borstvoedings-mijlpalen deel 3!

@knollie1 wrote:

ze zaten onder de gemiddelde lijn en ze waren ook echt mager

T was met 4 mnd net 5500 gram en juul is nu dus al 6300

M. was toen 5250 gr. de reden dat ik het vroeg is namelijk dat hier bij het cb uit wordt gegaan van de eigen groeilijn en niet van de gemiddelde. Want daar zit M. echt ook ver onder maar nog wel in het groene gebied onderin. En ik hoefde nog niet te gaan bijvoeden.

Maar goed ik vroeg het me even af :slight_smile:

Het gaat natuurlijk om nu en het is natuurlijk super dat Juul het zo goed doet natuurlijk!

Bianca :hug: , hopelijk slaapt ze snel door 's nachts en krijg jij daardoor ook meer rust. Kijk inderdaad eens naar de schelp van de kolf, want je mag geen kapotte tepels krijgen bij het kolven.

Over iets meer dan 12 uur al weer 7 maanden :dance:

@Bianca. Ik krijg mijn borsten met kolven ook niet goed leeg. Meestal kolf ik eerst. Als ik merk dat er niet veel meer uitkomt ga ik handmatig verder. Meestal krijg ik er dan nog aardig wat uit.

3 maanden vandaag :dance:

(en hij begint zijn nacht na de voeding van ongeveer 18u tot 4.30u) :inlove:

bianca :hug:

knollie :clap:

gisteren 4 maand :dance: :dance:

maar wel weer drama, mn meisje begint weer te weigeren

hier vind ik het een mijlpaal om nummer 4 aan de borst te hebben :inlove:

Oké nog geen week, maar daar komen als het zo goed blijft gaan als nu nog heel wat weken en maanden bij.

Nu dag 6 en meneer moet nog maar 60 gram tot zijn geboortegewicht :dance:

Over 2 weekjes heb ik mijn meisje 18 maanden aan de borst :smiley: :inlove:

morgen voed ik al een half jaar!! :dance: :dance: :dance:

@Karin1981 wrote:

@negentientweeëntachtig wrote:
:hug: voor je zoontje Karin :-* Maar volgens bv.com is het over het algemeen echt zo dat borstgevoede kindjes minder snel ziek zijn dan niet borstgevoede kindjes. Jammer genoeg is dat geen absolute wetenschap, hè?

nope ach ik hou me er aan vast dat hij misschien dan nog meer ziek was geweest :mrgreen:
dat denk ik dan ook altijd maar :wink: de oudste 2 bijna een jaar gevoed… je wilt niet weten hoe vaak de oudste ziek is… de middelste iets minder maar toch nog regelmatig… en Manoël heeft al 2 keer een oorontsteking gehad en al wat vaker ziek geweest…

:inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:

VANDAAG 1 JAAR BORSTVOEDING EN SUPERRRRTROTS OP ONS!

:inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove:

:inlove: en gefeliciteerd!

@Affie wrote:

VANDAAG 1 JAAR BORSTVOEDING EN SUPERRRRTROTS OP ONS!

Jaaaaaaaaaaaaaaaaa joehoe! Affie van harte met haar verjaardag en jullie bv-mijlpaal! Echt super joh! :dance: :dance: :dance: :dance:

Ik vandaag 47 weken, nog even en dan een jaar… oh ik kijk er zo naar uit om die mijlpaal te bereiken :smiley:

:clap: Voor alle mijlpalen, top hoor mama’s!

Hier gister alweer 8 maanden, wat vliegt de tijd toch :shifty:

We gaan voorlopig nog even door, op naar een jaar :wink: :inlove:

Prachtig dames! :inlove:

goed bezig dames :dance:

hier gaan we ook door en zal wel moeten lizz weigert de fles

en drinkt dus niet als ik werk :roll: en ze laat er snachts 8 uur tussen en dus wilde

we rijstenbloem eens proberen maar ze weigert hub op lepel geprobeert

who mw was helemaal in paniek half uur gehuild en net aan gelegd maar tepelhoedje was

gevallen dus zonder nou paniek weer alsof ze vermoord werd :shock: :think:

niet grappig maar merk wel dat de bv terug loopt maar we Kunnen dus geen eens

stoppen

Hier ook een tietaholic die geen fles wil :shifty: :wink:

Ik werk gelukkig korte diensten in de zorg, dus dat is in dit geval wel heel fijn.

@Amaya wrote:

Hier ook een tietaholic die geen fles wil :shifty: :wink:

Ik werk gelukkig korte diensten in de zorg, dus dat is in dit geval wel heel fijn.

Hihihi tietaholic :lol:

Ik zat vandaag te voeden en ze wordt dan bijna een jaar maar aan de borst is ze echt nog mijn kleine meisje. En ik kan me dan ook echt niet voorstellen dat het een keer ophoudt. Dat ze niet meer wil. Ze is er nog zo afhankelijk van. Zo’n 7 voedingen per dag nog steeds. Ik vind het zo geweldig nog om te doen en hoop nog heel lang door te kunnen gaan :smiley:

Ik ken dat, ik geniet er ook echt van als hij zo lief ligt te drinken, of die blije blik als ik na mijn werk s’avonds binnen kom… Meestal roept hij ook als hij wakker word mama mamamama en als het te lang duurt dan gromt hij het zowat :lol:

De oudste heeft op een maand na 1,5 jaar gehad en hij heeft het zelf afgebouwd, nu gaat het weer net zo tot dusver. Cas drinkt nu nog zo’n 4-5 keer waarvan minimaal 1x s’nachts.

HIer ook 8 maanden vandaag :dance: …

Werk sinds ze 10 weken is weer full-time en ben best trots op mezelf dat ik het al zover gebracht heb… Op het werk zijn we met 5-en bevallen in de zomer en ik heb best mijn mannetje (vrouwtje dus) moeten staan omdat hun allemaal kv geven…

Maar we zijn er nog lang niet klaar mee, met de borstvoeding dan he…

Ik zit trouwens op 3 voedingen per dag en dat gaat goed…

grts patricia