Box en katten

Heeft iemand verstand van de box in combinatie met katten?



Onze poes is echt superlief, maar niet 100% betrouwbaar (volgens mij is niet één huisdier dat). Daarom wil ik haar niet in de box hebben, het liefst ook als er géén baby in ligt :think: i.v.m. hygiëne enzo.



Ik wil dus proberen de poes te trainen middels de plantenspuitmethode (erg effectief gebleken in het verleden), maar ik hoor ook wel eens verhalen van ballonnen in de box leggen, dat ze daar een hekel aan hebben :? ? Maar het lijkt me als de ballonnen er eenmaal uit zijn dat de box wél als aantrekkelijk wordt beschouwd?



Hoe hebben jullie de box poesvrij gehouden en hoe lang van te voren zetten jullie 'm dan al neer om de poes/kat er aan te laten wennen?

Plantenspuit, ballonnen in de box (werkt afschrikwekkend en daardoor leren ze aan dat de box niet leuk is, schijnt) of aluminiumfolie in de box (natuurlijk alleen als je kind er niet in ligt).



En er verder gewoon bij blijven als de baby er in ligt en de box (het kleed en speelgoed dan tenminste) opruimen als er geen baby in ligt. Zo doen wij het in ieder geval (plantenspuit, ballonnen en aluminiumfolie niet geprobeerd). Eén van de katten heeft er sowieso amper interesse in (wel in het speelgoede…), de ander heel af en toe, maar doordat we haar er consequent uithalen weet ze dat het niet mag en zonder kleed vindt ze het ook veel minder interessant.



Ik weet niet meer hoe ver van te voren wij hem neergezet hebben…een maand/twee maanden oid?

Onze poes kwam niet in de buurt van de box. Zeker niet toen er zo’n eng monstertje in lag… :wink: Maar wij hebben een beetje een gekke kat. Ze sprong ook niet over de traphekjes als die dicht zaten.

Misschien kun je gewoon allebei proberen? Balonnen en plantenspuit? En er zijn ook luchtjes die katten vies vinden (en die wij niet eens ruiken). Dat is misschien ook een idee?

Hier ook balonnen / alufolie vantevoren (en dan nog lekker de alufolie opzij schuiven 8) )



Maar toen beeb er eenmaal was kwamen ze echt niet in de buurt bij dat enge ‘ding’ :lol: Nu kijken ze helemaal niet eens meer naar de box om gelukkig!



(hier ook katten die niet over traphekjes springen gelukkig)

de twee poezen hier hebben een hekel aan het geritsel van aluminiumfolie. Heb het geprobeerd toen ik zwanger was van Michaël en het werkte !!!



Ze hebben één poging gewaagd om in de box te springen, maar bij de landing voelden én hoorden ze het geknisper van het alu… ze waren er sneller uit dan in en hebben het bij die ene poging gelaten…



Wanneer het kleintje van Tineke komt, doe ik terug hetzelfde !



liefs

Gerda

inderdaad ballonnen in de box gedaan. Toen dana er was bleek dat onze kat niets van dana moest hebben, dus kon ik haar zonder problemen in de box leggen, hij kwam er niet in. Maar… nu dana er minder inzit zit ie er wel eens in hoor, box staat nml op bepaald moment van de dag heerlijk in het zonnetje :wink:

Ik vraag me dus af of je het ze wel echt kan afleren :think:

wij hadden een deksel op de box gemaakt. Deze ging erop zodra wij niet thuis waren en snachts.

Werkte ideaal!!

Wij hebben de box nu een week of twee staan en laten de katten als we weggaan niet alleen in de kamer.

Verder is het gewoon opletten en elke keer als ze erin gaan eruit zetten.



De aanhouder wint en de interresse is nu al een heel stuk minder!



Ben zelf niet zo van de schrik methodes…



Owh en hahaha wij hebben ook eentje die niet helemaal wijs is, die zie ik straks ook wel voor het traphekje zitten mauwen dat ze er langs wil :lol:

Maar goed zover hebben wij het nog niet!



Succes ermee in elk geval!

Wij hebben de box met 37 weken neergezet, zodat de katten (3 stuks) konden wennen. Ze hebben een enkele keer een poging gedaan om te springen, maar even boos geworden en ze weten nu heel goed dat het niet mag.

Nu Fenna in de box ligt komen ze niet eens in de buurt, ze zijn heel tevreden met de bank :mrgreen:

Dus wellicht dat je je net als ik onrustig maakt over niks. Ik had de ballonnen al klaarliggen toen de box stond :wink:



Katten komen overdag trouwens niet in de woonkamer.

Wat wij hebben is toch echt wel DE oplossing!!!



Maak een afdekplaat voor op de box :mrgreen: Zo kunnen de katten er niet in als de baby er ook niet in ligt. :thumbup:

Onze kat kwam niet in de box als Olijf erin lag.

Als ze er niet in lag, hing ik vaak het boxkleed over de rand heen, maar een deksel is toch ook wel handig.



Alleen waar laat je nou weer zo’n ding als ze er niet in zit? Ik ben dan weer zo’n

iemand waarbij de deksel op een gegeven moment overal slingert :oops:

Bij ons staat de box tegen de muur aan. De box een klein stukje van de muur halen en je kan de deksel er achter plaatsen :wink:

dat hadden wij ook dus. De deksel zette ik er gewoon achter.



nou hebben we geen katten meer, dus hoeft het ook niet.

Wij hadden ook ruim voor de bevalling ballonnen in de box gedaan :thumbup:

Ze zijn er nooit in geweest :smiley:

alu folie betekent voor mijn katten VOEDSEL IN AANTOCHT

dus ik denk dat dat em hier niet wordt hahahaha

@Kristalkindje, bij mij is aluminiumfolie juist spelen :mrgreen: Geef ze een propje en ze zijn de hele middag zoet :wink:

Hier zijn ze ook niet bepaald onder de indruk van alu folie. Ik denk dat wij hem gewoon een paar weken van te voren neerzetten en gewoon de plantenspuit gebruiken om ze te leren dat ze er niet in mogen. Maar hier mogen de katten zowieso al niet in de woonkamer als wij niet thuis zijn of op bed liggen. Een van de twee durft namelijk zo grappig te zijn om op de bank te piesen :roll:



Verwacht hier niet zoveel problemen mee.

Wij rollen 's nachts of als we er niet zijn het boxkleed op. Heel simpel maar effectief.

Hier 1 keer in de box geweest toen ik nog zwanger was en toen durfde ze er niet meer uit dus hier geen last van gehad eigenlijk en nu ligt er een speelkleed op de grond. Maar ze gaat er niet op liggen!!!



Onze kat is een echte vriend met dochter lief dus hoef me ook geen zorgen te maken als ze wakker is ze er over al bij om me te helpen zeg maar huilt ze dan huilt de kat mee en komt het mij vertellen en gaat tegen mij miauwen hahaha En iedere dag aaien we de poes samen ene keer blijft ze zitten andere keer loopt ze weg!

ik legde als we niet in de buurt waren een deken over de box… en nu zit Jade er af en toe in…maar genoeg om teiger niet meer in de box te laten komen :mrgreen: