boven spelen

Mijn zoon heeft regelmatig vriendjes te spelen op womiddag.



heel vaak komt de vraag of ze mogen bovenspelen.



Ik wil dat niet hebben. ze hebben beneden genoeg speelgoed.

Ook vind ik het een stukje privacy



hoe doen jullie dit



was wel even benieuwd

Bij ons mag mijn dochter met haar vriendinnen of vriendje “rustig” boven spelen, tenzij mijn zoon slaapt. Als mijn zoon van 1,5 mee wil, ga ik wel mee om op hem te letten, maar als hij beneden blijft heb ik er geen problemen mee als ze alleen boven spelen.

Hier wordt ook veel boven gespeeld. We zijn wel heel strikt in de kamers; komen ze op een andere kamer dan de eigen, dan is het meteen over. Ik loop ook altijd even mee naar boven (9 van de 10 keer om nog even gauw wat was van de overloop te vissen :lol: ) en doe onze slaapkamerdeur dan ook dicht, voelt voor mij idd ook toch als bestwel prive, wil niet dat daar kinderen komen terwijl ik beneden ben.

Hier mag er ook wel boven gespeeld worden. Zeker zo in de winter is het hier al snel druk met al 4 kids van ons en dan nog vriendjes er bij. Ze mogen op de kamer van de oudste en de middelste 2. Niet op onze slaapkamer en de baby kamer. Het mag ook alleen als de baby niet slaapt en dat is nu nog niet zo vaak meestal :wink:

Ben ook altijd wel blij dat ik ze naar boven kan sturen als ze wakker wordt, kids enthousiast naar boven kan ik even rustig voeden.

ben er zelf ook niet zo happig op hoor… dus het gebeurt hier zelden tot niet.



Laatst met kinderfeestje van de 2e was er eentje die vroeg of ze boven mochten spelen… was nog verbaasd ook geloof ik toen ik nee zei.



Ja tuurlijk ik laat 6 kleuters op mijn bovenverdieping los :shifty:

De kinderen willen zelf ook altijd wel graag hun eigen kamer laten zien.

Ik zou daar ook geen moeite mee hebben als hij maar op zijn eigen kamer blijft. Is toch zijn kamer en als ze dat leuk vinden heb ik daar geen moeite mee zelf :wink:

Hier wordt wel boven gespeeld.

Ik heb er zelf geen moeite mee, eigenlijk ook nog nooit over nagedacht eigenlijk.

ik mocht het vroeger zelf wel, maar was toen pas een jaar of 8



we hebben nu een baby boven slapen en hij is 5,5 en bijna geen speelgoed op zijn kamer, dus vriendjes kunnen gewoon beneden spelen.



als hij alleen op zijn kamer wil spelen vind ik het ok

Hier wordt wel boven gespeeld, Laura en haar vriendinnetjes vinden het juist leuk om op de eigen kamer te spelen zonder mama in de buurt.



Ik ga trouwens altijd wel mee naar boven dan, en dan ga ik op de kamer ernaast achter de computer zitten, zodat ik wel een beetje kan luisteren en in de gaten kan houden of alles goed gaat.

Lasse wil soms wel naar boven met een vriendje maar echt alleen wilde ik tot nu toe niet en beneden staat toch al het speelgoed. Moet het misschien wel ee keer toestaan maar dan wel met mijn oren naar bovengericht,

Lienke speelt ook wel eens boven met vriendinnetjes. Heb daar geen moeite mee. Voorwaarde is wel dat ze alleen op haar eigen kamer spelen en niet andere kamers gebruiken en ook dat ze het speelgoed na het spelen weer opruimen. Dat laatste geldt voor beneden hoor :wink: .



Ik laat ze lekker hun gang gaan en loop soms even naar boven om te kijken hoe het gaat.

Heb er nooit over nagedacht dat dit een probleem kan zijn voor mensen…

Tuurlijk mag hij boven spelen :smiley: Het is zijn kamer tenslotte.

Wel is de afspraak dat ze alleen op zijn kamer mogen spelen.

En als T.ygo slaapt dan moeten ze naar buiten of beneden blijven anders wordt hij wakker van de herrie.

ooh het is ook geen probleem.



dat is hier in huis gewoon een regel.



maar was gewoon even benieuwd hoe andere mensen dat doen. omdat mijn zoon regelmatig thuis komt dat hij bij andere vriendjes wel boven mag spelen.



komt denk ik door mn eigen opvoeding, toen ik klein was mocht ik het ook niet, op een gegeven moment wel maar toen was ik denk ik toch een jar of 7 a 8

maar waarom wil je het dan niet? En mag hij het dan wel als hij 7 of 8 is?

Hier wordt ook niet boven gespeeld, hoor. Ik wil het gewoon niet hebben. Ik vertrouw mijn eigen dochter wel dat ze in haar kamer zou blijven, maar ik ken vriendjes en vriendinnetjes niet goed genoeg om te weten dat ze dat ook doen. Bovendien hebben we beneden meer dan genoeg ruimte en speelgoed. :wink:

Hier wordt juist bijna alleen maar boven gespeeld. Omdat ik gastouder ben staat er alleen maar baby en peuterspeelgoed beneden. Het speelgoed van de kinderen staat allemaal op hun slaapkamers. Als er vriendjes of vriendinnetjes komen hebben we wel duidelijke afspraken; niet op onze slaapkamer, niet in de bedden van de gastkindjes, niet op elkaars kamers. En als ze toevallig allebei iemand te spelen hebben niet bji elkaar gaan klieren. Gebeurt dat wel dan komt iedereen naar beneden en hebben ze pech. Ik merk dat kinderen het juist erg fijn vinden dat er niet zo op ze gelet wordt.

Hier ook gewoon boven. Het is zijn kamer,dus hij bepaalt hoe hoog het privacygehalte is. Heb nog geen ervaring met slopers of nieuwsgierige kids,maar hoor altijd wel wat ze doen en de andere deuren zitten dicht.

Ik had er ook niet bij stil getaan dat het een issue is.

Hier is al veel speelgoed naar boven verdwenen…maak daar maar rommel (en ruim het zelf op). Hoef ze niet de hele tijd beneden, kan ik ook ff wat voor mezelf doen. meestal spelen ze om en om…even boven, even beneden.

Nu ik er over nadenk, de kamer is bewust ingericht om met vriendjes in te kunnen spelen…waarom niet gebruiken dan…

Hier is de slaap kamer om te slapen en beneden heeft onze zoon een speelhoek. Vriendjes gaan hier niet naar boven.