Box echt noodzakelijk ?

@mamaMarije wrote:

@Vicky S wrote:
@Thessa wrote:
Ik leg de kleine in haar wipstoeltje (zitten gordeltjes aan) of als ik in de keuken ben in de kinderwagen. En dat heb ik met de andere kids ook gedaan eigenlijk.


vanaf het moment dat ze zitten of zich rechttrekken kan dit toch niet meer :think: en zonder box heb je toch nooit je handen vrij, dan moet je constant in het oog houden?


dat is dan toch gewoon een keuze :wink: .

Dat is inderdaad zo! :)

Kijk ik, jij en veel met ons vinden het fijn om dan idd even niet overal ogen te hebben en de kleine even in de box te 'parkeren' voor wat rust, maar ken er dus ook genoeg die dat amper tot niet doen en dus ook een aantal helemaal zonder box.



parkeren voor wat rust... dat bedoel ik zo niet... met die rust bedoel ik dan in de keuken koken bv :)

Zo bedoelt Marije het volgens ook :wink:

@miranda79 wrote:

Zo bedoelt Marije het volgens ook :wink:




ok dan, dan is het duidelijk :wink:

Ik had absoluut niet zonder gewild, maar ik denk dat de echte ‘noodzaak’ ook afhangt van het karakter van je kind.

Laura kon zich na 2,5 maand zelf omdraaien (dus kon toen al niet meer zonder toezicht in wipstoeltje of wandelwagenbak), kroop met 6 maanden de hele kamer door waarbij ze alles wat los en vast zat in haar mond stopte, en liep met 7 maanden rondjes om de tafel. Dat is allemaal prima, en ze kreeg ook echt wel de ruimte om te bewegen, maar ik was ook wel blij om een veilig plekje te hebben waar ze kon zitten als ik even naar de wc moest of bezig was met eten koken. Of gewoon omdat ik even een half uur niet achter mijn kind aan wilde rennen.



Tuurlijk kun je zonder box, ook met actieve kinderen, maar eigenlijk vind ik dat je het jezelf dan onnodig moeilijk maakt.

Maar dat is je eigen keuze natuurlijk.



Als je op dit moment denkt dat je geen box nodig hebt en hem liever niet wil, dan zou ik hem ook niet kopen. Als je later van mening verandert, kun je er altijd nog één aanschaffen. Gewoon even aankijken hoe het loopt dus.

Noodzakelijk is het niet nee, je overleeft het best zonder box maar het is wél verrekte handig kan ik je vertellen, om alle redenen die al genoemd zijn :smiley:

Dat wilde ik ook zeggen, melanie :mrgreen:

@mayo28 wrote:

Dat wilde ik ook zeggen, melanie :mrgreen:


:mrgreen: :-*

Hail schreeuwde moord en brand als ze erin ging, dus ze heeft hem misschien een paar x gebruikt.

Ze vond het helemaal niks om in haar visie zo opgesloten te zitten.

Ze is erg bewegelijk dus ze vond een wipstoeltje veel leuker, die ging dan lekker bouncen. Dus die vond ik wel onmisbaar!



Hij heeft een hele tijd in de woonkamer gestaan als opslag plaats ;). Nu staat hij in onze slaapkamer als opslag plaats :mrgreen:



En optrekken heeft ze gewoon geleerd aan de koffie tafel of de bank.



Misschien is het later handig als er een 2de zou mogen komen.

@Vicky S wrote:

@Thessa wrote:
Ik leg de kleine in haar wipstoeltje (zitten gordeltjes aan) of als ik in de keuken ben in de kinderwagen. En dat heb ik met de andere kids ook gedaan eigenlijk.


vanaf het moment dat ze zitten of zich rechttrekken kan dit toch niet meer :think: en zonder box heb je toch nooit je handen vrij, dan moet je constant in het oog houden?


Mijn keuken is beneden dus ik neem haar sowieso mee en zet haar bij me in de keuken zodat ik haar kan zien :) En als ze "vervelend" word gaat ze in de draagdoek en sleep ik haar gewoon overal mee naar toe, zo heb al heel wat keren staan stofzuigen, was op staan vouwen etc etc :D
Maar los in haar stoeltje onbewaakt doe ik ook niet hoor, zijn ze op den duur veel te ondernemend voor, dus ik kies ervoor ze bij me te houden :)
Box is gewoon niet mijn ding :)

Dat is idd ieder zijn ding :wink: :thumbup:

@~Melanie~ wrote:

Noodzakelijk is het niet nee, je overleeft het best zonder box maar het is wél verrekte handig kan ik je vertellen, om alle redenen die al genoemd zijn :smiley:




Helemaal mee eens. Ik kon ook niet zonder. De oudste heeft er trouwens langer in gezeten dan de jongste, die begon er ook uit te klimmen op een gegeven moment.

En soms is het op de grond gewoon wat te koud voor een kleintje en in de box is het dan gewoon warmer omdat ze niet meteen op de koude vloer liggen (tenzij je vloerverwarming hebt natuurlijk) en overal komt wel wat tocht onder de deuren door en daar helpt een speelkleed ook niet tegen.

bij mijn nichtje hadden ze ook geen box, kind zat waar ze zat en ging niet staan/kruipen. toen er op aanraden van cb een box neergezet was stond en kroop ze binnen 3 dagen.

@Cell wrote:



Een bed heeft ook spijlen en wat als je de kleine in bed legt en gaat douchen en het rolt om en raakt de spijlen?



Dan doe je dus ook niks als de kleine op bed ligt en ga je voor de deur liggen luisteren of ze mogelijkerwijs omrolt en overstuur raakt? :think:



Dit ervaar ik dus echt als een non-argument.

Mijn kinderen hebben allemaal wel eens hun koppie gestoten tegen de spijlen van bed en box en moesten dan even huilen, vaak meer van schrik dat ze ergens tegenaan gekomen waren dan van schrik en nee… dan spring ik echt niet direct op om me schuldig te voelen dat ze tegen spijltjes aan kwamen.

Dat hoort erbij, ook al ze jong zijn. Dan zou je niets meer kunnen en al zeker geen bed of box met spijlen kunnen gebruiken…


Katie was nog geen 3 maanden en heeft haar hoofd niet even gestoten… Ze lag werkelijk op een verkeerde houding met haar hoofd tegen de spijlen aan. Ze was zo overstuur toen ik eenmaal onder de douch vandaan kwam… Daarmee bedoel ik het dus te zeggen… Niet als het om ‘‘even’’ gaat met stoten want nauurlijk stootte Katie haar hoofd weleens…



Ik snap je punt maar dit is iets meer dan het stoten… Maar in dit geval is mijn visie iets anders :wink:

@Cariska wrote:

bij mijn nichtje hadden ze ook geen box, kind zat waar ze zat en ging niet staan/kruipen. toen er op aanraden van cb een box neergezet was stond en kroop ze binnen 3 dagen.




Tsja. Ben ik nu heel cynisch als ik denk dat dat los staat van die box? :eh:

@D. wrote:

@Cariska wrote:
bij mijn nichtje hadden ze ook geen box, kind zat waar ze zat en ging niet staan/kruipen. toen er op aanraden van cb een box neergezet was stond en kroop ze binnen 3 dagen.




Tsja. Ben ik nu heel cynisch als ik denk dat dat los staat van die box? :eh:




Die van ons zat in de box ook waar die zat en bleef zitten waar die zit :lol: .



Weet niet hoe oud het kindje in kwestie was/ is?

Maar onze 2e heb ik een foto van dat hij voor het eerst zelf is gaan staan… in bed! En hij is daar 16 maand… ja met 16 maand ging hij voor het eerst pas zelf staan.

Maand later kon hij rennen.

@mamaMarije wrote:

@D. wrote:
@Cariska wrote:
bij mijn nichtje hadden ze ook geen box, kind zat waar ze zat en ging niet staan/kruipen. toen er op aanraden van cb een box neergezet was stond en kroop ze binnen 3 dagen.




Tsja. Ben ik nu heel cynisch als ik denk dat dat los staat van die box? :eh:




Die van ons zat in de box ook waar die zat en bleef zitten waar die zit :lol: .



Weet niet hoe oud het kindje in kwestie was/ is?

Maar onze 2e heb ik een foto van dat hij voor het eerst zelf is gaan staan… in bed! En hij is daar 16 maand… ja met 16 maand ging hij voor het eerst pas zelf staan.

Maand later kon hij rennen.




Die van mij leerde staan en lopen langs de tafel, ik denk altijd dat kindjes dat doen als ze daar aan toe zijn. Lijkt me sterk dat dit bewuste kind zich inhield omdat hij op de box wachtte. :angel:

@D. wrote:

@Cariska wrote:
bij mijn nichtje hadden ze ook geen box, kind zat waar ze zat en ging niet staan/kruipen. toen er op aanraden van cb een box neergezet was stond en kroop ze binnen 3 dagen.




Tsja. Ben ik nu heel cynisch als ik denk dat dat los staat van die box? :eh:


Dan ben ik ook heel cynisch. Vroeg mij al af wat het kruipen zo te maken had met de box :think:

@Cin. wrote:

@D. wrote:
@Cariska wrote:
bij mijn nichtje hadden ze ook geen box, kind zat waar ze zat en ging niet staan/kruipen. toen er op aanraden van cb een box neergezet was stond en kroop ze binnen 3 dagen.




Tsja. Ben ik nu heel cynisch als ik denk dat dat los staat van die box? :eh:


Dan ben ik ook heel cynisch. Vroeg mij al af wat het kruipen zo te maken had met de box :think:




dat vond ik ook, maar toen kind opeens ging staan en kruipen was het bij haar toch wel bijzonder, maar natuurlijk zijn alle kinderen verschillend. gaf haar in ieder geval de uitdaging.

Ik zou niet zonder box willen :slight_smile: vondt hem bij de oudste heel erg handig en nu bij de jongste ben ik er weer erg blij mee :slight_smile:



Er komt een tijd dat het niet meer veilig is om je kleine in de kinderwagen bak neer te leggen of om in een wipstoel te zetten, hoe ga je het dan doen, dat is wel iets in over na te denken.



Onze oudste stond trouwens voor de eerste keer in een wasmand :wink:

Voor de grap zette mijn vriend hem er even in en voor we het wisten stond meneertje :mrgreen:

Ik zou niet zonder de box hebben gekunt hoor.

Kwam hier ontzettend goed uit. En alle 2 mijn kids vonden het ook mooi in de box hebben geen pogingen ondernomen om er uit te klimmen ofzo :mrgreen: Bij M stond hij tot hij bijna 2 werd in de woonkamer en bij S iets eerder eruit omdat de box terug ging naar mijn sz anders was die ook blijven staan.