Box echt noodzakelijk ?

Vriendlief en ik hebben min of meer besloten dat wij geen box willen. Wij hebben het idee dat we er toch geen gebruik van gaan maken, en voor de momenten dat we straks ons meisje even niet bij ons kunnen hebben, kan ze altijd even in de kinderwagenbak of wipstoel, of boven in haar ledikantje als we boven zijn.



Nu worden wij echt gek van de mensen die zich er mee bemoeien, en ons min of meer een box opdringen. Want hoe kom je er bij om geen box te nemen ? Dat is zóóó handig, en nou ja, we MOETEN er blijkbaar 1 :think:



Onze vraag is dus: is volgens jullie een box écht zo noodzakelijk als we horen ? Waarom wel, waarom niet ?

echt noodzakelijk is alleen lekkere melk en liefde :wink:



ik ken wel meer mensen die het zonder box hebben gedaan. Maar ik vind het zelf wel een heel fijn iets om te hebben. De oplossingen die jij noemt (kinderwagenbak en dergelijke), zijn alleen maar voor als ze heeel jong zijn.



Ik denk dat het voor een kind zelf fijn kan zijn om een eigen afgebakend plekje te hebben, en dat het voor ouders heel praktisch kan zijn. Maar noodzakelijk is het niet.

nu bij nummer 4 vind ik hem echt noodzakelijk.

Daar kan ik hem namelijk veilig weg leggen zonder dat er direct een grotere broer bovenop zit.



Datzelfde gold bij de nummer 2.



Maar bij de eerste? We hadden er wel in en onze zoon vond het toen hij ouder was heerlijk een plekje echt helemaal van hemzelf… maar echt nodig? Nee hoor, je kan best zonder.



Vrienden van ons hebben bij de oudste 2 ook nooit een box gehad. Nu bij de 3e wel, omdat er nu ook vriendjes etc mee over de vloer komen, oudste 2 zijn stukje ouder al. Tuurlijk moeten ze ook opletten op die kleine… maar het is ook wel een prettig gevoel dat er dan niet per ongeluk iets kan gebeuren.



Dus anderen lekker laten l*llen en geen box neerzetten als jullie dat niet willen.

@Selena, gewoon doen waar jullie je prettig bij voelen . En andere laten kletsen.



Wij hebben hier wel een box en onze eerste is op komst. We hebben deze box gekregen en ik ben gastouder en pas ook regelmatig op neefjes/nichtjes en ik heb hier geen 4 wipstoeltjes staan. Voor mij alleen maar praktisch.



:wink:

Tja, als je hem toch gaat missen heb je er binnen een dag eentje staan.



Noodzakelijk is het niet, en ik heb hem zelf ook nauwelijks gebruikt omdat mijn kinderen er niks aan vonden. Alleen de jongste lag er weleens in.



Gewoon niks aanschaffen, en mis je hem, dan koop je hem alsnog :smiley:

een box is bij een erste in de eerste periode echt niet noodzakelijk.

pas als je kindje echt gaat kruipen zal een kleed op de vloer o.i.d lastige kunnen worden…



een box is dan zo gehaald! hier is hij er met 9 maanden weer uit gegaan. bevalt me prima!



voor de lastige momenten hebben we een campingbedje dat we snel op kunnen zetten. zowel buiten als binnen makkelijk

Wij hebben meer aan de box dan aan bijv. een wipstoel. Ze zit er echt vaak in! Als klein babytje lag ze lekker naar de mobile te kijken en later kon ze oefenen met omrollen. Ik vind een bedje/kinderwagen om te slapen, niet om te spelen.



Nu ze groter is zit ze minimaal een uur per dag in de box. Ze kan lekker spelen en zit er veilig als we zelf met andere dingen bezig zijn. Het is haar eigen plekje en geeft haar volgens mij ook wel rust.

Voor het leren staan is het heel makkelijk en nu ze overal heenkruipt vind ik hem echt onmisbaar! Anders heb ik haar constant in mijn broekspijp hangen.



Je zou eerst zonder kunnen proberen en als je baby wat groter is evt een tijdje eentje lenen of via mp kopen. Maar ik zou er meteen een aanschaffen.

Ben het eens met Noor.



Wij hebben dus een box, omdat in mijn ogen… het bedje en evt een kinderwagen bak is om te slapen, natuurlijk speelt ze als ze wakker word nog wel eens in bed maar niet bewust daar neer leggen als ik even aan het rommelen ben.



Riley heeft echt lang nog in de box gespeeld, vaak als hij in de ochtend wakkr werd, even rustig wakker worden. Hij zat er altijd wel een uur per dag in.

Luna ligt nu ook met regelmaat in de box, heel soms op de grond op een kleedje, maar over het algemeen niet. Vooral met katten en honden vond en vind ik de box een uitkomst.

Dan ligt Luna (en destijds Riley) veilig… Luna zit ook wel eens in het wippertje, maar niet echt bewust lang te spelen, in de box heeft ze meer.

sluit me aan bij Noor en Sweet-love.

mmar inderdaad: als je er toch één wil, is het zo gekocht. het is en blijft jullie keuze en beslissing.



Gerda

Hier hadden we bij de eerste wel een box waar hij toen hij klein was in lag, maar bij de 2e hebben we hem amper gebruikt. Hij lag in een wipper of op een kleed op de grond.

hier heeft de oudste er ruim 1.5 jaar ingezeten, het was ook een veilige plek voor haarzelf



haar zusje was wat vindingrijker en kon er zelf uitklimmen (na zien van grote zus)



ik had niet anders gewild.

Voor de eerste maanden vond ik hem onmisbaar, maar nu gebruiken wij hem echt amper nog.

Ik ben het tot nu toe ook met Noor en de anderen eens. Gebruik de box ook als Keira net gewassen is en ik haar kamertje ga opruimen. En wij wonen ook nog eens gelijksvloers. Maar vind het ideaal. Keira draait nu in de rondte en als ik niet in de woonkamer ben ligt ze daar veilig. Ook hier is daar geoefend met een voorkeurshouding door de mobile op een bepaalde plaats te hangen.



Maar zou gewoon kijken wat JIJ wilt. Immers, het is jouw huis en jouw kind. Zo simpel denk ik erover. En je koopt redelijk snel een box (al hebben ze ze niet altijd op voorraad…)

Mijn 1ste dochter vond het erg fijn om in de box te spelen. Mijn 2de meisje zit er nooit in, ook niet de 1ste maanden. Toen lag ze altijd in een wiegje beneden of in de kinderwagenbak.



En sinds ze gewoon een beetje mee kan spelen ligt/zit ze gewoon in het speelhoekje.



(slechte foto, maar gaat om het idee)



Zijn 30 foammatten, en daar staat gewoon het speelgoed op, en toen Jenna nog lag een boxkleed.



Bij een eventueel 3de kindje zou hier geen box meer komen.

Hier loopt een druk hondje rond, dus voor hier is een box wel fijn. Denk ik…



Maar als je hem niet wilt heeft niemand ermee te bemoeien. Gewoon doen wat jullie fijn vinden!

Wij hebben bij allebei een box gebruikt en ik zou het niet anders gedaan hebben.

Maar dan hebben we ook een hond en 2 katten en vindt ik het veiliger om dan een box te gebruiken om je kind even weg te leggen omdat je zelf iets even snel moet doen dan het in een wipstoeltje te leggen (huisdierhoogte)

Ik vind de box ook wel onmisbaar vond het toch altijd wel makkelijk als je dan zelf even wat van boven moet pakken of soms ging ik ook wel even snel douchen en R. in de box.

op een gegeven moment dan is de kinderwagen bak en wipstoel ook niet veilig meer om ze even onbeheerd in te laten liggen als ze gaan rollen e.d.

Maar goed zoals zovelen het is heel persoonlijk en waar een wil is is een weg dus zonder zal je ook vast wel kunnen.

Elise heeft heel vaak in de box gezeten, Jesse amper. Gewoon geen box-baby. Niets is noodzakelijk en wil je er uiteindelijk toch 1, dan is hij zo gekocht wat men al zegt! Via MP, of in een winkel, je kan ze vaak zo ophalen. Voor nr. 3 ook geen box, waarom niet? Gewoon omdat er geen plek is… We zien wel hoe we dat in de praktijk gaan doen, denk dat we toch wel vaak onderweg zullen zijn en de beeb slaapt toch vaak dus dan idd bed of wandelwagen en anders kan de vloer ook hoor :wink: Wij hebben hier vloerbedekking en daar gaat een speelkleed op als hij groot genoeg is…



Niets doen omdat iemand vind dat het moet, wel doen omdat je het zelf nuttig vind is mijn motto!

Ik vind dat een bedje of kinderwagenbak is om te slapen en een box om in te spelen.



Waarom willen jullie er geen aanschaffen? Zijn het de kosten?

Dan kan ik me voorstellen dat jullie het eerst willen aankijken.

Of is het meer een principe?



Wij hebben hem heel veel gebruikt en ik zou niet zonder willen. Met name als je kindje groter wordt en overal met zijn tengels aan wil zitten. Ook kun je hem/haar dan veilig even ergens neerzetten als je bijv. even uit zicht wil. Is voor jezelf best rustgevend.



Succes met je keus. :thumbup:

In Ierland waar ons nichtje woont, kennen ze helemaal geen boxen…

Daar zit een kleintje echt ontzettend veel in een wippertje of zo’n loopstoeltje als ze wat groter zijn.



Een playpin kennen ze wel soms, maar dat is net een soort campingbed.



Ons nichtje heeft een box gekregen via haar ouders die hem met de camper naar Ierland hebben gereden met de boot over. En ze is er superblij mee en heeft veel bekijks en oh en ahs, omdat men het dus niet kent, maar wel handig vind.



ik heb de box bij alle kinderen veel gebruikt, als veilig plekje waar ze even konden liggen en spelen zonder dat zus/broer speelgoed afpakte, waar ze lekker in de hangmat lagen te dobberen en later een veilige plek om gewoon even te spelen terwijl ik buiten de was ophang, het eten ga koken of even naar boven loop om iets weg te leggen of op te halen.



Maar het is aan ieder voor zich lijkt me.