boven spelen

Hier spelen ze ook boven met vriendinnetjes, ik vind het prima.

Doe idd mijn slaapkamerdeur dicht, maar ze mogen ook op zolder spelen, daar hebben we verkleedkleren staan. Ze mogen dan niet op de kamer van de ander spelen, tenzij dat gevraagd is en ze bijvoorbeeld samen spelen. Vind het heerlijk dat ze nu de leeftijd hebben dat ze ook boven spelen eigenlijk :oops: .

hier hebben wij het ‘probleem’ dat nummer 2 en 3 een kamer delen.

In de middag slaapt nummer 3 nog.

En er wordt alleen op woensdag en vrijdagmiddag afgesproken.



Dat betekent dat nummer 2 dus nooit op zijn kamer kan spelen met vriendjes.



Overigens vraagt hij er ook niet naar… met zijn feestje dus wel dat een ander jochie er om vroeg.



De oudste vraagt er ook niet om. Ja samen met zijn broertje spelen ze weleens op zijn kamer, maar verder eigenlijk niet.



En tja… nu het buiten beter weer wordt zijn ze niet binnen te houden dus is het sowieso niet aan de orde.

hier mag neit boven worden gespeeld,z e is nu natuurlijk nog jong, dus is het niet handig, maar een slaapkamer is om te slapen. Beneden ruimte genoeg om te spelen. Daarbij komt ook dat de verwarming boven uit is, dus het is daar nu niet prettig om te spelen.

Hier wordt er regelmatig boven gespeeld. Alleen maar prima, wat mij betreft. En ze spelen niet alleen boven als er een vriendje of vriendinnetje is, maar ook regelmatig zijn ze samen boven. Ik vind het prima. Als er een vriendje of vriendinnetje is, heb ik nog niet meegemaakt dat ze verder gaan dan Bo d’r kamer. Ik doe wel altijd onze slaapkamerdeur even dicht. Als de dames samen boven zijn, wordt meestal de hele bovenverdieping gebruikt. Het geheel eindigt vaak in een ontplofte bovenverdieping :? Maar goed, dat ruimen we met elkaar even op en dan is dat ook weer klaar.

Elise is ‘pas’ 3,5 en we wonen in een flat, maar er word hier eigenlijk weinig in haar eigen kamer gespeeld. Jesse al zeker niet, die is te klein, die trekt z’n hele kast leeg als ik die alleen laat :smiley:



Elise mag wel af en toe spelen in d’r eigen kamer en ook wel als dr een vriendinnetje is, maar dan kijk ik wel regelmatig even hoe het loopt. Is ze straks 4 en krijgt ze vriendjes/vriendinnetjes op visite, dan mogen ze wel samen spelen op de kamer, maar alleen als Jesse ( of tegen die tijd de baby :wink: ) niet slaapt. En inderdaad alleen op haar kamer, niet die van ons, en zeker niet die van Jesse!

@mamaMarije wrote:

hier hebben wij het ‘probleem’ dat nummer 2 en 3 een kamer delen.

In de middag slaapt nummer 3 nog.

En er wordt alleen op woensdag en vrijdagmiddag afgesproken.



Dat betekent dat nummer 2 dus nooit op zijn kamer kan spelen met vriendjes.



Overigens vraagt hij er ook niet naar… met zijn feestje dus wel dat een ander jochie er om vroeg.



De oudste vraagt er ook niet om. Ja samen met zijn broertje spelen ze weleens op zijn kamer, maar verder eigenlijk niet.



En tja… nu het buiten beter weer wordt zijn ze niet binnen te houden dus is het sowieso niet aan de orde.




Hier slaapt Eli ook nog wel eens, nu minder dan voorheen,maar het is er een beetje in gegroeid dat Eli zijn middagslaapjes altijd in ons bed doet.

Ten eerste,omdat Jo dan in zijn kamer kan spelen als Eli slaapt en ten tweede,omdat ik dan gewoon de deur uit kan om Jo te halen en Eli thuis kan laten.

Nu slaapt hij nog maar 1 tot 2 keer per week,maar voorheen legde ik Eli te slapen naast mijn man in bed (die slaapt altijd tot pakweg 12.30) Man kan dan een half oogje in het zeil houden als ik weg ben. Zou Eli nooit alleen thuis laten,vandaar naast mijn man in bed.

Op termijn krijgt Jo zijn eigen kamer, nu vinden ze het samen nog gezellig.

De kamer is echt een speelkamer,dus zonde om hem niet te gebruiken.

Gelukkig is er geen strijd onderling van wie welk speelgoed is. Alles zit in 1 bak daar en spelen doe je samen

hier mag mischa lekker boven spelen als zijn broertje niet slaapt. Met Daimen zijn verjaardag had ik geloof ik 7 kids boven spelen, tussen de 3 en 8… ik hoor redelijk over de babyfoon wat ze uitspoken, en ze weten dat onze slaapkamer en de babykamer verboden terrein is.



1x boos worden als ze er toch komen is meestal genoeg.

Hier mag M lekker boven spelen met zijn vriendje.

Gewoon in zijn eigen kamer en dat weet hij ook.

Zijn speelgoed staat ook allemaal in zijn kamer omdat het hier beneden gewoon te vol staat met speelgoed :oops:



En ik vind het ook wel lekker hoor dat ze boven spelen want hier beneden gaat de jongste ze steeds lastig vallen en dan hebben we weer ruzie in de keet :wink: