'bovengemiddeld druk kind' 31e onderzoek in zh. Wie???

Hallo!

Onze oudste is zoals ze het nu (nog) noemen ‘bovengemiddeld druk’.

Eind deze maand moeten we met hem naar het ziekenhuis om hem te laten onderzoeken. Mijn man heeft de afspraak gemaakt en heeft niet gevraagd over het hoe en wat.

Wat gaan ze doen? Hoe en waar wordt er naar gekeken? Etc.

Wie heeft dit ook meegemaakt met haar kind? Waar kan/moet ik rekening mee houden? Waar moet ik aan denken?

Helemaal niemand die me iets kan vertellen???

Ik heb er geen ervaring mee, dus kan je in die zin niet verder helpen.

Wel heb ik altijd een beetje mijn zorgen bij dit soort onderzoeken.

Ten eerste omdat er naar mijn mening veel te snel een stempel op een kind gedrukt wordt, waar je maar moeilijk meer vanaf komt. Mensen gaan naar dat stempel handelen en dat heeft enorm invloed.

(En jemig, je kind is 2!!! Hoe snel wil men hem in een hokje plaatsen?!)

Ten tweede omdat “druk zijn” ook een uitingsvorm van een kind kan zijn. Natuurlijk kan het te maken hebben met een verstoring in de hersenen (mocht er ADHD uitkomen, dan raad ik je trouwens met klém aan niet meteen aan de Ritalin te gaan, maar je eerst nader te verdiepen in Neurofeedback. Volkomen onschadelijk en er worden zulke goede resultaten op het gebied van ADHD mee geboekt!! :thumbup: ), maar het kan ook een manier zijn van uiten van dingen die in hem spelen.

In dat geval kan ik je een Integratief Kindertherapeut aanraden. Die kijkt niet naar wat er “mis” is, maar naar het kind zelf en haalt de informatie over waar bepaald gedrag vandaan komt niet uit boekjes of eigen interpretatie, maar uit het kind.

Hoe het ook loopt; succes!!

Liefs,

Sandra.

Sandra, bedankt voor je antwoord! :-*

en nee, Ritalin zal hij niet zo snel krijgen van mij! Heb er een scriptie over geschreven en vond veel info (dokumantaire) erg schokkend!