Box echt noodzakelijk ?

wat je zelf prettig en fijn vind lijkt mij… op zich een box niet noodzaakelijk…



hier wel… we wonen in een klein huisje(appartementje) en we hebben een kruising herder die ik niet vertrouw. vertrouw der wel maar niet alleen met mijn kindje… ik kan mijn zoontje niet op een kleedje op de grond leggen of de wipper op de grond dat vertrouw ik niet… dus de box vind ik ideaal. daar zet ik dan de wipper in als ie even lekker wil zitten…



als ik naar de wc moet dan gaat de hond mee of ze gaat in de bench.



dus voor mij vind ik het handig en toch wel noodzakelijk…

Het is geen kostenplaatje waarom we het niet willen. We voelen er nu iig gewoon erg weinig voor. Hebben beide niet iets van: we moeten echt een box hebben. Denk dat het dan meer een opslagplaats wordt dan dat we beeb er echt vaak inleggen. Daarbij zouden we niet weten hoe/waar te plaatsen eigenlijk, aangezien we een lastige vorm woonkamer hebben. En ik vind het gewoon zonde om iets te kopen wat we wellicht maar een paar keertjes gebruiken. Maar grootste reden is gewoon dat we nu al denken dat we het niet echt gaan gebruiken.



Qua kinderwagenbak of wippertje/ledikantje heb ik het trouwens niet over spelen hoor. Meer als ik even naar de WC moet bijv. :wink: Spelen gebeurt uiteraard gewoon lekker op de grond met een speelkleedje, of samen op ons grote bed lekker kroelen etc. :mrgreen:

wij hebben er wel eentje gehad maar amper bij Sidney gebruikt, een kleed op de grond en ze vond het geweldig.

Nu met de tweede opkomt zet ik hem wel neer maar zie wel of die gebruikt wordt.



zou doen waar je zelf goed gevoel bij heb, wat andere al zeggen mis je de box heb je die zo in huis.

hier zal absoluut weer een box komen. Bij de tweede vind ik hem meer noodzaak danb ij de eerste, plus dat deze veel ondernemender is dand e eerste. Kastjes worden open gedaan en ga maar door. Zo zit hij na het slapen altijd standaard een uur in de box. Dus als hij wakke wordt s morgens eerst een uur, na het morgenslaapje, na het middagslaapje en soms ook nog even na het eten.



Daarbij zit hij constant aan zijn zus te trekken.



Zijn zus zat niet veel ind e box, volgens mij was de box rond haar verjaardag ook al weg, maar ik zal hem nu echt missen, ondanks dat hij al los kan lopen, blijft hij in de box, voro mijn rust en voor juul en zijn eigen veiligheid.



zelf vind ik het vooral in de winter tochten over de grond, in zo box liggen ze toch veiliger, met visite oid, als ze op de grond liggen, iedereen denkt dat ze er aan mogen zitten, vind het niet prettig. Ook niet als ik ergens zou komen en er rolt telkens een kleine rond.

Maar ieder zijn ding.

Ik denk dat mensen ook commentaar geven omdat het er hier in Nederland een beetje bij hoort. Ik heb er bijvoorbeeld bij de oudste niet eens over nagedacht, een box, dat hoorde gewoon net als een kinderwagen :wink: :oops:



Bij het cb merk je dat ook een beetje, die vinden zelfs dat een kind moet leren zich een uur in de box te vermaken, :think: :eh: en ze vinden ook dat je het best even mag laten huilen dan, terwijl het kind op een kleed bijvoorbeeld wel lief speelt :? :?



Inmiddels 10 jaar en 3 kinderen verder denk ik er heel anders over, en ik vind het dan ook al heel wat dat jullie er nu al over nadenken en er een duidelijke mening over hebben :thumbup:



En nogmaals, je kunt je mening altijd bijstellen als blijkt dat het toch niet werkt zonder box.

@hanneke wrote:

Ik denk dat mensen ook commentaar geven omdat het er hier in Nederland een beetje bij hoort. Ik heb er bijvoorbeeld bij de oudste niet eens over nagedacht, een box, dat hoorde gewoon net als een kinderwagen :wink: :oops:



Bij het cb merk je dat ook een beetje, die vinden zelfs dat een kind moet leren zich een uur in de box te vermaken, :think: :eh: en ze vinden ook dat je het best even mag laten huilen dan, terwijl het kind op een kleed bijvoorbeeld wel lief speelt :? :?



Inmiddels 10 jaar en 3 kinderen verder denk ik er heel anders over, en ik vind het dan ook al heel wat dat jullie er nu al over nadenken en er een duidelijke mening over hebben :thumbup:



En nogmaals, je kunt je mening altijd bijstellen als blijkt dat het toch niet werkt zonder box.




Helemaal mee eens. En een box is zo gehaald, op MP staan ze al voor 10 euro of zelfs gratis af te halen…



Mijn vriend had eerst ook zoiets van: "een box hoeft toch niet?’ Maar ik heb er toch vaak gebruik van gemaakt. Naja, de kleine dan… Ff koffie drinken, kleine in de box… Maar ik heb dus bijna nooit het wipstoeltje gebruikt, en anderen vinden die weer onmisbaar…

Hier met de gastkindjes gebruik ik de box wel redelijk, vooral als er een heel kleintje bij is. Die kan dan even rustig liggen, zonder continue aan gezeten te worden door de andere kinderen. Ik heb een hoge box (zo een van kinderdagverblijven), dus de kindjes kunnen ook lekker over de andere kinderen uit kijken en dat vinden ze erg leuk vaak En de speelruimte eronder is ook een feest :wink:



Ik vind een box wel erg handig moet ik zeggen. Ook als ik even naar de wc moet ofzo, dan zet ik de kleinste even in de box, zodat de rest niet op hem kan gaan zitten ofzo als ik even geen zicht heb.



Ik denk dat het met een eigen kind ook vooral rust kan geven als ze gaan kruipen en constant aan je broek hangen en je even de was wil opvouwen of wilt koken of wat dan ook.



Maar je moet gewoon zelf kijken wat je wilt. En inderdaad kun je er zo eentje aanschaffen als je hem toch mist!

Ik heb de box al vanaf het begin staan. Er de eerste maanden niet heel veel gebruik van gemaakt… maar dat kwam door een refluxkindje, dus veel huilen als ie moest liggen, daardoor werkte de wipper veel beter.

Dat vond ie ook leuker trouwens… het alleen maar op de rug liggen in de box vond ie gewoon niet leuk. In de wipper had ie iets meer mogelijkhedeh, met speelboog enzo.



Nu het met de reflux echter een stuk beter gaat en hij ook kan zitten en rollen enzo, gebruik ik de box wel veel! Daar kan ie even lekker tot rust komen (in plaats van dat ie de hele kamer doorbanjert) en ik kan zonder problemen even naar boven ofzo. Nee, ik zou niet zonder willen…

ik vond de box wel handig, :thumbup:

Niet noodzakelijk -> handig!

Volg gewoon je eigen gevoel en laat je vooral niets opdringen. Zoals al veel gezegd werd: een box is zo gehaald!



Ik ben wel echt heel blij geweest met de box (nog steeds, Lotte is 9 maanden). Wipstoeltje daarentegen amper gebruikt, Lotte is van het bewegen en niet van het stil zitten in een stoeltje…



Juist omdat Lotte nogal beweeglijk is vind ik het ideaal!

Tijdens het koken, als de bel gaat, als ik even moet stofzuigen etc., of als ze gewoon in een bui is dat ze anders mijn hele woonkamer sloopt en aan alles zit wat niet mag ;).

Ik had niet zonder gewild, ze zit er echt niet heel veel of heel lang in (spelen doet ze in principe gewoon lekker op de grond) maar het is af en toe gewoon even heel fijn om niet elke seconde op te hoeven letten of de plant opgegeten wordt etc. ;).

@Goudvis wrote:

Ik vind de box ook wel onmisbaar vond het toch altijd wel makkelijk, ging ik ook wel even snel douchen en R. in de box.

.




Dat heb ik 1x gedaan en nooit meer… Want wat gebeurde er dus? Katie rolde blijkbaar om en is met haar hoofdje tegen de spijlen aangekomen met als gevolg dat ze helemaal overstuur was!



Ontopic:

Eerste 3 maanden veel gebruikt en daarna ging ze lekker op de grond met een kleed waardoor de box meer voor de sier stond…



Box is niet noodzakelijk maar heb hem wel erg handig gevonden voor als ik huishouden ging doen!

De box ging hier toen Melinda 7 maand was de deur uit

Melinda zat meer op de kleed te spelen dan in de box…





Vind een box dus geen noodzakelijk iets

Hier handig:


  1. veilig voor grote zus op bepaalde momenten (nog niet op jou van toepassing…)
  2. geeft hem een veilig gevoel, kan daar wel een dik half uur in kroelen
  3. hebben een woonkamer in l-vorm, dus zie hem niet als ik in de keuken bezig ben (open keuken en speelmat in andere deel woonkamer) en is dan wel ff handig in de box en hij ziet mij dan ook :thumbup:
  4. ze leren zich makkelijk rechttrekken, daar lenen de spijltjes zich goed toe :thumbup:



    maar doen wat je zelf wil, je ondervindt het wel en het is zo geocjt als je het nodig hebt :thumbup:

4 kids en nog nooit een box gehad, er lopen ook nog 2 honden en 6 katten rond, maar er is nog nooit iets gebeurd.

Ik leg de kleine in haar wipstoeltje (zitten gordeltjes aan) of als ik in de keuken ben in de kinderwagen. En dat heb ik met de andere kids ook gedaan eigenlijk.

Bij de eerste kregen we een box, maar die stond daar eigenlijk alleen maar een hele grote speelgoedmand te zijn :mrgreen:

Dus hier nooit nodig gehad.

Ik ben met mijn zoon zo blij met de box! Hij is nu net 1 en hij blijft echt nog wel even staan!



Bij mijn dochter hebben we hem amper gebruikt, maar deze variant is zo ondernemend en bijdehand. Hij stunt ook giga, dus dit is ook gelijk een redelijk veilige plaats voor hem!



Ik zou niet zonder kunnen!

tja ik kan echt niet zonder



vind het ideaal



echt een rustplekje voor de kids.



de middelste zat er tot haar 2e jaar nog in.



en ook nu de jongste ligt er heel veel in.

met name omdat ik haar niet op de grond durf te leggen als de andere 2 druktemakers hier spelen

Ook hier is de box onmisbaar.



De oudste zat er met 11 mnd nog maar heel weinig in, dus toen opgeruimd. De jongste is nu 13 mnd maar zit er dagelijks nog zeker twee uur per dag in. Het is gewoon zijn plekje waar hij even tot rust kan komen. Hij mag van mij echt wel op de vloer spelen en dat gebeurt ook regelmatig, maar wanneer hij rare fratsen gaat uithalen gaat hij de box in.

Hier blijft de box staan en gaat pas weg als straks nmr drie er geen gebruik meer van maakt.

@Thessa wrote:

Ik leg de kleine in haar wipstoeltje (zitten gordeltjes aan) of als ik in de keuken ben in de kinderwagen. En dat heb ik met de andere kids ook gedaan eigenlijk.


vanaf het moment dat ze zitten of zich rechttrekken kan dit toch niet meer :think: en zonder box heb je toch nooit je handen vrij, dan moet je constant in het oog houden?

@Vicky S wrote:

@Thessa wrote:
Ik leg de kleine in haar wipstoeltje (zitten gordeltjes aan) of als ik in de keuken ben in de kinderwagen. En dat heb ik met de andere kids ook gedaan eigenlijk.


vanaf het moment dat ze zitten of zich rechttrekken kan dit toch niet meer :think: en zonder box heb je toch nooit je handen vrij, dan moet je constant in het oog houden?


dat is dan toch gewoon een keuze :wink: .

Kijk ik, jij en veel met ons vinden het fijn om dan idd even niet overal ogen te hebben en de kleine even in de box te 'parkeren' voor wat rust, maar ken er dus ook genoeg die dat amper tot niet doen en dus ook een aantal helemaal zonder box.

Onze buren hebben een tweeling (en daar nog kinderen boven) en die zijn nu mobiel in de vorm van tijgeren en kruipen. Toch zitten zij zelden in de box. Of 1 en dan nog 1 op de grond zodat ze ook even los van elkaar kunnen spelen etc etc.

Met kinderen heb je het nu eenmaal drukker als zonder.

Ik weet wel dat de box nu weer langer zal staan als met de 3e hier.
Bij de 3e gebruikten we hem amper... oudste 2 op school en meneer had heerlijk de ruimte en zat er gewoon niet in.

Maar nu... ik gun de jongste ook afentoe wat rust van zijn grotere broer die er wel 'altijd' is. En de grote broers de rust om ook eens beneden met klein speelgoed als lego te kunnen spelen zonder verstikkingsgevaar voor de kleinste man.
Als hij zo relaxed blijft als nu, dan vindt hij het dan waarschijnlijk ook nog erg lekker zo'n plekje.

@Mariiyelle wrote:

@Goudvis wrote:
Ik vind de box ook wel onmisbaar vond het toch altijd wel makkelijk, ging ik ook wel even snel douchen en R. in de box.

.




Dat heb ik 1x gedaan en nooit meer… Want wat gebeurde er dus? Katie rolde blijkbaar om en is met haar hoofdje tegen de spijlen aangekomen met als gevolg dat ze helemaal overstuur was!



Ontopic:

Eerste 3 maanden veel gebruikt en daarna ging ze lekker op de grond met een kleed waardoor de box meer voor de sier stond…



Box is niet noodzakelijk maar heb hem wel erg handig gevonden voor als ik huishouden ging doen!




Een bed heeft ook spijlen en wat als je de kleine in bed legt en gaat douchen en het rolt om en raakt de spijlen?



Dan doe je dus ook niks als de kleine op bed ligt en ga je voor de deur liggen luisteren of ze mogelijkerwijs omrolt en overstuur raakt? :think:



Dit ervaar ik dus echt als een non-argument.

Mijn kinderen hebben allemaal wel eens hun koppie gestoten tegen de spijlen van bed en box en moesten dan even huilen, vaak meer van schrik dat ze ergens tegenaan gekomen waren dan van schrik en nee… dan spring ik echt niet direct op om me schuldig te voelen dat ze tegen spijltjes aan kwamen.

Dat hoort erbij, ook al ze jong zijn. Dan zou je niets meer kunnen en al zeker geen bed of box met spijlen kunnen gebruiken…