Box eruit of nog laten staan

Hebben jullie de box nog in gebruik?

Ik zit te twijfelen of ik deze ga opruimen ja of nee. Kevin heeft het lopen door en wil dus bijna niet meer in de box.



De ene keer gaat het goed en is hij mooi aan het spelen maar meerendeels als ik hem in de box doe is het huilen dat hij eruit wil.



Wanneer hebben jullie de box eruit gedaan of gebruiken jullie deze nog steeds?

Hier staat ie nog! En blijft ie sowieso voorlopig staan, weet alleen nog niet op welke stand… :mrgreen:

Ik heb de box opgeruimd toen Kaylee bijna 14 maanden was. Ze zat er toen ook nog amper in en als ze er in zat was t huilen.

Hier is de box er pas uit gegaan toen Rhodé 1,5 was. Op een gegeven moment zat ze er al 3 weken niet meer in, dus toen maar opgeborgen.

Heb er geen moment spijt van gehad, en heb hem ook helemaal niet gemist.

Wij hebben de box eruit gedaan toen Ian een jaar was.

Ik geloof dat Anne nog geen jaar was toen de box eruit ging. Ze ging lekker kruipend op ontdekking en wij vonden dat prima, dus een speelhoek gemaakt en de box eruit.

Ik heb een ondeugende meid van 23 maanden en de box staat er nog, al wordt ie niet meer iedere dag gebruikt. Hij wordt nu eigenlijk alleen nog maar als strafhoek gebruikt.

hailey zit 's ochtends, als we net uit bed zijn, nog weleens in de box.

Dan kan mama even rustig een ontbijtje voor ons maken (en nog even wakker worden :wink: )zonder dat ik haar steeds overal vandaan moet plukken waar ze niet aan mag zitten :roll: :lol:

Hij wordt hier sinds een maandje vooral als speelgoed opslagplaats gebruikt :wink: het probleem is alleen. Ik kan hem wel uit elkaar halen…maar hij past niet meer op zolder :lol:

Bij ons hebben we hem weggehaald net na Merijn zijn verjaardag. hij heeft toen een tafel met stoel in zijn speelhoek gekregen.

hier met 1,5 opgeruimd.

Het laatste half jaar was het ook eigenlijk meer een strafplek trouwens; niet meer voor de leuk. Ik liet haar ook lekker lopen hoor.

Als ze heel vervelend is krijg ik haar door al het geschop alleen niet in de kinderstoel en op de gang zetten vond ik nog niet zo’n goed idee dus daarom dan nog in de box.

Maar op een gegeven moment was dat nog maar 1 keer in de 2 weken een minuutje en om daar nu de box voor te laten staan…

Als ze zo stout is moet ze ook meestal gewoon op bed; of ik ga even heeel wat anders met haar doen; werkt ook :wink: .

staat hij nog :shock:





:mrgreen:





hier is hij al weg sinds maanden…ik geloof dat Dave een maand of tien was…toen was hij het helemaal zat en wilde er echt niet meer in…ik wilde die strijd niet aan …probleem opgelost :wink: :mrgreen:



maakt dus niet uit wanneer je hem opruimt…wanneer jullie er klaar voor zijn.

Als ie niet erg in de weg staat zou ik denken: gewoon laten staan. Minke protesteert ook nog wel eens maar gaat na verloop van tijd toch zitten spelen. Buiten dat is het een ideale “stalplaats” als ze er nog niet zelf uitklimmen.



En met dat “er niet inwillen” maak ik hier in huis korte metten. Er zijn momenten dat ze niks te willen hebben… :mrgreen:

Ik heb de box de kamer uitgegooid toen Quentin 7 maanden was ongeveer…



Rond die tijd begon hij ook een beetje te zitten, en ik legde hem eigenlijk nooit meer in de box maar altijd daarbuiten op een kleed… Zo had hij veel meer ruimte, hij had overigens echt wel z’n eigen hoekje wat dat betreft. Dat vond hij ook fijn.



Ik vond die box dus eigenlijk alleen maar in de weg staan… :mrgreen:

Ik heb hem ook nog staan hoor.



Als we wakker worden gaat mariano erin en drinkt daar zijn beker milk&fruit terwijl mama ontbijt maakt en haar tanden poetst :mrgreen:



We gebruiken hem niet om te spelen als hij uit bad komt gaat hij er ook even in zodat we zijn speelgoed kunnen opruimen.

Dat is voor hem ook een rustmoment net voor het slapen gaan.



Hij zou al wel weg kunnen hoor maar wij moet eerst wachten tot de grofvuil komt want de schuur staat vol :oops:



Esmie

Wij hebben hem ook nog steeds staan.



's ochtends als we beneden komen, is het zijn ‘wakkerword-momentje’…samen met zijn kabouterthee en een ontbijtkoekje even nl3 kijken



's middags als mama kookt en papa bezig is…samen met een rijstewafeltje & drinken even puppy hond/tiktak/jellabies kijken



hij kan er nog steeds zoet in spelen…soms wil hij er niet in, nou geen probleem…dan niet



hij gaat pas weg als hij er écht helemaal niet meer in wil zitten, zolang wij het idee hebben dat hij het er wel even fijn in vindt, blijft de box (voor ons is het dan wel handig maar voor hem moet het een leuk momentje zijn)

Ik heb de box weggedaan doen hij er zelf uit kon klimmen. Dat was met een maand of 15.



Als je twijfeld over of hij nog moet blijven staan zou je eens een week hem niet moeten gebruiken. En als er dan toch momenten zijn waarvan je denk: ja nu had ik hem wel nodig dan moet je hem nog laten staan!

Hier is de box ook nog niet zo lang geleden verdwenen. En alleen maar omdat Lucas er tot vijf keer toe doorgesprongen was.

De box was voor hem een soort van trampoline. :mrgreen:

Hij sprong telkens die onderste plaat kapot. En mama was het kotsbeu om die te herstellen.

Dus nu is het park verdwenen.

Vind het wel jammer, want Lucas speelde er nog vaak in.

Hier staat ie nog! Elke ochtend speelt ze er een poosje in, echt haar vaste momentje.

Dan kunnen wij even de kat eten geven, een boterhammetje smeren etc.

Zolang dat voor ons allemaal handig en leuk blijft, laten we de box nog staan.

Hier staat en blijft de box ook nog wel even staan.

Ik vind het een ontzettend veilig plekje.

Niet omdat ik mijn handen vrij heb, nee het zijn rust momenten voor onze meid.

Ze geniet er nog steeds van, en vermaakt zich prima. Elke x wissel ik het speelgoed om, zodat alles leuk blijft.

Ze is zit er nog alleen op vaste tijden in, smorgens een uur, en smiddags een uur en ev als ik wat moet doen.

Ze is ook veel op de grond, om te oefenen…

Zolang mevr niet meer protesteerd, dan blijft ie nog mooi even.

We hebben er allemaal plezier van.



Jen