meerdere kinderen vind ik hem helemaal onmisbaar, maar ja, blijft persoonlijk!

Mijn dochter heeft in het begin heel veel in de box gelegen en ik had niet zonder gekund. Een kleedje op de grond vind ik met die kleintjes (zeker in de winter) toch een beetje tricky door de tocht enzo. Dalijk met de tweede weet ik bijna zeker dat hij onmisbaar wordt. Verder vind ik het ook wel een sta-in-de-weg maar het is wel handig dat je kindje wat hoger ligt en dat je je handen vrij hebt.

Je hebt ze inderdaad in verschillende prijsklassen! Je hebt ook opvouwbare boxen volgens mij.

@janet76 wrote:

@Veertjeg wrote:

Een vriendin van mij bijvoorbeeld heeft een dochter van 3 maanden en zij hebben geen box. De baby ligt altijd in het ledikantje, de wipstoel, een speelkleed of gewoon op schoot.

Dit kun je natuurlijk wel eens doen, maar denk niet dat dit een box kan vervangen..neem niet aan dat je continu met je kindje op schoot zit..te lang en te vaak in een wipstoelje is niet goed voor je kindje zeker als ze nog heel klein zijn..op het speelkleed kan, maar als je dan even de kamer uit moet, naar de deur zeker zodra ze wat meer in beweging komen dan lijkt me dat niet handig/veilig.Ik heb er eigelijk nog nooit van gehoord dat mensen geen box hebben of zelden gebruikt hebben. De een doet hem wel sneller het huis uit dan de ander, ligt ook aan je kindje denk ik..maar helemaal geen box..dat is echt nieuw voor mij.

Oh, hier in zweden heeft haast niemand (die ik ken dan) een box.. :D Mijn vriend wist niet eens wat het was, haha.. Maarre, ik heb inderdaad wel vaker gehoord dat het niet goed is om je kindje te lang in een wipstoel te laten liggen. Maar hoe lang is te lang en waarom is dat eigenlijk niet goed?

Ok, nu heb ik alles gelezen en jullie hebben me heel erg overtuigd :lol:

Ik ga dus lekker een box aanschaffen als ik de rest van de babydingen ga kopen!

Dankjulliewel voor de antwoorden, ik ben weer een stuk wijzer :mrgreen:

Oh, en het ging me trouwens niet om het geld hoor, meer om de ruimte in ons huis. We hebben al zo´n klein huis en nu komen er dus allerlei meubels bij. Daarom vroeg ik me af of het niet gewoon zonder kon, vooral dus omdat veel kennissen van mij hier geen box hebben.

zag nu pas dat je in Zweden zit… maar de Scandinavische vrienden die ik heb… hebben allemaal geen box!

En zo’n geweldige gave hele grote kinderwagen :mrgreen:

Zijn ze apart in hun thuisland gaan halen, omdat de wagens hier in NL zo klein zijn :lol: .

Qua ruimte… je hebt idd opvouwbare boxen.

Die van ons kan ook als een harmonica opgevouwen worden. Hou je wel de bodemplaat over natuurlijk, maar die staat op zolder gewoon achter het gevouwen pakketje.

Die van ons is dan dus wel eentje uit de jaren 50 en zal wel niet meer gemaakt worden, maar vergelijkbaar moet er wel zijn (zal eens kijken of ik de naam op i net kan vinden nog, dat merk had namelijk ook een hoekbox… scheelt ook ruimte als je niet al te groot woont).

Volgens mij is een box sowieso iets Nederlands ofzo. Of iets van dit deel van Europa. Bij onze septembermama’s zat iemand die in Engeland woonde toen ze ging bevallen en daar kenden ze ook geen boxen.

een must tja klinkt nogal zwaar

maar ik was er toch wel erg blij mee

toen de box weg ging naar mijn broer voor zijn kindje

vond ik elin eigenlijk nog net iets te jong en miste ik hem wel eens maar nu ben ik wel zonder gewend terwijl zoonlief op deze leeftijd er nog wel eens in zat

Geen box? :think:

In de eerste maanden kan ik het mij nog wel voorstellen. Zeker Siep heeft toen vaak overdag in de wagen geslapen en ivm het mooie weer veel buiten (in de schaduw uiteraard) op een kleed gelegen.

Het wippertje altijd maar op de grond vond ik ook niets, zeker de oudste heeft vaak in het wippertje in de box gezeten. Zat hij op een goede hoogte er ook gezellig bij :slight_smile:

Hoe jonger hoe platter, overigens.

Ook nu gebruik ik hem nog (de oudste zat nu allang niet meer in de box, heeft er nog geen jaar mee gedaan). Even een rustplekje of veilig plekje.

:-* Liefs, Evelien :vlinder:

Nee. Hier geen box. 6x niet :mrgreen:

Het is hier allemaal goed gekomen zonder box, dus in mijn ogen is het geen must.

wij hebben wel altijd een box gebruikt en ik was er altijd blij mee :slight_smile:

mijn kinderen hebben er ook altijd met plezier in gespeeld. Een veilig afgebakend plekje is ook wel handig (zeker als je er 1 tussen hebt zitten die alles maar dan ook alles uit de kasten, lades e.d. trekt. Zelfs met kindersloten niet veilig :shifty: dan is het fijn als je toch even met een gerust hart naar de w.c. kunt :slight_smile: )

Het zal vast geen must zijn, maar ik vond het heerlijk. Als baby kon hij al snel omrollen, en dan was de box ideaal. Wij hadden nl een trap naar de garage onder het huis in de woonkamer, en daar kon toen geen hekje voor, ik was doodsbang dat hij naar beneden zou vallen. Ook toen hij begon te kruipen om dezelfde reden vaak genoeg lekker in de box.

En toen hij nog geen week oud was, vond ik het handig als ik even naar boven moest, of als er visite was. Toen vond ik het wipstoeltje nog niet fijn voor zo’n mini baby’tje.

Hij is er wel na een jaar uit gegaan. Toen zijn we verhuisd en hebben deze woonkamer gewoon helemaal kindvriendelijk gemaakt, dus nu kan hij doen en laten wat hij wil zonder dat hij van een trap kan vallen ofzo. Dus toen heb ik hem opgeruimd.

Ik vind een box zeker wel een must. Zou niet zonder gekund hebben.

R&R hebben er echt heel veel ingelegen/geslapen/gespeeld/gedronken/rustmomentje genomen etc etc.

Ik vond het heerlijk om ze overdag beneden te hebben en ben zelf wat minder mobiel, dus was het voor iedereen ook beter dat ze overdag veel beneden waren. Ze sliepen er de eerste maanden heerlijk in. (nou ja… eerste maanden… denk echt tot een maand of 9 dagelijks)

Voor onze tweeling was het ook erg goed om regelmatig op de buik te slapen en dat durfden we boven niet goed, beneden in de box wel, dan kon ik het goed in de gaten houden. Verder hebben ze een tijd overdag op voedingskussens geslapen, om zo een goede houding te krijgen.

Nu zitten ze er ook iedere dag nog wel een tijd in. Soms om ze even rust van elkaar te geven (sinds ze een maand of 7 zijn hebben we 2 boxen in de huiskamer) Verder drinken ze er regelmatig een flesje in en het is ook gewoon handig :slight_smile: koken, douchen, de andere verschonen etc etc.

tja je kan zonder…

hier hebben we de box voor allebei tot ongeveer 10mnd in gebruik gehad… daarna opgeruimd… vond het toen ondingen…

ze wilden er ook niet meer in spelen…ze houden van de vrijheid die de huiskamer ze geeft… :mrgreen:

Ik had niet zonder box gewild. De eerste maanden, ok, maar vanaf dat ze kunnen kruipen blijf je er toch constant achteraan rennen en moet je ogen voor en achter hebben. Dan is het wel heel fijn als je ook gewoon een plek hebt waar je kind veilig is, terwijl jij even iets anders doet (naar de wc gaan of eten koken of zo).

En een box hebben betekent natuurlijk niet dat je kind er nooit uit mag! Laura heeft echt genoeg vrijheid en ruimte gehad hoor.

Maar af en toe moest ze even in de box, en eigenlijk vond ze dat ook wel prima, haar eigen plekje waar ze even rustig kon zitten spelen. Volgens mij heeft ze er geen trauma aan overgehouden :wink:

Natuurlijk kun je zonder, maar volgens mij maak je het jezelf daar erg moeilijk mee.

bij een eventuele volgende ga ik er niet meteen een aanschaffen, heb de vorige verkocht, vond het zo’n groot onding en ik verwachtte niet binnen het jaar weer zwanger te worden. Huis is nu vol met speelgoed dus op dit moment zou ik niet weten waar ik hem moet laten :oops: :mrgreen: maar als er ooit nog een derde komt en ik mis hem echt, ga ik er wel weer een aanschaffen, maar vind het echt geen must, zou er nu niet direct een kopen, maar even afwachten of je het gaat missen.

Ik vond hem eigenlijk gedurende de hele periode fijn.

Vanaf heel klein al, met een omslagdoek erin (anders liggen ze alleen boven of heb je ze vast), ook met een voedingskussen heeft hij er een poosje in gelegen (en daarna met een zijligkussen ivm zijn hoofdje, dat moest onder toezicht), en daarna zat hij er gewoon in te spelen met de bodem omlaag.

Een must vind ik het niet, ligt ook heel erg aan je kind denk ik…

Elise was het geweldig, bij Jesse is hij denk ik voor zijn 1e jaar uit huis. Hij vind de box niets, de spijltjes… Terwijl Elise zich er enorm in vermaakte zet Jesse het na 5 minuten op het krijsen. Hij vind de vloer, de wipper, de schommelstoel, de bumbo en noem het maar op veel leuker en fijner. Maar… jesse ligt toch regelmatig nog wel even in de box. Dus missen, weet het niet… maar nu we hem toch hebben is het wel handig dat ie er staat.

De oudte van ons heeft er veel in gelegen de joingste totaal niet.

Denk dat het per kindje erg verschild